Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2014, 12:19   #101
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Het gaat ook helemaal niet over jouw dokter of tandarts.
Het gaat om een pas aangestelde minister van volksgezondheid waarop, in godsnaam doe eens allemaal minder hysterisch, makkelijk het etiket "morbide obese" kan worden gekleefd.

Als de discussie over geloofwaardige politiek ook al niet meer mag gevoerd worden, voer dan maar meteen een stalinistische dictatuur in.
In dit soort discussies leer je vooral de mentaliteit van de forumgangers kennen ...
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2014, 12:29   #102
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Heel juist.
Staat Maggies gewicht de uitoefening van haar functie in de weg?

Haar functie is niet een of ander rolmodel of voorbeeld te zijn.
Haar functie is het managen van de staatsgezondheidszorg.
Daar speelt haar overwicht geen rol bij.
In deze functie komt ze niet bijster geloofwaardig over.
Dat kan niemand ontkennen, alhoewel ik er zeker van ben dat u dat wel zult doen.
Maar dit is natuurlijk typerend voor een postjesverdelende particratie als België. Hier kan een Daerden het parlement toespreken als minister van pensioenen met een stuk in zijn kraag en kan een vrouw, los van haar verdere kwaliteiten, met een BMI-index die als levensbedreigend wordt omschreven, minister van Volksgezondheid worden en het zich nog permitteren dat als niet terzake doende af te doen.
Moet zij straks op TV komen uitleggen waarom er een taks op frisdranken, of in het algemeen een suikertaks komt?
Geen mens die dat serieus gaat nemen!
U wel, dat spreekt, enkel en alleen om dwars te liggen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2014, 12:34   #103
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
In dit soort discussies leer je vooral de mentaliteit van de forumgangers kennen ...
Kritische ingesteldheid niet verwarren met mentaliteit.
Ik weet dat u slaafs alles slikt wat u wordt voorgeschoteld, maar zelfs in tijden van "Familie" en "Komen Eten" zijn er nog wel mensen in staat om niet alles als zoete koek te slikken.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 12 oktober 2014, 12:40   #104
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Kritische ingesteldheid niet verwarren met mentaliteit.
Ik weet dat u slaafs alles slikt wat u wordt voorgeschoteld, maar zelfs in tijden van "Familie" en "Komen Eten" zijn er nog wel mensen in staat om niet alles als zoete koek te slikken.
Ondanks uw "kritische ingesteldheid" slaat u de bal helemaal mis. Ik kijk namelijk nooit naar televisie.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2014, 12:40   #105
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Ge zou moeten weten dat De Wever zeker niet mijn halfgod was en is, dus daar wil ik niet teveel woorden aan verspillen. Maar ik denk niet dat hij een morbiede overgewicht had. En laat me zeggen dat uw geliefd De Block dikkertje, een dubbelkin heeft, het vet zoekt bij haar een uitweg. De Wever had geen dubbelkin. Dehaene wel. Een van de symptomen van morbide obesistas is oa. een dubbelkin. En mensen in mijn omgeving die er achterlijke denkbeelden op nahouden die negeer ik. Iemand die vind dat iemand te dik is, is niet achterlijk. Waar haal je dat.

Hoe herken je trouwens een morbied dikkertje ? Ze blijven gewoonlijk rollen als je ze omver duwt.
Wat een gezeik... De man zegt zelf dat hij morbide obesitas had, en DeProL_eet weet het beter. En dan die voorbeelden... te stom voor woorden. Zowel Dehaene als De Wever hadden een dubbelkin.
Over de mensen in je omgeving die met jou omgaan stel ik me liever niet teveel voor overigens.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2014, 12:42   #106
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat ook helemaal niet over jouw dokter of tandarts.
Het gaat om een pas aangestelde minister van volksgezondheid waarop, in godsnaam doe eens allemaal minder hysterisch, makkelijk het etiket "morbide obese" kan worden gekleefd.

Als de discussie over geloofwaardige politiek ook al niet meer mag gevoerd worden, voer dan maar meteen een stalinistische dictatuur in.
Ik kan er ook niet aan doen dat hetgeen jij een discussie noemt, bij mij braakneigingen oplevert.
En net zoals jij jouw ding mag doen, mag ik vertellen over mijn afkeer voor zo'n laaghartigheden.

Tegenvoorbeeld: ik ben heel erg anti hinder door tabaksrook. Maar als iemand mij zegt dat hij er niet van afgeraakt, maar toch zijn best doet om anderen niet te storen (niet zo weinig mogelijk te storen, neen, echt helemaal niet te storen), dan vind ik dat bewonderenswaardig. Eerlijk en moedig.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2014, 12:42   #107
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
De taak van Maggie als minister is NIET om doktertje te spelen of om medisch advies te geven.
Haar taak is om het budget voor volksgezondheid goed te beheren.
Daarbij speelt haar (over)gewicht geen rol.

De vorige ministers van volksgezondheid waren niet eens dokters.
Speelde dat feit een rol bij het uitvoeren van hun taak?
Ze zal wel meer dan dat doen.
De voorbije maanden was er nogal wat te doen over suiker- en vettaksen, om maar iets te noemen.
Zij zal het moeten uitleggen.

Om een idee te krijgen van wat de woorden "perceptie", "credibiliteit" en "hypocrisie" in de politiek kunnen betekenen, moet je eens terug denken aan de storm van verontwaardiging die Rudy De Leeuw over zich heen kreeg toen ie over de notionele intrestaftrek stond te fulmineren terwijl bleek dat ie er zelf gebruik van maakte.

Laatst gewijzigd door Nierika : 12 oktober 2014 om 12:50.
Oud 12 oktober 2014, 12:49   #108
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik kan er ook niet aan doen dat hetgeen jij een discussie noemt, bij mij braakneigingen oplevert.
En net zoals jij jouw ding mag doen, mag ik vertellen over mijn afkeer voor zo'n laaghartigheden.

Tegenvoorbeeld: ik ben heel erg anti hinder door tabaksrook. Maar als iemand mij zegt dat hij er niet van afgeraakt, maar toch zijn best doet om anderen niet te storen (niet zo weinig mogelijk te storen, neen, echt helemaal niet te storen), dan vind ik dat bewonderenswaardig. Eerlijk en moedig.

.
Je ziet vermoedelijk zelf niet in dat je tegenvoorbeeld met haken en ogen aan elkaar hangt.
De verstokte roker zal als minister van Volksgezondheid moeten uitleggen dat de accijnzen op roken verhogen omdat roken slecht is voor de gezondheid en een verhoging aldus rookontradend werkt, hij zal misschien in een niet zo verre toekomst moeten uitleggen dat rokers hogere ziekteverzekeringen zullen moeten betalen omdat ze de solidaire maatschappij nu eenmaal teveel kosten met hun uit eigen vrije wil opgelegde verslaving etc...

Eerlijk en moedig allemaal hoor, daar niet van, maar not my cup of tea.

Laat Maggie De Block minister worden van eender wat, als het maar niet volksgezondheid was geweest.

Laatst gewijzigd door Nierika : 12 oktober 2014 om 12:51.
Oud 12 oktober 2014, 12:58   #109
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ondanks uw "kritische ingesteldheid" slaat u de bal helemaal mis. Ik kijk namelijk nooit naar televisie.
Waar zie jij mij zeggen dat jij TV kijkt?
"In tijden van" gebruik ik om de heersende gemakzuchtige houding van Jan Modaal mee te situeren.
Typisch dat je dat onmiddellijk zo verdraait op de manier die jij etaleert, om toch maar rond de kern van de zaak te fietsen.
Zo'n maatschappij verdient eigenlijk iemand als Maggie De Block als minister van Volksgezondheid.
Jammer maar helaas voor de enkelingen die nog niet helemaal lamgeslagen zijn door onze uiterst geloofwaardige politieke elite.

Laatst gewijzigd door Nierika : 12 oktober 2014 om 12:59.
Oud 12 oktober 2014, 13:02   #110
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk voila: dikke 2.

Ik begrijp niet dat daar zo'n commotie rond ontstaat.
Maggie de Block is zonder twijfel een erg intelligente vrouw met een hoop capaciteiten, maar om haar minister van Volksgezondheid te maken, zoek je de controverse.

Stel je de reacties voor, en ik bedoel het niet ridiculiserend, dat zij die fameuze suikertaks gaat invoeren...
Inderdaad.
Dat zou hetzelfde effect hebben als een dokter die mensen met morbide obesitas aanraadt om af te vallen omdat zwaarlijvigheid gezondheidsproblemen veroorzaakt en verergert.

