Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2014, 08:00   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door babel Bekijk bericht
100 euro per vertoning per bezoeker vind ik nu toch niet goedkoop. Mij zou het iig afschrikken.
Hoeveel kost een festivalticket voor één dag?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2014, 08:02   #22
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Eerlijk gezegd vind ik een zekere betrokkenheid van de overheid in het cultuurgebeuren wel belangrijk. Wel hoort er een gezonde verhouding te zijn tussen de financiële injectie en de grootte van het publiek dat bereikt wordt. Het is mijn aanvoelen dat die verhouding bij zaken als de opera sterk verstoord is.
Die verhouding is in Europa overal dezelfde, zelfs in het opera-land bij uitstek Italië.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2014, 08:04   #23
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan nog blijft dit belachelijk laag, als je weet welk groot apparaat er achter iedere operaopvoering zit.
In Luik zit de opera ook vaak afgeladen vol. Zeer goede prestaties van die opera daar in Luik. En ook veel Nederlandstaligen die een abonnement hebben in Luik.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2014, 08:05   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Die verhouding is in Europa overal dezelfde, zelfs in het opera-land bij uitstek Italië.
Dat betwijfel ik.
Oud 25 oktober 2014, 08:06   #25
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik moet ook betalen voor mijn hobbies, laat de opera/toneel/ballet/whatever liefhebbers dat ook doen.
da's een schot in de roos en dan nog wel hélemaal in het midden !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2014, 08:06   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
In Luik zit de opera ook vaak afgeladen vol. Zeer goede prestaties van die opera daar in Luik. En ook veel Nederlandstaligen die een abonnement hebben in Luik.
Dat kan allemaal best zijn, maar de financiële inspanningen zijn volgens mij te groot om dit elitegedoe dermate zwaar te blijven sponsoren.
Oud 25 oktober 2014, 08:08   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
da's een schot in de roos en dan nog wel hélemaal in het midden !

Eigenlijk niet, daar heel veel hobbyclubs in Vlaanderen kunnen rekenen op een zekere steun van bijvoorbeeld de gemeenten. In veel gemeenten kunnen plaatselijke verenigingen de gemeentelijke infrastructuur gratis of tegen een zeer democratische vergoeding gebruiken.
Oud 25 oktober 2014, 08:08   #28
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel kost een festivalticket voor één dag?
met het bedrag ven één ticket koop je 3 tickets om naar topmatchen in 1ste klasse v.h. voetbal te gaan. + je zit en je zit in het droge...
Oud 25 oktober 2014, 08:11   #29
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kan allemaal best zijn, maar de financiële inspanningen zijn volgens mij te groot om dit elitegedoe dermate zwaar te blijven sponsoren.
Er zijn meer 'gewone' mensen dan dat u denkt die een abonnement hebben. Muziek kent geen stand. Maar het is waar, deze regering hakt snoeihard in alles, en dus in deze vormen van entertainment.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 oktober 2014 om 08:12.
Oud 25 oktober 2014, 08:12   #30
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk niet, daar heel veel hobbyclubs in Vlaanderen kunnen rekenen op een zekere steun van bijvoorbeeld de gemeenten. In veel gemeenten kunnen plaatselijke verenigingen de gemeentelijke infrastructuur gratis of tegen een zeer democratische vergoeding gebruiken.
In veel gemeenten (bijna allemaal) wordt er een democrarische vergoeding betaald.
+ Er wordt véél werk verzet door vrijwilligers wat bij die elite-hobby's nauwelijks het geval is.

Oud 25 oktober 2014, 08:13   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn meer 'gewone' mensen dan dat u denkt die een abonnement hebben. Muziek kent geen stand. Maar het is waar, deze regering hakt snoeihard in alles, en dus in deze vormen van entertainment.
Het gaat niet over het "soort" mensen, maar wel het bereikte publiek. Er hoort nog steeds een gezond evenwicht te zijn tussen aantal mensen en financiële inspanning.

