Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2014, 22:46   #21
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempala Bekijk bericht
dus je heb't het vliegend schijt omdat je ondanks lactose intolerantie toch melkproducten eet?
waw wat een inzicht, ik sta paf!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2014, 22:53   #22
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

een andere anecdote:

mijn zus ging eens eten in een Belgisch restaurant, toen ze even aan het denken was wat ze bij haar gerecht wou - frieten, kroketjes, etc., antwoordde de dienster in haar plaats: "ja, rijst zeker" .. (pfffff!)

nee maar, ik ga toch ook niet als dienster tegen zwarten gaan zeggen: "ja, met maniok zeker?!" LOL

Laatst gewijzigd door bembem : 6 oktober 2014 om 22:55.
Oud 6 oktober 2014, 22:59   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Bembem, paranoïa is pas een probleem als er niemand achter U aan zit.
Oud 6 oktober 2014, 23:01   #24
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Bembem, paranoïa is pas een probleem als er niemand achter U aan zit.
paranoïa? ik heb zelfs nog maar het tipje van de ijsberg gelicht ....
Oud 7 oktober 2014, 08:19   #25
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
In België zegt men kaaskop tegen een Nederlander en tegen een Duitser begint men over worsten. Een Nederlander heeft het over de stomme Belgen (Belgenmoppen). Men zegt ook dat Aziaten slimmer zijn dan blanken. So what? Het wordt bij sommigen inderdaad echt ziekelijk. Men keert iedere steen om toch maar een spatje racisme te vinden. Dat wordt dan telkens overdreven uitvergroot. Sorry, maar als men daar niet mee kan leven, is het misschien beter dat men hier vertrekt.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 7 oktober 2014 om 08:30.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 08:32   #26
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
In België zegt men kaaskop tegen een Nederlander en tegen een Duitser begint men over worsten. Een Nederlander heeft het over de stomme Belgen (Belgenmoppen). Men zegt ook dat Aziaten slimmer zijn dan blanken. So what? Het wordt bij sommigen inderdaad echt ziekelijk. Men keert iedere steen om toch maar een spatje racisme te vinden. Dat wordt dan telkens overdreven uitvergroot. Sorry, maar als men daar niet mee kan leven, is het misschien beter dat men hier vertrekt.
²
Oud 7 oktober 2014, 09:42   #27
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men zal het niet direct toegeven maar er wordt wel degelijk vanuit een patronizerende houding op ons 'geeltjes' neergekeken.

Hoeveel keer men wel niet in het Engels tegen me is beginnen praten - nog voor ik zelf iets zei, getuigt imo. van zowel onwetendheid als van een latent racisme.

En ik heb dan nog ergens het voordeel van geen Aziatische man te zijn, want die zijn hier wel degelijk de pineut als ze zich buiten de Aziatische gemeenschap begeven.

Anderzijds worden Aziatische vrouwen door Westerlingen maar al te vaak als seksobjecten bekeken.

Mijn zus bvb. die net als ik geadopteerd is (en dus gewoon Belgische is) was eens haar boodschappen aan het inladen in de supermarkt. Terwijl ze dit deed hoorde ze een meisje achter haar in de rij aan iemand zeggen : "Ja zie, dat komt naar hier voor een rijke vent, en dat koopt er maar op los."

En telkens ik naar een Aziatisch restaurant ga of zelfs naar de Chinese wijk alias supermarkt, zijn er blanke mannen die zich als sekstoeristen aan bijna iedere aanwezige Aziatische vrouw vergapen.

Het is tegelijk frustrerend en denigrerend, dat men Aziaten al dan niet bewust in dergelijk hokje duwt.

En om te illustreren dat ik niet de enige ben die zoiets is opgevallen, een quote van een Aziatisch forum:

Blanken zijn vind ik in het algemeen inderdaad minder wel gemanierd en opgevoed dan Aziaten. Hoeveel keer dat ik hier wel niet voor "Chinees!" werd uitgemaakt of dat men dingen zoals "Chinese food very good .. etc. etc." naar me riep ... Nu ja, ik zal er maar van uitgaan dat het 'maar om te lachen was' zeker ...

Ik zal blij zijn als ik later definief naar Azië verhuis. Alles is er bijlange ook niet ideaal, maar ik zal dan tenminste minder te maken krijgen met dergelijke uitingen van (latent) racisme.

Ik ben dan wel een banana -> i.e. geel vanbuiten, blank vanbinnen, ik ondervind wel degelijk dat de buitenkant toch steeds schijnt te primeren op de binnenkant vermits men mij hier - in het Westen, als een (soms zelfs vers geïmporteerd) geelke beschouwt, en dit zélfs als men weet heeft dat er adoptie in het spel is.

Bah!
Uit uw boodschap meen ik begrepen te hebben dat u van Koreaanse afkomst bent. Ik heb persoonlijk nog niets gemerkt van een of ander open of latent zogezegd "racisme" t.a.v. mensen zoals u. Uitspraken over "spleetogen" liggen voor mij in dezelfde lijn zoals gewauwel over "ne rosten" voor iemand met ros-blond haar. Flauwe kul eigenlijk. Ik heb wel reeds meermaals in positieve zin over de intelligentie en de werkkracht van mensen met aziatische roots horen praten.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 09:55   #28
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Uit uw boodschap meen ik begrepen te hebben dat u van Koreaanse afkomst bent. Ik heb persoonlijk nog niets gemerkt van een of ander open of latent zogezegd "racisme" t.a.v. mensen zoals u. Uitspraken over "spleetogen" liggen voor mij in dezelfde lijn zoals gewauwel over "ne rosten" voor iemand met ros-blond haar. Flauwe kul eigenlijk. Ik heb wel reeds meermaals in positieve zin over de intelligentie en de werkkracht van mensen met aziatische roots horen praten.
Idd, ik ken niemand die maar iets tegen aziaten heeft. Integendeel, ik ken er die fan zijn van Thais pingpong
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 16:51   #29
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Ik zat ooit eens na een vermoeiende dag op het terras van een Chinees restaurant in Trieste. Komt de Chinese gerante op ons af voor de bestelling.

Na wat over en weer gereis tussen Italië en Kroatië vragen we uit gewoonte "do you speak English?"

Antwoord ze met een cartoonachtig aziatisch accent "Yes yes spling loll"

Iedereen dubbel en sindsdien ben ik niet meer racistisch tov Aziaten
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 19:58   #30
Peche
Banneling

Standaard

Zou het nog eens exotische liefde op tv zijn?
Waar is den tijd, met ladyboys en oude snoepers.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2014, 16:32   #31
Guinevere
Banneling

Standaard

Je moet eigenlijk stoppen met die negatieve denkspiraal.

Niemand wordt louter op z'n kleurtje beoordeeld maar op het "imago" dat hij of zij naar anderen toe brengt.

In de buurt waar ik werk is er een zwarte fotografe met eigen winkel/studio. Misschien is het mulat zoals Obama maar dan nog. Ze heeft haar studio vol met leuke foto's gehangen en doet vol zelfvertrouwen haar werk.
Volgens sommige collega's is ze enkel goed voor pasfoto's. Ok zie, truttige opmerkingen maar je moet daar gewoon geen aandacht aan besteden. Die mensen kunnen zelf amper foto's trekken. En dat zijn mensen die ook kritiek hebben op hun eigen volk (bange, niks durvende Vlaming bla bla).

Dan wordt er op mijn werk bv. samen gewerkt met een freelance journaliste die van Hong Kong naar België is verhuisd en hier nog maar een jaar is. Ze verkoopt zichzelf niet als een sukkeltje dat hulp nodig heeft. Ja, ze wil werk en geld verdienen en oké met die mentaliteit wordt er wel eens gelachen, zeker als ze haar uurloon voorstelt. Maar bij ons kan iedereen met zichzelf lachen en dat moet je wel een beetje kunnen anders word je maar gefrustreerd of verzuurd.
Ook is er een banana jongen (enfin jongen, hij is even oud als mij) voltijds in dienst in de sales afdeling.

Ik kan wel begrijpen dat je het als allochtoon dubbel zo moeilijk krijgt met vooroordelen of racisme als je ooit werkloos valt of in de marginaliteit beland.
Maar zoals iemand anders hier al zei: het leven is soms ook wat je er zelf van maakt en negeer daarbij de frustré's, jaloersen of gewoonweg zeikerds.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 8 oktober 2014 om 16:35.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2014, 16:47   #32
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men zal het niet direct toegeven maar er wordt wel degelijk vanuit een patronizerende houding op ons 'geeltjes' neergekeken.

Hoeveel keer men wel niet in het Engels tegen me is beginnen praten - nog voor ik zelf iets zei, getuigt imo. van zowel onwetendheid als van een latent racisme.

En ik heb dan nog ergens het voordeel van geen Aziatische man te zijn, want die zijn hier wel degelijk de pineut als ze zich buiten de Aziatische gemeenschap begeven.

Anderzijds worden Aziatische vrouwen door Westerlingen maar al te vaak als seksobjecten bekeken.

Mijn zus bvb. die net als ik geadopteerd is (en dus gewoon Belgische is) was eens haar boodschappen aan het inladen in de supermarkt. Terwijl ze dit deed hoorde ze een meisje achter haar in de rij aan iemand zeggen : "Ja zie, dat komt naar hier voor een rijke vent, en dat koopt er maar op los."

En telkens ik naar een Aziatisch restaurant ga of zelfs naar de Chinese wijk alias supermarkt, zijn er blanke mannen die zich als sekstoeristen aan bijna iedere aanwezige Aziatische vrouw vergapen.

Het is tegelijk frustrerend en denigrerend, dat men Aziaten al dan niet bewust in dergelijk hokje duwt.

En om te illustreren dat ik niet de enige ben die zoiets is opgevallen, een quote van een Aziatisch forum:

Blanken zijn vind ik in het algemeen inderdaad minder wel gemanierd en opgevoed dan Aziaten. Hoeveel keer dat ik hier wel niet voor "Chinees!" werd uitgemaakt of dat men dingen zoals "Chinese food very good .. etc. etc." naar me riep ... Nu ja, ik zal er maar van uitgaan dat het 'maar om te lachen was' zeker ...

Ik zal blij zijn als ik later definief naar Azië verhuis. Alles is er bijlange ook niet ideaal, maar ik zal dan tenminste minder te maken krijgen met dergelijke uitingen van (latent) racisme.

Ik ben dan wel een banana -> i.e. geel vanbuiten, blank vanbinnen, ik ondervind wel degelijk dat de buitenkant toch steeds schijnt te primeren op de binnenkant vermits men mij hier - in het Westen, als een (soms zelfs vers geïmporteerd) geelke beschouwt, en dit zélfs als men weet heeft dat er adoptie in het spel is.

Bah!
Interessante bijdrage.

Aziaten worden ook vaak als "modelminderheden" voorgesteld. Dat vind ik ongelooflijk denigrerend en beledigend. Dan nog liever voorgesteld worden als de baarlijke duivel zoals de Marokkanen. Het rare is dat de gemiddelde Europeaan of Amerikaan dan nog effectief denkt complimenten uit te delen als ze schouderklopjes uitdelen over de "goede aangepastheid" of de "werklust" van "de Aziaat".

Ik heb veel respect voor de mentaliteit van vele Aziaten, maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om hen als groep te essentialiseren of hen te gebruiken als "voorbeeld" voor anderen. Dat zou gewoon een elementair gebrek aan respect zijn en het is raar, hoe weinig mensen dit inzien.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2014, 16:52   #33
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Dat latent racisme zoals ze het noemt is echt wel aanwezig. Alleen geeft ze het naar mijn mening de verkeerde benaming. Ten eerste is het niet latent: de opmerkingen en gedragingen zijn zeer duidelijk en openlijk.

Ten tweede is het niet echt racisme: want deze idiote mensen hebben met iedereen die anders is een probleem, maar vooral met zichzelf! Een mens die zich goed in z'n vel voelt probeert een ander mens geen slecht gevoel te geven. Zelfs als je van hun eigen 'soort' bent en toevallig een wat raar/afwijkend uiterlijk of bijv. een lelijke kop hebt dan zul je het ook geweten hebben hoor. Zelfde soort opmerkingen, zelfde soort gedrag. Ze hebben een probleem met alles en iedereen die anders is en zwakker lijkt dan hen, afkomst is voor hen enkel een makkelijke manier om hun slachtoffers/pispalen te kiezen, maar niet noodzakelijk.

Mensen die getuige zijn van dit soort taferelen zoals jouw voorbeeld in de supermarkt zouden aan de bullebakken in kwestie moeten duidelijk maken dat zoiets niet sociaal wenselijk is i.p.v. het gewoon te negeren of in groep weg te lachen. Want bembem, de meerderheid keurt dit soort gedrag af, ook al tonen ze het niet. En ja, daar maak ik me zelf soms ook schuldig aan: het allemaal gewoon negeren ipv er tegenin te gaan.
Het is wel zo dat bullebakken in Vlaanderen vrij spel krijgen omdat mensen er minder tegen ingaan. In Nederland krijgt een bullebak veel sneller lik op stuk van mondige mensen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 8 oktober 2014, 17:00   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het is wel zo dat bullebakken in Vlaanderen vrij spel krijgen omdat mensen er minder tegen ingaan. In Nederland krijgt een bullebak veel sneller lik op stuk van mondige mensen.
Klopt, in Blegië is de "anti-bullebak" grondig weggefilterd. Het predicaat racist wordt nogal snel op de antwoorders geplakt. En dan staat het CGKR als te likkebaarden.
Oud 8 oktober 2014, 17:06   #35
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Vlamingen zijn dan ook nogal gesloten en introvert itt Nederlanders. Cultuurverschil.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 8 oktober 2014 om 17:07.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2014, 11:27   #36
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Vlamingen zijn dan ook nogal gesloten en introvert itt Nederlanders. Cultuurverschil.
En daardoor krijgen bullebakken als Bart De Wever, Mark Uytterhoeven, e.d. vrij spel. In Nederland zouden ze snel op hun plaats gezet worden. Als de inhoud afwezig is of incorrect is, dan ga je Nederlanders niet met enkele simpele retorische truukjes imponeren. Die vragen dan door. En zo moet het.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 9 oktober 2014 om 11:27.
Oud 9 oktober 2014, 11:27   #37
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
²
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 9 oktober 2014, 13:22   #38
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En daardoor krijgen bullebakken als Bart De Wever, Mark Uytterhoeven, e.d. vrij spel. In Nederland zouden ze snel op hun plaats gezet worden. Als de inhoud afwezig is of incorrect is, dan ga je Nederlanders niet met enkele simpele retorische truukjes imponeren. Die vragen dan door. En zo moet het.
Vreemd verhaal, Bart De Wever komt qua bullebakkerigheid immers niet eens aan de enkels van een Wilders.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2014, 14:29   #39
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Vreemd verhaal, Bart De Wever komt qua bullebakkerigheid immers niet eens aan de enkels van een Wilders.
Dat klopt, maar andere Nederlandse politici laten zich niet intimideren door Wilders op de manier dat alle Vlaamse politici schrik hebben van De Wever (op Almaci na misschien, maar zij is dan ook een erg sterke persoonlijkheid).
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 9 oktober 2014, 14:41   #40
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat klopt, maar andere Nederlandse politici laten zich niet intimideren door Wilders op de manier dat alle Vlaamse politici schrik hebben van De Wever (op Almaci na misschien, maar zij is dan ook een erg sterke persoonlijkheid).
Dat toont zich duidelijk in de verkiezingsuitslag .
Almaci heeft de burgemeestersjaal overtuigend niet gewonnen .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be