Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2014, 13:23   #621
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Nu eventjes terug FIFA 14
Oud 18 oktober 2014, 21:56   #622
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Gaan na al die jaren nog altijd niet vervelen:

COD World at War

COD Black ops
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 07:51   #623
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Ik ben zoals ik al eerder schreef enorm fan van de games Metro 2033 (1&2), Bioshock (allemaal) Dead Space (ook allemaal) en dan de prachtige reeks van Lara Croft - Tomb Raider waar men in de laatste game echt wel alle registers heeft opengetrokken met de jonge Lara 'A survivor is born'

Ook had men bij het maken van die game enorm oog voor detail, in de zin van, dat ik nog niet echt veel games geweten heb waar men de 'ogen' van de personages (Lara & andere) zo goed in wist weer te geven. Het spel op zich is zalig en werkt prima. Het heeft zelfs een leuke verhaallijn die in de meeste games ver zoek is.

p.s. Die echte oorlogsgames zeggen mij niet veel, dat zie je dagelijks in de nieuwsuitzendingen, bij mij moet een game fictie blijven. Race games die ben je snel beu ...

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 oktober 2014 om 07:54.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 11:20   #624
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Benieuwd naar:

The witcher 3
Dragon age inquisition
Assassin's creed unity
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 14:15   #625
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Het was al jaren geleden dat ik nog eens de uitdaging van een videospelletjes aanging. Net de action RPG Demon's Souls uit 2010 afgespeeld. Ik was nieuwsgierig hoe moeilijk het was. Het spel scoort, samen met zijn opvolger Dark Souls, veruit de hoogste moeilijkheidsgraad op de PS3 volgens Metacritic . Moeilijk staat dikwijls gelijk aan rewarding. Goed evenwichtig spel. Wel niet de online component kunnen proberen.

Ook Uncharted serie gespeeld, maar dat vond ik betrekkelijk saai als spel. Leek op een Indiana Jones film met stereotype karakters waar je af en toe eens de controle zelf mag overnemen om te springen of te schieten. Niets bijzonders. Verwondert me niet dat er een film van uitkomt in 2016.

Begonnen, maar vlug opgehouden. God Of War 3. Leek een kopie van de eerdere spelen met vooral meer gore en nog steeds te veel een button smasher naar mijn goesting.

Benieuwd naar: The last of us, Catherine, Portal 2, Journey en Metal Gear solid 4

Nu het PS3 systeem voltooid is werd het voor mij tijd eens te bestuderen wat dat systeem te bieden had.

In het algemeen vind ik wel dat spelen nog steeds teveel zich inspireren op geweld om een spelelement te creëren, terwijl er toch zoveel breder zou kunnen gegaan worden. Maar het blijft nog steeds...kill. Wat er vooral veranderd zijn realistischere graphics. Maar dat maakt nog geen beter spel.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 oktober 2014 om 14:36.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 15:03   #626
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Ik zag ergens op het net Diablo 2 Lord of Destruction staan, voor 14 €, vervoerskosten inbegrepen.

Stuur maar op zei ik, de dag erna zat het in de brievenbus.

Ah, de opluchting als je lvl 30 bereikt met een Sorceress, Frozen orb en Teleport.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Gaan na al die jaren nog altijd niet vervelen:

COD World at War

COD Black ops
D2 LoD, ik heb het terug zitten, na zeven jaar niet meer gespeeld te hebben.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 19 oktober 2014 om 15:05.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 19:25   #627
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Ben nu bezig met Crusader Kings II.

Onlangs Dishonored uitgespeeld. Leuk spel, maar nogal kort, en als je non-lethal wilt spelen zijn de opties nogal beperkt.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 21:47   #628
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik ben zoals ik al eerder schreef enorm fan van de games Metro 2033 (1&2), Bioshock (allemaal) Dead Space (ook allemaal) en dan de prachtige reeks van Lara Croft - Tomb Raider waar men in de laatste game echt wel alle registers heeft opengetrokken met de jonge Lara 'A survivor is born'

Ook had men bij het maken van die game enorm oog voor detail, in de zin van, dat ik nog niet echt veel games geweten heb waar men de 'ogen' van de personages (Lara & andere) zo goed in wist weer te geven. Het spel op zich is zalig en werkt prima. Het heeft zelfs een leuke verhaallijn die in de meeste games ver zoek is.

p.s. Die echte oorlogsgames zeggen mij niet veel, dat zie je dagelijks in de nieuwsuitzendingen, bij mij moet een game fictie blijven. Race games die ben je snel beu ...