Snoeihard inhakken zou betekenen dat de opera sluit. Dat is "snoeihard". Nu wordt er van iedereen een inspanning gevraagd. Of kunt u mij anders uitleggen waarom de modaal gezin zou moeten inleveren, maar een operahuis niet?
Oud 25 oktober 2014, 08:14   #32
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vwal�*, we zijn er: iedereen moet het zuiniger aan doen.

Et alors ?
Oud 25 oktober 2014, 08:17   #33
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als een vedette bv optreedt in de Kursaal in Oostende, zitten er meer dan 1000 mensen in de zaal.
Als er een klassiek concert is, dan zitten er "minder" dan 1000...Ik durf er geen getal op plakken.
Oud 25 oktober 2014, 08:17   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In veel gemeenten (bijna allemaal) wordt er een democrarische vergoeding betaald.
+ Er wordt véél werk verzet door vrijwilligers wat bij die elite-hobby's nauwelijks het geval is.

Inderdaad. Ik kan u alvast meedelen dat in Waregem een aantal zalen gratis ter beschikking worden gesteld; voor andere wordt een vergoeding gevraagd.

Waregem heeft echter een actief subsidiebeleid voor de plaatselijke verenigingen. Hierdoor hebben wij op dat vlak een bloeiende gemeente.
Oud 25 oktober 2014, 08:18   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
met het bedrag ven één ticket koop je 3 tickets om naar topmatchen in 1ste klasse v.h. voetbal te gaan. + je zit en je zit in het droge...
We zwijgen best zeker over de bijdrage die de overheid steeds weer voorziet voor het topvoetbal...
Oud 25 oktober 2014, 08:20   #36
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer ik in De Munt tijdens de pauze eens goed rondom mij kijk dan kan ik echt niet beweren dat het om een "elitegedoe" gaat. Het publiek, voor zover dat uiterlijk te merken valt, lijkt mij zeer divers.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2014, 08:23   #37
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat niet over het "soort" mensen, maar wel het bereikte publiek. Er hoort nog steeds een gezond evenwicht te zijn tussen aantal mensen en financiële inspanning.

Snoeihard inhakken zou betekenen dat de opera sluit. Dat is "snoeihard". Nu wordt er van iedereen een inspanning gevraagd. Of kunt u mij anders uitleggen waarom de modaal gezin zou moeten inleveren, maar een operahuis niet?

Helemaal niet. 'Snoeihard' betekent hier dat men weer eens de modale operaliefhebber treft. Een vermogende liefhebber zal zijn hand niet omdraaien voor een paar tientallen euro's meer abonnementsgeld.

Maar goed, het is dan ook niet voor niets een 'regering voor de rijken' op kap van de middenklasse.
Oud 25 oktober 2014, 08:23   #38
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Helemaal niet. 'Snoeihard' betekent hier dat men weer eens de modale operaliefhebber treft. Een vermogende liefhebber zal zijn hand niet omdraaien voor een paar tientallen euro's meer abonnementsgeld.

Maar goed, het is dan ook niet voor niets een 'regering voor de rijken' op kap van de middenklasse.
Oud 25 oktober 2014, 08:25   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wanneer ik in De Munt tijdens de pauze eens goed rondom mij kijk dan kan ik echt niet beweren dat het om een "elitegedoe" gaat. Het publiek, voor zover dat uiterlijk te merken valt, lijkt mij zeer divers.
U begrijpt me verkeerd. Ik heb het niet over het publiek. Wel over de verhouding subsidie en grootte van het publiek. Als die verhouding verstoort is, dan spreek ik over een eliteaanbod. Als je weet welke grote machinerie er achter iedere opera zit, besef je gewoon dat het om een enorm aantal middelen moet gaan.

Indien dit niet het geval was, zou men nu niet gaan klagen over de inkrimping van de subsidie. Niet dat ik me als verdediger wil opwerpen van festivals, maar kijk maar eens welke winsten festivals weten te genereren.
Oud 25 oktober 2014, 08:26   #40
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We zwijgen best zeker over de bijdrage die de overheid steeds weer voorziet voor het topvoetbal...
We zwijgen dan best over �*lle bijdragen van de overheden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be