Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Ben jij solidair met de zone die dreigt afgeschakeld te worden?
Zeer zeker: ik zal mijn uiterste best doen 9 18,37%
Bwa, ik zal wel ietske doen 1 2,04%
Just geen kloten. Integendeel. 39 79,59%
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2014, 11:53   #101
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
mijn lichtreclame verbruikt 18Watt tijdens de dag en 5watt snachts... waarover ben jij aan het lullen ?
JOUW lichtreklame, paul ?
Hoeveel miljoen lichtereklames zijn er in Belgie ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2014, 12:12   #102
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Tijdens die periode van 3 uur ook niet strijken.
Trams vervangen door bussen.
Elektrische treinen vervangen door dieseltreinen.
eerst alles maximaal aanleggen, inclusief generatoren... van ziekenhuizen
dan straatlichten uit overal
bevolking alarmeren... dus zorgen dat iedereen stopt met koken, douchen, strijken, stofzuigen, de was en plas
firma's kijken welke energieverbruikers kunnen uitgesteld worden, zodat ze inderdaad die piek niet veroorzaken

de minister kan een premie bedenken om een 'switchke' te kopen die op nachttarief inschakelt... dan kun je droogkas, wasmachien snachts doen werken ipv tussen 17-20u

iedereen koopt bijkomende ledverlichting en vervangt al zijn verbruikers door zuinige verbruikers. Dat is dan ook een win win voor iedereen

je geeft iedereen de durex playset kado voor die donkere wintermaanden. Dat wordt dan een babyboom in september 2015

Om probleem fundamenteel aan te pakken, zorg je dat iedereen een aardgaspremie kan krijgen om te koken op aardgas
Iedereen met een kookplaat die geen inductie is, wordt afgekoppeld van het net tenzij hij een nieuwe kookplaat,stofzuiger en wasmachine droogkast koopt

Laatst gewijzigd door brother paul : 24 oktober 2014 om 12:13.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2014, 12:41   #103
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Nee, de kabel die ze nu aan het leggen zijn gaat naar Kinrooi en heeft niets te maken met één of ander afschakelplan nog met de energieschaarste.

Ze kunnen van daaruit wel gemakkelijker aansluiten op dat Nederlands net.
Ach zo?
Citaat:
Samen met een nieuwe installatie in Zandvliet moet dat de invoercapaciteit uit Nederland tegen midden 2016 met 1.000 MW verhogen.
Waar hebt gij (begrijpend) leren lezen?

Laatst gewijzigd door pajoske : 24 oktober 2014 om 12:42.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2014, 13:06   #104
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

En hoe maakt Nederland de hoofdmoot van zijn stroom?
Oud 24 oktober 2014, 13:11   #105
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
+ De chauffage OVERAL een graad lager zetten.
Nutteloos als maatregel in een problematiek als deze.

Een graad meer of minder in een goed geïsoleerd nieuwbouw huis dat op gas verwarmd wordt, is al niet hetzelfde als een graad meer of minder in een slecht geïsoleerd huis dat op elektriciteit wordt verwarmd.

Temperatuur binnshuis is trouwens heel subjectief. Wij hebben het graag lekker warm, zeker in de winter, dus bij ons staat die thermostaat op 21 graden, maar is de effectieve temperatuur vaak 22 of zelfs 23 graden (en 't is niet dat we daar gigantisch veel voor moeten verbruiken).
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2014, 13:17   #106
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En hoe maakt Nederland de hoofdmoot van zijn stroom?
Volgens wikipedia voornamelijk dmv met gas.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...s_in_Nederland.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2014, 13:25   #107
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Temperatuur binnshuis is trouwens heel subjectief. Wij hebben het graag lekker warm, zeker in de winter, dus bij ons staat die thermostaat op 21 graden, maar is de effectieve temperatuur vaak 22 of zelfs 23 graden (en 't is niet dat we daar gigantisch veel voor moeten verbruiken).
Op zonnige winterdagen kan dat voorvallen door veel zonnewinsten maar als zo'n overshoot vaak het geval is dan denk ik dat uw CV instellingen slecht afgesteld zijn (stooklijn mogelijk veel te hoog).
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2014, 13:40   #108
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Volgens een woordvoerder van een coöperatieve vennootschap die windmolens uitbaat komt dit heel zelden voor en duurt nooit lang. Anderzijds is een dergelijke windstilte zeer lokaal en blijven de andere windmolens verder produceren. Je kunt trouwens ook stellen dat de windmolens moeten onderhouden worden en dan ook niet produceren. Tot slot kan het ook stormen en moeten de windmolens stil gelegd worden.
Maar ik herhaal : dit alles op plaatselijk vlak, niet overal samen in Vlaanderen.
ik neem aan dat deze info komt van een commercieel die de deelbewijzen wou verkopen ?

