Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Seks op 14 ligt op tafel bij regering
Absoluut tegen 11 40,74%
Absoluut voor 8 29,63%
Interesseert me geen reet 1 3,70%
Ik weet het nog niet (??) 1 3,70%
Foetussen neuken , moet ook kunnen 3 11,11%
kindhuwelijk zijn een must 1 3,70%
afschaffen van pedofilie is een must 2 7,41%
De regering is van lotje geschift & getikt !!!! 7 25,93%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2014, 21:49   #181
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik schat dat dit voorstel ook gender neutraal is. Om uw 'grappige' vergelijking door te trekken Schoofzak. Dan kunnen de ouders op de veertiende verjaardag van hun zoon een stoere bink van 17 inhuren om hun zoontje eens goed van achter te nemen. Allemaal in consensus natuurlijk. Familiale overgangsrituelen. Moet kunnen hé Schoof. En het filmpje kan direct op Youtube. Krijgen ze misschien nog wat geld voor.

Maar een volwassene die een sigaretje opsteekt. Dat zou men het liefst helemaal verboden zien.

Raar maar waar.
Het komt toch nog uit !!
Ik heb altijd een achterdocht tegenover "ernstige katholieken" dat ze in hun jeugd iets meegemaakt hebben, waardoor ze toch verkeerd kicken op sommige dingen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2014, 00:40   #182
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Ja, écht héél goed... Topvader! Pedagogisch héél verantwoord bezig!
Er bestaan ergere vaders. Geloof mij.
Hij heeft er nog speciaal een tshirt voor ontworpen.
Ik had ze een boerka aangedaan voor school.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2014, 02:27   #183
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

In Duitsland en Zwitserland begint er verzet te komen tegen de vroege seksualisering van kinderen.

Wie niet graag West-Vlaams hoort, kan de niet-gedubde versie in het Duits bekijken.
Oud 1 november 2014, 06:49   #184
Peche
Banneling

Standaard

Scholen blijf met uw poten van onze kinderen hun seksualiteit af. Of wij kappen hem eraf!

Ik vind dat hij gelijk heeft en er tegenwoordig teveel aan scholen wordt overgelaten. Zo kunnen die wolven systematisch een heel pedo hiërarchie opbouwen in het onderwijs. We hoorden al rare dingen van leraars... Maar waar zijn de ouders na het gebeurd is? Laatst een klas in de donker naakt voor de leraar en die vent loopt maanden zonder schram, blauwe plek of kneuzing... Waar zijn de Galliërs, Kelten, naartoe?

Laatst gewijzigd door Peche : 1 november 2014 om 06:59.
Oud 1 november 2014, 07:29   #185
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
In Duitsland en Zwitserland begint er verzet te komen tegen de vroege seksualisering van kinderen.

Wie niet graag West-Vlaams hoort, kan de niet-gedubde versie in het Duits bekijken.
klagemauer.TV

Wat is dat eigenlijk voor brol ? Is dat iets Joods ? Dat ze met veel geld trachten mensen uit meerdere landen trachten te brainwashen ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 1 november 2014, 12:17   #186
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 november 2014 om 12:27.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2014, 12:19   #187
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het komt toch nog uit !!
Ik heb altijd een achterdocht tegenover "ernstige katholieken" dat ze in hun jeugd iets meegemaakt hebben, waardoor ze toch verkeerd kicken op sommige dingen.

.
Itt tot uw niet ter zake doende voorbeeld over een 18 jarige gaf ik een hypothetische situatie die volledig legaal zou zijn onder dit wetsvoorstel. Maar ik wil het ook iets minder extreem stellen dan dit voorbeeld. Vind u homoseksuele sex tussen een 14 jarige een een 17 jarige iets waar de overheid zich niets van moet aantrekken? Ik denk toch dat een 14 jarige nog te veel kind is eerlijk gezegd. En laat hem of haar dat nog maar een paar jaar meer zijn. Dat is gezond. De wet dient hier een beschermende en geen faciliterende rol te spelen. De wet dient hier ook de ouders een steun te bieden.

Wat betekent 'conservatief' trouwens nog als het NVA met dat soort van wetsvoorstellen afkomt? Lijkt wel alsof er om het even wat gezegd wordt om aan de macht te geraken. Eens daar telt de kiezer niet meer mee.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 november 2014 om 12:23.
Oud 1 november 2014, 16:51   #188
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Scholen blijf met uw poten van onze kinderen hun seksualiteit af. Of wij kappen hem eraf!

