![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
|
![]() http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ontroles.dhtml
Bent u als bestuurder eveneens zo verknocht aan trajectcontroles zoals 70% van de weggebruikers?
__________________
Ignorance is bliss |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Ik vraag me af hoe ze aan 7 op de 10 komen als ze het aan geen mens hebben gevraagd?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even het artikel doorgelezen.
De ondervraagden. 2000 jonge bestuurders zijn niet tegen trajectcontroles en dergelijke, maar voegen wel toe dat het vooral gericht moet zijn om nuttige plaatsen. Dus niet op een autosnelweg, maar eerder in drukke dorpskernen , voor schoolpoorten en dergelijke. Oftewel. Ze vragen voor meer logica in't systeem, en minder zakkenvullerij. Het is maar hoe ge het leest nietwaar.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.677
|
![]() Citaat:
Moest je ze vragen of ze voorstander zijn van anonieme mobiele trajectcontrels, denk ik dat we al heel snel een 1/10 zouden hebben De enige vorm van snelheidsbeperking die ik logisch vind is een 'gestuurde' geprogammeerde' snelheidsbeperking die met digitale nauwkeurigheid GPS geijkt de snelheid limiteert tot een aanvaardbare maximum. Als dat tijdens de schoolpoort momenten 30 moet zijn, dan is dat 30.... voila hoe eenvoudig kan het leven zijn. Wil je in een dorpskom bewijzen dat snelheid leidt tot ongevallen, dan doe je maar , zet eens op 60, en jaatje meten zie je de trendbreuk of juist niets.. Je moet geneen bord meer zetten, je maakt het wegdek heel logisch en zorgt dat de burgers zonder nadenken de regels kunnen volgen.
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 13 oktober 2014 om 08:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.886
|
![]() Enkel trajectcontroles zou niet slecht zijn, maar dat gaan ze niet doen natuurlijk, te weinig kassa-kassa.
Stel voor vanuit snelweg-Limburg naar de Kust en een gemiddelde tot 128 kmh (incl marge) mogen halen. LOL. Citaat:
Dat betekend dat 7 op 10 veel relaxer sneller kan rijden en dikwijls ruim boven de huidige limiet |evenzo onder de limiet |, moesten er die geniepige kassa-struikrovers niet zijn (die ze nooit gaan afschaffen). Noemer hypocrisie dus.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 13 oktober 2014 om 11:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.677
|
![]() ja zo een enquete door studenten afgenomen is per definitie biased naar de studentenpopulatie, gepensioneerden, doppers, of treinreizigers.
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 15 oktober 2014 om 05:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
|
![]() Citaat:
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.886
|
![]() Enqueteurs opereren het liefst in drukke voetgangerszones in de stad... of op drukke perrons mss (iemand ervaring? )... euhm nog ergens anders ?
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 15 oktober 2014 om 10:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
Ik zie niet in wat de waarde van trajectcontroles zou kunnen zijn in het licht van het basisartikel 10 van de wegcode dat snelheid in het verkeer regelt. http://wegcode.be/wetteksten/secties...code/168-art10 Uiterst ergerlijk vind ik het dat onze nieuwe minister van verkeer Weyts zijn beleid zou baseren op dit soort onzin. Dat belooft niet veel goeds. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.886
|
![]() Citaat:
Echte veiligheid kost de staat namelijk geld (veilige weginfra) en vooral een structureel doordacht verkeersbeleid die echt dient om het aantal verkeersdoden/inwoners naar beneden te halen zodat we tenminste het EU-gemiddelde (52 in 2013#) halen, nu liggen we er zowat 25% boven met 65 doden/milj inw, neen dat is geen fabel, dat zijn knalharde cijfers: # http://europa.eu/rapid/press-release_IP-14-341_nl.htm 20e plaats op nu 28 EU-landen (Kroatië is erbij gekomen) kranten: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...halveerd.dhtml Van structuur gesproken ik behoef helemaal geen (soms absurde) snelheidsborden om met een naar omstandigheden steeds aangepaste snelheid te rijden. Als men dat niet kan kan men beter zijn "rijtoelating" inleveren voor een OV-abbonement, brommobieltje en-of op de fiets overstappen, die hebben namelijk geen "serieuze rijtoelating" nodig. Het is overigens volgens de wet in de regel verboden snelheidsborden te misbruiken waar een gevaarsbord kan gebruikt woden. Er is slechts één uitzondering een schoolzone 30: http://www.wegcode.be/wetteksten/sec...76/864-hs2art9 > Art. 9.9.1 De meeste menen beseffen het niet dat de weg(wan)beheerder zulke wetten relatief dikwijls negeert (MB) en zelfs regelrecht misbruikt om de kassa te vullen.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 25 oktober 2014 om 13:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
|
![]() Citaat:
Als het dicht mist is bijvoorbeeld is het logisch dat mensen trager zouden moeten gaan rijden.
