![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1481 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1482 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Wallis hoor je inderdaad die heel harde, bijna schurende klank. Alleen komt die nu voor bij g, maar wel bij een aantal woorden met k. Ook de ch wordt er vaak hard uitgesproken, zij het wel anders dan de eerste klank. Voor de meesten onder ons zullen die twee klanken niet echt aangenaam overkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1483 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1484 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1485 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn in het verleden al heel wat kleinere vredegerechten afgeschaft, hoor. Het gerechtelijk arrondissement Kortrijk telde vroeger meer dan tien kantons. Nu nog slechts zeven, waarvan Waregem er eentje is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1486 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Ke Nan;7378419]Wij maken geen onderscheid. Een Limburger is een Limburger. /QUOTE]
Doeme80 wel, hoor. Aan de andere kant van de grens wonen er slechts "Ollanders" waar hij niet mee te maken wil hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1487 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij het Hof van Cassatie gaat over de vormverreisten van een zaak. Niet over de grond van de zaak. Het is het allerhoogste hof. Nogal wiedes dat er maar één is.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 oktober 2014 om 21:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1488 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Nu ontgoochelt ge me dus. http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1129
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 26 oktober 2014 om 22:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1489 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() In u is blijkbaar geen groot PR-man verloren gegaan.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 26 oktober 2014 om 22:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1490 |
Europees Commissaris
|
![]() Hij sprak daar beslist AN. Ik maakte dat ook al mee. Alleen ik maak daar geen punt van. En ik sprak die politieagnete die ik de weg vroeg daarover aan ipv van acheraf te gaan lullen op een forum.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1491 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
https://www.google.be/search?q=goed+...w=1280&bih=647 Hier gaat het echter over geopolitieke diskussies. Dat wordt ons hoe langer hoe duidelijker. En niet ten uwen voordele.....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 26 oktober 2014 om 22:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1492 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1493 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen Van den Berghe. Omdat er qua vormverreisten een absolute juridische eenvormigheid moet zijn. En daarom kan er maar één Hof zijn.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 oktober 2014 om 08:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1494 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Qua rechtspraak niet?
![]() |
#1495 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij ons heeft een rechter een zekere vrijheid. De strafrechter bijvoorbeeld beoordeelt de feiten binnen het kader van de strafwet, maar spreekt soeverein een straf uit. Er zijn nooit twee zaken identiek aan mekaar of toch zeer zelden. En elke rechter vonnist naar zijn geweten. Er is dus verschil in rechtspraak. Is men niet akkoord, dan kan men beroep aantekenen. Hier streeft men wel meer naar eenvormigheid, maar die is niet gegarandeerd, ook weer omdat de rechters verschillen en omdat rechtszaken verschillen. In de jurisprudentie van de Hoven beoogt men wel zoals ik stelde de eenvormigheid, een (jurisprudentieel) ideaal dat zo goed als nooit wordt verwezenlijkt.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 oktober 2014 om 10:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1496 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1497 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de rechtsprocedures en vormverreisten moet voor het hele land hetzelfde zijn. En er moet gewaakt worden dat die op een eenvormige manier worden toegepast. Anders wordt het een soep. Is er een discussie dan zal het Hof van Cassatie uitspraak doen. En daarom moet er maar één Hof zijn. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 oktober 2014 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1498 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 27 oktober 2014 om 12:40. |
|
![]() |
![]() |