Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 oktober 2014, 11:32   #341
microwezen
Parlementsvoorzitter
 
microwezen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Locatie: Cranleigh, UK
Berichten: 2.398
Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Oh, dat is nieuws voor me. Nog niet eerder gehoord. Waar kan ik de feiten daaromtrent vernemen?
Tja. Het zoveelste bewijs dat negeerlijsten je dom houden. En gezien jouw reacties doe je dat ook in het dagelijkse leven buiten de forums.
Het is al meerdere malen aan bod geweest hier, inclusief links naar de oorspronkelijke papers. Bovendien stoor jij je toch niet aan feiten.

http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=12
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1484

Bovendien lieg je weer eens (as usual) want je reageert er zelfs op. (dat je dan niet slim genoeg bent om het te begrijpen is een ander verhaal)
Ook de daar genoemde video (http://youtu.be/fgpSrUWQplE) veegt al jouw "argumenten" en "bewijzen" weg.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
En varkens kunnen vliegen.
Ook daar blijf je maar in herhaling vallen.
Wat maakt vliegende varkens ongeloofwaardiger dan een onzichtbaar en almachtig vriendje?
Rijp voor een dwangbuis. Meer kan ik er niet van maken.
__________________
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING!
Atheïsme is geen geloofssysteem.
Het vertelt niet hoe en wat je moet denken.
Het is het resultaat van denken!
microwezen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2014, 13:07   #342
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

als er dan toch in al die culturen een zondvloed legende is, hoe komt dat al die culturen niet in Jehova geloven? Waar is het misgelopen?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2014, 22:43   #343
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.085
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd



Leuter, leuter bla bla
Elke vloed mythe die je opsomde (en dat zijn er maar enkele van de vele honderden) hebben 1 iets gemeen. Ze zijn echter niet exact hetzelfde. Daar die sadistische god van je de gehele wereldbevolking uitmoordde buiten noa en zijn kinderen zou je toch verwachten dat er maar 1 dezelfde vloedmyhte is? Neen, daarentegen heb je een vloedmythe daar met een vogel die terug komt met een tak, een andere gaat over een vent in een boot, een derde over het verzamelen van dieren, etc...

Citaat:
Oh, dat is nieuws voor me. Nog niet eerder gehoord. Waar kan ik de feiten daaromtrent vernemen?
Dat bewijs is in verschillende topics al voldoende gegeven, en ik ga ze niet opnieuw geven. Als jij mensen niet zou censureren met negeerlijsten had je zoiets misschien ook gelezen...

Ik kan wel dit geven...

https://www.youtube.com/watch?v=fgpS...N8oyNXpPDqldng

En ik zie net dat microwezen me voor was...

Citaat:
En varkens kunnen vliegen.
Jou god kan toch alles? Waarom dan geen varkens laten vliegen?

Citaat:
En hoe toont de platentektoniek dat aan?
Dat zei ik toch? Platentektoniek toont aan dat alle continenten vroeger 1 supercontinent was, Pangea. Dat was in het Perm en Trias, dus 250 tot 210 miljoen jaar geleden. Hoe strookt dit met je fabeltje dat alles 4000 jaar geleden ontstond?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pangea
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.

Laatst gewijzigd door Schelfie : 12 oktober 2014 om 22:53.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2014, 22:44   #344
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.085
Standaard

Dubbel...
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.

Laatst gewijzigd door Schelfie : 12 oktober 2014 om 22:51.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2014, 05:21   #345
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Elke vloed mythe die je opsomde (en dat zijn er maar enkele van de vele honderden) hebben 1 iets gemeen. Ze zijn echter niet exact hetzelfde. Daar die sadistische god van je de gehele wereldbevolking uitmoordde buiten noa en zijn kinderen zou je toch verwachten dat er maar 1 dezelfde vloedmyhte is? Neen,
Bs'd

Iedereen met twee werkende hersencellen die weet dat als verhalen gedurende meer dan 100 generaties mondeling overgedragen worden, dat die dan verminkt worden.

Dus om na 4000 jaar nog overal exact hetzelfde vloedverhaal te verwachten is waanzin.

Citaat:
Dat bewijs is in verschillende topics al voldoende gegeven, en ik ga ze niet opnieuw geven. Als jij mensen niet zou censureren met negeerlijsten had je zoiets misschien ook gelezen...
We zijn weer bij het aloude verhaal: "Ik ga geen bewijs geven, want dat is al gegeven, ga het maar zoeken!"

