Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2014, 23:40   #101
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

hij betaald belastingen net zoals u en ik en is een Belgische staatsburger. hij heeft recht zijn mening te uiten. deal with it.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2014, 23:49   #102
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
hij betaald belastingen net zoals u en ik en is een Belgische staatsburger. hij heeft recht zijn mening te uiten. deal with it.
Die kerel heeft het Belgisch staatsburgerschap op een bedrieglijke wijze verkregen. Ze hadden hem dat beter afgepakt ipv van hem terug het land in te laten.
Niemand belet die lul om zijn gedacht te zeggen, integendeel. Hij krijgt al van in de vroege morgen in alle media de aandacht. Wat hij NIET mag is ons ZIJN onverdraagzame gezeik opdringen. Wie moeien ons niet met zijn wreedaardige tradities, en hij mag zich niet moeien met de vredelievende tradities waar onze kinderen plezier aan beleven.
Oud 15 november 2014, 23:54   #103
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Mening wel ja, dat betekent echter niet dat er rekening mee moet gehouden worden en al zeker geen gevolg aan moet gegeven worden.

Iedereen heeft wel 1 of andere mening, dat mag zolang 't daar bij blijft, maar daarom krijgt iedereen z'n zin nog niet, ook aboe hopelijk niet.

Laatst gewijzigd door SDX : 15 november 2014 om 23:54.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2014, 00:00   #104
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Ooit komt er een burgeroorlog tussen Europa en zijn moslims. Op dat moment houdt het normale leven op en zijn er geen lijnvluchten noch andere transportmogelijkheden naar Libanon, Turkije, Marokko, etc.
Dit betekent dat die mensen duizenden kilometers te voet naar hun herkomstland moeten doen. In elk dorpje dat ze doorkruisen zullen mensen hen vijandig bejegenen.
Ik vrees niet dat die confrontaties beslecht worden met woorden.
En ze zullen vele honderden dorpjes en steden moeten doorkruisen.
U bedoeld dat ze zullen moeten vluchten maar niet kunnen vluchten? Een soort van genocide dus?

Europa heeft in ieder geval een traditie op dat gebied. Een kwalijke reputatie.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2014, 00:10   #105
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
Het spel zit hier ook op de wagen, de samenleving kan verder verscheurd worden.
Ik ga volledig akkoord met Movement X.
Een samenleving gaat niet verscheurd worden omdat een "kinderfeest of- traditie" wijzigt of zelfs verdwijnt. Wat een kind nooit heeft gehad, in dit geval een racistisch geïnspireerde zwarte piet, gaat het ook nooit missen. Het zijn vooral de ouderen die verveeld doen of beginnen morren als er aan "Sinterklaas" wordt geraakt, terwijl ze binnen ettelijke jaren in hun graf zullen liggen. Racistische elementen moeten zoveel mogelijk worden geëlimineerd uit commerciële feesten (het gaat hier niet over toogmoppen over zwarten, vreemdelingen,...) en het stoort me dat er daartegen verzet komt! Enkel zo kan de cohesie in een samenleving bevorderd worden en dus niet door uitsluiting.
De Wever slaagt er ook goed in om steeds meer in mijn achting te dalen. Nee, het vlaams-nationalisme en ik zullen elkaar nooit vinden.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2014, 00:12   #106
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Ooit komt er een burgeroorlog tussen Europa en zijn moslims. Op dat moment houdt het normale leven op en zijn er geen lijnvluchten noch andere transportmogelijkheden naar Libanon, Turkije, Marokko, etc.
Dit betekent dat die mensen duizenden kilometers te voet naar hun herkomstland moeten doen. In elk dorpje dat ze doorkruisen zullen mensen hen vijandig bejegenen.
Ik vrees niet dat die confrontaties beslecht worden met woorden.
En ze zullen vele honderden dorpjes en steden moeten doorkruisen.
Moslims? Niet alle zwarten zijn moslim, hoor. En als jij vindt dat "zwarte piet" een burgeroorlog waard is, dan heb je er nog niet veel meegemaakt, denk ik zo.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 16 november 2014 om 00:12.
Oud 16 november 2014, 00:20   #107
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik ga volledig akkoord met Movement X.
Een samenleving gaat niet verscheurd worden omdat een "kinderfeest of- traditie" wijzigt of zelfs verdwijnt.
Een samenleving gaat evenmin verscheurd worden omdat een traditie blijft bestaan zoals ze al sinds mensenheugenis bestaat.

Niet één kind linkt zwarte Piet aan racisme. Dat doen volwassen. Laat het uitgerekend dezelfde volwassenen zijn die zich wel aan zwarte Piet van Sinterklaas ergeren, maar uit wiens hypocriet bakkes men NOOIT één negatief woord zal horen over de wreedaardige genocide op zwarten die het Belgisch koningshuis op haar geweten heeft, en waar ze haar rijkdom aan te danken heeft.
Oud 16 november 2014, 00:21   #108
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moslims? Niet alle zwarten zijn moslim, hoor. En als jij vindt dat "zwarte piet" een burgeroorlog waard is, dan heb je er nog niet veel meegemaakt, denk ik zo.
Waar las jij dat zwarte Piet een burgeroorlog waard is?
Oud 16 november 2014, 00:23   #109
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
U bedoeld dat ze zullen moeten vluchten maar niet kunnen vluchten? Een soort van genocide dus?

Europa heeft in ieder geval een traditie op dat gebied. Een kwalijke reputatie.
Alleen Europa?
Oud 16 november 2014, 00:23   #110
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Een samenleving gaat evenmin verscheurd worden omdat een traditie blijft bestaan zoals ze al sinds mensenheugenis bestaat.

Niet één kind linkt zwarte Piet aan racisme. Dat doen volwassen. Laat het uitgerekend dezelfde volwassenen zijn die zich wel aan zwarte Piet van Sinterklaas ergeren, maar uit wiens hypocriet bakkes men NOOIT één negatief woord zal horen over de wreedaardige genocide op zwarten die het Belgisch koningshuis op haar geweten heeft, en waar ze haar rijkdom aan te danken heeft.
De 19e eeuw is verre van "sinds mensenheugenis". Of bestaat de geschiedenis ervoor volgens u niet?
Oud 16 november 2014, 00:25   #111
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Natuurlijk niet, naast het Belgisch Koningshuis hebben heel veel Belgen (Vlamingen zowel als Walen) veel geld verdiend aan de Congo. De evolutie van Oostende van vissersdorp naar Europese badplaats in de vorige eeuw is met Congogeld betaald geweest. Ik heb geen Vlamingen horen klagen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2014, 00:29   #112
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Natuurlijk niet, naast het Belgisch Koningshuis hebben heel veel Belgen (Vlamingen zowel als Walen) veel geld verdiend aan de Congo. De evolutie van Oostende van vissersdorp naar Europese badplaats in de vorige eeuw is met Congogeld betaald geweest. Ik heb geen Vlamingen horen klagen.
De Congolezen kloegen ook niet, tot er enkele "slimmeriken" dachten dat ze het ook wel zonder de blanken (dixit Belgen) konden rooien.
En wat is er na 54 jaar onafhankelijkheid van Congo overgebleven ??
Juist, een puinhoop.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2014, 00:41   #113
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De 19e eeuw is verre van "sinds mensenheugenis". Of bestaat de geschiedenis ervoor volgens u niet?
Is dat alles wat je hebt onthouden?

Sinds mensenheugenis betekent voor mij zolang ik weet, en dat is zolang ik leef.

Ik ben niet meer van de jongsten en heb nooit anders geweten dan Sinterklaas en zwarte Piet. Geen h�*�*r op mijn hoofd of op dat mijn kinderen en kleinkinderen heeft zwarte Piet ook maar één moment aan racisme gelinkt. Piet was de knecht van de sint, maar NIET omdat hij GEknecht was. Niemand verplichtte hem immers om in de schouwen te kruipen en de kinderschoentjes te vullen.

Een racist laat zich trouwens niet zwart schilderen.
Mijn kleinzoon speelt al jaren voor zwarte Piet. Hij vindt het beschilderen leuk, verkleedt zich graag, en doet niets liever dan zakken vol lekkers uitdelen.
Omdat politiek correcte onnozelaars daar opeens racisme in zien hoeft die traditie niet te verdwijnen. Wie wél iets tegen tradities heeft kan beter het Belgisch koningshuis afschaffen. D�*t heeft pas écht een racistisch verleden. Maar d�*�*r horen we de (s)linkse zagepieten natuurlijk niet over neuten.
Oud 16 november 2014, 00:52   #114
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alsof het iets zou hebben uitgehaald als er iemand protest had aangetekend.
Zelfs de kritiek die er kwam op de manier waarop Leopold II zijn kroonkolonie "bestuurde" heeft tot op vandaag niets uitgehaald. Zijn nakomelingen worden niet voor racistische collaborateurs uitgescholden, maar wel stuk voor stuk rijkelijk beloond voor onbewezen diensten.

Maar nu er een paar linkse gekken opeens "racisme" ontwaren in de Piet van Sinterklaas moet en zal een onschuldige traditie verdwijnen.

Gek zijn doet geen pijn. Maar de gevolgen van linkse hypocrisie wél.
Oud 16 november 2014, 00:54   #115
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Is dat alles wat je hebt onthouden?

Sinds mensenheugenis betekent voor mij zolang ik weet, en dat is zolang ik leef.

Ik ben niet meer van de jongsten en heb nooit anders geweten dan Sinterklaas en zwarte Piet. Geen h�*�*r op mijn hoofd of op dat mijn kinderen en kleinkinderen heeft zwarte Piet ook maar één moment aan racisme gelinkt. Piet was de knecht van de sint, maar NIET omdat hij GEknecht was. Niemand verplichtte hem immers om in de schouwen te kruipen en de kinderschoentjes te vullen.

Een racist laat zich trouwens niet zwart schilderen.
Mijn kleinzoon speelt al jaren voor zwarte Piet. Hij vindt het beschilderen leuk, verkleedt zich graag, en doet niets liever dan zakken vol lekkers uitdelen.
Omdat politiek correcte onnozelaars daar opeens racisme in zien hoeft die traditie niet te verdwijnen. Wie wél iets tegen tradities heeft kan beter het Belgisch koningshuis afschaffen. D�*t heeft pas écht een racistisch verleden. Maar d�*�*r horen we de (s)linkse zagepieten natuurlijk niet over neuten.
Een zwarte piet is inderdaad een, in de geschiedenis, de helper van de Sint, die dus via de schoorsteen de geschenken komt brengen. Wat hebben afrikaanse mensen daarmee te maken? Of was het een gewoonte in onze contreien dat de mensen die schouwstenen reinigden dit deden door eerst lippenstift aan te doen en daarna een pruik op te trekken?
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2014, 00:56   #116
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
De Congolezen kloegen ook niet, tot er enkele "slimmeriken" dachten dat ze het ook wel zonder de blanken (dixit Belgen) konden rooien.
En wat is er na 54 jaar onafhankelijkheid van Congo overgebleven ??
Juist, een puinhoop.
Maar geen negers meer die verplicht worden voor een Belgische koning te werken als slaven, en die hun ledematen kwijt spelen als ze zich verzetten.

Het zijn trouwens dezelfden gebleven als tijdens de kolonisatie die Congo van zijn rijkdommen beroven.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 16 november 2014 om 00:56.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2014, 01:11   #117
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Deze discussie is eigenlijk te belachelijk voor woorden. Vooral de krampachtigheid waarmee sommigen zich aan de traditie vastklampen. Het is een kinderfeest, ja, en laat het nu net voor die kinderen geen bal uitmaken hoe die pieten eruit zien. Niemand van de "tegenstanders" vraagt dan ook om de traditie af te schaffen. Wel om de traditie te laten evolueren (zoals ze altijd al heeft gedaan) en dus af te stappen van het duidelijk koloniaal geïnspireerde uiterlijk van zwarte piet. Die uitleg dat zwarte piet zijn kleur te danken heeft aan het roet uit de schouw is trouwens een post-koloniaal verhaal. En daar stellen de kinderen zich ook geen vragen bij (ook al heeft zwarte piet steevast een spierwitte kraag aan zijn pak). Als deze discussie dus al het einde van een traditie zou betekenen, dan is het in de eerste plaats door degenen die zich er krampachtig aan vastklampen. Met een beetje creativiteit was die hele heisa er niet geweest.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2014, 01:14   #118
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een zwarte piet is inderdaad een, in de geschiedenis, de helper van de Sint, die dus via de schoorsteen de geschenken komt brengen. Wat hebben afrikaanse mensen daarmee te maken? Of was het een gewoonte in onze contreien dat de mensen die schouwstenen reinigden dit deden door eerst lippenstift aan te doen en daarna een pruik op te trekken?
Schouwvegers brengen geen cadeautjes. Die worden trouwens betaald voor hun werk.

Wat Congolezen met het Sinterklaasfeest te maken hebben kan je beter aan de Seksen Coburgers vragen dan aan mij. IK heb namelijk nooit een neger uitgebuit. Of met zijn hele familie te kijk gezet en laten kreperen in een dierentuin voor mensen.
IK heb part noch deel gehad aan de moord op zwarte Lumumba.

Wie HIER voor zwarte Piet speelt heeft dat nooit anders dan vrijwillig gedaan. Je kan dus beter gaan neuten bij de nakomelingen van de smeerlap die tot op de dag van vandaag teren op de rijkdom die hun zwaar racistische voorvader vergaarde op kap van een volk dat gedwongen werd tot slavenarbeid. Daar heb ik tot nu toe echter nog niet één linkiewinkie over horen neuten, laat staan de afschaffing horen vragen van een compleet nutteloze traditie zoals een middeleeuws koningshuis.
Oud 16 november 2014, 01:21   #119
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Deze discussie is eigenlijk te belachelijk voor woorden. Vooral de krampachtigheid waarmee sommigen zich aan de traditie vastklampen. Het is een kinderfeest, ja, en laat het nu net voor die kinderen geen bal uitmaken hoe die pieten eruit zien. Niemand van de "tegenstanders" vraagt dan ook om de traditie af te schaffen. Wel om de traditie te laten evolueren (zoals ze altijd al heeft gedaan) en dus af te stappen van het duidelijk koloniaal geïnspireerde uiterlijk van zwarte piet. Die uitleg dat zwarte piet zijn kleur te danken heeft aan het roet uit de schouw is trouwens een post-koloniaal verhaal. En daar stellen de kinderen zich ook geen vragen bij (ook al heeft zwarte piet steevast een spierwitte kraag aan zijn pak). Als deze discussie dus al het einde van een traditie zou betekenen, dan is het in de eerste plaats door degenen die zich er krampachtig aan vastklampen. Met een beetje creativiteit was die hele heisa er niet geweest.
Wat een toeval weer dat jij de linkiewinkiekant kiest.

Jouw soort wil de ene traditie "laten evolueren" lees laten verdwijnen wegens het koloniaal geïnspireerd uiterlijk van zwarte Piet, maar een koningshuis dat veel meer dan alleen geïnspireerd is door het uiterlijk van ettelijke miljoenen zwarte pieten, d�*�*r zie jij niet het minste probleem in.
Oud 16 november 2014, 01:35   #120
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet één kind linkt zwarte Piet aan racisme.
Net zo min als er één kind van wakker ligt dat het uiterlijk van de zwarte pieten zou veranderen.

Citaat:
Dat doen volwassenen. Laat het uitgerekend dezelfde volwassenen zijn die zich wel aan zwarte Piet van Sinterklaas ergeren, maar uit wiens hypocriet bakkes men NOOIT één negatief woord zal horen over de wreedaardige genocide op zwarten die het Belgisch koningshuis op haar geweten heeft, en waar ze haar rijkdom aan te danken heeft.
Wat een gratuite en op niets gestoelde uitspraak. Alsof de sympathie voor het koningshuis ter linkerzijde zo groot is, laat staan dat zij de verantwoordelijkheid van Leopold II over de wreedheden in Congo niet zouden erkennen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be