Ik vind dat hij gelijk heeft en er tegenwoordig teveel aan scholen wordt overgelaten. Zo kunnen die wolven systematisch een heel pedo hiërarchie opbouwen in het onderwijs. We hoorden al rare dingen van leraars... Maar waar zijn de ouders na het gebeurd is? Laatst een klas in de donker naakt voor de leraar en die vent loopt maanden zonder schram, blauwe plek of kneuzing... Waar zijn de Galliërs, Kelten, naartoe?
Echt..
Ouders hebben geen tijd meer voor hun kinderen, laten ze hele dagen in school en crèches maar als er dan iets door de school of creche gezegd wordt staan de ouders op de achterste poten want dan plots vinden ze niet dat opvoeding nergens anders dan thuis mag gebeuren...
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2014, 18:10   #189
Peche
Banneling

Standaard

Il haat dat ik nu voorzichtiger moet posten. Mijn vrije meningsuiting is geschonden! Ik had daar een schoon antwoord op.
Oud 1 november 2014, 18:29   #190
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Itt tot uw niet ter zake doende voorbeeld over een 18 jarige gaf ik een hypothetische situatie die volledig legaal zou zijn onder dit wetsvoorstel. Maar ik wil het ook iets minder extreem stellen dan dit voorbeeld. Vind u homoseksuele sex tussen een 14 jarige een een 17 jarige iets waar de overheid zich niets van moet aantrekken? Ik denk toch dat een 14 jarige nog te veel kind is eerlijk gezegd. En laat hem of haar dat nog maar een paar jaar meer zijn. Dat is gezond. De wet dient hier een beschermende en geen faciliterende rol te spelen. De wet dient hier ook de ouders een steun te bieden.

Wat betekent 'conservatief' trouwens nog als het NVA met dat soort van wetsvoorstellen afkomt? Lijkt wel alsof er om het even wat gezegd wordt om aan de macht te geraken. Eens daar telt de kiezer niet meer mee.
U denkt toch ...
wel, er zijn 14-jarigen die in staat zijn om misbruik te maken van een 17-jarige.

Voor een ernstig antwoord op uw vraag, wat daarbij volgens mij de taak is van de overheid, verwijs ik naar een van mijn posts hoger in deze draad, waar ik dat genuanceerd tracht weer te geven.
En dat komt er op neer dat seks tussen bewuste en instemmende minderjarigen niet langer zoals nu het geval is, juridisch systematisch gelijk gesteld moet worden aan verkrachting.
Maar dat wilt gij toch niet begrijpen.
Gij kickt alleen maar op toestanden die je zelf in deze draad al beschreven hebt.
.

Oud 2 november 2014, 17:12   #191
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht

Mercikes voor de link

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2014, 17:38   #192
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dat komt er op neer dat seks tussen bewuste en instemmende minderjarigen niet langer zoals nu het geval is, juridisch systematisch gelijk gesteld moet worden aan verkrachting.
Minderjarigen nog wel. Dat zijn dus ook twaalfjarigen bijvoorbeeld. Ja want daar zullen er ook wel tussen zitten die sex willen. U beseft goed wat u zegt?

Statutory rape tussen instemmende minderjarigen hoeft daarom nog niet door gevangenisstraf gevolgd te worden. Daar zijn betere maatregelen voor afhankelijk van de omstandigheden. Maar het kind met het badwater weggooien hoeft ook niet. u heeft trouwens geen enkel voorbeeld kunnen geven van minderjarig jongeren die daarvoor naar de gevangenis gegaan zijn. Het is niet dat dat het probleem is. Het probleem is 'besparingen' lijkt me. De wil van de bevolking wordt in deze langs de kant geschoven he zak. (sorry. Kon het grapje niet laten. Maar u vind dat zeker niet erg aangezien u het soms heeft over 'Bolleke' en dergelijke)

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 november 2014 om 17:40.
Oud 3 november 2014, 10:30   #193
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Minderjarigen nog wel. Dat zijn dus ook twaalfjarigen bijvoorbeeld. Ja want daar zullen er ook wel tussen zitten die sex willen. U beseft goed wat u zegt?

Statutory rape tussen instemmende minderjarigen hoeft daarom nog niet door gevangenisstraf gevolgd te worden. Daar zijn betere maatregelen voor afhankelijk van de omstandigheden. Maar het kind met het badwater weggooien hoeft ook niet. u heeft trouwens geen enkel voorbeeld kunnen geven van minderjarig jongeren die daarvoor naar de gevangenis gegaan zijn. Het is niet dat dat het probleem is. Het probleem is 'besparingen' lijkt me. De wil van de bevolking wordt in deze langs de kant geschoven he zak. (sorry. Kon het grapje niet laten. Maar u vind dat zeker niet erg aangezien u het soms heeft over 'Bolleke' en dergelijke)
Ik word liefst van al met mijn bijnaam Zak aangesproken, behalve door dames, die hoor ik liefst Zakske zeggen.

