Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2014, 12:38   #21
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het is een beetje moeilijk om moslims te laten opdraaien voor hun eigen verbod op afvalligheid denk ik.
Dat alleen al is in strijd met de godsdienstvrijheid, waarop juist zij zich beroepen.

Godsdienstvrijheid in het Westen laat een godsdienst toe die oproept 'afvalligen' te elimineren. Gekker kan het niet.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2014, 12:57   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Dat alleen al is in strijd met de godsdienstvrijheid, waarop juist zij zich beroepen.

Godsdienstvrijheid in het Westen laat een godsdienst toe die oproept 'afvalligen' te elimineren. Gekker kan het niet.
dit is niet correct. Godsdienstvrijheid is ALTIJD ondergeschikt aan de wetten van het land. iets wat moslims gewoonlijk niet kunnen (of eerder: niet WILLEN) begrijpen of aanvaarden;

Een religie die gebiedt om elke eerstgeborene de kop af te hakken, kan zich volgens mij niet baseren op de godsdienstvrijheid.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2014, 13:15   #23
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hirsi Ali is wel Nederland buitengepest en haar nationaliteit verloren. Van Gogh werd vermoord.
Nog iets gehoord van Ehsan Jami? Van groeperingen van ex-moslims (die weldegelijk bestaan)?
Ik ken dat, ja. Net zoals ik op de hoogte ben van het bestaan van verenigingen van homo's in de moslimgemeenschap.

Maar mijn wedervraag is: volstaat het niet een probleem ernstig te vinden? Of moet ik zoals u er een pak hysterie bovenop gooien?
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2014, 13:23   #24
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht

Een initiële voorwaarden voor de erkenning van een religie zou wederkerigheid moeten zijn op het vlak van onder meer godsdienstvrijheid en daar is inderdaad niet of toch ruimschoots onvoldoende aan voldaan.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2014, 13:23   #25
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik ken dat, ja. Net zoals ik op de hoogte ben van het bestaan van verenigingen van homo's in de moslimgemeenschap.

Maar mijn wedervraag is: volstaat het niet een probleem ernstig te vinden? Of moet ik zoals u er een pak hysterie bovenop gooien?
Ik weet niet.
Volgens mij is het probleem al 50 jaar aan het groeien en al 50 jaar is men het aan het aanpakken en toch blijft het doorgroeien.
Op een gegeven moment is het probleem "ernstig" vinden niet meer voldoende.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2014, 13:36   #26
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht

hysterie? leeft U in de 19de eeuw waar vrouwen verdacht werden om constant aan deze psychologische aandoening te lijden? Ik dacht dat we dit tijdperk al lang voorbij waren.

Of hebt U gewoon een achterlijke sexistische instelling?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 7 november 2014, 13:38   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik weet niet.
Volgens mij is het probleem al 50 jaar aan het groeien en al 50 jaar is men het aan het aanpakken en toch blijft het doorgroeien.
Op een gegeven moment is het probleem "ernstig" vinden niet meer voldoende.
kalf put te laat.

We zijn ondertussen te laat.

Oud 7 november 2014, 14:15   #28
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dit is niet correct. Godsdienstvrijheid is ALTIJD ondergeschikt aan de wetten van het land. iets wat moslims gewoonlijk niet kunnen (of eerder: niet WILLEN) begrijpen of aanvaarden.
Als de koran zou worden aangepast aan de letter en de geest van de wetten van dit land en het westen in het algemeen, wordt het een heel dun boekje.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2014, 11:03   #29
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hysterie? leeft U in de 19de eeuw waar vrouwen verdacht werden om constant aan deze psychologische aandoening te lijden? Ik dacht dat we dit tijdperk al lang voorbij waren.

Of hebt U gewoon een achterlijke sexistische instelling?
Hoegenaamd niet. U bent een zeldzame dame in een groep van voornamelijk mannelijke hysterici met betrekking tot dit onderwerp.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be