![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 |
Europees Commissaris
|
![]() Heb ik over schaduwen gesproken?
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 8 november 2014 om 12:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#402 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#403 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#404 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Buiten degenen die ik persoonlijk ken, heb je bijvoorbeeld de onvolprezen Afshin Elian, of de talentvolle Hafid Bouazza. Dit zijn natuurlijk twee superbe voorbeelden. De mensen in mijn omgeving zijn minder uitgesproken, maar hetgeen ons wel opvalt is dat er - zelfs al zijn ze totaal atheistisch - nog steeds de invloed van de cultuur voelbaar is. Ik geef een stom voorbeeldje: een westerse atheist is nog steeds doordrongen van het feit dat monogamie een morele verbintenis is, waarbij sommigen ook seriele monogamie aangegaan zijn. Iemand die er een minnares/minnaar op na houdt is zich steeds bewust van het feit dat dit in feite not done is. Tenzij men er natuurlijk openlijk een open relatie op na houdt. Mensen uit een islamitische cultuur, die ook wel monogaam zijn, hebben met het extraatje van een minnares of twee geen enkel probleem. Een paar kinderen hier, een paar kinderen daar.... who cares. Dus de invloed van religies op culturen blijft een onoverkomenlijke handicap, zelfs al zijn die mensen helemaal niks moslim meer. De vraag is dan nog: aan welke kant zullen ze staan moest het tot een burgeroorlog komen? Primeert het culturele gevoel? of primeert de a-religieuze insteek? Ik heb geen idee.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() op de dooplijsten zeker? Er wordt toch subsidie verleend aan de katholieke kerk op basis van het aantal gedoopten? Of niet?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben nog vanaf de kleuterklas diep religieus opgevoed door de nonnetjes (lieve mensen die zèlf echt wel geloofden), door leerkrachten etc... Ik heb zelfs een superreligieuze periode gehad waarbij ik dagelijks naar de mis ging voor de aanvang van de les, niet omwille van de prentjes, maar omdat ik het dus méénde. Het zal vast iets te maken hebben gehad met de helleverhalen van die ene juf waarbij ik de ene nachtmerrie na de andere kreeg, schreeuwend van de pijn in het eeuwige hellevuur. Goed systeem dus: ik ging alle dagen naar de mis. Deze religieuze periode stopte toen we verhuisd waren en ik met mijn klein broertje door de sneeuw te laat in de kerk kwamen (mijn ouders gingen nooit). We bleven beleefd achteraan staan (met nog hopen mensen die door die sneeuw te laat waren gekomen), maar tijdens de preek brulde de pastoor dat de GIERIGAARDS die achteraan stonden wel naar voren moesten komen. Niemand deed dit, behalve die twee kleine kinderen (9 en 6) die met het schaamrood op de wangen doorheen héél die kerk naar voren moesten lopen. Dat was de laatste keer dat ik vrijwillig naar de kerk ben gegaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#408 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#409 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Seculier denken is dat evenzeer, hoor. Enkel ligt de ultieme autoriteit bij het religieuze denken buiten de mens. Dan vraag ik nog steeds af waarom de overredingskracht van het seculiere denken niet in de mens zelf te vinden kan zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#412 |
Banneling
|
![]() Dat gebeurt al eeuwen, zelfs nog voor er sprake was van uw lievelingsprofeet.
Laatst gewijzigd door Another Jack : 8 november 2014 om 16:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#413 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() natuurlijk betaalt iedereen mee. Maar waarop wordt dan gebaseerd welk aandeel de joden, de vrijzinnigen, de protestanten en de moslims hebben om hun stuk uit de koek te verkrijgen? Ik dacht dus dat dit gebaseerd was op hun aantal "leden".
![]() |
![]() |
![]() |
#414 |
Banneling
|
![]() Op basis van een natte vinger, ooit arbitrair bepaald, die zwaar in het nadeel is van de joden, vrijzinnigen en moslims.
Laatst gewijzigd door Another Jack : 8 november 2014 om 16:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#415 |
Banneling
|
![]() 2x
Laatst gewijzigd door Another Jack : 8 november 2014 om 16:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf heb ik niet zo'n uitgesproken ervaringen. Maar in mijn kindertijd gingen we elke zondag naar de mis. Met z'n allen, dus ook m'n jongste zussen, ook toen die nog peuters en kleuter waren. In plaats van zich als een kerk voor iedreen op te stellen liet de pastoor regelmatig verstaan dat jonge kinderen toch eigenlijk niet welkom waren. Want ze durven al eens iets zeggen doorheen het sacrale gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#417 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Volgens een peiling door de Universiteit van Rabat in opdracht van de Koning Boudewijnstichting identificeerde 59% van de 400 ondervraagde Marokkaanse Belgen zich als moslim, te weten 36% als moslim en 23% als Marokkaanse moslim. Wanneer verder wordt gepeild naar een de facto beoefening van de godsdienst van diegenen die zich moslim voelen dan zegt 12% praktiserend te zijn, 18% zegt zich aan de religieuze voorschriften te houden en 68% zegt dat te proberen. En toch is er maar één koran....zoals u zegt. Leg eens uit wie u vertrouwt en wie niet en waarop is dat gevoel gebaseerd?
![]() |
![]() |
#418 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#419 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'n Gematigd moslim is dus iemand die zich niet aan de religieuze voorschriften van koran/islam houdt.
Tsjah, dan ben ik 'n kannibaal. Niet-praktiserend.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#420 |
Banneling
|
![]() Waarom wat?
Dat het seculiere verhaal niet wervend was?? Omdat uw geloofsgenoten eeuwenlang, met succes overigens, het monopolie van hun Waarheid met geweld hebben verdedigd tegen elke afwijkende mening. Laatst gewijzigd door Another Jack : 8 november 2014 om 23:11. |
![]() |
![]() |