Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2014, 08:45   #101
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Wie is hier nu de hypocriet? U of ik?

Wat ik wou zeggen.
De niet-rokers hebben het gepresteerd om één en ander ten gronde te wijzigen in ons sociaal netwerk:
1) Het sociale netwerk, die in een flink aantal gevallen terug te vinden was in de lokale club/pub/cafe is weggevallen.
2) de niet-rokers hebben alle argumenten aangewend om dit mogelijk te maken.
3) de economische impact laat zich, nu nog, dagdagelijks zien. Kijk maar naar de 'te huur' 'over te nemen' 'wegens faling' en leegstand (vooral cafés)
4) het 'verzuringsproces' is niet meer in te tomen
5) horeca in het algemeen maar cafés in het bijzonder zijn de grootste slachtoffers.
Das nonsens, het aantal cafés dat nog goed draaide was al zienderogen gedaald voor er zelfs nog maar sprake was van een rookverbod. In mijn eigen dorp waren er in de jonge tijd van mijn ouders een 40-tal cafés. Nu nog 5, evenveel als een paar jaar geleden voor het rookverbod.

Die daling van het aantal cafe's zie je doorheen het ganse land en heeft nul komma nul te maken met het rookverbod, maar alles met de evolutie van onze maatschappij.

Trouwens, alsof rokers de enigen zijn die deel uitmaken van "het sociale netwerk".
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2014, 08:57   #102
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Waarom ineens ook geen alcoholvrije maatschappij? Ikzelf drink geen alcohol, dus dan moeten de anderen het ook maar laten. De maatschappij zal er wel bij varen. Alcohol heeft een veelvoud van nadelen tegenover roken.
Waarom ?
Daarom !
Daarom is geen antwoord.
Waarom is ook geen vraag.

Doe wat je niet laten kunt. Richt een drukkingsgroep op, richt een partij op, whatever.

En ikke ook whatever.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2014, 08:59   #103
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Das nonsens, het aantal cafés dat nog goed draaide was al zienderogen gedaald voor er zelfs nog maar sprake was van een rookverbod. In mijn eigen dorp waren er in de jonge tijd van mijn ouders een 40-tal cafés. Nu nog 5, evenveel als een paar jaar geleden voor het rookverbod.

Die daling van het aantal cafe's zie je doorheen het ganse land en heeft nul komma nul te maken met het rookverbod, maar alles met de evolutie van onze maatschappij.

Trouwens, alsof rokers de enigen zijn die deel uitmaken van "het sociale netwerk".
2

Kijk vb. maar eens naar het type café dat wel overleeft.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 11 oktober 2014, 08:42   #104
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Zeg eens Schoof, waarom wordt opzwepende rockmuziek niet verboden in de auto. Al die rockmuziek leidt tot sneller rijden en wilder rijgedrag.

Moet dringend verboden worden lijkt mij.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2014, 11:13   #105
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Zeg eens Schoof, waarom wordt opzwepende rockmuziek niet verboden in de auto. Al die rockmuziek leidt tot sneller rijden en wilder rijgedrag.

Groot gelijk..ook opzwepende muziek moet worden afgeschaft

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 oktober 2014 om 11:19.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2014, 12:48   #106
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waarom ?
Daarom !
Daarom is geen antwoord.

Doe wat je niet laten kunt. Richt een drukkingsgroep op, richt een partij op, whatever.

En ikke ook whatever.

Oud 11 oktober 2014, 12:52   #107
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
2

Kijk vb. maar eens naar het type café dat wel overleeft.

.
de kleurloze en steriele tavernes zijn ongeveer de enige type cafés die overeind blijven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2014, 15:03   #108
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:

Ik herinner mij nog in mijn jeugdjaren onze reizen richting Menton (Frankrijk) gezeten zijnde vanachter in de wagen, mijn vader heftig aan een 'dure' Havanna sigaar lurkende met als gevolg dat ik 'kapot' ging van de hoofdpijn na een tijdje.

Mijn lieve vader die uiteindelijk met het roken is weten te kunnen stoppen biedt nog steeds zijn verontschuldigingen aan en zegt, ik weet nu wat je meegemaakt hebt in de wagen vol rook.

Zo zie je maar ...

Sfeerbeeld in het verkeer

Vrouwtje met SUV/Jeep heftig in de weer met haar GSM, andere hand een sigaret, de kinderen heftig heen en weer springende op de achterbank en een hond die even met graagte meedoet met de kinderen.

De gerookte -en niet gerookte long.

Maar we mogen niet met stenen gooien naar de rokers daar ook zij de lege staatskas weten te spijzen.

Een hele handel: ziekenhuizen, dokters, doodskisten, bloemen ...
Ik vraag me altijd af hoe men komt aan die percentages van Belgen die dit of dat willen of niet willen. Volgens mij klopt dat allemaal van geen kanten.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2014, 15:05   #109
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
de kleurloze en steriele tavernes zijn ongeveer de enige type cafés die overeind blijven.
Waar dan ook alleen maar koffieslurpende gepensioneerden zitten....een enkel verliefd stelletje dat niet wil gestoord worden en wat scheefpoepers die niet willen gezien worden....van enig sociaal kontakt kan je daar nog nauwelijks spreken
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2014, 17:14   #110
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waarom ?
Daarom !
Daarom is geen antwoord.

En ikke ook whatever.
M.a.w. jouw gezeik over een rookverbod in de wagen is niet meer dan dat : gezeik.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2014, 18:09   #111
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
M.a.w. jouw gezeik over een rookverbod in de wagen is niet meer dan dat : gezeik.
Als ieder zeikt in de juiste draad, dan ... ja sorry, ik vind even niet iets grappigs.
Maar ge verstaat me wel. Weet ik zeker.

.

Oud 12 oktober 2014, 13:43   #112
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht

Ach man, ge hebt gelijk. Het rookverbod heeft niks, maar dan ook niks te maken met tal van faillissementen. Gefeliciteerd met jouw economisch inzicht.
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2014, 14:21   #113
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ach man, ge hebt gelijk. Het rookverbod heeft niks, maar dan ook niks te maken met tal van faillissementen. Gefeliciteerd met jouw economisch inzicht.
Dat klopt. Dat rokers niet meer op café willen omdat ze niet mogen roken is toch absurd?

Gaan ze ook niet meer werken als ze niet meer mogen roken op hun werk? Gaan ze ook niet meer vliegen omdat ze niet mogen roken op een vliegtuig?

Nee.

Maar op café mag het niet en oei oei oei. Dan blijven ze thuis.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2014, 14:26   #114
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad alles wat 40 tot 30 jaar leuk was moet eraan geloven , alles moet veranderen en liefst in een gestoorde hel vol ellende ... zo is het hé.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2014, 14:51   #115
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat klopt. Dat rokers niet meer op café willen omdat ze niet mogen roken is toch absurd?

Absurd of niet, ze haken massaal af, maar volgens anderen hier heeft dat er niks mee te maken!!!!!

Gaan ze ook niet meer werken als ze niet meer mogen roken op hun werk? Neen!
Gaan ze ook niet meer vliegen omdat ze niet mogen roken op een vliegtuig? Neen!

Nee. Juist

Maar op café mag het niet en oei oei oei. Dan blijven ze thuis.
Inderdaad, met als gevolg dat de cafe's zienderogen hun tent dicht (moeten) doen. Maar nogmaals volgens een aantal hier HEEFT DIT ER NIETS MEE TE MAKEN!!!!
Oud 12 oktober 2014, 15:45   #116
geertvdb

Standaard

Citaat:
Inderdaad, met als gevolg dat de cafe's zienderogen hun tent dicht (moeten) doen. Maar nogmaals volgens een aantal hier HEEFT DIT ER NIETS MEE TE MAKEN!!!!
NIET ROEPEN!

