Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2014, 09:29   #41
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En vandaag zullen we dus zien:

35.000
mensen op de betoging, goed maar niet schitterend.
50.000 mensen op de betoging: een succesvolle betoging.
65.000 mensen en meer op de betoging: een klinkend succes voor de vakbonden!

Alleen schatting door de politie is van enerlei waarde. De schatting door de politie is de meest betrouwbare, alhoewel ze vermoedelijk iets minder hoog schat dan het werkelijk aantal.
Dus, peanuts in vergelijking met de betogingen van oktober '83 en oktober '96
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2014, 10:06   #42
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rond 9 uur werd het station van Gent Sint-Pieters al overspoeld door groen, rood en blauw uitgedoste manifestanten
Hé kijk, meerderheidskleurtjes zijn er ook...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2014, 11:04   #43
IanVD
Parlementsvoorzitter

IanVD's schermafbeelding

Standaard

Tijdens mijn verblijf in Portugal had ik een protest tegen de toenmalige regering daar meegemaakt. Redelijk kleinschalig, maar wel veel amusanter dan de protesten hier. Toen ik aan een Portugese kennis vroeg waarom zij niet mee protesteerde zei ze simpelweg: 'Ik heb niet op de huidige leiders gestemd, maar op de oppositie. Aangezien zij in de oppositie zitten was hun visie niet aantrekkelijk genoeg voor de rest en ga ik niet het recht opeisen om die visie wel door te drukken. Als de mensen niet tevreden zijn met de huidige regering, moeten de mensen die er op hebben gestemd dit laten horen. Het zijn namelijk hun volksvertegenwoordigers, niet de mijne.'

Ik vraag dus me af hoeveel mensen er gaan betogen als alle SPA,PVDA,Groen,...-stemmers thuisblijven.
Oud 6 november 2014, 11:05   #44
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Ik zou de cijfers van de NMBS niet al te serieus nemen, heb van een kennis een bericht ontvangen dat ze die goedkopere tickets ook verkopen aan werkwilligen, opdracht van de spoorwegvakbonden om het cijfer op te krikken.
Oud 6 november 2014, 11:06   #45
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hln
Hoewel er vanochtend naar schatting zowat 6.000 vakbondsmilitanten vanuit Limburg naar Brussel zijn vertrokken om deel te nemen aan de grote betoging, vallen de gevolgen in de provincie goed mee. In bijna alle bedrijven wordt normaal gewerkt. Alleen de verstoorde dienstverlening van het openbaar vervoer zorgt voor ongemak, zo blijkt uit een rondvraag. De vakbonden schatten zelf dat er vanuit Limburg minstens 6.000 mensen zijn vertrokken om te gaan betogen. Daarmee zijn ze heel tevreden. Het gaat vooral om syndicalisten met een mandaat in hun onderneming en om vrijgestelden.
De bevolking staat precies dan toch niet zo achter die betoging. Als ge de mensen die 'moreel' verplicht zijn de stakingsoproep te volgen aftrekt blijfven er niet veel meer over.

Laatst gewijzigd door pajoske : 6 november 2014 om 11:06.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2014, 11:07   #46
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Tijdens mijn verblijf in Portugal had ik een protest tegen de toenmalige regering daar meegemaakt. Redelijk kleinschalig, maar wel veel amusanter dan de protesten hier. Toen ik aan een Portugese kennis vroeg waarom zij niet mee protesteerde zei ze simpelweg: 'Ik heb niet op de huidige leiders gestemd, maar op de oppositie. Aangezien zij in de oppositie zitten was hun visie niet aantrekkelijk genoeg voor de rest en ga ik niet het recht opeisen om die visie wel door te drukken. Als de mensen niet tevreden zijn met de huidige regering, moeten de mensen die er op hebben gestemd dit laten horen. Het zijn namelijk hun volksvertegenwoordigers, niet de mijne.'

Ik vraag dus me af hoeveel mensen er gaan betogen als alle SPA,PVDA,Groen,...-stemmers thuisblijven.
SPA PVDA GROEN: dat waren wel de kleinste partijtjes. Dus...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2014, 11:12   #47
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Trouwens interessantere cijfers zouden zijn hoe dat pro rata Franstaligen / Nederlandstaligen verdeeld is.
Geen officieel cijfer. Maar een aanduiding.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lesoir
Dès hier 60.000 tickets spéciaux avaient déj�* été écoulés. Selon nos informations, on en serait actuellement �* 80.000 dont deux tiers vendus dans le sud du pays.
Oud 6 november 2014, 11:26   #48
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is waar. In ieder geval, een grote delegatie Antwerpse dokkers stonden al klaar om te vertrekken, zo hoorde ik op de radio. Dat zal Bart de Zure niet graag horen.
Hooguit 10% van de 8000 dokwerkers neemt deel aan de betoging. Een echte afgang voor de vakbonden en de PVDA-milities die de dokwerkers al een hele tijd proberen wijs te maken dat het speciale beschermde statuut van dokwerker nog zou kunnen blijven voortbestaan na de veroordeling ervan door de EU wegens concurrentie-vervalsend.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2014, 11:33   #49
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Hooguit 10% van de 8000 dokwerkers neemt deel aan de betoging. Een echte afgang voor de vakbonden en de PVDA-milities die de dokwerkers al een hele tijd proberen wijs te maken dat het speciale beschermde statuut van dokwerker nog zou kunnen blijven voortbestaan na de veroordeling ervan door de EU wegens concurrentie-vervalsend.
Toch heb ik het gevoel dat deze staking een overweldigend succes genoemd zal worden in de media.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2014, 11:41   #50
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Toch heb ik het gevoel dat deze staking een overweldigend succes genoemd zal worden in de media.
Wegens een vervalst cijfer van de NMBS door die goedkopere tickets, eerst zien wat voor een cijfer de politie van Brussel geeft, dan pas geloven.

