Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2014, 08:56   #101
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik vroeg dat eens aan mijn arts en die wist te vertellen dat er maar bitter weinig medicatie was waar die rommel in verwerkt zou zitten. Zo zie je maar.
Uw arts is in z'n apotheekkastje gaan zoeken naar een pilletje waar cannabis in zou zitten?
Hij heeft een tijdje moeten zoeken zeker ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 09:10   #102
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Medicinale cannabis wordt voorgeschreven voor allerhande aandoeningen.
Als je er interesse in hebt zoek je dat zelf maar op......je moet niet altijd aan anderen vragen omdat in je plaats te doen .....
En opnieuw geen antwoord op mijn vraag....
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 09:11   #103
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het kan kanker genezen en glucoma. Ook als zalf genezen wonden sneller en minder litekens. Feiten
Feiten ...
Oud 19 oktober 2014, 09:13   #104
geertvdb

Standaard

Citaat:
In de kleuterschool zullen ze dat wel straf vinden...Op een Maatschappelijk forum over drugs is dat al iets minder straf.
Serieus? Ik denk dat niet.
Oud 19 oktober 2014, 09:45   #105
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ga nog eens even terug, ik heb het u toch al uitvoerig uitgelegd.
Neen dat heb je niet...
Je deed een poging om iemand te dissen door middel van woordspelletjes. En ja, u faalt daarin...

Als ik de huidig politiekers dom noem is dat omdat ik vind. dat het een hoopje domme wereldvreemde prutsers is... Dat is mijn goed recht en als u deze week naar uw helden keek op bv Villa politica zal u (indien enige objectiviteit u niet vreemd is) dat ook gemerkt hebben...
Citaat:
Awel dan : geef de boeren en tuinders ook de kans om zich deels om te scholen en geef onze Vlaamse economie een boost...
Ik ben helemaal geen aanhanger van het "geen werk = omscholen" geroep. Er zijn individuen die baat hebben bij een omscholing, maar om dat als een wondermiddel te beschouwen zou te gek zijn. Daarom staat er ook "deels" , 't is niet dat ze ineens in een ander beroep moeten terechtkomen, enkel 't plantje is anders.
Wat ik hier wel doe is dezelfde woorden gebruiken die de domme politiekers regelmatig in hun mond nemen, dan begrijpen ze het mss.
Dus, een andere teelt zetten op hun bedrijf/erf is niet echt "omscholen" in de letterlijke zin van het woord maar maakt het wel duidelijker voor domme politiekers en hun aanhang.

En het leuke is, u en uw afgoden in het parlement en regeringen krijgen hier een mogelijkheid om te zorgen voor geld en banen. Veel geld en veel banen, veel legaal geld en veel legale banen... allemaal voor de eigen bevolking, voor de eigen belastingen (liefst de Vlaamse kassa uiteraard) ,de Europese markt ligt vrijwel open, de enige concurrentie zijn de zogenaamde criminelen...
Of zijn onze politiekers niet enkel dom maar ook wat bang om die stoute "criminele" organisaties in de weg te zitten?

Of gaat u wachten op het volgende tripje van een burgemeester die in't buitenland smeekt om wat geld in de haven te steken? Of wacht u op de volgende handelsmissie van Fluppe, of zag u liever Laurent een keertje gaan praten over peren en Poetin? Om op wat te wachten, nog eens een land dat de grenzen sluit en er voor zorgt dat onze economie ineenstort?
Om dan nog uit de rekeningen te geraken zal men al een belasting op rotte peren aan bomen moeten heffen...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 19 oktober 2014, 09:46   #106
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef UW definitie van geneeskrachtig eens, want ik vermoed dat u al een dag op zoek bent naar een uitleg die u wel bevalt op het net...
Oud 19 oktober 2014, 13:38   #107
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Neen dat heb je niet...
Je deed een poging om iemand te dissen door middel van woordspelletjes. En ja, u faalt daarin...

Als ik de huidig politiekers dom noem is dat omdat ik vind. dat het een hoopje domme wereldvreemde prutsers is... Dat is mijn goed recht en als u deze week naar uw helden keek op bv Villa politica zal u (indien enige objectiviteit u niet vreemd is) dat ook gemerkt hebben...