Is dat een screenshot van de laatste tomb raider ? Als het op PC is uw settings wat meer opentrekken. Onderstaande is van een PS4.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  tombraider.jpg
Bekeken: 34
Grootte:  155,8 KB
ID: 95706
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 21:49   #629
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Benieuwd naar:

The witcher 3
Dragon age inquisition
Assassin's creed unity
The witcher 3 en AC:Unity zijn al pre ordered/aangekocht.

W3 op pc, ben benieuwd of de bak hem kan trekken, naar het schijnt gaat het VRAM vreten als een geil varken.
Oud 19 oktober 2014, 21:50   #630
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Het was al jaren geleden dat ik nog eens de uitdaging van een videospelletjes aanging. Net de action RPG Demon's Souls uit 2010 afgespeeld. Ik was nieuwsgierig hoe moeilijk het was. Het spel scoort, samen met zijn opvolger Dark Souls, veruit de hoogste moeilijkheidsgraad op de PS3 volgens Metacritic . Moeilijk staat dikwijls gelijk aan rewarding. Goed evenwichtig spel. Wel niet de online component kunnen proberen.

Ook Uncharted serie gespeeld, maar dat vond ik betrekkelijk saai als spel. Leek op een Indiana Jones film met stereotype karakters waar je af en toe eens de controle zelf mag overnemen om te springen of te schieten. Niets bijzonders. Verwondert me niet dat er een film van uitkomt in 2016.

Begonnen, maar vlug opgehouden. God Of War 3. Leek een kopie van de eerdere spelen met vooral meer gore en nog steeds te veel een button smasher naar mijn goesting.

Benieuwd naar: The last of us, Catherine, Portal 2, Journey en Metal Gear solid 4

Nu het PS3 systeem voltooid is werd het voor mij tijd eens te bestuderen wat dat systeem te bieden had.

In het algemeen vind ik wel dat spelen nog steeds teveel zich inspireren op geweld om een spelelement te creëren, terwijl er toch zoveel breder zou kunnen gegaan worden. Maar het blijft nog steeds...kill. Wat er vooral veranderd zijn realistischere graphics. Maar dat maakt nog geen beter spel.
The last of us is een van de beste spellen ooit gemaakt. Al de rest in die lijst verbleekt daarbij, helaas.
Oud 19 oktober 2014, 21:53   #631
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Waar is Mitgard?
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 21:57   #632
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
The last of us is een van de beste spellen ooit gemaakt. Al de rest in die lijst verbleekt daarbij, helaas.
U heeft ze allen gespeeld?

Uncharted serie was zogezegd ook een van de beste spelen volgens de sites die dat bijhouden. Ik vond het onbevredigend uiteindelijk. Demon's souls is een stuk beter ondanks de lagere scores. Ik hoop dat The last of us een beetje is in de richting van Resident evil 4...survival waar je op je laatste kogel of groen plantje aan het kijken bent.

Catherine lijkt me een origineel spel waar het eens niet gaat om het doden van de ander maar om...overspel. Klinkt origineel. En met goede puzzels blijkbaar ook. Iets wat veel hedendaagse spelen niet meer hebben. Portal 2 eveneens, goede puzzels blijkbaar. En Journey is iets aparts. Ik was er nieuwsgierig naar. Meer een tocht dan een spel. MGS4 omdat het de serie afsluit zoals bedacht door Hideo Kojima voor zover ik begrepen heb.

Wat vind u anders nog memorabel van de PS3?