Ik constateer dus dat je maar wat in de ruimte zwamt en je verhalen niet met bewijzen kan onderbouwen.

Ik heb dat al eens bekeken, en de hemoglobine in het dinobloed wordt niet ontkracht.

Mocht jij denken dat dat wel zo is, zeg dan even waar precies in die video.

Citaat:
En ik zie net dat microwezen me voor was...
Ik zie hem gelukkig niet meer...

Citaat:
Jou god kan toch alles? Waarom dan geen varkens laten vliegen?
Ja hoor, dat kan Hij ook.

Citaat:
Dat zei ik toch? Platentektoniek toont aan dat alle continenten vroeger 1 supercontinent was, Pangea. Dat was in het Perm en Trias, dus 250 tot 210 miljoen jaar geleden. Hoe strookt dit met je fabeltje dat alles 4000 jaar geleden ontstond?
Ik heb helemaal geen moeite met één supercontinent.

Het is alleen dat die tijdslijnen van de evo's van alle realiteitszin ontspeend zijn.

En zelfs met die tijdslijnen kan ik daar zonder problemen een mouw aan passen, tenslotte is tijd relatief...


Sinds de dagen van Aristoteles, zo'n 2300 jaar geleden, was de gangbare wetenschappelijke opvatting dat het heelal eeuwig was.

Einstein beweerde nog dat hij even tussen neus en lippen door bewezen had dat het universum eeuwig was.

Al die tijd was Genesis onwetenschappelijk bezig door te zeggen dat er een begin geweest was.

Meerdere milennia ging Genesis recht tegen de wetenschap in, en gaf geen duimbreed toe.

Gelukkig maar.

Want ergens in de tweede helft van de vorige eeuw was het bewijsmateriaal voor de big bang zo overvloedig geworden dat de wetenschap er niet meer om heen kon, en de big bang, het begin van het universum, algemeen geaccepteerd werd.

De wetenschap maakte een about face en veranderde haar standpunt ten aanzien van het begin zodat het in overeenstemming was met het boek Genesis.

Er was een begin.


De rabbijnen vroegen zich lang geleden af: "In het begin van wat?"

Hun conclusie was: In het begin van de tijd.


Er staat geschreven: "In den beginne schiep God de hemel en de aarde. De aarde nu was woest en ledig"

De woorden gebruikt voor "woest en ledig" zijn "tohoe" en "vohoe". Zowel de talmoed, afgesloten in het jaar 500, en de torah geleerde Nachmanides in het jaar 1250, vertalen dat als: "De aarde was ongevormd en gevuld met de bouwstenen van materie."

De aarde was toen dus nog niet gevormd, nog niet geschapen.


De joodse kalender, al duizenden jaren lang, die begint te tellen bij de schepping van Adam, aan het eind van de zesde dag. En niet bij de eerste scheppingsdag.

De zes scheppingsdagen zijn uitgesloten van de joodse kalender die met aardse tijd werkt. De oude joodse commentatoren zeiden dat die dagen dagen waren van 24 uur, de zes dagen als de dagen van onze werkweek.

Maar, zo zeiden ze er bij, die zes dagen bevatten alle geheimen en eeuwen van het universum.

Verrijst de vraag: Als die zes dagen ieder 24 uur duurden, hoe kunnen dan al de geheimen en eeuwen van het universum er in passen?

En als die eerste zes dagen gewoon 24 uur duurden, waarom zijn ze dan niet opgenomen in de kalender?

Dit is waar Albert Einstein ons te hulp komt. Hij was de eerste om te realiseren dat tijd relatief is. De wetenschap, en de joodse kalender vanaf het einde van dag 6, rekenen met aardse tijd. Maar in het begin van de schepping was er nog geen aarde, dus ook geen aardse tijd: "De aarde was ongevormd en gevuld met de bouwstenen van materie".

Dus wat dan? Iedere plek in het universum heeft zijn eigen tijd. Op de zon is minder tijd voorbij gegaan sinds de schepping dan op aarde, omdat de grotere massa van de zon de tijd vertraagt.

Op de maan is meer tijd voorbij gegaan sinds de schepping omdat daar de zwaartekracht minder is dan op aarde, en de tijd daar dus minder vertraagd wordt.

En als we het over zwarte gaten gaan hebben, met een beestachtige aantrekkingskracht, daar is sinds de schepping minder tijd voorbijgegaan dan zes dagen.

Dus er zijn talloze plaatsen in het universum te vinden waar sinds de schepping nog maar zes dagen voorbijgegaan zijn.

Maar waar rekent Genesis nou mee gedurende de eerste zes dagen?

Wel, er is zo iets als een absolute tijdstandaard voor het hele universum. Een klok die overal even snel tikt.

Een aardse klok, als die naar de zon gebracht wordt, dan tikt hij elk aards jaar een jaar minus 67 seconden weg, omdat de tijd daar langzamer verloopt.
Grotere massa's zullen de tijd nog veel verder vertragen, dus dat werkt niet.

Maar, er is de kosmische achtergrond straling, de echo van de big bang, waarvan het hele universum doortrokken is. Die straling komt overal in het heelal aan met dezelfde frequentie. En als elke golf genomen wordt als een tik van de kosmische klok, dan tikt die klok overal in het heelal met dezelfde snelheid.

Natuurlijk zal het LIJKEN alsof er grote verschillen bestaan. in een zwart gat, waar de tijd zeer vertraagd is, zal het lijken alsof de kosmische klok met waanzinnige snelheid tikt, en in het leeg van de ruimte zonder zwaartekracht, zal het lijken of de klok veel langzamer tikt, maar in absolute zin tikt die klok overal even snel.

Dat is kosmische standaardtijd. De tijd waarmee Genesis meet tot aan de schepping van Adam.


Nou is het geval, zoals we allemaal weten, dat tijd relatief is, en dat tijd beĩnvloedt wordt door o.a. massa, snelheid, en ruimte.

Zoals we allemaal weten, het universum begon heel verschrikkelijk klein, alles zal totaal op elkaar gepakt, in een oneindig kleine ruimte.

Dat was natuurlijk dringen geblazen, en daardoor was de druk en temperatuur gigantisch verschrikkelijk hoog.

De torah geleerde Nachmanides zei het zo in zijn commentaar op Genesis: "De eerste scheppingsdaad produceerde iets wat zo dun was dat het geen substantie had. Het was de enige fysieke schepping die ooit voorkwam, en samengebald in dat punt in de ruimte was het hele heelal net na zijn schepping."

Dat klinkt als een citaat van een modern universitair leerboek, met dit verschil dat dit geschreven is in het jaar 1250.

De temperatuur in dat punt in de ruimte was zo hoog dat zich geen materie kon vormen, maar er alleen pure energie bestond in de vorm van electromagnetische straling; licht.

En toen begon het uit te zetten. Door het uitzetten, gingen de druk en temperatuur omlaag, en op een gegeven moment bereikten we het punt van de quark confinement, het punt waarop energie, in de vorm van licht, omgezet ging worden in materie. Zoals we allemaal weten, energie en materie is hetzelfde, net zoals water en ijs hetzelfde zijn. Materie is gestolde energie.

De temperatuur van quark confinement die weten we, die kan in geavanceerde laboratoria gemeten worden, en die temperatuur is 1.000.000.000.000 graden Celsius. Die temperatuur werd bereikt 0,00001 seconde na de big bang, en toen begon zich materie te vormen.

Met het vormen van materie, begon de tijd. Zonder materie geen tijd. Tijd heeft iets nodig om op te "werken". Energie is niet onderhevig aan de tijd, energie bevindt zich in een "eeuwig nu".

En het heelal bleef uitzetten, en druk en temperatuur bleven afnemen. En als de ruimte groter wordt, wordt ook de golflengte van elektromagnetische straling, de kosmische achtergrondstraling, uitgerekt. De golflengte werd groter, de frequentie ging omlaag, de kosmische klok ging langzamer tikken.

Met het vergroten van de ruimte vertraagde de tijd. Hoe groter de ruimte, hoe langzamer de tijd. Er is een lijnrecht omgekeerd evenredig verband tussen ruimte en tijd.

Er is ook een lijnrecht omgekeerd evenredig verband tussen ruimte en temperatuur. Naarmate de ruimte groter werd, werd de beschikbare hoeveel energie uitgesmeerd over een grotere ruimte, en ging de temperatuur omlaag.
En als er een lijnrecht omgekeerd evenredig verband is tussen ruimte en tijd, en een lijnrecht omgekeerd evenredig verband tussen ruimte en temperatuur, dan betekent dat dat er ook een lijnrecht rechtevenredig verband is tussen tijd en temperatuur.

