![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1081 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En een Groot-Nederlander die in aanbidding valt voor de Oranjes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1082 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat moet ik trouwens opmaken uit dat woordje 'loyaal'?
![]() |
![]() |
#1083 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een zogezegde "tweetalige" vind je in de eerste plaats in "Bruxelles". De facto gaat het om Vlamingen die in "la Capitale" zich uiten en gedragen als Franstalige, die een Franstalige identiteitskaart hebben. Wanneer ze naar "la famille dans la province" eens op bezoek gaan dan schakelen ze natuurlijk over op het Nederlands (dikwijls op het "Vloms"). Maar zich consequent als Vlaming in het Nederlands uiten in Brussel zit er doorgaans niet in. M.a.w. in hun Brusselse omgeving zijn die zogezegde "tweetaligen" eigenlijk Franstaligen. Ze zijn bovendien zo Belgicistisch als een draaideur en kijken met een grenzeloos misprijzen neer op de Vlamingen. Dat ongeacht het reële feit dat hun "Bruxelles" niet zonder Vlaamse centen kan en dat datzelfde zogezegde "kerktoren"-Vlaanderen verantwoordelijk is voor 83 % van de export van deze bananenstaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1084 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 oktober 2014 om 10:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1085 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1086 | |
|
![]() Citaat:
Dat is Guus Hiddink en zwarte Piet. De rest is bijzaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1087 |
Europees Commissaris
|
![]() Loyale federalisten zijn de nieuwe belgische staatsnationalisten.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1088 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1089 |
Europees Commissaris
|
![]() In 1830 werd dus in Vlaanderen een vreemde taal ingevoerd in tegenstelling tot de taalpolitiek die gevoerd werd gedurende het VKN...
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 oktober 2014 om 10:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1090 | |
|
![]() Citaat:
In haar geschiedenis van het Nederlands, doet ze zo veel uitspraken die het tegendeel bewijzen. Van Het Oosten, heb ik nog een enkele tekst citaat, bron gezien , die bewijzen dat het Vlaams en Brabants geen invloed hebben gehad op de standaardtaal/AN. http://historiek.net/het-verhaal-van...derlands/5674/ http://www.bol.com/nl/p/het-verhaal-...1004006421985/ Laatst gewijzigd door cato : 16 oktober 2014 om 11:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1091 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 oktober 2014 om 11:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1092 |
|
![]() lol
![]() |
#1093 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 oktober 2014 om 14:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1094 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 oktober 2014 om 14:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1095 |
Europees Commissaris
|
![]() Of eerder oude wijn in nieuwe vaten, echter even hol klikend als een kaaskoppie ...
![]() Gewoon een kwestie van tijd en de verdwaalde zal ook ditmaal de deur naar de uitgang wel vinden, vlijtig aan het 'zoeken' als hij is ..... ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 oktober 2014 om 15:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1096 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1097 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() Gij zijt toch 'afgestudeerd'....!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 oktober 2014 om 15:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1098 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1099 | |
Europees Commissaris
|
![]() Gij moet die boeken dus lezen om uw grote gelijk misschien mee in de verf te kunnen zetten.
Gelijk krijgen op Politics.be als opperste levensvervulling..... ![]() Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 oktober 2014 om 15:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lees boeken omdat ze mij interesseren. En als die boeken me gelijk geven, is dat mooi meegenomen.
|
![]() |
![]() |