Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2014, 19:35   #21
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Qua perceptie zijn er voor de linkiewinkie en moslimknuffelaars 3 soorten racisme.

- Het racisme van de allochtoonse medemens, de moslims die alle andersdenkenden moeten verwijderen uit de maatschappij (enkel de methode waarop dat moet gedaan worden verschilt van de ene moslim tot de andere) naar de autochtone toe: dat racisme bestaat volgens hen niet.

- Het racisme van de autochtone naar de allochtoonse medemens word dik in de verf gezet en overdreven, zodat een normaal samenleven quasi onmogelijk word omdat het verschillen van een mening van de autochtoon naar de allochtoon al als racistisch beschouwd word.

- Het racisme binnen de allochtoonse bevolking zelf word ook geminimaliseerd. Men noemt het nooit racisme, maar vind er altijd een ander woord voor. Neem bvb het racisme tussen een Noordafrikaan en een Oostblokker, waarbij de eersten denken dat ze meer rechten hebben omdat ze hier eerst waren.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2014, 19:43   #22
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Laatst liep ik door mijn (sociale) wijk en zag ik drie... jongens spelen van een jaar of 8. Alle 3 bruintjes. Er liep een zwart meisje voorbij van zo'n 16 jaar. De 3 jongens begonnen haar uit te schelden voor NEGERHOER!!!
Jij doet hetzelfde als de "racisten". Je doet een momentopnamen, en veralgemeent dit naar alle andere allo's. Als veralgemenen in de positieve zin mag, dan moet de de veralgemening in de negatieve zin er ook bijnemen. Maar dan vrees ik dat de voorvallen in de negatieve zin het gemakkelijk halen van de positieve.
Verder heeft het feit dat meisjes met een andere huidskleur met elkaar spelen, daarom niet met multicultuur te maken. Jij gaat er vanuit dat tegenstanders van de multicul, een raszuiver land willen.
Laat mij bovendien een kanttekening maken bij dat vermeende perfect Nederlands. Mijn vriendin geeft les in een concentratieschool in het 5e jaar. Iedereen (bijna) kan daar Nederlands volgens het gewenste niveau. Het probleem doet zich voor tijdens de puberteit. Men begint zich terug te trekken in hun eigen cultuur (dus niet meer spelen met de zwartjes en de witjes), waarna men een mocro-rolletje begint te spelen, en bewust grammaticale fouten te maken. Een paar jaar later is met in dat mocro-rolletje blijven steken, en leert men geen Nederlands meer praten zoals men op die leeftijd zou moeten kunnen.
Ik veralgemeen nooit momentopnames. Het was niet meer dan een leuk en positief gevoel. Ik heb al langer het gevoel dat op dit forum de negatieve kanten veel sterker belicht worden en daardoor voel ik de drang om ook af en toe een positieve te belichten. Ik veralgemeen helemaal niks. Ik ben zelf ook al bedreigd door een groep Marokkaanse onnozelaars en mijn vorige fiets werd gestolen door (hoogst waarschijnlijk ) een allochtoon. Als gij u nu beter voelt dat ik dit ook mededeel, des te beter.

Soms geloof ik wel, en daar kan ik inderdaad fout zitten, dat positivisme tot meer kan leiden dan negativisme. Maar, ik stel mezelf constant de vraag of bijv. de 'islamofoben' misschien toch gelijk hebben en ik naïef ben.

Maar dat komt ook vooral omdat ik in mijn dagelijks leven met zowel positieve als negatieve aspecten van de multicul wordt geconfronteerd. Ik ken een aantal moslims, toffe collega's, die een argument zijn pro multicul.
Maar ik zie en maak ook dagelijks dingen mee die pleiten tegen de multicul.

Het is als mens altijd makkelijker om een kant te kiezen, want anders sta je altijd overal tussenin en durf je niks te beslissen. Ge moogt mij bij de besluitloze, onwetende mensen rekenen die af en toe de drang voelt om een positief voorbeeld te geven om de balans op dit forum wat in evenwicht te proberen houden, meer ook niet.

En als we binnen enkele eeuwen dan toch volledig zijn uitgeroeid door de moslims moogt ge zeggen: "Ziet ge nu wel, gij naïeve klootzak!"
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2014, 20:30   #23
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Ik veralgemeen nooit momentopnames. Het was niet meer dan een leuk en positief gevoel. Ik heb al langer het gevoel dat op dit forum de negatieve kanten veel sterker belicht worden en daardoor voel ik de drang om ook af en toe een positieve te belichten. Ik veralgemeen helemaal niks. Ik ben zelf ook al bedreigd door een groep Marokkaanse onnozelaars en mijn vorige fiets werd gestolen door (hoogst waarschijnlijk ) een allochtoon. Als gij u nu beter voelt dat ik dit ook mededeel, des te beter.