We weten bij welke temperatuur de tijd begon: Bij 1.000.000.000.000 graden Celsius.

We weten welke temperatuur de achtergrondstraling nu heeft, 2,73 graden Kelvin, ongeveer min 270 graden Celsius.

Dus de temperatuur is met ongeveer een factor triljoen gedaald, hetgeen betekent dat de tijd met een factor triljoen vertraagd is.

De wetenschap schat de leeftijd van het heelal op ongeveer (de schattingen lopen uiteen van 10 tot 20 miljard) 15 miljard jaar.

De bijbel rekent met zes dagen kosmisch standaardtijd, en bijna 6000 jaar aardse tijd.

Maar de kosmische standaardtijd is verdund, vertraagt, met een factor triljoen. Dus als je die 6 dagen kosmische standaardtijd wil gaan bekijken vanuit het aardse tijdsperspectief, dan moet je ze vermenigvuldigen met een factor triljoen, en dan worden de 6 dagen 16,4 miljard jaar.

Dus als er gevraagd wordt: "Hoeveel tijd is er nou verstreken tussen de schepping van het universum, en de schepping van de mens; 6 dagen of 15 miljard jaar?", dan is het juiste antwoord: "Ja."



.
.
.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2014, 10:08   #346
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.085
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Iedereen met twee werkende hersencellen die weet dat als verhalen gedurende meer dan 100 generaties mondeling overgedragen worden, dat die dan verminkt worden.

Dus om na 4000 jaar nog overal exact hetzelfde vloedverhaal te verwachten is waanzin.
Exact hetzelfde? Tuurlijk niet. Maar zo anders dat slechts 1 gemeenschappelijk stukje hetzelfde blijft geeft toch aan dat dit een volledig ander verhaal is dan het zondvloedverhaal uit de bijbel (niet vergetende dat er nog honderden andere vloedlegendes zijn die iets compleet anders zeggen).

Citaat:

We zijn weer bij het aloude verhaal: "Ik ga geen bewijs geven, want dat is al gegeven, ga het maar zoeken!"

Ik constateer dus dat je maar wat in de ruimte zwamt en je verhalen niet met bewijzen kan onderbouwen.
Bijlange niet, ze waren al gegeven! Ik hoef toch niet alles blijven te herhalen dat al eens gegeven was? Zo kan ik blijven copy pasten uit vroegere topics van je, waar dezelfde bewijzen al eens zijn gegeven...

Citaat:
Ik zie hem gelukkig niet meer...
En dat is dus je grootste probleem. Iets staat je niet aan, en je blokkeert het maar zodat je het niet verder kan zien. Ik vind zoiets intellectueel oneerlijk en ronduit idioot, maar speciaal voor jou:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door microwezen Bekijk bericht
Tja. Het zoveelste bewijs dat negeerlijsten je dom houden. En gezien jouw reacties doe je dat ook in het dagelijkse leven buiten de forums.
Het is al meerdere malen aan bod geweest hier, inclusief links naar de oorspronkelijke papers. Bovendien stoor jij je toch niet aan feiten.

http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=12
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1484

Bovendien lieg je weer eens (as usual) want je reageert er zelfs op. (dat je dan niet slim genoeg bent om het te begrijpen is een ander verhaal)
Ook de daar genoemde video (http://youtu.be/fgpSrUWQplE) veegt al jouw "argumenten" en "bewijzen" weg.


Ook daar blijf je maar in herhaling vallen.
Wat maakt vliegende varkens ongeloofwaardiger dan een onzichtbaar en almachtig vriendje?
Rijp voor een dwangbuis. Meer kan ik er niet van maken.
Citaat:
Ik heb dat al eens bekeken, en de hemoglobine in het dinobloed wordt niet ontkracht.

Mocht jij denken dat dat wel zo is, zeg dan even waar precies in die video.
Niet alleen oneerlijk, maar ook nog eens doof? Hij zegt het letterlijk vanaf 2.36...

http://youtu.be/fgpSrUWQplE?t=2m35s


Citaat:
Ja hoor, dat kan Hij ook.
Een onzichtbaar almachtig wezen in 6 dagen tijd alles in leven poefte, 95% van dat leven weer direct uitmoordde en ze netjes in aardlagen stak (en die aardlagen zou dan aantonen dat alles miljoenen jaren oud zou zijn ipv. 6000), enkel en alleen om stoute wetenschappers en atheïsten wat te pesten?

