![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() wat ik nu zeg is beperkt tot het bedrijf waar ik werk
een bedrijf van + 500 werknemers met de vakbonden hebben we vanuit het kader een mooie afspraak. wij erkennen het stakingsrecht van de werknemers. Geen enkele productieverantwoordelijke mag een werknemer onder druk zetten om te komen werken. de vakbonden erkennen het werkrecht. stakingspiketten laten werkwilligen binnen alsook de suply. Zelfs bij bedrijfsvreemde stakingspiketten voor onze poort, zorgen ze voor de nodige info over onze afspraak. vandaag hadden we een vergadering met de ACV en ABVV ter voorbereiding van de stakingen-betogingen. Uit cijfers ( zonder namen uiteraard - privacy ) die beide vakbonden ons voorlegden. blijkt dat de stakingsbereidheid niet zo erg is als bij het aantreden van de regering Di Rupo. Bij het aantreden van Elio was dit bij de werknemers ( ik schat ) 60 % aan het staken en bij de bedienden ( ik schat ) 05 % op basis van de cijfers van vandaag zou ik durven voorspellen 25 % en 0 %. ondanks een grotere inspanning van ( vooral ) het ABVV tot overhalen van mensen om te staken. maar nogmaals, wat ik nu zeg is beperkt tot het bedrijf waar ik werk
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Bump
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek "De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() mijn voorspelling is niet 100 % uitgekomen.
in ons bedrijf van + 500 werknemers ( eerder 600 ) hebben uiteindelijk 70 mensen deelgenomen aan de betoging. verder was er een piek in het opnemen van een verlofdag tijdens de betoging. op die dag hebben er een 37 mensen een verlofdag genomen geruchten in de ABVV wandelgang zeggen dat er "betogers" waren met een dag verlof. ik heb 10 namen horen noemen.
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept......... Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 8 november 2014 om 22:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() ik begrijp uw "bump"
er waren meer betogers tegen Michel 1 dan tegen Elio 1 maar mij topic was locaal toch enige doordenkertjes bij elke nieuwe regering komt er een betoging, staking dit is stilaan traditie een andere traditie is dat de stakingen in walonië beter opgevolgd worden dan in Vlaanderen. staken is dan ook de nationale sport in Walonië. we zitten in Wallonie met de frustrerende gegevens dat Michel 1 - de NVA in zijn middens heeft die vijand nr 1 is in Wallonië - wallonie links stemt en dat links in de oppositie zit - er geen waalse meerderheid in de regering zit - FGTB geweld predikt tegen de meerderheid in België tel deze gegevens samen met de nationale sport in Walloniê, logisch dat de betoging een succes was voor links België. maar in ons vlaams bedrijf waren er minder betogers dan tegen Elio
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Nergens protest gezien tegen de Waalse besparingen. Zegt genoeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
die hebben toch een kolonieland die ze kunnen uitbuiten waarom zouden ze besparen ?
![]() |