Ik ben helemaal geen aanhanger van het "geen werk = omscholen" geroep. Er zijn individuen die baat hebben bij een omscholing, maar om dat als een wondermiddel te beschouwen zou te gek zijn. Daarom staat er ook "deels" , 't is niet dat ze ineens in een ander beroep moeten terechtkomen, enkel 't plantje is anders.
Wat ik hier wel doe is dezelfde woorden gebruiken die de domme politiekers regelmatig in hun mond nemen, dan begrijpen ze het mss.
Dus, een andere teelt zetten op hun bedrijf/erf is niet echt "omscholen" in de letterlijke zin van het woord maar maakt het wel duidelijker voor domme politiekers en hun aanhang.

En het leuke is, u en uw afgoden in het parlement en regeringen krijgen hier een mogelijkheid om te zorgen voor geld en banen. Veel geld en veel banen, veel legaal geld en veel legale banen... allemaal voor de eigen bevolking, voor de eigen belastingen (liefst de Vlaamse kassa uiteraard) ,de Europese markt ligt vrijwel open, de enige concurrentie zijn de zogenaamde criminelen...
Of zijn onze politiekers niet enkel dom maar ook wat bang om die stoute "criminele" organisaties in de weg te zitten?

Of gaat u wachten op het volgende tripje van een burgemeester die in't buitenland smeekt om wat geld in de haven te steken? Of wacht u op de volgende handelsmissie van Fluppe, of zag u liever Laurent een keertje gaan praten over peren en Poetin? Om op wat te wachten, nog eens een land dat de grenzen sluit en er voor zorgt dat onze economie ineenstort?
Om dan nog uit de rekeningen te geraken zal men al een belasting op rotte peren aan bomen moeten heffen...
Onsamenhangend... van den hak op den tak ... Wat anders kan ik over uw uitleg zeggen?
Oud 19 oktober 2014, 13:39   #108
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Geef UW definitie van geneeskrachtig eens, want ik vermoed dat u al een dag op zoek bent naar een uitleg die u wel bevalt op het net...
Nee, jong, kben juist gaan voetballen.
Oud 19 oktober 2014, 14:07   #109
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Verbazend: Schapen eten zeven zakken cannabis op en zijn enkel stoned.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 14:44   #110
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het kan kanker genezen en glucoma. Ook als zalf genezen wonden sneller en minder litekens. Feiten
Eh... neen.

Cannabis kan, in kleine dosissen en bij begeleid gebruik, voor sommige aandoeningen een min of meer verzachtend of heilzaam effect hebben.

Niets meer, niets minder.

De persoon die wetenschappelijk kan aantonen dat cannabis kanker geneest, is verzekerd van de Nobelprijs voor Geneeskunde voor de eerste tien jaar. Dat, en eeuwige roem.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 14:59   #111
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 15:12   #112
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Cannabis roken irriteert de longtrilharen. Dat klopt. Dat ligt aan de rook. Veiliger is verdampen. Voor de rest beschermd cannabis tegen longkanker wanneer ingenomen met tabak. Probleem is dat de meeste studies deze confounder (tabak) niet deftig in kaart brengen.
Nog héél even en cannabis is een wondermiddel, volgens u.
Mijn oom, verslaafd aan drank, blijft ook maar beweren dat het goed is voor zijn lichaam.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 18:49   #113
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Voor de rest beschermd cannabis tegen longkanker wanneer ingenomen met tabak.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Nog héél even en cannabis is een wondermiddel, volgens u.
Mijn oom, verslaafd aan drank, blijft ook maar beweren dat het goed is voor zijn lichaam.
Dat is het probleem met drugsverslaafden, ze beginnen op de duur hun eigen leugens aan te nemen als waarheid.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 19:08   #114
DMT
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar alstublieft! Cannabis geneeskrachtig? Welke ziekte geneest Cannabis?
Geertje, Cannabis olie geneest kanker, maar dat zal je de dokters nooit horen zeggen é.