Sindsdien heeft die pipo niets meer gedaan, geen mirakels getoond (door bv varkens meer te laten vliegen) of ook nog maar een hint gegeven aan de wereldpopulatie dat hij de enige, ware schepper is van alles. Neen, hij laat liever de wereldbevolking met rust waarbij 0.2 % in jouw ogen de juiste religie aanhangen...

Maar het idee dat het leven er miljoenen jaren over heeft gedaan om te komen waar het nu staat, en blijft evolutioneren vind jij fictie? Ik denk dus echt dat er iets mis is in je hersenen...

Ik heb helemaal geen moeite met één supercontinent.

Het is alleen dat die tijdslijnen van de evo's van alle realiteitszin ontspeend zijn.

En zelfs met die tijdslijnen kan ik daar zonder problemen een mouw aan passen, tenslotte is tijd relatief...


Nog veel tekst met interpretaties, gezever en pseudo-wetenschappelijke nonsens [/quote]

Tijd is relatief, en je begint over 6 dagen = enkele miljoenen jaren tijd? Het is maar een beestje een naam te geven, zeker? Feit is dat "dagen" in de definitie dat de mensheid het gebruikt 6 dagen NOOIT enkele miljoenen jaren kunnen zijn hoe relatief we de tijd ook maken.

Als er 1 persoon is die van alle realiteit ontspeend is, ben jij het wel. Jij gooit de volledige wetenschappelijke kennis is de vuilnisbak, enkel en alleen omdat een sprookjesboek, uitgevonden door een bende geitenhoeders een paar duizend jaar geleden in het bronzen tijdperk (maar geschiedeniskundige kennis zal je waarschijnlijk ook in de vuilnisbak gekieperd hebben, gezien je dwaze uitspraken over oa. het oude Egypte) om verklaringen te geven over wat ze zagen gebeuren op het stukje planeet dat zij kenden...
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2014, 15:43   #347
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Niet alleen oneerlijk, maar ook nog eens doof? Hij zegt het letterlijk vanaf 2.36...

http://youtu.be/fgpSrUWQplE?t=2m35s

Bs'd

Dus youtube zegt: "Geen hemoglobine".

En PNAS, Proceedings of the National Academy of Sciences, zegt het volgende:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC21042/

Six independent lines of evidence point to the existence of heme-containing compounds and/or hemoglobin breakdown products in extracts of trabecular tissues of the large theropod dinosaur Tyrannosaurus rex. These include signatures from nuclear magnetic resonance and electron spin resonance that indicate the presence of a paramagnetic compound consistent with heme. In addition, UV/visible spectroscopy and high performance liquid chromatography data are consistent with the Soret absorbance characteristic of this molecule. Resonance Raman profiles are also consistent with a modified heme structure. Finally, when dinosaurian tissues were extracted for protein fragments and were used to immunize rats, the resulting antisera reacted positively with purified avian and mammalian hemoglobins. The most parsimonious explanation of this evidence is the presence of blood-derived hemoglobin compounds preserved in the dinosaurian tissues.

Wie moeten we nu geloven? Youtube of PNAS?

Moeilijk moeilijk....

Citaat:
Een onzichtbaar almachtig wezen in 6 dagen tijd alles in leven poefte, 95% van dat leven weer direct uitmoordde en ze netjes in aardlagen stak (en die aardlagen zou dan aantonen dat alles miljoenen jaren oud zou zijn ipv. 6000), enkel en alleen om stoute wetenschappers en atheïsten wat te pesten?
Nee hoor, die aardlagen tonen helemaal niet aan dat alles miljoenen jaren oud is.

Dat is alleen weer verzonnen door evo's die miljoenen jaren nodig hebben voor hun sprookje van de kikker die in een prins veranderde.

Citaat:
Nog veel tekst met interpretaties, gezever en pseudo-wetenschappelijke nonsens
Tja, jij kan wetenschap niet herkennen al bij het je in je ...


.
.
.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2014, 16:52   #348
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.085
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Dus youtube zegt: "Geen hemoglobine".

