![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De bijbel zegt ook nergens dat je duif mag eten, of kip, of krokodil,of konijn, of antilope, of paard....
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 5 november 2014 om 09:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Banneling
|
![]() Jezus Christus Aton, Marcus 7:17.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Banneling
|
![]() Mattëus 15:10
Maar wat dan met Mattëus 5:17-20 ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De teller is overigens niet stilgevallen sedert de Verlichting. Ga dat maar eens vragen in Srebrenica. De vergelijking die ik maak betreft het leven in de westerse wereld. Welnu, in het westen zijn er inderdaad slachtoffers van extreme islam (Theo Van Gogh, de aanslag op het joods museum in Brussel, ...). Maar daar kan je dan wel degelijk de doden die vallen omwille van extreem christendom naast zetten. Zoals ik deed. Het gaat er me niet om er een telraam bij te halen. Maar wel om aan te geven dat extreem christendom geen zaak is van het verleden, en ook niet een zaak van enkele geïsoleerde gekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Srebenica als christelijke jihad bijrekenen getuigt van een grove vorm van achterlijkheid. Weet je dat enkel in India islam voor 80 miljoen doden heeft gezorgd? Of heeft uw imam dit nooit verteld? En de opmars van islam de eerste eeuw na de dood van zijn stichter, ging ook heel vredelievend en zonder slachtoffers neem ik aan? uw tu quoque spelletje heeft geen zin. Ik leef in 2014 en ik zie welke slachtoffers er NU gemaakt worden onder het aanroepen van uw Allah! Dat lijkt me voldoende. http://www.thereligionofpeace.com/index.html#Attacks zie ook: http://www.historyofjihad.org/ enjoy!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 5 november 2014 om 09:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verdiep u niettemin eens in de wortels van het Servisch nationalisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(mij gedacht; sinds ik startte met posten hier) Ofwel ben ik meer uw brute stijl gewoon geworden, ofwel zijn uw zeden verzacht. Feit is dat ik de postings meer ben gaan waarderen, zonder te "allez-loei-ja.-en", wel te verstaan. Bovenstaande post is spot on.
![]() |
![]() |
#309 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bedoel je nu dat de Serviers strijdden in naam van Christus? Of bedoel je dat de moslims gewoon de andersgelovigen aanvielen zoals voorgeschreven in hun boekske, onder het brullen van Allah Hakmaar?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 5 november 2014 om 10:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Six centuries ago, Serbia defended itself in the field of Kosovo, but it also defended Europe. Serbia was at that time the bastion that defended the European culture, religion and European society in general. Therefore, today it appears not only unjust, but even unhistorical and completely absurd to talk about Serbia's belonging to Europe. Serbia has been a part of Europe incessantly, now just as much as it was in the past, of course, in its own way, but in a way that in the historical sense never deprived it of dignity. Six centuries later, now, we are engaged in) battles and quarrels. They are not armed battles, although such things cannot be excluded yet. However, regardless of what kind of battles they are, they cannot be won without resolve, bravery and sacrifice, without the noble qualities that were present here in the field of Kosovo in the days past." Uiteraard was een essentieel deel van die oorlog er één met religieuze achtergrond. Dat speelde overigens tussen Serviërs en Kroaten ook mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar zijn ze nog kruistochten aan het uitvoeren? Och ja, in Nigeria zeker? en in Israel (o nee daar zijn de joden kruistochten aan het uitvoeren) en weer lopen die moslims in de weg! man man man toch! Een kruistochtje in Mali ook? En in Oekraine? och nee, daar zijn het geen kruistochten, daar lopen geen moslims.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 5 november 2014 om 11:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog eentje uit die tijd: "On 13 October 1991 Bosnian Serb leader Radovan Karadžić expressed his view about future of Bosnia and Bosnian Muslims: "In just a couple of days, Sarajevo will be gone and there will be five hundred thousand dead, in one month Muslims will be annihilated in Bosnia and Herzegovina". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom durven sommigen er niet voor uitkomen dat zij moslim zijn? Voortdurend de islam bewieroken en het Christendom de grond inboren. Dat begint toch op te vallen.
![]() |
#315 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1/ ik ben atheist 2/ ik ben me bewust van het bestaan van, en de verontrustend gegroeide invloed van de extreme islam 3/ ik ben van mening dat er wel degelijk gematigde islam bestaat en dat de grote meerderheid van de moslims daartoe gerekend mag worden 4/ wanneer beweerd wordt dat het christendom de tijd van het moorden omwille van het geloof achter zich heeft gelaten, erken ik dat dit sedert de Verlichting snel is goedgekomen. Maar verdwenen is het niet, en ook binnen het christendom bestaan extremisten die bereid zijn daarvoor te moorden. Het stoort me vooral dat de nuance in mijn betoog gemist wordt, en doorkruist met dit soort onnozele verwijten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En ziet u nog altijd niet in dat het verschil hem zit in het feit dat de Bijbel geen aanleiding geeft tot moorden, maar de Koran wel? Niet dat er in de Bijbel geen moord voorkomt, maar de weinige moord dat er al in staat, is in context van de toenmalige situatie in de Joodse geschiedenis of die van het Romeinse rijk. In de Bijbel zul je ook nooit een passage over moord in de imperatief vinden. Er is een verschil tussen : "Dood de andersgelovige!" "Mozes doodde de slavenmeester door hem van de stelling te duwen." Hemelsbreed verschil, althans voor wie goed geïntegreerd is in onze westerse samenleving en weet wat voor aspectwaarde een imperatief heeft of een gewone indicatief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doe gerust aan allerlei analyses van teksten.
Wat telt is wat mensen bereid zijn te doen, of niet te doen in naam van hun geloof. Het verschil tussen godsdienstsociologie (wat doen mensen effectief, met welke beweegredenen?) en theologie (louter tekstanalyse). |
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De club islamieten die op deze wereldbol rondloopt wordt door u gereduceerd tot de onderafdeling der salafisten, en dan nog de subsectie gewelddadige salafisten.
Intussen zijn er pakken andere die op grond van diezelfde teksten tot een heel andere opvatting over hun geloof komen. |
![]() |
![]() |