Maar je begint het te begrijpen:
met deze regeringsmaatregel wil niemand ook maar een jota veranderen aan het beleid omtrent minderjarigen die seksen,
maar wel de juridische werkelijkheid, die sommigen trachten te misbruiken, aan te passen aan de sociologische werkelijkheid.

En zoals steeds, vanaf het ogenblik dat het woord seks verschijnt, komen er een aantal af met verkrampte reacties. (behalve in Brugge, als het over hun lotgenoten-celibatairs gaat; dan mogen ze er in vliegen. Letterlijk.)

.

Oud 3 november 2014, 12:48   #194
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik word liefst van al met mijn bijnaam Zak aangesproken, behalve door dames, die hoor ik liefst Zakske zeggen.

met deze regeringsmaatregel wil niemand ook maar een jota veranderen aan het beleid omtrent minderjarigen die seksen,
maar wel de juridische werkelijkheid, die sommigen trachten te misbruiken, aan te passen aan de sociologische werkelijkheid.

En zoals steeds, vanaf het ogenblik dat het woord seks verschijnt, komen er een aantal af met verkrampte reacties. (behalve in Brugge, als het over hun lotgenoten-celibatairs gaat; dan mogen ze er in vliegen. Letterlijk.)

.
O, maar er wordt wel degelijk iets veranderd. Ook al doen u en anderen alsof kinderen en hun ouders zich niets aantrekken van de wet. Die veronderstelling alleen al is wereldvreemd. Bescherming wordt opgegeven om de politie te ontlasten en alzo te besparen. Dat is mijn indruk. Het excuus dat we geen kinderen naar de gevangenis willen sturen, wat u gebruikt, is naast de kwestie omwille van internationale verdragen die dat verbieden en omdat het gewoon niet gebeurt in de praktijk. Zoals ik al eerder argumenteerde, als dat het probleem zou zijn zou een aanpassing van de strafmaat logischer zijn.

Gebruik dan minstens geen leugens om deze wet erdoor te duwen. Dat is beledigend voor de bevolking. Het is al erg genoeg dat er een wet doorgedrukt wordt waarvoor geen sociaal draagvlak bestaat (en politici lijken allerminst geïnteresseerd om te weten of er zo'n draagvlak bestaat zelfs). Belgische 'democratie' in actie. Het NVA zal ons in ieder geval niet dichter bij een meer democratische samenleving zetten. Dat lijkt me duidelijk. Ik heb zelfs de indruk dat het wel eens zou kunnen gaan om een partij die de Vlaamse verzuchtingen gebruikt om aan de macht te geraken en om dan een neoliberaal programma erdoor te duwen dat voornamelijk de grote corporaties bevoordeelt. Iets wat natuurlijk geen ZAK met Vlaams nationalisme te maken heeft. En dit keer was 'zak' niet als grapje gebruikt. Te vroeg om daarover definitief te oordelen. Misschien. Maar politici die gemakkelijk tonen lak te hebben aan de wil van de bevolking zijn gewoon moeilijk te vertrouwen.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 3 november 2014 om 12:53.
Oud 3 november 2014, 14:26   #195
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
O, maar er wordt wel degelijk iets veranderd. Ook al doen u en anderen alsof kinderen en hun ouders zich niets aantrekken van de wet. Die veronderstelling alleen al is wereldvreemd. Bescherming wordt opgegeven om de politie te ontlasten en alzo te besparen.
....
zucht
https://www.youtube.com/watch?v=5C8ZMGnN0bM

.

Oud 3 november 2014, 15:07   #196
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry. Ik bekijk geen youtube op dit moment. Omstandigheden.

Website
Oud 3 november 2014, 15:21   #197
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
moeten we nu al een Youtube filmke bekijken om je te begrijpen. Vertel eens zelf een mening.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 15:24   #198
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
Wat verandert er uiteindelijk als seks vanaf 14 jaar wettelijk toegelaten wordt ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 17:34   #199
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
moeten we nu al een Youtube filmke bekijken om je te begrijpen. Vertel eens zelf een mening.
Ik doe heel den draad al niks anders.

En dan komt Meneer Rudy hier binnen, en smijt een basketbal naar de glazen kast ...

.

Oud 3 november 2014, 18:05   #200
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wat verandert er uiteindelijk als seks vanaf 14 jaar wettelijk toegelaten wordt ?
Meneer pastoor krijgt wat meer ruimte
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be