![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 |
Banneling
|
![]() Vervelend is van die pistolen waarmee je nog wat na moet schieten, vooralleer hij dood is.
Verlies je veel tijd mee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#602 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waar oefenen jullie voor tactical en self defense situaties?
Op de schietbaan, met gehoorbescherming en een schietbril op stilstaande kaartjes? |
![]() |
![]() |
![]() |
#603 |
|
![]() Ik niet. Heb daar geen behoefte aan. Ik zeg ook niet dat iedere wapenbzeitter een held is of moet zijn. Mijn enige standpunt is dat het aangewezen is om het wapenbezit niet te verbieden. Jacht en sportschieten.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 12 november 2014 om 13:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#604 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee. Ik zou het niet weten wat beter is. Maar het is bv. wel handig een deur te kunnen openen zonder je guard te moeten laten zakken. Dus ik inclineer naar een kort iets voor binnenshuis (de meeste situaties zijn op een meter of 5 maximum), met een niet te groot kaliber. Pistool of revolver twijfel ik nog het meeste aan. Mits training pistool waarschijnlijk. 1911 of Glockachtige? Glock als je niet voldoende getraind bent of last van stress. In een kluis maar geladen. Dat is wat ik zou doen moest het mogen en moest ik de als voldoende ernstig inschatten.* En dan de binnenhuisbeveiliging die ik in het huis van een vriend zag. Niet eens duur, maar zeer nuttig. Maar goed. Dat moet ook kunnen. Niet elke woning leent zich daartoe. En ik schat dat ook meer en meer mensen zullen beginnen huren met de neoliberale tendens in Europa (over 'vrijheid' gesproken. Een eigen huis lijkt me daar toch een onderdeel van.) Weet je. Ik heb in een gebied met burgeroorlog gewoond en ben verscheidene malen gewapenderhand overvallen en zo. Dus ik ga niet hysterisch gaan doen over een wapen als verdediging thuis. Maar als het zonder kan is het toch relaxter. In die zin snap ik je sportieve weg ook wel. Maak er iets leuks van. Dat is een goede oplossing voor een land als België lijkt me, als je dat combineert met goede opberging zodat je met gerust hart kleine kinderen in huis kan laten snuffelen en als binnen het legale blijkt, wat natuurlijk een pain in the ass kan zijn. Maar goed. Je kan niet alles hebben. Iets fancier en rijker en ik zou die FN five seven toch wel eens bekijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#605 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#606 | |
|
![]() Citaat:
Dat is toch eigenlijk fysisch gezien toch gewoon ongeveer een .223 NATO projectiel maar met minder kruit/snelheid en dus minder energie?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 12 november 2014 om 16:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#607 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zwaar spul. Ik zou liever een pistool in huis hebben dan een revolver, en liever een licht kaliber. Subsonic munitie om zelf niet doof te zijn na het eerste schot. Een Walther PPK bijvoorbeeld, een prachtig wapen. Ik zou het in 22LR nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#608 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou je niet beter iets nemen dat er een gat inschiet in plaats van een blauwe plek te veroorzaken?
![]() |
![]() |
![]() |
#609 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#610 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#611 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De MG 42 was daarentegen bedoeld voor vuren op grotere afstand (meer dan 1 km) en had zowat het dubbele aan vuurkracht (1200 rounds /minute) van de AK47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#612 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij zelfverdediging thuis is dat niet direct noodzakelijk, of het moest zijn om de slapende buren te ontzien.
![]() |
![]() |
![]() |
#613 | |
|
![]() Citaat:
Het was ook voor de Duitsers vaak te snel. Zeker een (aanvals)geweer heeft geen nut met te hoge vuursnelheden. Een StG44 of zelfs AK47 eens vergelijken met andere aanvalsgeweren. Een goedgeplaatst schot (of groep van enkele schoten) heeft zijn nut. een leeg magazijn minder. Balans is noodzakelijk. Eén enkel ideaal wapen bestaat niet. Het spijt me om erover door te bomen, maar 200 tot 300m is meer dan genoeg in een tactische situatie... voor een aanvalsgweer. Die km is enkel interessant bij ingegraven posities. Wist je dat een MG34 geproduceerd werd tot het einde van de oorlog, naast de MG42? En waarom? En dit alles staat heel ver weg van idee over een wapen in huis. Met een oorlogswapen doe je de muren meer pijn dat wat anders.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 12 november 2014 om 18:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#614 |
|
![]() U spreekt zinvolle taal... voor wekelijks sportschieten.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 12 november 2014 om 18:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#615 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik beken ook dat er geen enkele raak was. Zwaar ding, veel terugslag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#616 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#617 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#618 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat ge uzelf meer pijn ermee doet als ge er mee schiet dan de inbreker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#619 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel wapens met lader en kamer hebben het nadeel dat als ze vuil zijn binnen, en dat is meestal zo, dat ze niet schieten.
Je moet dus een hebben die je ter plekke in uw schuilplek heel snel kunt demonteren, wat uitkuisen en ook weer kunt monteren. Haperen komt heel veel voor namelijk. Ook met grendelgeweren.
![]() |
#620 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Die van mij heeft nog geen enkele keer gehaperd en toch al een paar duizend patronen afgevuurd. |
|
![]() |
![]() |