![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin. Ik doe er niet meer aan mee. Waar ik nu woon is er geen eminent gevaar. Maar die vraag heb ik me in het verleden wel gesteld. Want wat als je zo'n wapen jaren niet gebruikt hebt en er gebeurt dan iets. Dien je je eerst nog af te vragen "waar ligt het nu weer". En om op je 80 ste bv. nog regelmatig te gaan oefenen is ook niet evident, noch goedkoop schat ik. Terwijl je juist dan een groter mikpunt geworden bent van criminelen, wegens vermeend zwakke prooi. Misschien is een hond of twee wel beter in België en op langere termijn gedacht. Hoe bewaren? Ik schat wapen en lader op andere plaats is een goed evenwicht tussen veiligheid en veiligheid. Wel zeker zijn dat kinderen er niet mee gaan spelen. Geluidsdemper mag zeker niet in België? .22 met demper (CZ) of anders 9mm zou ik het eerst in overweging nemen. Pistool .38 als het om te bewaren is. Schat ik. Ben geen expert. Demper om niet doof en daardoor gedesconcentreerd te worden na het eerste schot. Als men gaat oefenen is dat ook waarschijnlijk met iets om de oren te beschermen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 3 november 2014 om 14:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Banneling
|
![]() als je er één in huis neemt/hebt, lijkt het me wel aangewezen dat je
1 ermee kan omgaan 2 niet twijfelt, en de karwei afdoende afwerkt anders krijg je zulke toestanden : (maar dan minder gelukkig) http://www.gva.be/cnt/dmf20141103_01...-metalen-staaf |
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
Banneling
|
![]() door als overheid al het privé bezit te liquideren en elke inkomensongelijkheid af te romen ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het beste lijkt me nog een fake hondekot buiten te installeren, een beetje toegangsdetectie, wat discrete camera's en tot slot zelf te leren het geblaf van een gevaarlijke hond na te bootsen.
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#446 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een plakkaatje als dit aan de venster zou velen al afschrikken :
![]() |
#447 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#448 | |||||
|
![]() Citaat:
hint 1. ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() hint 2. ![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#449 |
|
![]() nog veel beter als het ook waar is
![]() |
#450 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() akkoord, maar zelfs als het niet waar is, zullen de meeste kandidaat-inbrekers toch wel het zekere voor het onzekere kiezen.
![]() |
#451 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 3 november 2014 om 15:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | ||
|
![]() Citaat:
Dat is monopolie van de ordehandhaving. Het mag wel in lange wapens. Een goed gemikt FMJ of vollood schot is gevaarlijker dan een gemiste hollow point uiteraard. Citaat:
Dus neen, een revolver heeft inderdaad geen voordelen binnen deze discussie. Grootste voordeel van een revolver is een potentieel langere loop en zwaardere calibers, wat beide vooral op lange afstand interessant is. Bv jacht. Net daarom is een (lange) revolver een veel leuker sportwapen dan een pistool (vind ik toch).
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 3 november 2014 om 15:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#455 |
Banneling
|
![]() Pfff pistool metpistons.
Ik en wel wat anders in huis waardoor ze gaan lopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zo in een bunker kruipen en op silhouetjes schieten iets net iets minder leuk lijkt me. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 3 november 2014 om 15:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Geweren zijn accuraat en geven minder terugslag (voor eenzelfde caliber uiteraard). Het is fout om aan de wereld te gaan verkondigen dat kleine, lichte wapens "handiger" zijn zonder meer. Het is iets complexer. Je kan moeilijk ontkennen dat zelfs een leek die als doel stelt raak te schieten met een hagel tweeloop op 5m moeilijk kan missen. De wapenwet hamert hard op het feit dat korte wapens strenger beoordeeld moeten worden. Dat heeft te maken met draagbaarheid en verhullen. Ja, ik spreek graag in raadsels. ![]() Ik wil hier geen handleiding schrijven voor mensen die uitsluitend een wapen willen om als verdediging te gebruiken. Ik hou van sportschieten.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 3 november 2014 om 15:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#460 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In La Paz gebeurt dat open lucht. Spectaculaire omgeving. Hoogste schietclub ter wereld wordt gezegd.
|
![]() |
![]() |