Soms geloof ik wel, en daar kan ik inderdaad fout zitten, dat positivisme tot meer kan leiden dan negativisme. Maar, ik stel mezelf constant de vraag of bijv. de 'islamofoben' misschien toch gelijk hebben en ik naïef ben.

Maar dat komt ook vooral omdat ik in mijn dagelijks leven met zowel positieve als negatieve aspecten van de multicul wordt geconfronteerd. Ik ken een aantal moslims, toffe collega's, die een argument zijn pro multicul.

Het is als mens altijd makkelijker om een kant te kiezen, want anders sta je altijd overal tussenin en durf je niks te beslissen. Ge moogt mij bij de besluitloze, onwetende mensen rekenen die af en toe de drang voelt om een positief voorbeeld te geven om de balans op dit forum wat in evenwicht te proberen houden, meer ook niet.

En als we binnen enkele eeuwen dan toch volledig zijn uitgeroeid door de moslims moogt ge zeggen: "Ziet ge nu wel, gij naïeve klootzak!"
Het gaat niet meer om goed en fout. We hebben gewoon het midden nog niet bereikt.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2014, 21:54   #24
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Citaat:
Ik veralgemeen nooit momentopnames...
Waarna je weer momentopnames begint te veralgemenen, aangevuld met wat anekdotes. Uw betoog staat daar vol van.

Maar geen nood. Een naïeveling kan je immers niets verwijten. Het is eigenlijk een veredelde vorm van oogkleppen opzetten.
Oud 5 oktober 2014, 17:04   #25
Lance
Banneling

Standaard

Ik heb nog eens goed nagedacht over uw stelling: "de allochtoon is een 2de-rangs burger". Misschien hebt ge wel gelijk. Moslims bijv. hebben inderdaad bepaalde opvattingen die voor ons dateren van de Middeleeuwen.

Ik ben het daarom gaan vergelijken met een hond als huisdier. Het is ook gewoon een diersoort die minder is geëvolueerd dan ons. We eigenen ons daarom het recht toe om het te gaan domesticeren, geen mens die daar een probleem van maakt. Want een wilde hond in vrijheid is voor ons ook barbaars en een roedel vormt een bedreiging voor ons.

Maar, bij het domesticeren komt ook een belangrijke voorwaarde voor ons. We moeten het dan ook liefdevol behandelen, voeden en inderdaad: als hij desondanks toch andere mensen bijt muilkorven in het openbaar of in het ergste geval een spuitje geven.

Dus laat ons de minder geëvolueerde mensen (allochtoon of autochtoon, ik maak geen onderscheid) in de eerste plaats domesticeren, beter en liefdevol opvoeden en als ze desondanks nog bijten: spuitje.

Duidelijk gesteld dus: geen onderscheid tussen afkomst of ras van de hond.

Laatst gewijzigd door Lance : 5 oktober 2014 om 17:30.
Oud 5 oktober 2014, 19:46   #26
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik heb nog eens goed nagedacht over uw stelling: "de allochtoon is een 2de-rangs burger". Misschien hebt ge wel gelijk. Moslims bijv. hebben inderdaad bepaalde opvattingen die voor ons dateren van de Middeleeuwen.

Ik ben het daarom gaan vergelijken met een hond als huisdier. Het is ook gewoon een diersoort die minder is geëvolueerd dan ons. We eigenen ons daarom het recht toe om het te gaan domesticeren, geen mens die daar een probleem van maakt. Want een wilde hond in vrijheid is voor ons ook barbaars en een roedel vormt een bedreiging voor ons.

Maar, bij het domesticeren komt ook een belangrijke voorwaarde voor ons. We moeten het dan ook liefdevol behandelen, voeden en inderdaad: als hij desondanks toch andere mensen bijt muilkorven in het openbaar of in het ergste geval een spuitje geven.

Dus laat ons de minder geëvolueerde mensen (allochtoon of autochtoon, ik maak geen onderscheid) in de eerste plaats domesticeren, beter en liefdevol opvoeden en als ze desondanks nog bijten: spuitje.

Man, jou wereldbeeld hoort ergens thuis in Duitsland jaren'30. Ongetwijfeld had U daar toen veel succes mee geoogst.
Oud 5 oktober 2014, 20:34   #27
cohiba
Vreemdeling

cohiba's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dus wees maar braaf jij ,of ik geef u een spuitje!!
cohiba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2014, 21:42   #28
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van al wat ge typt is dit het enige dat mij echt stoort. Anders moet ge eens proberen om het mij uit te leggen. Wat bedoelt ge precies met "2de-rangs"?
Het principe van Eigen Volk Eerst, wat niet meer dan logica is, toepassen.

Nu wordt aan grote bedrijven een minimumpercentage opgelegd voor allochtone werknemers.

Wat maakt wat wij eigenlijk de 2de rangsburger zijn.
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2014, 22:12   #29
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Het principe van Eigen Volk Eerst, wat niet meer dan logica is, toepassen.

Nu wordt aan grote bedrijven een minimumpercentage opgelegd voor allochtone werknemers.

Wat maakt wat wij eigenlijk de 2de rangsburger zijn.

Ja ok, dat principe had ik al door, ik lees soms ook wel eens een folder van het Vlaams Belang. Wat ik echter nooit kan terugvinden is:
Waarom is het voor u logica dat het 'eigen volk' eerst aan de beurt komt?
Is het omdat ge hier toevallig zijt geboren en ge uzelf daarom dit stukske grond genaamd België met de daarmee samenhangende welvaart toe eigent OF omdat vele allochtonen nog gebruiken en tradities hebben die qua evolutie achter liggen op die van ons? Of omdat ze er qua uiterlijk wat anders uitzien?
Of misschien een combinatie? Misschien nog een andere reden?

Al dat oppervlakkig gedoe interesseert me niet, ik wil uw diepere beweegredenen kennen.
Oud 18 oktober 2014, 19:16   #30
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:

Al dat oppervlakkig gedoe interesseert me niet, ik wil uw diepere beweegredenen kennen.
AVV.VVK, ge blijft verdacht stil! Hebt ge in de bijbel gelezen dat ge beter kunt zwijgen als ge uw diepere beweegredenen niet wilt blootleggen?
Handig, maar beetje laf.

Om het te zeggen met een passend citaat uit de film 'There Will be Blood':
"When it comes to the showdown, they won't be there!"
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  there will be blood.jpg‎
Bekeken: 79
Grootte:  43,8 KB
ID: 95691  

Oud 18 oktober 2014, 19:28   #31
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Zou het niet beter zijn middeleeuws gedachtengoed gewoon uit het land te houden ? Middeleeuwers niet toe te laten dus. En asielige zoekers met een middeleeuws gedachtengoed slechts tijdelijk op te vangen. Zodra de oorlog in hun land voorbij is. Bye bye ! en de daad bij het woord voegen. Ze van in het begin diets maken dat ze hier in dit land vol 'ongelovigen' niet zullen blijven. Wij zijn tolerant en behulpzaam maar niet "progressief" gek.

Spijtig genoeg waren de "progressieven" decennia lang aan de macht en nog steeds in Europa, zelfs de VS. Vandaar de vele problemen. Vandaar de puinhoop (waarvan syriestrijders slechts het topje van de ijsberg zijn) die men in ons landje slechts met moeite zal kunnen opruimen.

Laatst gewijzigd door smiley : 18 oktober 2014 om 19:39.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 19:40   #32
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Zou het niet beter zijn middeleeuws gedachtengoed gewoon uit het land te houden ? Middeleeuwers niet toe te laten dus. En asielige zoekers met een middeleeuws gedachtengoed slechts tijdelijk op te vangen. Zodra de oorlog in hun land voorbij is. Bye bye ! en de daad bij het woord voegen. Ze van in het begin diets maken dat ze hier in dit land vol 'ongelovigen' niet zullen blijven. Wij zijn tolerant en behulpzaam maar niet "progressief" gek.
En wat denkt ge van de optie: Middeleeuwers begeleiden naar onze tijd? Niet met een pak slaag van de zweep, maar positief opvoedkundig, zoals een hond opvoeden, met af en toe een koekje van het OCMW?
Oud 18 oktober 2014, 19:43   #33
smiley

Standaard

Citaat:
En wat denkt ge van de optie: Middeleeuwers begeleiden naar onze tijd? Niet met een pak slaag van de zweep, maar positief opvoedkundig, zoals een hond opvoeden, met af en toe een koekje van het OCMW?
We hebben hier wel te maken met de ideologie islam en niet met het christendom. Islam is een ander beestje. Of beter gezegd beest. De islam is het gewoon te domineren. De islam wil u domesticeren. Zij wil u begeleiden naar de middeleeuwen.

Laatst gewijzigd door smiley : 18 oktober 2014 om 19:45.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 19:44   #34
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De koekjestrommel is leeg!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 19:46   #35
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
De koekjestrommel is leeg!
Uw kop ook, maar dat belet u toch ook niet om hier het forum binnen te komen?

Sorry, grapje.

Laatst gewijzigd door Lance : 18 oktober 2014 om 19:47.
Oud 18 oktober 2014, 19:51   #36
smiley

Standaard

Ik moet nu aan de uitspraak van Urbain Vermeulen denken toen die een salafist tegen kwam en die hem zei dat hij salafist is en daar fier op is. Daarop vroeg Urbain "waar staat 'm uwe kameel" ? De salafist gekrenkt, "gij hebt iets tegen de islam" ! Urbain daarop. Ik vroeg gewoon waar dat uwe kameel staat.
Oud 18 oktober 2014, 20:02   #37
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik moet nu aan de uitspraak van Urbain Vermeulen denken toen die een salafist tegen kwam en die hem zei dat hij salafist is en daar fier op is. Daarop vroeg Urbain "waar staat 'm uwe kameel" ? De salafist gekrenkt, "gij hebt iets tegen de islam" ! Urbain daarop. Ik vroeg gewoon waar dat uwe kameel staat.
Jezus Christus, waar komen jullie toch met woorden als salafist vandaan? Moet ik dat weer gaan googelen. A.h.w. een islamisering van onze Nederlandse taal!

Vertel me nu maar gewoon wat ge vindt van de optie die ik hierboven heb beschreven, nl. positief opvoedkundige begeleiding naar onze tijd?
Eens grappen is leuk, maar soms moet ge ook discussiëren met argumenten, ander kan ik even goed op café gaan of thuis aan mijn piet trekken.
Oud 18 oktober 2014, 20:05   #38
smiley

Standaard

Citaat:
Jezus Christus, waar komen jullie toch met woorden als salafist vandaan? Moet ik dat weer gaan googelen. A.h.w. een islamisering van onze Nederlandse taal!

Vertel me nu maar gewoon wat ge vindt van de optie die ik hierboven heb beschreven, nl. positief opvoedkundige begeleiding naar onze tijd?
Eens grappen is leuk, maar soms moet ge ook discussiëren met argumenten, ander kan ik even goed op café gaan of thuis aan mijn piet trekken.
Had ik hier al op geantwoord

http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=33

Ik zal het met andere woorden zeggen. Is tot mislukken gedoemd.
Oud 18 oktober 2014, 20:28   #39
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Had ik hier al op geantwoord

http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=33

Ik zal het met andere woorden zeggen. Is tot mislukken gedoemd.
Het kan misschien belachelijk klinken, maar honden waren ook ooit wilde dieren die ons in groep aanvielen en het strot wouden over bijten.

Als toen iedereen zo avontuurlijk als u was geweest joegen we ze nog steeds met speren op omdat ze volgens uw filosofie toch niet te temmen zijn?

En toch, kijk ik (ik geef het toe, met een positieve bril), rondom me en zie ik meer en meer ingeburgerde mensen van vreemde origine die meer en meer verwesteren. De ene al wat sneller dan de andere, uiteraard.

Ik zie ook mensen zoals u die aanvallend reageren op de minder verwesterde types die daardoor een zeer defensieve houding aannemen en langer zullen vasthouden aan hun traditionele gebruiken, puur uit reactie.

Nogmaals: hoe domesticeert ge een hond het beste? Door hem elke dag te slaan en zonder eten te zetten of door hem met liefde te behandelen? Dat klinkt misschien ridicuul, maar in essentie is het hetzelfde.

Laatst gewijzigd door Lance : 18 oktober 2014 om 20:29.
Oud 18 oktober 2014, 20:47   #40
Guinevere
Banneling

Standaard

Racisme is mensen in niet-westerse kledij herleiden tot ongeëvolueerde honden. Proficiat.

Racisme is mensen van een andere cultuur ontmenselijken.

Zijn een Heidi uit Tirol, een Nederlandse boerin in klompen of een man in Schots kostuum ook honden?

Laatst gewijzigd door Guinevere : 18 oktober 2014 om 20:48.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be