En PNAS, Proceedings of the National Academy of Sciences, zegt het volgende:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC21042/

Six independent lines of evidence point to the existence of heme-containing compounds and/or hemoglobin breakdown products in extracts of trabecular tissues of the large theropod dinosaur Tyrannosaurus rex. These include signatures from nuclear magnetic resonance and electron spin resonance that indicate the presence of a paramagnetic compound consistent with heme. In addition, UV/visible spectroscopy and high performance liquid chromatography data are consistent with the Soret absorbance characteristic of this molecule. Resonance Raman profiles are also consistent with a modified heme structure. Finally, when dinosaurian tissues were extracted for protein fragments and were used to immunize rats, the resulting antisera reacted positively with purified avian and mammalian hemoglobins. The most parsimonious explanation of this evidence is the presence of blood-derived hemoglobin compounds preserved in the dinosaurian tissues.

Wie moeten we nu geloven? Youtube of PNAS?

Moeilijk moeilijk....
Ik lees dat er bewijs is dat er onderdelen van hemoglobine of restproducten van de afbraak van hemoglobine aanwezig zou kunnen zijn. Het is echter nog niet zeker. Mocht dit echter waar zijn is dit inderdaad wonderbaarlijk, en extreem uitzonderlijk. Nergens zegt het artikel ook dat dit onmogelijk is dat een dier hierdoor miljoenen jaren oud kan zijn. Dus of dit je claim bewijst dat de aarde geen miljoenen jaren oud kan zijn is nog maar de vraag...

Citaat:
Nee hoor, die aardlagen tonen helemaal niet aan dat alles miljoenen jaren oud is.

Dat is alleen weer verzonnen door evo's die miljoenen jaren nodig hebben voor hun sprookje van de kikker die in een prins veranderde.
Sorry hoor, maar ik geloof eerder geologen (zogezegde evo's) dan jij op zulke vlakken...

Citaat:
Tja, jij kan wetenschap niet herkennen al bij het je in je ...
Jij bent zo hypocriet dat je het zelf niet beseft. Komende van een wetenschappelijke analfabeet als jij vind ik deze uitspraak uiterst hilarisch en uitermate grappig...
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.

Laatst gewijzigd door Schelfie : 13 oktober 2014 om 16:52.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2014, 19:28   #349
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Ik lees dat er bewijs is dat er onderdelen van hemoglobine of restproducten van de afbraak van hemoglobine aanwezig zou kunnen zijn.
Bs'd

Sommige mensen hebben wat moeite met de feiten onder ogen te zien.

Ik zal het nog maar een keertje herhalen:

PNAS, Proceedings of the National Academy of Sciences, zegt het volgende:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC21042/

SIX INDEPENT LINES OF EVIDENCE POINT TO THE EXISTENCE OF HEME-CONTAINING COMPOUNDS AND/OR HEMOGLOBIN BREAKDOWN PRODUCTS IN EXTRACTS OF TRABECULAR TISSUES OF THE LARGE THEROPOOD DINOSAUR TYRANNOSAURUS REX. These include signatures from nuclear magnetic resonance and electron spin resonance that indicate the presence of a paramagnetic compound consistent with heme. In addition, UV/visible spectroscopy and high performance liquid chromatography data are consistent with the Soret absorbance characteristic of this molecule. Resonance Raman profiles are also consistent with a modified heme structure. Finally, when dinosaurian tissues were extracted for protein fragments and were used to immunize rats, the resulting antisera reacted positively with purified avian and mammalian hemoglobins. The most parsimonious explanation of this evidence is the presence of blood-derived hemoglobin compounds preserved in the dinosaurian tissues.

Citaat:
Het is echter nog niet zeker.
Nee. Zes bewijzen, waaronder ratten die er mee ingespoten werden en de typische anti-reactie op vreemd hemoglobine vertoonden, dat bewijst niks.

Niet te geloven hoe sommigen hun kop in het zand steken voor de simpele feiten.

Citaat:
Mocht dit echter waar zijn is dit inderdaad wonderbaarlijk, en extreem uitzonderlijk. Nergens zegt het artikel ook dat dit onmogelijk is dat een dier hierdoor miljoenen jaren oud kan zijn.
Nee, dat zegt het artikel niet.

Maar iedereen met twee werkende hersencellen, die snapt dat hemoglobine, een zeer ingewikkeld molecuul, geen 80 miljoen jaar goed blijft onder de grond, en zeker niet in Hell Creek Montana, met een landklimaat, hete zomers en koude winters.

Iemand die denkt dat dat karkas 80 miljoen jaar oud is heeft dringend psychische hulp nodig.



.
.
.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2014, 20:14   #350
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.085
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Sommige mensen hebben wat moeite met de feiten onder ogen te zien.