Ik zie dokter OZ in de gelijknamige TV-serie ook niet voortdurend zwaarlijvige mensen opvoeren, helpen en laten begeleiden in hun strijd tegen overgewicht indien hijzelf 165 kilo zou wegen.
Oud 12 oktober 2014, 13:06   #111
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je ziet vermoedelijk zelf niet in dat je tegenvoorbeeld met haken en ogen aan elkaar hangt.
De verstokte roker zal als minister van Volksgezondheid moeten uitleggen dat de accijnzen op roken verhogen omdat roken slecht is voor de gezondheid en een verhoging aldus rookontradend werkt, hij zal misschien in een niet zo verre toekomst moeten uitleggen dat rokers hogere ziekteverzekeringen zullen moeten betalen omdat ze de solidaire maatschappij nu eenmaal teveel kosten met hun uit eigen vrije wil opgelegde verslaving etc...

Eerlijk en moedig allemaal hoor, daar niet van, maar not my cup of tea.

Laat Maggie De Block minister worden van eender wat, als het maar niet volksgezondheid was geweest.
Op "eerlijk en moedig" na ben ik het helemaal met je eens.
Het is alles behalve eerlijk om een vettaks in te voeren als je zelf nog vetter bent dan een varken. Ik noem dat niet moedig maar overmoedig.
Oud 12 oktober 2014, 13:09   #112
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze zal wel meer dan dat doen.
De voorbije maanden was er nogal wat te doen over suiker- en vettaksen, om maar iets te noemen.
Zij zal het moeten uitleggen.

Om een idee te krijgen van wat de woorden "perceptie", "credibiliteit" en "hypocrisie" in de politiek kunnen betekenen, moet je eens terug denken aan de storm van verontwaardiging die Rudy De Leeuw over zich heen kreeg toen ie over de notionele intrestaftrek stond te fulmineren terwijl bleek dat ie er zelf gebruik van maakte.
De Leeuw is trouwens niet de enige sos die heel wat kritiek kreeg (inclusief van Superstaaf) omdat hij zich zélf schuldig maakte aan wat hij afkeurde.
Oud 12 oktober 2014, 13:11   #113
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In deze functie komt ze niet bijster geloofwaardig over.
Dat kan niemand ontkennen, alhoewel ik er zeker van ben dat u dat wel zult doen.
Maar dit is natuurlijk typerend voor een postjesverdelende particratie als België. Hier kan een Daerden het parlement toespreken als minister van pensioenen met een stuk in zijn kraag en kan een vrouw, los van haar verdere kwaliteiten, met een BMI-index die als levensbedreigend wordt omschreven, minister van Volksgezondheid worden en het zich nog permitteren dat als niet terzake doende af te doen.
Moet zij straks op TV komen uitleggen waarom er een taks op frisdranken, of in het algemeen een suikertaks komt?
Geen mens die dat serieus gaat nemen!
U wel, dat spreekt, enkel en alleen om dwars te liggen.

Ik weet niet zeker of het alleen is om dwars te liggen, maar het speelt wel degelijk mee.
Oud 12 oktober 2014, 13:13   #114
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik kan er maar bijblijven; ik ben zo opgevoed; met iemands gezondheidproblemen, met iemands fysieke kenmerken enz. daar beledig je de mensen niet mee.

(en ik bedoel daarmee niet dat er geen jokes over getapt mogen worden; integendeel. Maar er conclusies aan verbinden van politieke geloofwaardigheid, dat is er voor mij over).

Dat is naar mijn aanvoelen deel van mijn Vlaamse ziel en cultuur die ik meegekregen heb van ouders, familie, buurt, school ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2014, 13:15   #115
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Inderdaad.
Dat zou hetzelfde effect hebben als een dokter die mensen met morbide obesitas aanraadt om af te vallen omdat zwaarlijvigheid gezondheidsproblemen veroorzaakt en verergert.

Ik zie dokter OZ in de gelijknamige TV-serie ook niet voortdurend zwaarlijvige mensen opvoeren, helpen en laten begeleiden in hun strijd tegen overgewicht indien hijzelf 165 kilo zou wegen.
Overgewicht is een welvaartsziekte, voor sommigen is eten een levensbedreigende verslaving. Er wordt gesproken over allerhande vet- en suikertaksen. Ik koester geen enkele aversie tegenover Maggie De Block.
Ze is vast veel en veel intelligenter dan ik.
Maar ik snap niet hoe een minister van Volksgezondheid die haar (ja sorry) levensgevaarlijk overgewicht niet als een probleem beschouwt bepaalde maatregelen moet nemen of uitleggen waarbij dat de doelgroep, die over het algemeen écht hulp nodig heeft, haar uitleg serieus zal nemen.

