Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 november 2014, 00:38   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Als je me een link geeft (Nederlands) dat niet benzine gerelateerde stofdeeltjes steeds groter zijn dan benzine gerelateerde stofdeeltjes herzie ik mijn mening.
Doe het eens zelf, en lees de post hierboven nog maar eens door.

Dus volgens jou zouden dan treinen die meer als #+# dubbel zoveel fijnstof afgeven als benzineauto´s zelfs per personen!-kilometer dubbel zo schadelijk voor het milieu kunnen zijn ?

zie figuur 1 op blz 4
# fijn stof niet uitlaat + # fijn stof uitlaat in balkendiagram weergegeven, waarde aflezen op Y-as.
Trein: 38 mg totale fijnstof per personenkilometer
Benzineauto: 16 mg totale fijnstof per personenkilometer

Citaat:
-> page 4 : Figuur 1: Gemiddelde fijn stof emissie per personenkm (TREMOVE, EMMOSS, MIRA2006, eigen berekeningen)
http://www.tmleuven.be/project/autoe...berichtdef.pdf
Wow waarom zeggen de mensen dat het OV veel milieuvriendelijker is per personenkilometer ? Waarom raad de politiek ons de benzineauto of -bus niet aan ?
Waarom worden al die spoorlijnen niet vervangen door expresswegen, de stations mogen blijven ?

@ Johan Daelemans for President ?
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 13 november 2014 om 01:01.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2014, 01:09   #22
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
@ Johan Daelemans for President ?
TS = Brandhout

Zoals ik al dacht en argumenteerde...
Citaat:
http://www.rtlnieuws.nl/economie/hom...lend-onderzoek

Uit de bocht gevlogen met een rammelend onderzoek

Een elektrische auto produceert net zoveel fijnstof als een benzinewagen, aldus onderzoek van Transport & Mobility Leuven. Elektrisch rijden zou daarmee net zo slecht voor de milieu zijn als een gewone auto. Maar het onderzoek rammelt aan alle kanten, stelt Henri Bontenbal.

Als je het onderzoek van TML mag geloven, is de elektrische auto net zo slecht voor de lokale luchtkwaliteit als de gewone auto. Het bewijs daarvoor is dun. Dit onderzoek is namelijk niet meer dan een hele beperkte literatuurstudie. En de beschikbare literatuur is al vrij mager.

De gebruikte cijfers hebben bijvoorbeeld alleen betrekking op de uitstoot van fijnstof in de stad. Fijnstof is een verzamelnaam voor kleine luchtverontreinigende deeltjes. Sommige deeltjes zijn schadelijker voor de gezondheid dan andere. Vooral roet blijkt schadelijk te zijn voor de gezondheid, maar daar kijkt deze studie niet expliciet naar. Naar CO2-reductie wordt ook niet gekeken, terwijl dat belangrijk is om klimaatverandering te beperken.

Waar hebben de onderzoekers dan wél naar gekeken? Naar de uitstoot van fijnstof bij elektrische auto’s en nieuwe brandstofauto’s dus. Het grootste deel van deze uitstoot wordt veroorzaakt door slijtage van remmen, banden en het wegdek. Door de innovatieve manier van remmen, waarbij energie wordt teruggewonnen, is de remslijtage bij een elektrische auto lager dan bij een gewone auto. Dat is dus winst.
...

Ten slotte hadden de onderzoekers naar de volledige levenscyclus van de auto moeten kijken. Zo stelt ook prof. Joeri van Mierlo (VU Brussel), die brandhout maakt van het onderzoek. Hij wijst er terecht op dat je ook moet kijken naar de emissies bij de productie van de brandstof en van het voertuig. De uitstoot van fijnstof vanwege slijtage van remmen, banden en wegdek is maar een fractie van de totale uitstoot van fijnstof over de gehele levensduur van een auto. Als je de volledige levenscyclus meeneemt, dan wint de elektrische auto het in meerdere opzichten ruim van conventionele auto, zo betoogt hij.
...
Citaat:
http://www.automotivescience.com/methodology/4580141110

The ENVIRONMENTAL PERFORMANCE SCORE assesses vehicle environmental impacts over its life-cycle: from raw material acquisition through end-of-life vehicle disposal and recovery. The assessment focuses on seven core areas:

1. Raw material extraction and production impacts;

2. Vehicle manufacturing and assembly impacts;

3. Vehicle shipping distribution impacts from foreign manufacturing sites to U.S. consumers;

4. Vehicle use-phase impacts, including fuel inputs;

5. Vehicle end-of-life disposal and material recovery impacts;

6. Environmental laws, policies and practices in country of assembly to assess the corporate advantage and externalized environmental impact of automobile manufacturing; and

7. Environmental policies and practices of manufacturer to assess manufacturer’s commitment to environmentally responsible business conduct and efforts employed to mitigate gaps found in country of assembly’s environmental performance.

The distinguished BEST ENVIRONMENTAL PERFORMANCE AWARD is given to the vehicle that achieves the highest level of protection for the environment throughout its life-cycle.
Overigens een E-auto kan ook minder wegen als een benzinewagen, alles hangt van de prijs af, ttz men moet een auto niet uit staal maken hé...
http://de.wikipedia.org/wiki/BMW_F20 (1-serie) : gewicht: 1365–1440 kg
http://de.wikipedia.org/wiki/BMW_i3 : gewicht: 1270–1390 kg ~ 6000 € duurder, beide 170 PK.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 13 november 2014 om 01:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2014, 01:41   #23
Synilga
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 2 augustus 2005
Berichten: 3
Standaard

Dit is toch een forum over E-auto, die opgeladen word door elektr afkomstig van kernenergie en een beetje groene stroom.
Synilga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2014, 01:55   #24
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.826
Standaard

En linkje van 2008 gevonden dat maar 5 %, plaatselijk hooguit 15 % (na verwervelingen op zeer drukke plaatsen) van het rubberstof kleiner als PM10 is of de grootste maat van fijnstof dus of de minst gevaarlijkste, qua chemische cocktail zijn ze evenzo kankerverwekkend, maar ze dringen amper in het lichaam, thats the point.

Daarnaast neemt de EU sinds 2010 strenge richtlijnen de bandensamenstelling veel minder giftig te maken, enkele merken verkochten zulke banden al in 2008, Pirelli en Nokian; euh nu zijn we 2014...:
Citaat:
http://www.kfz-betrieb.vogel.de/fahr...ticles/138429/

Auch aus Reifenabrieb entsteht Feinstaub. Doch niemand weiß, was er in der Umwelt bewirkt

16.04.2008

Laut Umweltbundesamt (UBA) können nur zirka fünf Prozent aller Feinstaubemissionen, also Partikel mit einer Größe von unter zehn Mikrometern (PM10), dem Reifenabrieb zugerechnet werden. „Wenn man die Aufwirbelung einbezieht, kann die Größenordnung an verkehrsnahen Messstellen 15 Prozent erreichen“, präzisiert der Emissionsexperte Stefan Rodt vom UBA.

Teilchen der Klasse PM10 stehen unter Verdacht, gesundheitsschädigend zu sein – umso mehr, als Reifen keineswegs nur aus Gummi bestehen, sondern einen ganzen Chemiecocktail enthalten: Weichmacher, Aktivatoren, Alterungs- und Lichtschutzmittel sowie viele weitere Stoffe in streng geheimer Dosierung. Bei vielen Reifen gehören dazu auch polyzyklische aromatische Kohlenwasserstoffe (PAK). Diese Benzolverbindungen gelten als krebserregend, deshalb führt die EU ab 2010 strenge Grenzwerte für PAK in der Reifenproduktion ein. Manche Hersteller liefern schon heute Produkte, die diese Richtlinie erfüllen – zum Beispiel Nokian und Pirelli.
...
En moderne remblokjes - remschijven worden altijd maar milieuvriendelijker door veel minder remstof af te geven, ook daar gelden bepaalde milieurichtlijnen die steeds strenger worden (wslk inbegrepen in ECE R90):
Citaat:
http://www.at-rs.de/ate_ceramic_bremsbel%C3%A4ge.html