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 oktober 2014 om 22:16.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2014, 09:15   #633
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Benieuwd naar:

The witcher 3
Dragon age inquisition
Assassin's creed unity
Witcher 3: die zeker, al heb ik soms wat moeite met de "anachronistische" elementen in de achtergrondgeschiedenis

Dragon age inquisition: Ga ik zeker niet pre-orderen. Dragon Age I beschouw ik als een van de beste spellen ooit, Dragon Age II als een van de grootste miskleunen. Het lijkt wel alsof ze voor de 2 hebben gekeken naar alle goeie dingen die in 1 zaten, en ze dan hebben weggegooid.

Assassin's creed unity: Afwachten. ACII (die in Venetië) vond ik schitterend, daarna ging het zo een beetje bergaf en begonnen ze het spel vol te proppen met zaken die er niet toe doen. ACIII vond ik leuk tot bleek dat niet Haytham het hoofdpersonage was...

Laatst gewijzigd door Johan217 : 20 oktober 2014 om 09:21.
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2014, 10:29   #634
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat is inderdaad een fantastisch spel. Het verhaal en hoe alles ineen steekt is prachtig, ook de vele mogelijkheden om de moeilijkheidsgraad in te stellen naar je eigen zin maakt het een aanrader. Je leeft echt wat mee met de hoofdfiguren.

Nu terug even WoW opgeladen, panda's heb ik overgeslagen, zelfs 't repack kon me niet bekoren hoewel 't verre van af was...
Nu hebben ze er een nieuwe pre-patch opgezet en trekt het weer helemaal op niets. Er is al wel een sandbox repack van Warlords waar ze hard aan werken maar ook dat zegt me niet veel.

Klein opvallend iets : het playstationspel dat de momenteel het meeste spelen is een verzamelcd met allemaal oude spelletjes, zelfs de Sonicserie staat daar mee op...
Blijkbaar zijn die oude spellen best leuk voor jongeren want Watch_Dogs en zo hebben ze gewoon halfweg links laten liggen...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2014, 14:51   #635
Johan217
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Blijkbaar zijn die oude spellen best leuk voor jongeren want Watch_Dogs en zo hebben ze gewoon halfweg links laten liggen...
Watch Dogs was dan ook niet veel meer dan Assassin's Creed in een hedendaags decor. Daarom niet slecht, maar zeker ook niet memorabel.
Oud 20 oktober 2014, 15:25   #636
Vlaanderen Boven

Standaard

Watch Dogs trekt dan ook op niet veel, heb ik horen zeggen.

Wat mij betreft heb ik geen console, nooit gehad trouwens. Een goede PC en Steam zijn alles dat ik nodig heb.
Oud 20 oktober 2014, 16:06   #637
Johan217
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Wat mij betreft heb ik geen console, nooit gehad trouwens. Een goede PC en Steam zijn alles dat ik nodig heb.
Voil�*. Heb al die hype omtrent 30 frames per second en anti-aliasing nooit begrepen. We zitten toch al lang in de 21ste eeuw?
Oud 20 oktober 2014, 16:19   #638
Vlaanderen Boven

Standaard

In de vorige generaties waren er wel een aantal spellen die de moeite waren en nooit (fatsoenlijk) geport zijn geweest naar de PC.

Maar de Playstation 4 en zeker de Xbox One kunnen inderdaad al lang niet meer tippen aan de huidige gaming PC's. Met wat voor resoluties die nu nog afkomen...
Oud 20 oktober 2014, 20:58   #639
Johan217
Minister

Standaard

Citaat:
In de vorige generaties waren er wel een aantal spellen die de moeite waren en nooit (fatsoenlijk) geport zijn geweest naar de PC.
Red Dead Redemption Stel je voor wat dat had kunnen worden met enkele goeie mods zoals bij GTA4 of Skyrim...
Oud 21 oktober 2014, 13:54   #640
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar de Playstation 4 en zeker de Xbox One kunnen inderdaad al lang niet meer tippen aan de huidige gaming PC's. Met wat voor resoluties die nu nog afkomen...
Gameplay is belangrijker.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be