Enkel de windmolens op zee draaien continu (uiteraard niet tijdens panne, of onderhoud maar dat is iets anders).

Je hoeft niet eens officiële cijfers te gaan opzoeken om te weten dat deze claim fout is : kijk gewoon dagelijks hoeveel windmolens er stilstaan langs de autostrades.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2014, 13:50   #109
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
ik neem aan dat deze info komt van een commercieel die de deelbewijzen wou verkopen ?

Enkel de windmolens op zee draaien continu (uiteraard niet tijdens panne, of onderhoud maar dat is iets anders).

Je hoeft niet eens officiële cijfers te gaan opzoeken om te weten dat deze claim fout is : kijk gewoon dagelijks hoeveel windmolens er stilstaan langs de autostrades.
capacity factor voor windturbines is ergens tussen 20 (land) en 40 (extreem goede condities op zee) %. Dus nee, ze draaien niet constant en zeker niet steeds op volle toeren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2014, 14:11   #110
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
capacity factor voor windturbines is ergens tussen 20 (land) en 40 (extreem goede condities op zee) %. Dus nee, ze draaien niet constant en zeker niet steeds op volle toeren.
Inderdaad, soms draaien ze bij windstilte....toch die nabij Gent aan de E-40.
Volgens mij doen ze die gewoon draaien met een overschot aan vermogen op dat ogenblik

(niet komen zeiken over laminaire stromingen waarbij er 50 meter hoger wel voldoende wind zou zijn hé....
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2014, 14:13   #111
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Inderdaad, soms draaien ze bij windstilte....toch die nabij Gent aan de E-40.
Volgens mij doen ze die gewoon draaien met een overschot aan vermogen op dat ogenblik

(niet komen zeiken over laminaire stromingen waarbij er 50 meter hoger wel voldoende wind zou zijn hé....
dynamo omkeren en motorke van maken ?

Kan, maar lijkt me sterk. De levensduur van turbines wordt sterk bepaald door vermoeing, en laten draaien zonder opwekking is niet direct hetgeen je wilt dan
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2014, 14:42   #112
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Het bewijst ook perfect hoe achterlijk en egoïstisch die groene politiekers zijn. Door hun extreem kortzichtig anti kernenergie gezever zitten wij nu met de gebakken peren, omdat kernenergie wel eens 'misschien zouden kunnen' slecht zijn voor het milieu.

Dankzij kortzichtige klootzakken als hen zal ik in de winter misschien niet meer kunnen eten (geen electrisch vuur meer), geen radio meer hebben, geen Tv kunnen zien, geen computer meer kunnen spelen, geen boek meer lezen (geen lciht) of zelfs niet eens kunnen studeren voor mijn examens of een tas koffie, thee of warme chocolademelk kunnen drinken!
Vroeger konden we alles wat je opnoemt met een kaars en een gaspit met gasfles. Radio's op batterijen vind je op het stort.
Voor de tijd dat de stroom uitvalt, bolt je laptop wel op batterijen.
Thuis zeggen ze je bent een bedorven piske, die veel studeert, maar zijn plan niet kan trekken als hij een paar uur zonder stroom zit.
Begin maar eens met je chocolademelk koud te drinken.
Blijkbaar weet iedere ongeschoolde beter zijn plan te trekken dan jij.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2014, 15:54   #113
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Vroeger konden we alles wat je opnoemt met een kaars en een gaspit met gasfles. Radio's op batterijen vind je op het stort.
Voor de tijd dat de stroom uitvalt, bolt je laptop wel op batterijen.
Thuis zeggen ze je bent een bedorven piske, die veel studeert, maar zijn plan niet kan trekken als hij een paar uur zonder stroom zit.
Begin maar eens met je chocolademelk koud te drinken.
Blijkbaar weet iedere ongeschoolde beter zijn plan te trekken dan jij.
Ga ergens anders beledigen, makker...

Kaars en gaspit, op een houten vloer. Ben jij wel goed bij je hoofd? Ik zit op de zolderverdieping, met een parketten vloer en een houten afkleding tegen het dag. Met kaars of gasfles in de buurt en dan nog eens een stapel papier naast me (denk maar aan de cursussen) is gewoon vragen om een brand. Ben niet achterlijk.

Batterijen zijn niet goedkoop en al zeker niet goed voor het milieu. Ik vind het een schande om een radio en een stapel batterijen te moeten kopen, enkel en alleen om dat een bende incompetente naïevelingen (lees: politiekers) geen deftig energiebeleid kunnen uitwerken.

Ik heb geen laptop, en ik heb ook geen zin ene te kopen. Heb een PC die al het werk doet dat ik nodig heb.

Leg mij eens uit hoe ik in godsnaam moet studeren in het donker. Tegenwoordig kan je het huidige manier van studeren niet vergelijken met "vroeger". Zeker als je weet dat tegenwoordig alles van extra cursusmatriaal online staat. Dan sta je daar zonder pc of internet (want modem loopt ook op elektriciteit). En kom niet af met "afdrukken" want alles bij elkaar opgeteld zijn dat per examenperiode (en ik heb er 3) meer dan 1000 pagina's...

En koude chocolademelk: Sorry als ik in de winterperiode eerder neig naar warme dranken dan koude...

Laatst gewijzigd door Schelfie : 24 oktober 2014 om 15:56.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2014, 16:27   #114
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Inderdaad: als iedereen bewuster omgaat met energie, mag het afschakelplan vertikaal omlaag.
Ook juist: lichtreklames in grote mate beperken + de wijd openstaande deuren van allerlei grote gebouwen: dicht doen.
+ De chauffage OVERAL een graad lager zetten.
Ewel kijk; de chauffage overal paar graden lager is zekers geen slecht gedacht in gangen van openbare gebouwen en ook in de banken ! daar gieten ze met de verwarming!! allee in onze gemeente toch ... KBC en zeker Fortis !! een mens valt bijna dood van de warmte in die gebouwen...ook in de tussenperiodes niet in hartje winter, dan denkt ne mens amai ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2014, 16:29   #115
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Straks komen er opnieuw openbare douches,natuurlijk met een ambtenaar om te contoleren of je je wel genoeg doucht,maar ook niet te veel.Deze pennelikker van staatswege kan aan de overtreders desgewenst een gasboete uitschrijven.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2014, 16:38   #116
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Ik heb mijn energieverbruik al sterk geoptimaliseerd, veel besparing valt hier niet meer te halen en dan al zeker niet tussen 17u en 20u. Grootste verbruiker is het bereiden van eten en dat gaan we echt niet uitstellen tot na 20u.
dikke twee.

Ik zet mijn elektrische toestanden sowieso pas na 22.00 aan. Eten kook ik op gas. Ik verwarm op gas maar het pompje zal dus niet meer werken bij afsluiting. Daarom ben ik van plan om mijn (vervuilende) open haard reeds overdag goed warm te stoken zodat ik tijdens die topuren lekker kan genieten van de warmte van de schouw en haard;

that's all folks.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2014, 16:40   #117
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Ga ergens anders beledigen, makker...

Kaars en gaspit, op een houten vloer. Ben jij wel goed bij je hoofd? Ik zit op de zolderverdieping, met een parketten vloer en een houten afkleding tegen het dag. Met kaars of gasfles in de buurt en dan nog eens een stapel papier naast me (denk maar aan de cursussen) is gewoon vragen om een brand. Ben niet achterlijk.

Batterijen zijn niet goedkoop en al zeker niet goed voor het milieu. Ik vind het een schande om een radio en een stapel batterijen te moeten kopen, enkel en alleen om dat een bende incompetente naïevelingen (lees: politiekers) geen deftig energiebeleid kunnen uitwerken.

Ik heb geen laptop, en ik heb ook geen zin ene te kopen. Heb een PC die al het werk doet dat ik nodig heb.

Leg mij eens uit hoe ik in godsnaam moet studeren in het donker. Tegenwoordig kan je het huidige manier van studeren niet vergelijken met "vroeger". Zeker als je weet dat tegenwoordig alles van extra cursusmatriaal online staat. Dan sta je daar zonder pc of internet (want modem loopt ook op elektriciteit). En kom niet af met "afdrukken" want alles bij elkaar opgeteld zijn dat per examenperiode (en ik heb er 3) meer dan 1000 pagina's...

En koude chocolademelk: Sorry als ik in de winterperiode eerder neig naar warme dranken dan koude...
LED lampjes!!! Pillampen met LED lampjes!!

en toch maar met stukken en beetjes afprinten zou ik denken. Tenslotte valt het net maar een paar uur uit, net genoeg pagina's afdrukken om gedurende die twee uur te memorizeren dan zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 24 oktober 2014, 16:41   #118
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ewel kijk; de chauffage overal paar graden lager is zekers geen slecht gedacht in gangen van openbare gebouwen en ook in de banken ! daar gieten ze met de verwarming!! allee in onze gemeente toch ... KBC en zeker Fortis !! een mens valt bijna dood van de warmte in die gebouwen...ook in de tussenperiodes niet in hartje winter, dan denkt ne mens amai ...
wat helpt het om de chauffage op gas of mazout een paar graden lager te zetten om elektriciteit uit te sparen?

Oud 24 oktober 2014, 16:45   #119
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Klopt omdat er op dat ogenblik geen additionele vraag naar elektriciteit is; ook gascentrales worden stil gelegd omdat er geen vraag is.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2014, 16:57   #120
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
wat helpt het om de chauffage op gas of mazout een paar graden lager te zetten om elektriciteit uit te sparen?
Zijn toch niet allemaal op mazout of gas ?maar bon...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be