Wat anderen beweren gaat mij geen zak aan. Valt mij daar niet mee lastig. Ik heb mijn argumentatie en reageer daarop.

Als de rokers wel hun sigaret opzij willen leggen op werk en op een vliegtuig, en niet op café, zijn de rokers verantwoordelijk voor de faillissementen, niet de wetgeving.

Ik ben grote voorstander van de wetgeving. Eindelijk op café gaan zonder stinkend naar de sigaretten thuis te komen. Zaaaalig!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2014, 15:50   #117
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook al heeft het rookverbod iets te maken met het aantal faillissementen, dan zijn de rokers nog altijd zelf verantwoordelijk voor hun eigen beslissing om niet meer op café te gaan.

Een pijnlijke waarheid waar je steeds omheen fietst.

Nu ja, een roker die zijn verantwoordelijkheid zal opnemen, dat zal nog niet voor direct zijn. Het is gemakkelijker om de schuld volledig bij een ander te leggen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2014, 09:01   #118
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
NIET ROEPEN!

Wat anderen beweren gaat mij geen zak aan. Valt mij daar niet mee lastig. Ik heb mijn argumentatie en reageer daarop.

Als de rokers wel hun sigaret opzij willen leggen op werk en op een vliegtuig, en niet op café, zijn de rokers verantwoordelijk voor de faillissementen, niet de wetgeving.

Ik ben grote voorstander van de wetgeving. Eindelijk op café gaan zonder stinkend naar de sigaretten thuis te komen. Zaaaalig!
Als het je dermate ergert dat er op dit forum een reactie komt op jouw post, zoek dan andere kanalen hé!

De wetgever heeft beslist dat er niet meer gerookt mag worden in de horeca. Om die reden hebben de rokers beslist om niet meer of merkelijk minder op café te gaan. Dit heeft geleid tot het feit dat er een behoorlijk aantal zaken de deuren (wegens niet meer rendabel) hebben gesloten! Dus als je kijkt naar 'oorzaak en gevolg' mogen we logischerwijs concluderen: de wet!
Oud 13 oktober 2014, 09:12   #119
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ook al heeft het rookverbod iets te maken met het aantal faillissementen, dan zijn de rokers nog altijd zelf verantwoordelijk voor hun eigen beslissing om niet meer op café te gaan.

Heeft iemand het tegendeel beweerd?

Een pijnlijke waarheid waar je steeds omheen fietst.

Waar fiets ik omheen?

Nu ja, een roker die zijn verantwoordelijkheid zal opnemen,

Hoezo? Wij nemen toch onze verantwoordelijkheid!!. Wij roken niet meer in de horeca want wij willen niet dat de niet-rokers ongemakken ondervinden door onze aanwezigheid!!
dat zal nog niet voor direct zijn.

Het is gemakkelijker om de schuld volledig bij een ander te leggen.
Het gaat/ging niet over schuld. Het gaat/ging over het feit dat er door een wetgeving (rookverbod) cafébazen hun deuren hebben moeten sluiten.
Je mag dit blijven ontkennen; gefailleerden kunnen jou misschien beter overtuigen. Wil je een dialoogje aangaan met hen?
Oud 13 oktober 2014, 09:42   #120
babel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Het gaat/ging niet over schuld. Het gaat/ging over het feit dat er door een wetgeving (rookverbod) cafébazen hun deuren hebben moeten sluiten.
Je mag dit blijven ontkennen; gefailleerden kunnen jou misschien beter overtuigen. Wil je een dialoogje aangaan met hen?
Dat klopt, denk ik.
Maar desondanks was dat verbod een goeie zaak, omwille van de gezondheidsgevolgen. Getuige deze mededeling:
http://www.tegenkanker.be/8_septembe...dodelijke_hart
Dat is dus het effect enkel en alleen op hartfalen, dus andere kwalen niet meegeteld.
babel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be