Dies ärgert nicht nur den Fahrzeugbesitzer, der Wert auf Optik und Sauberkeit legt, obendrein bealstet Bremsstaub durch seine chemische Zusammensetzung auch die Umwelt! Durch die neue Belagsmischung mit Ceramic-Anteilen ist es ATE gelungen, einen praktisch geräuschlosen und staubfreien Bremsbelag zu entwickeln.
http://www.truck-business.com/nieuwe...57-195361.html

Dus de EU is toch al een heel tijdje dat fijnstofprobleem niet-uitlaat aan te pakken.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 13 november 2014 om 02:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2014, 02:27   #25
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Synilga Bekijk bericht
Dit is toch een forum over E-auto, die opgeladen word door elektr afkomstig van kernenergie en een beetje groene stroom.
BE heeft in moment maar 25 % stroom uit kernenergie volgens diverse media. D nog minder, F véél meer. enz...

En sommige stroom leveranciers leveren enkel groene stroom, uw punt is ?
Citaat:
http://www.vreg.be/bewust-voor-een-e...ncier-kiezen#4

Als u groene stroom belangrijk vindt, kan u hiermee ook rekening houden bij uw keuze van leverancier en contract.
Groene stroom is elektriciteit die opgewekt wordt uit hernieuwbare energiebronnen. Deze zijn duurzaam en onuitputtelijk en schaden het milieu niet. De meest bekende voorbeelden zijn zonne-energie en windenergie. Maar ook energie uit biomassa en biogas is groen.
Naast ‘groene stroom’ bestaat er ook ‘grijze stroom’. Deze energie wordt opgewekt met behulp van fossiele brandstoffen (kolen, aardgas en olie) en uranium. De bekendste is kernenergie. Grijze stroom wordt ook wel niet-duurzame energie genoemd.

Sommige leveranciers bieden 100% groene stroom aan, anderen leveren elektriciteit die deels groen, deels grijs is. U kunt zelf vergelijken en bepalen wie en wat u verkiest. Via de V-TEST ziet u hoe ‘groen’ de stroom is van elke leverancier.
Indien niet wissel je van leverancier, hier de groencheck:
http://www.vreg.be/groencheck

Of je neemt tabel 1 uit deze link:
http://www.vreg.be/sites/default/fil...pp-2014-06.pdf
Tabel 1: Oorsprong van de in 2013 in Vlaanderen geleverde elektriciteit

Je kunt dus perfect kiezen voor een stroomleverancier die 100 % stroom levert uit hernieuwbare energiebronnen.

Heb je een afkeer van enkel kernenergie heb je nog meer keus.

--- ---

De E-auto is de milieuvriendelijkste van de verscheidene auto´s over zijn ganse levenscyclus.
onder andere deze link:
Citaat:
http://www.rtlnieuws.nl/economie/hom...lend-onderzoek
...
Ten slotte hadden de onderzoekers naar de volledige levenscyclus van de auto moeten kijken. Zo stelt ook prof. Joeri van Mierlo (VU Brussel), die brandhout maakt van het onderzoek. Hij wijst er terecht op dat je ook moet kijken naar de emissies bij de productie van de brandstof en van het voertuig. De uitstoot van fijnstof vanwege slijtage van remmen, banden en wegdek is maar een fractie van de totale uitstoot van fijnstof over de gehele levensduur van een auto. Als je de volledige levenscyclus meeneemt, dan wint de elektrische auto het in meerdere opzichten ruim van conventionele auto, zo betoogt hij.
Heb je mss een degelijke bron die wat anders beweert ?
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 13 november 2014 om 02:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2014, 22:04   #26
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Heb je mss een degelijke bron die wat anders beweert ?
Het is steeds hetzelfde spelletje. Geef genoeg papier dat toch niemand leest en probeer op die manier de mensen wat wijs te maken.
De enige rechter die steeds gelijk heeft is de geldbeugel.
Iets wat enorm veel geld kost heeft ook enorm veel moeite gevraagd om te bouwen. Man-uren, grondstoffen en energie.