__________________
Ignorance is bliss |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
In dit geval gebruikt onze overheid een zogezegde enquete (niemand weet hoe die uitgevoerd werd) als fictief argument om een verwerpelijke techniek door te drukken met als argument dat "de mensen het zelf willen". Bullshit. Alleen volstrekte idioten hebben nog niet door tot welke nachtmerrie dit zal leiden. Naast het argument van artikel 10 http://wegcode.be/wetteksten/secties...code/168-art10 (waarover ik het eerder had) moet je gewoon eens kijken naar de eerste realisaties. Het viaduct in Gentbrugge waar een totaal zinloze 90 beperking wordt opgedrongen. Richting Antwerpen is het echt een absurde klucht. Of ga eens naar Turnhout. Rij via Lichtaart en Tielen langs de Zevendonksesteenweg naar Turnhout. Op die Zevendonksesteenweg is er een trajectcontrole geïnstalleerd met 70 als maximum snelheid. 5.5 kilometer lang. Je rijdt daar eerst doorheen een militair domein met aan beide zijden prikkeldraad, vervolgens niets dan velden links en rechts, 1 bocht, er is een gescheiden fietspad. Op zo een weg wordt dus een belachelijke 70 opgelegd en dan nog een trajectcontrole. Rij 1 keer langs daar en de schellen vallen van je ogen. Daar zie je vandaag al gedemonstreerd welke onzin ons te wachten staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
Is het dat domme bord? Of is het artikel 10. Zeg het maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
|
![]() Citaat:
Naargelang de omstandigheden kan de bestuurder vervolgens den snelheid nog variëren naar beneden toe al gebeurt dat thans nog te weinig. En dat brengt ons terug op het onderwerp van de (on)bekwaamheid van de bestuurders.
__________________
Ignorance is bliss Laatst gewijzigd door Blue Sky : 25 oktober 2014 om 19:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.886
|
![]() Citaat:
De V85 is in de regel minstens 90 kmh buiten de bebouwde kom op gewone 1+1 wegen, in veel landen zelfs 100 kmh. BIVV heeft V85-metingen gedaan op zulke wegen, de cijfers zijn héél duidelijk. Op 70-wegen waren deze V85-metingen tot 91 kmh en op 90 kmh-wegen tot 109 kmh. Citaat:
Op 2+2 middenberm-wegen is de V85 ~ 120 kmh of tenminste 100 kmh. In Vlaanderen is het quasi zelfs niet mogelijk een tientonner of een bus in te halen op een 2+2-middenberm omdat daar de limiet dikwijls op totaal onveilige 70 kmh staat, zelfs de 90 kmh is meestal te laag, in het buitenland hebben zulke wegen minstens 100 kmh. Belgen die naar het buitenland rijden of veel in het buitenland rijden weten dat goed te waarderen dat ze daar dan niet naar struikrovers moeten loeren als ze eens met 95 kmh een 80 kmh rijdende vrachtwagen inhalen, dit op een eenrichtingsweg met 2 rijstroken in een richting veilige middenberm én pechstrook ! Waar ook nog eens (brom) fietsers verboden zijn wegens het verplicht fietspad -als er al een ligt- achter die pechstrook ligt, of volledig gescheiden van die weg. Vbn in overvloed, googleview nemen en kijken. Citaat:
![]() ![]() En als jouw "veel mensen zijn met andere woorden" over de grens rijden ademen ze eens diep door en zeggen ze: "eindelijk kunnen we eens met een normale snelheid rijden met wat fatsoenlijke marge (voor 10.1) en niet zoals bekrompen idioten. ![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 25 oktober 2014 om 20:50. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.886
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
- Of de snelheidlimieten ipv 90 kmh moet 100 kmh zijn. - 120 km/u Geen meetresultaten beschikbaar ttz 120 kmh wegen 2+2 veilige middenberm wslk zal dan 120 kmh blijven, helaas hier is het artikel 11 ook misbruikt, want die wegen zijn doorgaand 90 kmh geworden... Voor de intellectueel te simpele mensen nog eens de definitie van V85 herhalen: Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 25 oktober 2014 om 21:25. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
In alle ernst, Blue Sky, dat kan je niet menen. Neem jij wel eens deel aan het verkeer? |
|
![]() |
![]() |