Iedereen die dan Johan Bollens post in overweging WIL nemen, snapt meteen waarover het echt gaat.
En de rest, met al hun hypocriet geneuzel dat niet verder reikt dan hun neus lang is, kan vierkant mijn rug op.
Ik ben dat gezeik kotsbeu.

Oud 12 oktober 2014, 13:15   #116
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op "eerlijk en moedig" na ben ik het helemaal met je eens.
Het is alles behalve eerlijk om een vettaks in te voeren als je zelf nog vetter bent dan een varken. Ik noem dat niet moedig maar overmoedig.
Laat ons de De Croo en Maggie van functie wisselen. Verandert dat dan veel?
Is zij dan verlost van de obesitas? Is het invoeren van een vettaks dan wél eerlijk zoals je hierboven beweert?
Het behandelen of preventie van obesitas is slechts één facet in de gezondheidszorg.
Is De Croo dan meer geschikt op die post dan Maggie als arts?

En wat die voorbeeldfunctie betreft zou een dokter in een ziekenhuis dus op-en-top fit en kerngezond moeten zijn omdat hij anders niet geloofwaardig is tav zijn patient.
Het afdelingshoofd moet dan nog gezonder zijn want anders is het toch niet geloofwaardig om dokters aan te sturen?
De directie moet nóg gezonder zijn, om tot slot te eindigen op de ministeries, kabinetten en de minister zelf, die zo gezond moet zijn dat ze een levensverwachting heeft van min. 130 jaar.

Laatst gewijzigd door hamac : 12 oktober 2014 om 13:18.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2014, 13:17   #117
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben dat gezeik kotsbeu.
Niet tegen de wind in pissen?
Oud 12 oktober 2014, 13:19   #118
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Overgewicht is een welvaartsziekte, voor sommigen is eten een levensbedreigende verslaving. Er wordt gesproken over allerhande vet- en suikertaksen. Ik koester geen enkele aversie tegenover Maggie De Block.
Ze is vast veel en veel intelligenter dan ik.
Maar ik snap niet hoe een minister van Volksgezondheid die haar (ja sorry) levensgevaarlijk overgewicht niet als een probleem beschouwt bepaalde maatregelen moet nemen of uitleggen waarbij dat de doelgroep, die over het algemeen écht hulp nodig heeft, haar uitleg serieus zal nemen.
Ik vrees dat niet alleen de doelgroep de gezondheidsmaatregelen van een overduidelijk ongezonde minister niet serieus zal nemen.
Oud 12 oktober 2014, 13:20   #119
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik kan er maar bijblijven; ik ben zo opgevoed; met iemands gezondheidproblemen, met iemands fysieke kenmerken enz. daar beledig je de mensen niet mee.

(en ik bedoel daarmee niet dat er geen jokes over getapt mogen worden; integendeel. Maar er conclusies aan verbinden van politieke geloofwaardigheid, dat is er voor mij over).

Dat is naar mijn aanvoelen deel van mijn Vlaamse ziel en cultuur die ik meegekregen heb van ouders, familie, buurt, school ...

.
Waar beledig ik haar?
Waar zie jij dat?
Ik stel iets vast, ik duid iets, niet meer dan dat.
Ben jij blind?
Ben ik slecht opgevoed als ik een blinde een rijbewijs weiger?
Ben ik slecht opgevoed omdat ik twijfel aan de geloofwaardigheid van Maggie De Block als persoon die bepaalde zaken moet uitleggen als minister van Volksgezondheid als ik hoor dat ze dé welvaartsziekte van onze tijd, die meer doden maakt dan wat dan ook, niet als belangwekkend beschouwt om die specifieke job uit te voeren?
Ja hallo zeg!

Laatst gewijzigd door Nierika : 12 oktober 2014 om 13:21.
Oud 12 oktober 2014, 13:23   #120
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat niet alleen de doelgroep de gezondheidsmaatregelen van een overduidelijk ongezonde minister niet serieus zal nemen.
Dat weet ik, maar als ik dat durf suggereren, ben ik ipv niet goed opgevoed waarschijnlijk zelfs een sociopaat.
Dus probeer ik wat te temperen.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be