De goedkoopste brandstoffen zijn LPG en (voorlopig nog ) elektriciteit , vervolgens diesel en aan het einde zit benzine.

Iedereen kan voor zichzelf uitrekenen wat het goedkoopste is en ook automatisch het minste milieu belastend is.

Het is zelfs zo dat een relatief 'vervuilende' oude diesel het met gemak kan opnemen tegen een nieuwe E-wagen.
Neem als voorbeeld een bestuurder die amper 5000km per jaar rijdt.
De verloren energie die men nodig heeft om voor die bestuurder een nieuwe wagen te bouwen gaat die man nooit terugwinnen.

De simpele wet van de geldbeugel en daar kunnen al die studies - vaak in tegenspraak - niks aan veranderen.

Goochelen met termen als 'smart-grid' - 'well to wheel' en ga zo maar door,
is leuk maar weinig toepasbaar in de echte wereld.
Johan Daelemans is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2014, 22:11   #27
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Het is steeds hetzelfde spelletje. Geef genoeg papier dat toch niemand leest en probeer op die manier de mensen wat wijs te maken.
De enige rechter die steeds gelijk heeft is de geldbeugel.
Iets wat enorm veel geld kost heeft ook enorm veel moeite gevraagd om te bouwen. Man-uren, grondstoffen en energie.

De goedkoopste brandstoffen zijn LPG en (voorlopig nog ) elektriciteit , vervolgens diesel en aan het einde zit benzine.

Iedereen kan voor zichzelf uitrekenen wat het goedkoopste is en ook automatisch het minste milieu belastend is.

Het is zelfs zo dat een relatief 'vervuilende' oude diesel het met gemak kan opnemen tegen een nieuwe E-wagen.
Neem als voorbeeld een bestuurder die amper 5000km per jaar rijdt.
De verloren energie die men nodig heeft om voor die bestuurder een nieuwe wagen te bouwen gaat die man nooit terugwinnen.

De simpele wet van de geldbeugel en daar kunnen al die studies - vaak in tegenspraak - niks aan veranderen.

Goochelen met termen als 'smart-grid' - 'well to wheel' en ga zo maar door,
is leuk maar weinig toepasbaar in de echte wereld.
Aha door de mand gevallen Daelemans meldt zich met wat leugenachtige blabla zonder enige bron (die vraagt hij alleen aan anderen), hij dacht een strohalmpje in TS gevonden te hebben, helaas vatte dat halmpje snel vuur, al in post 3, de onzin lag er ook te dik op.

Citaat:
...
De gebruikte cijfers hebben bijvoorbeeld alleen betrekking op de uitstoot van fijnstof in de stad. Fijnstof is een verzamelnaam voor kleine luchtverontreinigende deeltjes. Sommige deeltjes zijn schadelijker voor de gezondheid dan andere. Vooral roet blijkt schadelijk te zijn voor de gezondheid, maar daar kijkt deze studie niet expliciet naar.

