![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1401 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist, vandaar dat ze economisch en sociaal nog steeds in de prak zitten en er maar niet uit geraken. Er zijn twee Europa's. Vlaanderen behoort in ieder geval niet tot het Latijns of Mediterraan type. Gelukkig maar!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1402 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1403 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ha ja, "Standard" is heel Luik... Een Franstalige die in Vlaanderen komt zal ook niet altijd afgeblaft worden, integendeel aan de Kust wordt hij zelfs geknuffeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1404 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Heerlijk dat mooie beeldvormende katholicisme. Ik ben er verliefd op! Vlamingen zijn Fransen die een soort Nederlands spreken. Is onomkeerbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1405 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn ervaring terzake is te beperkt om dat te kunnen bevestigen maar ik heb voorlopig de indruk dat men in Wallonië als Nederlandstalige meer gedaan krijgt dan in Brussel ...
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 26 oktober 2014 om 11:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1406 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Daar is de verzuring nog niet doorgeslaan zoals in het bange kwezelachtige Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1407 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De wetenschap staat niet stil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1408 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1409 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1410 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1411 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1412 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1413 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1414 |
Europees Commissaris
|
![]() Ook in het Afrikaans en in sommige Duitse dialecten in Zwitserland komt een harde G voor.
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 26 oktober 2014 om 11:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1415 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. Hoeveel keer in zijn leven gaat men gemiddeld genomen naar het Hof van Beroep. Kortom:Hoe meer beide delen verweven zijn, hoe aangenamer voor de Belgicist: daar gaat het om. De rest zijn drogredenen.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1416 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Heel veel Duitse voorouders eigenlijk.
![]() |
![]() |
#1417 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vlaanderen als pars pro tot is echter al eeuwenoud. België - in het Nederlands wel te verstaan - bezigen we nog maar sinds de Franse tijd. Overigens behoorden diezelfde Nederlanden lang bij het HRR
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 26 oktober 2014 om 12:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1418 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1419 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Klopt ook.
![]() |
#1420 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 26 oktober 2014 om 12:07. |
|
![]() |
![]() |