![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1421 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 oktober 2014 om 12:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1422 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1423 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kortom, de Belgicist die het federalisme eigenlijk niet zo mag. Hier ligt het afstandskalf gebonden....!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 26 oktober 2014 om 12:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1424 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1425 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom kan Limburg geen Hof van Beroep hebben en Antwerpen wel? Dat is toch volslagen waanzinnig de dag van vandaag en het steunt nog op oude juridische administratieve opvattingen. Ieder provincie moet zijn eigen Hof van Beroep hebben . Nogal wiedes.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 oktober 2014 om 12:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1426 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1427 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat maakt niet uit. Als u zo begint, dan gaan we de kleine vredesgerechten ook maar afschaffen enz. . Neen, het kan niet zijn dat men om een zaak in beroep te pleiten, dat men van Maaseik moet gaan hossen naar Antwerpen. Hadden ze het Hof van Beroep (Nederlandssprekende kamers) maar in Luik gehouden. Dat was pas een teken geweest van de politiek van gezond verstand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1428 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Is het niet zo dat in het buitenland vergelijkbare adminstratieve ambtsgebieen de oppervlakte van Vlaanderen (of zelfs) België hebben. Maw hoe een klein land klein denkt... In het buitenland glimlacht men om onze kleine bestuurlijke entiteiten. 2. Waar maakt ge u druk over ? Laat dat toch het probleem van de advokaten zijn. Het belang van een kleine kaste hoort niet boven het gemeenschappelijk belang te gaan. Dat hoort u worst te wezen tenzij ge er zelf eentje bent, wat ik veronderstel. Uw argumentatiestijl verraadt de pleidooistijl van een advokaat die mordikus moet gelijk halen.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 26 oktober 2014 om 12:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1429 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het hof van Beroep van Luik is ook niet in Aken. 2. Ge denkt klein als een kleine Belg. Buitenlanders zouden meewarig lachen met uw afstandsprobleem. 2. Vredesgerechten afschaffen... De gerechtelijke arrondissementen zijn reeds gefusioneerd. Maar wellicht too little too late.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 26 oktober 2014 om 12:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1430 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1431 | |
|
![]() Citaat:
En sinds wanneer is er sprake van gezond verstand bij de inrichting van uw land? Alles hangt van pleisters en communautaire toegevingen en compromissen aan elkaar.
![]() |
![]() |
#1432 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarbij ge niet wilt geweten hebben dat het hier uitsluitend om Belgisch-Limburg ging.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 26 oktober 2014 om 13:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1433 |
Europees Commissaris
|
![]() Een klein land maar groot in koehandel.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1434 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wij maken geen onderscheid. Een Limburger is een Limburger. Ooit, op een mooie zonnige dag of op een druilerige natte dag, zal herenigd worden wat was gescheiden. Limburg allein!
Laatst gewijzigd door Ke Nan : 26 oktober 2014 om 13:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1435 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1436 |
Europees Commissaris
|
![]() Een mooi pleidooi voor de hereniging der Nederlanden.
![]() |
![]() |
![]() |
#1437 | |
|
![]() Citaat:
een logische noodzaak. Er is slechts een probleem en dat is , dat de meeste Vlamingen een hereniging niet willen en te veel gehecht zijn aan hun Hollander haat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1438 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1) : zie: http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=34724
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 26 oktober 2014 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1439 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik ben nog steeds aan het wachten op denigrerende opmerkingen van de Belgische politici. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1440 | |
|
![]() Citaat:
![]() Lees eens het nieuwste/laatste boek van prof Herman Pleij "Moet kunnen" Misschien ga je dan iets van Nederland begrijpen http://nl.wikipedia.org/wiki/Herman_Pleij Laatst gewijzigd door cato : 26 oktober 2014 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |