![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Ben jij solidair met de zone die dreigt afgeschakeld te worden? | |||
| Zeer zeker: ik zal mijn uiterste best doen |
|
9 | 18,37% |
| Bwa, ik zal wel ietske doen |
|
1 | 2,04% |
| Just geen kloten. Integendeel. |
|
39 | 79,59% |
| Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De misdaad die men aandoet aan zowel Vlaanderen als Wallonië, is niet van hier en nu die afschakeling te triggeren, maar gebeurde wel degelijk enkele jaren terug, door de toenmalige regeringen, die niet vooruit wilden zien. D�*�*r en toen gebeurde het criminele feit. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Parlementslid
|
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Vind ik het zelf schandalig dat er zelfs maar nood is aan iets als een afschakelplan? Ja Is het opzettelijk en onnodig bijdragen aan het moeten activeren van dat afschakelplan een egocentrische idiotie? Opnieuw ja. |
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#68 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Omdat er ook ijskoude winterdagen zijn met een hoog verrbruik waar het quasi windstil is, en de molens dus stilliggen.
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
|
Citaat:
En on topic: het is een kleine moeite om daarmee rekening te houden wanneer er een afschakeling zou dreigen, me dunkt. Maar ik ben er nog helemaal niet zo zeker van dat het zover zal komen. En het is al helemaal te gek dat sommigen het zelfs vertikken om zuinig met energie om te gaan. Als iedereen daar sowieso een beetje bewust met zou omgaan, dan kon men het afschakelplan helemaal verticaal opbergen. Van mij mag er trouwens ineens een verbod op lichtreclame komen. Die zorgen niet alleen lichtvervuiling, maar verbruiken allemaal samen toch behoorlijk wat energie. Pure verspilling. |
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
|
Citaat:
Maar ik herhaal : dit alles op plaatselijk vlak, niet overal samen in Vlaanderen. |
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
|
Maar indien VL morgen onafhankelijk wordt blijven we wel met hetzelfde probleem zitten hoor. Daarom dat er nu al iets aan gedaan moet worden.
Laatst gewijzigd door Sukkelaar : 24 oktober 2014 om 09:50. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
|
Ik ben onlangs naar een voorlichtingsvergadering geweest van Eandis. Die mensen verklaarden dat indien de winter in het zuiden van Frankrijk niet streng is dat er dan maar een kleine kans is dat het afschakelingsplan in voege zou komen. Vooral indien iedereen meewerkt om de voorgestelde maatregelen toe te passen. Hij deed dan ook beroep op een algemene solidariteit.
Wel waarschuwde hij voor de winter van 2015/2016; daar is de kans veel groter dat het afschakelingsplan zou moeten uitgevoerd worden. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Sensibiliseringscampagne om een beetje verstandiger te stemmen?
|
|
|
#77 | ||
|
|
Citaat:
Het nieuws stond trouwens verleden maand in de krant. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Anderzijds, als het een winter wordt zoals de vorige, valt er niks te 'vrezen'. |
|
|
|
|
|
|
#79 | |
|
|
Citaat:
Blij dat ge dit neerschrijft. Het zal sommigen hier misschien de ogen openen. |
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Minister
|
Als je netwerkstabiliteit wil, dan heb je stuurbaarheid nodig. Windmolens noch zonnecellen hebben dat. Evenzo, wil je netwerkstabiliteit, dan heb je leveringszekerheid nodig: dat heb je evenmin. Landmolens en zeemolens produceren slechts een fractie van de tijd (zeemolens meer dan landmolens, de exacte cijfers staan ergens in mijn boeken thuis, wil ik gerust wel eens opzoeken).
|
|
|
|