Ten slotte hadden de onderzoekers naar de volledige levenscyclus van de auto moeten kijken. Zo stelt ook prof. Joeri van Mierlo (VU Brussel), die brandhout maakt van het onderzoek. Hij wijst er terecht op dat je ook moet kijken naar de emissies bij de productie van de brandstof en van het voertuig. De uitstoot van fijnstof vanwege slijtage van remmen, banden en wegdek is maar een fractie van de totale uitstoot van fijnstof over de gehele levensduur van een auto. Als je de volledige levenscyclus meeneemt, dan wint de elektrische auto het in meerdere opzichten ruim van conventionele auto, zo betoogt hij.

http://www.rtlnieuws.nl/economie/hom...lend-onderzoek
En de geciteerde bronnen in andere posten, vooral de USA bron.

Blaf nog maar eens hard, vb Ierlandse website:

http://www.esb.ie/electric-cars/elec...r-benefits.jsp

Kan in Be ook komen...
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 13 november 2014 om 22:26.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2014, 22:29   #28
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Nee, vooral de PRIJS van een bruikbare e-wagen terugbrengen naar de prijs van een bruikbare fossiele wagen. DAT moet gebeuren, en dan zijn we vertrokken!
Zoiets uit Ierland:



http://www.esb.ie/electric-cars/elec...r-benefits.jsp
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2014, 22:50   #29
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Laten we starten met het blokje 'fuel-cost' onder de loep te nemen, subrubriek - zoek de fout.
De 'tabel-makers' voorzien 2 €cent per kilometer voor de E-wagen en 10 €cent voor de benzinewagen.
Valt je niks op?
Johan Daelemans is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2014, 22:53   #30
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Valt je niks op?
Heb je al een bron ?
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2014, 23:10   #31
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Laten we starten met het blokje 'fuel-cost' onder de loep te nemen, subrubriek - zoek de fout.
De 'tabel-makers' voorzien 2 €cent per kilometer voor de E-wagen en 10 €cent voor de benzinewagen.
Valt je niks op?
Je loopt weer vooraleer je kunt gaan, ken je de prijzen in Ierland bij openbare laadpalen ?
Staat nochtans in de link die ik gaf, als je wilt ook 0 €[/b] of ca. 4 € volgeladen als er een E-kassa hangt.
Thuis aan nachtstroomtarief ca. 2 € voor een volgeladen accu #

Citaat:
Public Charging

You can charge your electric car at a nationwide network of publicly accessible charge points, in locations such as on-street, shopping centres, car parks etc. which you can locate on the charge point map. When the payment system is put in place, charging your electric car from 0 - 100% will cost approximately between €3 and €5, until then charging your car at a public charge point is free.

http://www.esb.ie/electric-cars/elec...ectric-car.jsp
Of je leest een online-krant uit Ierland waar alles netjes in staat:
#
Citaat:
http://www.thejournal.ie/ireland-ele...51923-Jun2012/

How well is Ireland set up for electric cars?

Prices, charging points and government grants: TheJournal.ie looks into electric vehicle ownership in Ireland today.
...
Running an electric car for a year over a distance of 16,000km should cost around 80 per cent less than running an equivalent diesel or petrol engine vehicle, according to figures from the Sustainable Energy Authority of Ireland.
Fully charging a battery at home from zero to 100 per cent will cost approximately €1-3 using the cheaper night rate # , according to ESB figures, while fully charging a battery from zero at a public charging point will cost €3-5. Currently, charging at public stations is free of charge until a national payment scheme has been rolled out.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 13 november 2014 om 23:18.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2014, 23:16   #32
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
ken je de prijzen in Ierland [/color][/b]
Zoals de meesten hier woon ik in België. Ik dacht dat je met je tabelleke iets wou bewijzen wat relevant is in deze discussie.
Ik kom toch ook niet op de proppen met brandstofprijzen uit andere landen?
Johan Daelemans is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2014, 23:17   #33
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
of ca. 4 € volgeladen als er een E-kassa hangt.
Zinloze informatie als je er niet bijverteld welke E-auto je vol tankt.
Johan Daelemans is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2014, 23:21   #34
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Laten we starten met het blokje 'fuel-cost' onder de loep te nemen, subrubriek - zoek de fout.
De 'tabel-makers' voorzien 2 €cent per kilometer voor de E-wagen en 10 €cent voor de benzinewagen.
Valt je niks op?

