![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
Bekijk resultaten enquête: Verkeersdrempels op fietspaden en jaagpaden ? | |||
Ja, een aangename 15 kmh is zeker genoeg. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 30,00% |
Neen, fietsers doen niemand kwaad door roekeloos te rijden. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 30,00% |
Soms, in schoolomgevingen en waar fietspaden zich kruisen. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 20,00% |
Ander antwoord met wat uitleg. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 20,00% |
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
af en toe die combi her en der op die jaagpaden zal toch wel volstaan denk ik. en voor vele anderen wel haalbaar én sneller, waardoor bedrijven meer en meer douches gaan voorzien etc (als die douche bij elektr. F al nodig zijn?)etc ... da's een bal die moet beginnen rollen gewoon ... uiteraard is het niet de bedoeling vna alle autoverkeer te bannen ... maar bvb 30% terugdringen zou voor iedereen en op vele vlakken een hele verbetering zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is voor alle bestuurders dus ook voor de fietser, ttz dezelfde 1 meter als de fietser tov van de voetganger (daarom wslk de reden van drempels in steden waar voetgangersoversteekplaatsen zijn of waar frequent voetgangers zijn). Ik denk dan ook aan voetgangerszones waar fietsers soms onder bepaalde voorwaarden ook aangepast mogen rijden.
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 21 oktober 2014 om 09:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
... maar mijn eerste (volgens giserke snotneuzige) reactie was ook dat ik daar wel eens zou willen proberen om over zo'n drempel te springen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Ook indien fietsers auto´s links of rechts inhalen of voorbijrijden bvb in fileverkeer (ook langzame en stilstaande auto´s) moeten ze in feite ook een meter afstand houden tov het voertuig, ik ken geen voertuig of supermanbestuurder die plots dwars 1 m opzij kan als er een fietser wil inhalen/voorbijrijden, fietsers moeten ook rekening houden dat ze door hun povere zichtbaarheid zelden gezien worden als ze een voertuig van achter naderen en op het punt staan voobij te steken. Dus die 1 m zijdelingse afstand geldt voor alle bestuurders. - - - Hier nog foto´s uit Nederland waar zulke fietsdrempels op bepaalde knooppunten liggen bvb 5e foto: http://www.intercityfietser.nl/Obsta...e_drempels.php https://www.google.nl/maps/dir/52.11...!4e1!1m0?hl=nl google view foto van 2 zulke dubbele drempels Links en Rechts van het knooppunt waar veel voetgangers verkeren/oversteken.
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 21 oktober 2014 om 10:12. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Een drempel heeft niet zovele effect op een fietser, in tegenstelling tot een automobilist bijvoorbeeld. Dit komt omdat een fiets een grote wieldiameter heeft. De fietser zal er dus niet veel hinder van ondervinden. Vandaar dat men al op de proppen moet komen met dubbele drempels ed.
Al bij al lijkt het me dat drempels op fietspaden weinig nut te hebben daar de snelheid sowieso al laag ligt en dat ze meer gevaar opleveren dan dat ze voorkomen. Denk maar aan de bejaarde fietser die plots op zo'n dubbele drempel terecht komt en daarbij ten val komt.
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() (ik bedoelde wel drempels in de buurt van voetgangersoversteekplaatsen, ik zal wel onduidelijk geweest zijn)
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 21 oktober 2014 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En waarom zou de snelheid op het fietspad laag liggen als Nederland ze legt als snelheidsremmer ? Heb je een bron van deze kritiek? Vergeet ook de bromfietsers niet die dikwijls verplicht zijn het fietspad te nemen (klasse B) Dus ook aan de fietspadkruispunten en alle plaatsen die ik opgesomd heb ? Ook aan (evtl onoverzichtelijke) fietspadkruispunten waar de voorrang van rechts geldt ? Citaat:
Link heb ik gegeven, natuurlijk zijn hier en daar plaatsen niet volledig in orde.
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 21 oktober 2014 om 13:03. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() drempels voor automobilisten zouden ook weinig nut moeten hebben als hun snelheid laag is , het gaat erom om die met een te hoge snelheid ongemak te bezorgen (alhoewel, bij sommige verkeersdrempels is zelfs 20km/h te snel ook al is het een zone 50).
![]() |
#32 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() en die trams en bussen die te snel rijden ?
bloembakken op de bus- en tramstrook ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En overal 30 km/h natuurlijk. Veiligheid enzo, weet je wel.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik het liefst ook,maar soms heeft een mens geen keuze
![]()
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja cookie wat zou jij ondernemen om de vele snelheidsboetes van het openbaar vervoer terug te dringen ? Het gaat daar ook in stijgende lijn hé, zoals ik al eerder schreef: menige bestuurder gaat die verloren tijd door straatmeubilair zoals drempels en plateaus ergens weer terug willen goedmaken. De bestuurders van lijnbussen maken daar zeker geen uitzondering op. Zowat 1000 snelheidsboetes in 2010 met stijgende tendens natuurlijk want de snelheidslimieten gaan omlaag en de controles stijgen (> pakkans)
Citaat:
Het overige meestal sneller motorvoertuig verkeer doet zowat 18 % beter dus haalt minder snelheidsboetes per voertuigkilometer, dus als men het mag vergelijken maken de -professionele- busbestuurders meer snelheidovertredingen. Ze rijden ook eerder hun vaste gekende routes en weten waar ze dus moeten oppassen voor struikrovers. Want als we ~ dezelfde jaren met mekaar vergelijken - dus peren van hetzelfde jaar - dan haalden de overige flitsbare motorvoertuigen 700.000 snelheidboetes in 2009. Citaat:
Dus die deden het 18 % beter als de busbestuurders van De Lijn, topic: http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=13 L O L Tja cookie en jij wou met het OV meerijden, met die snelheidsduivels ? ![]()
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 21 oktober 2014 om 17:42. |
|||
![]() |
![]() |