![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1041 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar u kennende...... ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 oktober 2014 om 10:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1042 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En waarom?
![]() |
![]() |
#1043 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1044 |
Europees Commissaris
|
![]() Hadt gij iets gevraagd..? En wat dan wel ?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 oktober 2014 om 10:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1045 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een meer dan terechte opmerking trouwens, daar de afstand van het Waals en Picardisch tot het Frans toch wel groter is dan die tussen het Nederlands uit het zuiden en dat uit het noorden......
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 oktober 2014 om 10:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1046 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1047 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2) 5 miljoen Vlamingen? Waar zijn die andere 1,1 miljoen gebleven? 3) Hollands Nederlands? Word jij verplicht 'hij heb' te zeggen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1048 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het probleem lijkt me duidelijk.
Doordat Het Oosten zich afsluit voor diverse taalinvloeden, beheerst hij zijn taal onvoldoende. Hierdoor is een vorm van paranoia ontstaan tegenover degenen die vlotter met de taal omgaan. En Nederlanders hebben ter zake nog steeds een betere roep, dan de meeste Vlamingen. Niet altijd terecht, veel Vlamingen hebben een zeer rijk taalgebruik. Onder meer degenen, die zich niet afsluiten voor bepaalde invloeden uit het Noorden, die niet supprimerend werken, maar gewoon complementair zijn met wat hier bij ons gebruikelijk is. Het zal dan ook niemand, behalve Het Oosten verbazen, dat heel wat Vlamingen me voorgingen in het gebruik van Lulletje Rozenwater... Ik citeer er slechts enkele: - Je gaat toch niet als een lulletje rozenwater je gram zoeken,... (Leo Neels). - Hij ziet zichzelf zeker niet als het lulletje rozenwater (Jan van den Berghe) - Nederland behandeld als "lulletje rozenwater" (Nieuws.be) - Was Wim Opbrouck geen knoest van een mens, dan was zijn Macbeth een lulletje rozenwater.(De Standaard) En zo was het wel genoeg. De reacties van Het Oosten worden steeds kinderachtiger, die van Mauste steeds pinniger, dat noopt me om me uit deze amusante discussie terug te trekken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1049 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1050 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1051 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Al bij al wel een pracht van een vertipping, achteraf bekenen.... ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 oktober 2014 om 15:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1052 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1053 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Prietpraat van iemand die geen argumenten meer heeft. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 oktober 2014 om 16:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1054 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waartegen overigens ? Gewoon een verklaring voor een tipfout. ![]() Van argumenten gesproken... Wat is uw argmument hiertegen: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1049
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 oktober 2014 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1055 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() fixed it myself.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#1056 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen... u schept hier een eigen vijandbeeld. Niemand stelt wat u hierboven naar voor schuift. Wel dat er een organische groei is geweest waarbij ook de Vlaamse en Brabantse dialecten hebben bijgedragen. En dat wordt slechts ontkend door welgeteld één taalkundige. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1057 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Taalunie is trouwens de Académie Française niet. |
|
![]() |
![]() |