Cannabis Oil Cures Lung & Brain Cancer: The Stan Rutner Story
https://www.youtube.com/watch?v=hT8ryvvdSto

Er zijn heel veel voorbeelden te vinden waar cannabis olie ervoor gezorgd heeft dat kankertumoren grotendeels krimpen en volledig verdwijnen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Helaas zijn twee vrienden van mij overleden door deze troep.
Sorry maar waarom leugens verspreiden?
Er is nog geen 1 persoon gestorven aan een overdosis cannabis.
DMT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 19:42   #115
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DMT Bekijk bericht
Geertje, Cannabis olie geneest kanker, maar dat zal je de dokters nooit horen zeggen é.

Cannabis Oil Cures Lung & Brain Cancer: The Stan Rutner Story
https://www.youtube.com/watch?v=hT8ryvvdSto

Er zijn heel veel voorbeelden te vinden waar cannabis olie ervoor gezorgd heeft dat kankertumoren grotendeels krimpen en volledig verdwijnen.

Er is nog geen 1 persoon gestorven aan een overdosis cannabis.
Dergelijke verhalen duiken sporadisch op. Het blijven anekdotes in de marge.

Mensen genezen soms van kanker, niemand weet waarom. Kun jij aantonen dat Stan Rutner zonder de cannabisbehandeling overleden zou zijn, of zou hij ook spontaan genezen zijn ?

De enkelen die het geluk hebben dat hun tumor verdwijnt, staan allemaal klaar met hun eigen verklaring: de ene wijt het aan cannabis, de andere aan zijn engelbewaarder en nog een andere aan zijn dagelijkse portie rode wijn. Hou er ook rekening mee dat zonder enige twijfel op dit moment vele duizenden kankerpatiënten druk bezig zijn met het experimenteren met cannabis-therapieën zonder enig resultaat.

Die halen uiteraard het nieuws niet. Dat past niet in het wondermiddel-scenario.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 19:50   #116
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heeft mijnheer de polis nog andere vragen ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 19:53   #117
geertvdb

Standaard

Citaat:
Heeft mijnheer de polis nog andere vragen ?
Ja, ik heb er een paar.
Bijvoorbeeld: zullen de Belgen winnen van Wales? Ik zit daar dus al aan te denken. Want als we winnen van Wales zijn we zo goed als zeker geplaatst voor het EK.
Oud 19 oktober 2014, 19:55   #118
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onsamenhangend... van den hak op den tak ... Wat anders kan ik over uw uitleg zeggen?
Niks....onder invloed zeg je beter niet te veel.
Oud 19 oktober 2014, 19:56   #119
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, ik heb er een paar.
Bijvoorbeeld: zullen de Belgen winnen van Wales? Ik zit daar dus al aan te denken. Want als we winnen van Wales zijn we zo goed als zeker geplaatst voor het EK.
Leuk hebben we weer een reden om ons zat te zuipen.
Oud 19 oktober 2014, 21:12   #120
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Dergelijke verhalen duiken sporadisch op. Het blijven anekdotes in de marge.

Mensen genezen soms van kanker, niemand weet waarom. Kun jij aantonen dat Stan Rutner zonder de cannabisbehandeling overleden zou zijn, of zou hij ook spontaan genezen zijn ?

De enkelen die het geluk hebben dat hun tumor verdwijnt, staan allemaal klaar met hun eigen verklaring: de ene wijt het aan cannabis, de andere aan zijn engelbewaarder en nog een andere aan zijn dagelijkse portie rode wijn. Hou er ook rekening mee dat zonder enige twijfel op dit moment vele duizenden kankerpatiënten druk bezig zijn met het experimenteren met cannabis-therapieën zonder enig resultaat.

Die halen uiteraard het nieuws niet. Dat past niet in het wondermiddel-scenario.
MAar 't is niet cannabis roken dat genezend effect geeft he. Enfin, ik weet dat zo niet. Die mensen die van kanker genazen namen oraal een extract in.
Grappig dat wanneer dokters opgaven mensen als last resort toe cannabis treden toch genazen he. Die met zijne wijn zal het niet navertellen peinsek.
En neen het is geen wondermiddel, niet tien op tien geneest. Meer wel meer als met chemo naar luidt.
En ge kunt cannabis in allerlei zalven werken.
Google het er zelf maar op na.

Cannabis is pas alternatieve geneeskunde en het verbod getuigt hoe verantwoord ze met ons mensen willen omgaan.

Laatst gewijzigd door Peche : 19 oktober 2014 om 21:24.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be