Voka:
Citaat:
In bijna 90 procent van de Vlaamse ondernemingen zijn alle medewerkers vandaag aan de slag, zo meldt ondernemersorganisatie Voka. "De voornaamste problemen die de Vlaamse ondernemingen vandaag ondervinden, is het feit dat medewerkers te laat op het werk kwamen of de toelevering van goederen wordt gehinderd."

De meeste medewerkers in de privésector zijn vandaag dus gewoon aan de slag. "In 10 procent van de ondernemingen is minder dan 10 procent van de medewerkers afwezig. In slechts 10 bedrijven is meer 30 procent van het personeel niet opgedaagd. Naast de betoging in Brussel wordt op luttele plaatsen ook een bedrijfsterrein geblokkeerd."

Volgens Jo Libeer van Voka is de grote mobilisatie, waar de vakbonden over spreken, vooral het gevolg van medewerkers van de vakbonden zelf en delegaties uit de openbare en non-profitsector. "Voka spreekt vandaag dan ook graag zijn waardering uit voor de 1,6 miljoen medewerkers in de Vlaamse ondernemingen die werken voor het behoud van onze welvaart."
Zegt genoeg denk ik.
Oud 6 november 2014, 11:47   #51
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Geen officieel cijfer. Maar een aanduiding.

Thx. Geeft toch een beeld.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2014, 11:47   #52
pajoske

Standaard

Straks rechtstreeks kijken via de webcam op het De Brouckèreplein. Dat geeft een betere indruk over de grootte.

http://www.brussel.be/artdet.cfm/5679
Oud 6 november 2014, 12:04   #53
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na de wekenlange barnumreclame die er voor gemaakt is kunnen ze niet anders dan het tot een succes verklaren. De artikels liggen al klaar, juist nog wat dreigende fotos met rookbommen en zo erbij plakken.

Laatst gewijzigd door fonne : 6 november 2014 om 12:15.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2014, 12:08   #54
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is sprake van 120.000 betogers. Het is wel heel lang geleden dat een vakbondsbetoging nog zoveel volk wist te mobiliseren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2014, 12:16   #55
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zonder te veel te willen vooruitlopen op de definitieve cijfers kan men nu al stellen dat de betoging een klinkend succes is geworden voor de vakbonden. Zoveel is nu wel duidelijk. Tot spijt van wie het benijdt.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 november 2014 om 12:21.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2014, 12:22   #56
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Er is sprake van 120.000 betogers. Het is wel heel lang geleden dat een vakbondsbetoging nog zoveel volk wist te mobiliseren.
Laat ze doen.
Ze gaan het land redden.
Oud 6 november 2014, 12:30   #57
IanVD
Parlementsvoorzitter

IanVD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zonder te veel te willen vooruitlopen op de definitieve cijfers kan men nu al stellen dat de betoging een klinkend succes is geworden voor de vakbonden. Zoveel is nu wel duidelijk. Tot spijt van wie het benijdt.
En voor de mensen?
Ik dacht dat het daarover ging.
Oud 6 november 2014, 12:45   #58
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht
Wegens een vervalst cijfer van de NMBS door die goedkopere tickets, eerst zien wat voor een cijfer de politie van Brussel geeft, dan pas geloven.

Voka:

Zegt genoeg denk ik.
Slechte verliezer!

11:53 – Geen plaats op trein: betogers haken af .

Heel wat vakbondsmilitanten haken af voor de nationale betoging in Brussel omdat ze de treinen niet op geraken door een capaciteitsgebrek. Op de lijn Poperinge-Kortrijk, de enige spoorlijn in Zuid-West-Vlaanderen, probeerden duizenden mensen vanochtend via de trein in Brussel te geraken. Maar door capaciteitsgebrek moesten veel betogers urenlang wachten op treinen waar nog wat plaats op was. Een probleem dat doorheen de ochtend aandikte want er is maar één trein per uur richting Kortrijk, en dus richting Brussel.

Heel wat militanten haakten na enkele pogingen om alsnog op de trein te geraken misnoegd af. Ze vinden het jammer want gezien de hoge ticketverkoop was die toeloop te voorzien.

(De Morgen)

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 november 2014 om 12:46.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2014, 12:46   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht
Ik zou de cijfers van de NMBS niet al te serieus nemen, heb van een kennis een bericht ontvangen dat ze die goedkopere tickets ook verkopen aan werkwilligen, opdracht van de spoorwegvakbonden om het cijfer op te krikken.
Ongetwijfeld zijn er ook mensen die de treinkaart gebruiken om een dagje in Brussel rond te kuieren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2014, 12:47   #60
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hangt ervan af hoe je succes definieert...
http://nieuws.vtm.be/binnenland/1149...toging-39-voor

Citaat:
54 procent van de Vlamingen is tegen de grote betoging van de vakbonden, die morgen in Brussel protesteren tegen de besparingsplannen van de regeringen. 39 procent geeft wel zijn steun.
Citaat:
Bijna twee op de drie Vlamingen geven aan dat ze vinden dat de regering geen andere keuze had dan te besparen. Eén op de drie gaat daar niet mee akkoord. Sterker nog: 72 procent van de ondervraagden vindt het belangrijk om nu te besparen
Het lijkt mij dat het enige dat men heeft bereikt is te demonstreren dat de mensen die tegen de regering zijn, tegen de regering zijn.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be