Wel? Of ziet ge het niet?

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 13 november 2014 om 23:22.
Johan Daelemans is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2014, 23:36   #35
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Zinloze informatie als je er niet bijverteld welke E-auto je vol tankt.
Moet ik ze allemaal opnoemen LOL. Moet je dan ook nog weten of ze specifiek bijna leeg waren; 1/4 leeg; halfvol of 2/3 vol ?

Het kost 3 �* 5 € naargelang E-auto en laadduur zeker, zoek het maar zelf uit, neem een Nissan Leaf voor 4 € mij eender, hebben ~ 75 % E-aandeel in Ierland:
http://ev-sales.blogspot.be/search/label/Ireland

Als je prijzen van BE wilt deze site zal zeker leugens vertellen:

Citaat:
http://www.bluecorner.be/watkostelektrischrijden.html

Brandstofkosten

De brandstofkosten per kilometer van een elektrische auto worden bepaald door de elektriciteitskosten per kWu en de efficiëntie van de auto. De elektriciteitskosten voor Nederlandse huishoudens zijn ongeveer 23 cent/kWu.

De efficiëntie van een elektrische auto is ongeveer 8 km/kWu wat neerkomt op elektriciteitskosten van 3 cent per kilometer.

De brandstofkosten van een auto met een verbrandingsmotor worden berekend aan de hand van het brandstofverbruik van de auto en de kosten van de brandstof. Een liter Euro 95 benzine kostte in 2008 gemiddeld €1,40.

Een compacte auto met een verbrandingsmotor heeft een verbruik van 6,2 liter per 100 kilometer wat neerkomt op brandstofkosten van bijna 9 cent per kilometer.
bvb ik betaal in BE ttz Ecopower 0,1925 €/kWh enkel tarief (dag en nacht). Reken maar pakweg 3 x duurder. In Ierland 5 maal.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 13 november 2014 om 23:39.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2014, 23:37   #36
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Wel? Of ziet ge het niet?
Ik zie dat je totaal fout bent als je de prijzen van Ierland niet neemt, de BE-prijzen staan hierboven. Vraag ook eens wat een laadpas kost. Zie je het niet zitten ?
Zijn er mss nog gratis laadpalen in België ?
Even googlen want jij kunt dat wslk niet.

ze waren een tijdje gratis, nu 1,6 € per uur laden valt goed mee dus.

Citaat:
http://www.thenewmotion.be/2013/part...den-in-belgie/

Kosten

Om de toegang tot het Blue Corner netwerk te vieren is het gebruik van de publieke laadpunten van Blue Corner voor alle pashouders van The New Motion gratis tot 1 maart 2014. Daarna geldt een tarief van Euro 1,60 per uur (incl. BTW). De locaties van de oplaadpunten van Blue Corner zijn opgenomen in de lovetoload App van The New Motion; beschikbaar voor iOS en Android smartphones.
Alle laadpunten van Blue Corner zijn voorzien van een Type 1 (Schuko) en Type 2 (Mennekes) aansluiting. Niet alle Type 1 (Schuko) laadkabels die standaard worden meegeleverd bij uw auto passen op de Type 1 aansluiting van een Blue Corner laadpunt (bijvoorbeeld met de Type 1 stekker van de Tesla Model S mobile connector). Om te kunnen laden bij een laadpunt van Blue Corner kunt u dus het beste een Type 2 (Mennekes) laadkabel gebruiken.

Lees meer over de samenwerking met Blue Corner

- See more at: http://www.thenewmotion.be/2013/part....QjDjqF55.dpuf
Een typ 2 Mennekes kan tot 44 kW aan (Chademo nog wat meer):
Citaat:
http://www.oplaadpalen.nl/w/oplaadpunten-stekkers/

Type 2 stekker (Mennekes stekker)

In europa is op dit moment de Mennekes stekker de standaard. De Mennekes stekker heeft veel meer potentie dan de type 1 stekker het is een krachtstroom stekker die tot 44kW (400V/64A) kan laden.

