![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Minister-President
|
![]() hij betaald belastingen net zoals u en ik en is een Belgische staatsburger. hij heeft recht zijn mening te uiten. deal with it.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand belet die lul om zijn gedacht te zeggen, integendeel. Hij krijgt al van in de vroege morgen in alle media de aandacht. Wat hij NIET mag is ons ZIJN onverdraagzame gezeik opdringen. Wie moeien ons niet met zijn wreedaardige tradities, en hij mag zich niet moeien met de vredelievende tradities waar onze kinderen plezier aan beleven.
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen heeft wel 1 of andere mening, dat mag zolang 't daar bij blijft, maar daarom krijgt iedereen z'n zin nog niet, ook aboe hopelijk niet.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 15 november 2014 om 23:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Europa heeft in ieder geval een traditie op dat gebied. Een kwalijke reputatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een samenleving gaat niet verscheurd worden omdat een "kinderfeest of- traditie" wijzigt of zelfs verdwijnt. Wat een kind nooit heeft gehad, in dit geval een racistisch geïnspireerde zwarte piet, gaat het ook nooit missen. Het zijn vooral de ouderen die verveeld doen of beginnen morren als er aan "Sinterklaas" wordt geraakt, terwijl ze binnen ettelijke jaren in hun graf zullen liggen. Racistische elementen moeten zoveel mogelijk worden geëlimineerd uit commerciële feesten (het gaat hier niet over toogmoppen over zwarten, vreemdelingen,...) en het stoort me dat er daartegen verzet komt! Enkel zo kan de cohesie in een samenleving bevorderd worden en dus niet door uitsluiting. De Wever slaagt er ook goed in om steeds meer in mijn achting te dalen. Nee, het vlaams-nationalisme en ik zullen elkaar nooit vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Guinevere : 16 november 2014 om 00:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet één kind linkt zwarte Piet aan racisme. Dat doen volwassen. Laat het uitgerekend dezelfde volwassenen zijn die zich wel aan zwarte Piet van Sinterklaas ergeren, maar uit wiens hypocriet bakkes men NOOIT één negatief woord zal horen over de wreedaardige genocide op zwarten die het Belgisch koningshuis op haar geweten heeft, en waar ze haar rijkdom aan te danken heeft.
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar las jij dat zwarte Piet een burgeroorlog waard is?
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen Europa?
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat is er na 54 jaar onafhankelijkheid van Congo overgebleven ?? Juist, een puinhoop.
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sinds mensenheugenis betekent voor mij zolang ik weet, en dat is zolang ik leef. Ik ben niet meer van de jongsten en heb nooit anders geweten dan Sinterklaas en zwarte Piet. Geen h�*�*r op mijn hoofd of op dat mijn kinderen en kleinkinderen heeft zwarte Piet ook maar één moment aan racisme gelinkt. Piet was de knecht van de sint, maar NIET omdat hij GEknecht was. Niemand verplichtte hem immers om in de schouwen te kruipen en de kinderschoentjes te vullen. Een racist laat zich trouwens niet zwart schilderen. Mijn kleinzoon speelt al jaren voor zwarte Piet. Hij vindt het beschilderen leuk, verkleedt zich graag, en doet niets liever dan zakken vol lekkers uitdelen. Omdat politiek correcte onnozelaars daar opeens racisme in zien hoeft die traditie niet te verdwijnen. Wie wél iets tegen tradities heeft kan beter het Belgisch koningshuis afschaffen. D�*t heeft pas écht een racistisch verleden. Maar d�*�*r horen we de (s)linkse zagepieten natuurlijk niet over neuten.
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs de kritiek die er kwam op de manier waarop Leopold II zijn kroonkolonie "bestuurde" heeft tot op vandaag niets uitgehaald. Zijn nakomelingen worden niet voor racistische collaborateurs uitgescholden, maar wel stuk voor stuk rijkelijk beloond voor onbewezen diensten. Maar nu er een paar linkse gekken opeens "racisme" ontwaren in de Piet van Sinterklaas moet en zal een onschuldige traditie verdwijnen. Gek zijn doet geen pijn. Maar de gevolgen van linkse hypocrisie wél.
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn trouwens dezelfden gebleven als tijdens de kolonisatie die Congo van zijn rijkdommen beroven.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 16 november 2014 om 00:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
|
![]() Deze discussie is eigenlijk te belachelijk voor woorden. Vooral de krampachtigheid waarmee sommigen zich aan de traditie vastklampen. Het is een kinderfeest, ja, en laat het nu net voor die kinderen geen bal uitmaken hoe die pieten eruit zien. Niemand van de "tegenstanders" vraagt dan ook om de traditie af te schaffen. Wel om de traditie te laten evolueren (zoals ze altijd al heeft gedaan) en dus af te stappen van het duidelijk koloniaal geïnspireerde uiterlijk van zwarte piet. Die uitleg dat zwarte piet zijn kleur te danken heeft aan het roet uit de schouw is trouwens een post-koloniaal verhaal. En daar stellen de kinderen zich ook geen vragen bij (ook al heeft zwarte piet steevast een spierwitte kraag aan zijn pak). Als deze discussie dus al het einde van een traditie zou betekenen, dan is het in de eerste plaats door degenen die zich er krampachtig aan vastklampen. Met een beetje creativiteit was die hele heisa er niet geweest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat Congolezen met het Sinterklaasfeest te maken hebben kan je beter aan de Seksen Coburgers vragen dan aan mij. IK heb namelijk nooit een neger uitgebuit. Of met zijn hele familie te kijk gezet en laten kreperen in een dierentuin voor mensen. IK heb part noch deel gehad aan de moord op zwarte Lumumba. Wie HIER voor zwarte Piet speelt heeft dat nooit anders dan vrijwillig gedaan. Je kan dus beter gaan neuten bij de nakomelingen van de smeerlap die tot op de dag van vandaag teren op de rijkdom die hun zwaar racistische voorvader vergaarde op kap van een volk dat gedwongen werd tot slavenarbeid. Daar heb ik tot nu toe echter nog niet één linkiewinkie over horen neuten, laat staan de afschaffing horen vragen van een compleet nutteloze traditie zoals een middeleeuws koningshuis.
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jouw soort wil de ene traditie "laten evolueren" lees laten verdwijnen wegens het koloniaal geïnspireerd uiterlijk van zwarte Piet, maar een koningshuis dat veel meer dan alleen geïnspireerd is door het uiterlijk van ettelijke miljoenen zwarte pieten, d�*�*r zie jij niet het minste probleem in.
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Net zo min als er één kind van wakker ligt dat het uiterlijk van de zwarte pieten zou veranderen.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |