![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Parlementsvoorzitter
|
ik geef je volkomen gelijk, hoewel jij weer van je smerigste/normale kant laat zien door enkele steekjes onder water te geven.
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar dat wil dus niet zeggen dat we moeten blijven boterhammetjes opsturen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Dankje |
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#46 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En shell mag daar ganse rivieren vervuilen waar steden van de visvangst afhankelijk zijn. Als ze niet meer kunnen vissen omdat wij massaal auto rijden is natuurlijk uw zorg niet. In plaats van eten op te sturen, kunt ge de grondstoffen ook in Afrika laten. Congo, Nigeria, Kenia, ... En in plaats van terroristen westerse wapens in handen te duwen om ermee naar ons te zwaaien, helpt eens een echt volk in nood. Die Kony bv? Laatst gewijzigd door Peche : 11 oktober 2014 om 05:11. |
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Banneling
|
Citaat:
U sprak dan ook over "Afrikaanse CULTUUR" en niet over Afrikaanse volkeren. Waarom is Afrika in de huidige situatie? Wie heeft er de grootste bedrijven in handen? Wie heeft dictators daar op hun troon geduwd? Misschien moet het Westen eens stoppen met zich overal te moeien? Eerst bewapenen ze een taliban, daaruit komt een al qaida, dan bewapenen ze terroristen die een seculaire democratie willen afschieten, dan ontstaan daar Syrische rebellen (lees terroristen) uit, een ISIS uit, .... Iemand de verkiezingen gevolgd van Syrië jaren voor de oorlog? Iemand de geschiedenis van Afrika gevolgd die ze censureren in onze schoolboeken? Iemand ooit aan gedacht wat voor maffiasio hier de armoede ginder veroorzaakt? |
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
U beweerd net hetzelfde als mij : dat er geen relatie tussen de beschavingen mag zijn (in de vorm van ondersteuning bv.) |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Banneling
|
"Tenzij we een cultuur overeind houden met ontwikkelingshulp..."
Dat staat daar flink in de weg. En dat je niet snapt wat daar verkeerd aan is, is nog het ergste. ![]() Zou katoen natie geholpen hebben denk je AVV? En ipv ontwikkelingshulp te geven, zou Shell de olie kunnen schenken aan het Afrikaans volk. Zouden ze toch op zijn minst hun lekkende leidingen wat beter kunnen onderhouden? It isn't about culture. Savvy? |
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
1. En wat is uw punt eigenlijk? 2. Dat we wel ontwikkelingshulp moeten geven? 3. Maar als we ontwikkelingshulp geven, is de ontvanger dan niet minderwaardig aan ons? 4. En is de 'cultuur' dan niet minderwaardig aan de onze? 5. En is ons doel niet te bereiken om elke cultuur gelijkwaardig te maken? Graag op deze 5 vragen antwoorden want voorlopig weet ik nog altijd niet welk standpunt u inneemt. |
|
|
|
|
|
|
#52 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Als je de man die Congolezen verkozen doodschiet om een meer speelbare pion als Mbutu naar voren te duwen is dat natuurlijk niet "ontwrichten". Lumumba zei: Congo voor en door het volk. Mbutu zei: Vul mijn zakken maar mijnheer Boudewijn, en kijk toe hoe ik decennia lang vrouwen onderdruk! Boudewijn zei dat het niet zo koosjer was, maar Mbutu heeft het toch al die tijd kunnen flikken... Citaat:
Laatst gewijzigd door Peche : 11 oktober 2014 om 06:56. |
||
|
|
|
|
|
#53 |
|
Banneling
|
Avv, ik ga niet mee in uw spellekes:
Cultuur in het algemeen verwijst naar het patroon van menselijke activiteit en de symbolische structuren, die deze activiteit een zekere betekenis geven. In filosofische zin wordt cultuur, dat wat door de mens verworven is, tegenover de "natuur", dat wat aangeboren is, gesteld. Er bestaan uiteenlopende definities van "cultuur", die duiden op verschillende theoretische benaderingen voor de beeldvorming of evaluatie van de menselijke activiteit en haar producten Dus waarom zou een cultuur ondersteuning nodig hebben? Wat ik je wil duidelijk maken: het is geen kwestie van cultuur. |
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Wij kunnen echt niets met jou aanvangen. Ik vind dit echt vreemd, want nu lijk je eerder een one-liner zonder mening die hier gewoon een beetje moeilijk komt doen. Als wij jouw wereldbeeld niet kennen, en van jou zelfs niet mogen kennen, is een discussie zinloos! |
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Let op! Ik geef hier geen pleidooi tegen ontwikkelingshulp (ook al geef ik inderdaad zelf niets) , maar wil stellen dat het onmogelijk is om tegelijk te zeggen dat je elke cultuur evenwaardig acht en toch aan ontwikkelingshulp geeft. |
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Enige vorm van beeldspraak is aan U niet besteed geloof ik.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Verder hoor ik je graag zeggen dat je - net zoals met de grondstoffen in Irak - een boycott zou moeten komen op het aankopen van die grondstoffen uit Afrika. Interessante piste. Denk daar zelf maar eens over na. Ik wist niet dat we tarwe oogstten in Afrika. Buiten Zimbabwe - waar de blanke boeren die tonnen tarwe produceerden voor heel zuidelijk Afrika werden vermoord en verjaagd - ken ik geen enkel Afrikaans land dat tarwe produceert. Ondertussen Zimbabwe ook niet meer sinds de negertjes het land hebben overgenomen.
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En verder: voor niks gaat enkel de zon op.
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|