Het is mogelijk om een Mennekes stekker over te zetten naar een type 1 stekker, maar dan wordt altijd slechts 1 fase gebruikt, omdat de type 1 stekker niet meer aan kan.

Vanaf 2017 zal de combo stekker de standaard worden. ...
Nu nog weten hoe leeg die Nissan Leaf accu is maar een uurtje laden is dan altijd ruim genoeg of 1,6 €, als men per minuut betaald is 1 € wslk ook voldoende want volgens de Nissan website laad je aan zo´n snellader:
Citaat:
De Nissan LEAF kan zijn lithium-ion-accu via een snellaadpunt van 0 tot 80 % opladen in slechts 30 minuten; via uw gespecialiseerde thuislaadeenheid, neemt het 7 uur in beslag om uw elektrische auto volledig op te laden.
Tiens via de Nissan Webiste vind men ook nog gratis laadpalen:
Citaat:
http://nl.nissan.be/BE/nl/vehicle/el...ation-map.html

Genk bvb, in de vernieuwde Shopping 1 (wslk in de grote parkeergarage):

GENK SHOPPING CENTER 1
Molenstraat 3600 Genk Belgium

Staat functioneel Dit oplaadpunt is gevalideerd door de leden van NISSAN CHARGING STATION MAP. Gecontroleerd
Afstand 599 m hemelsbreed
vanaf Genk
Route weergeven
Stekkers
Type 2 stekker Versneld laden IN WERKINGMeer
Type 2 stekker Versneld laden IN WERKINGMeer
Type 2 stekker Versneld laden IN WERKINGMeer
Type 2 stekker Versneld laden IN WERKINGMeer
Type 2 stekker Versneld laden IN WERKINGMeer
Type 2 stekker Versneld laden IN WERKINGMeer
Toegang Open voor iedereen
Ids
onbekend
Prijs Opladen gratis

Bijgewerkt op 01/08/2014

Uiteraard gaat men daar dan gratis laden als men even gaat shoppen.
Reken maar mee dat gratis dus.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 november 2014 om 00:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2014, 00:17   #37
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.826
Standaard

prachtig toch gratis laden terwijl je gaat shoppen, uiteraard betaal je wat - zoals de anderen die niet laden - om droog te parkeren in dat parkeerhuis.

Wie kan dat nu parkeren en tanken gelijkertijd even gaan shoppen en volgetankt weer wegrijden.

Genk Shopping center 6 zware laadpalen zoals foto hierboven

http://fr.chargemap.com/img/upload/c...ter-_13180.jpg


Wat een luxe elk parkeervak zijn laadpaal, ik kom me als fossiele sukkel voor als ik nog eens ga aanschuiven aan een goedkope fossiele pomp...

In het WE toch eens een E-kijkje nemen in de nieuwe Shopping 1.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 november 2014 om 00:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2014, 00:19   #38
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ja, het gewicht van een bruikbare E-wagen terugbrengen naar het gewicht van een bruikbare benzine wagen.
Niets is eenvoudiger.
Regeneratief remmen, wat heel dit leugenverhaaltje onder uit haalt, werd hier boven al aangehaald...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2014, 00:23   #39
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Johan Daelemans dikke 0 / gezond verstand 111.
Blijven proberen jong, wij lachen hier al graag eens...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2014, 00:32   #40
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Regeneratief remmen, wat heel dit leugenverhaaltje onder uit haalt, werd hier boven al aangehaald...
Zoiets negeert den Daelemans gewoon en begint over elk speeltje dat je hem toewerpt opnieuw te vitten , tja wie gelooft Dalemand (doordemand) zijn blabla nog ?
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be