Ik zal het nog maar een keertje herhalen:

PNAS, Proceedings of the National Academy of Sciences, zegt het volgende:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC21042/

SIX INDEPENT LINES OF EVIDENCE POINT TO THE EXISTENCE OF HEME-CONTAINING COMPOUNDS AND/OR HEMOGLOBIN BREAKDOWN PRODUCTS IN EXTRACTS OF TRABECULAR TISSUES OF THE LARGE THEROPOOD DINOSAUR TYRANNOSAURUS REX. These include signatures from nuclear magnetic resonance and electron spin resonance that indicate the presence of a paramagnetic compound consistent with heme. In addition, UV/visible spectroscopy and high performance liquid chromatography data are consistent with the Soret absorbance characteristic of this molecule. Resonance Raman profiles are also consistent with a modified heme structure. Finally, when dinosaurian tissues were extracted for protein fragments and were used to immunize rats, the resulting antisera reacted positively with purified avian and mammalian hemoglobins. The most parsimonious explanation of this evidence is the presence of blood-derived hemoglobin compounds preserved in the dinosaurian tissues.



Nee. Zes bewijzen, waaronder ratten die er mee ingespoten werden en de typische anti-reactie op vreemd hemoglobine vertoonden, dat bewijst niks.

Niet te geloven hoe sommigen hun kop in het zand steken voor de simpele feiten.
Er IS nog geen wetenschappelijke zekerheid. Er zijn ook tegenstudies en een verklaring waarom we het wel eens zouden kunnen vinden op miljoen jaar oude botten...


Citaat:
"the apparent recovery of structures in Cretaceous bone consistent with an endogenous origin that share identical location, texture, morphology, translucency, molecular characteristics and immunoreactivity with extant osteocytes and blood vessels has remained controversial. Here, our data support a naturally occurring mechanism that results in stabilization of these presumably transient components over geological time."
http://rspb.royalsocietypublishing.o.../1775/20132741

Citaat:
Nee, dat zegt het artikel niet.

Maar iedereen met twee werkende hersencellen, die snapt dat hemoglobine, een zeer ingewikkeld molecuul, geen 80 miljoen jaar goed blijft onder de grond, en zeker niet in Hell Creek Montana, met een landklimaat, hete zomers en koude winters.

Iemand die denkt dat dat karkas 80 miljoen jaar oud is heeft dringend psychische hulp nodig.
Citaat:
http://www.smithsonianmag.com/scienc...306469/?no-ist

"Creation magazine claimed that Schweitzer’s research was “powerful testimony against the whole idea of dinosaurs living millions of years ago. It speaks volumes for the Bible’s account of a recent creation.”

This drives Schweitzer crazy. Geologists have established that the Hell Creek Formation, where B. rex was found, is 68 million years old, and so are the bones buried in it. She’s horrified that some Christians accuse her of hiding the true meaning of her data. “They treat you really bad,” she says. “They twist your words and they manipulate your data.” For her, science and religion represent two different ways of looking at the world; invoking the hand of God to explain natural phenomena breaks the rules of science. After all, she says, what God asks is faith, not evidence. “If you have all this evidence and proof positive that God exists, you don’t need faith. I think he kind of designed it so that we’d never be able to prove his existence. And I think that’s really cool.” "
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2014, 21:03   #351
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Er IS nog geen wetenschappelijke zekerheid.
Bs'd

Ik herhaal maar weer:

PNAS, Proceedings of the National Academy of Sciences, zegt het volgende:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC21042/

SIX INDEPENT LINES OF EVIDENCE POINT TO THE EXISTENCE OF HEME-CONTAINING COMPOUNDS AND/OR HEMOGLOBIN BREAKDOWN PRODUCTS IN EXTRACTS OF TRABECULAR TISSUES OF THE LARGE THEROPOOD DINOSAUR TYRANNOSAURUS REX. These include signatures from nuclear magnetic resonance and electron spin resonance that indicate the presence of a paramagnetic compound consistent with heme. In addition, UV/visible spectroscopy and high performance liquid chromatography data are consistent with the Soret absorbance characteristic of this molecule. Resonance Raman profiles are also consistent with a modified heme structure. Finally, when dinosaurian tissues were extracted for protein fragments and were used to immunize rats, the resulting antisera reacted positively with purified avian and mammalian hemoglobins. THE MOST PARSIMONIOUS EXPLANATION OF THIS EVIDENCE IS THE PRESENCE OF BLOOD-DERIVED HEMOGLOBIN COMPOUNDS PRESERVED IN THE DINOAURIAN TISSUES.

Nee. Zes bewijzen, waaronder ratten die er mee ingespoten werden en de typische anti-reactie op vreemd hemoglobine vertoonden, dat bewijst niks.

Niet te geloven hoe sommigen hun kop in het zand steken voor de simpele feiten.

Citaat:
Er zijn ook tegenstudies en een verklaring waarom we het wel eens zouden kunnen vinden op miljoen jaar oude botten...
En waar zijn die tegenstudies?

Oh, wacht, nou horen we hier niks meer over, want je zoog dat net uit je duim.


.
.
.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2014, 21:31   #352
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.085
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Ik herhaal maar weer:

PNAS, Proceedings of the National Academy of Sciences, zegt het volgende:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC21042/

SIX INDEPENT LINES OF EVIDENCE POINT TO THE EXISTENCE OF HEME-CONTAINING COMPOUNDS AND/OR HEMOGLOBIN BREAKDOWN PRODUCTS IN EXTRACTS OF TRABECULAR TISSUES OF THE LARGE THEROPOOD DINOSAUR TYRANNOSAURUS REX. These include signatures from nuclear magnetic resonance and electron spin resonance that indicate the presence of a paramagnetic compound consistent with heme. In addition, UV/visible spectroscopy and high performance liquid chromatography data are consistent with the Soret absorbance characteristic of this molecule. Resonance Raman profiles are also consistent with a modified heme structure. Finally, when dinosaurian tissues were extracted for protein fragments and were used to immunize rats, the resulting antisera reacted positively with purified avian and mammalian hemoglobins. THE MOST PARSIMONIOUS EXPLANATION OF THIS EVIDENCE IS THE PRESENCE OF BLOOD-DERIVED HEMOGLOBIN COMPOUNDS PRESERVED IN THE DINOAURIAN TISSUES.

Nee. Zes bewijzen, waaronder ratten die er mee ingespoten werden en de typische anti-reactie op vreemd hemoglobine vertoonden, dat bewijst niks.

Niet te geloven hoe sommigen hun kop in het zand steken voor de simpele feiten.



En waar zijn die tegenstudies?

Oh, wacht, nou horen we hier niks meer over, want je zoog dat net uit je duim.


.
.
.
Ben jij al even blind als religieus? Ik zette die tegenstudie er net onder!
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2014, 22:28   #353
microwezen
Parlementsvoorzitter
 
microwezen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Locatie: Cranleigh, UK
Berichten: 2.398
Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
1.000.000.000.000 graden Celsius. [...]
2,73 graden Kelvin,
Graden kelvin?
WTF! Amateur!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
[ COLOR="White"]
.
.
.
[/ COLOR]
Oh, weer geknipt en geplakt uit eigen archief.
__________________
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING!
Atheïsme is geen geloofssysteem.
Het vertelt niet hoe en wat je moet denken.
Het is het resultaat van denken!
microwezen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2014, 22:42   #354
microwezen
Parlementsvoorzitter
 
microwezen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Locatie: Cranleigh, UK
Berichten: 2.398
Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Ben jij al even blind als religieus? Ik zette die tegenstudie er net onder!
Tja, hij heeft dan ook maar 2 hersencellen, waar je volgens Eli zelf, genoeg aan hebt.
Derivaten van hemoglobine gelijkstellen aan hemoglobine . . . Tja.
__________________
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING!
Atheïsme is geen geloofssysteem.
Het vertelt niet hoe en wat je moet denken.
Het is het resultaat van denken!

Laatst gewijzigd door microwezen : 13 oktober 2014 om 22:45.
microwezen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2014, 23:01   #355
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.085
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door microwezen Bekijk bericht
Graden kelvin?
WTF! Amateur!
Om die andere jood te citeren: "Vergeef hem, hij weet niet beter"...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door microwezen Bekijk bericht
Tja, hij heeft dan ook maar 2 hersencellen, waar je volgens Eli zelf, genoeg aan hebt.
Derivaten van hemoglobine gelijkstellen aan hemoglobine . . . Tja.
Ja inderdaad. En vooral: Zelfs als het hemoglobine zou zijn, zegt zijn artikel nergens dat dit de evolutietheorie of het feit dat dino's 65 miljoen jaar geleden uitstierven zou ontkrachten.
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.

Laatst gewijzigd door Schelfie : 13 oktober 2014 om 23:03.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be