Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2014, 09:40   #81
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
En dan komt de dag dat je knallende ruzie hebt met je vrouw. En er ligt in je nachtkastje een pistool...
Wat zou je vrouw d�*�*rmee doen ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2014, 09:42   #82
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
ah, Vuurwapens ...

Nogmaals: als je een vuurwapen wil, dan heb je er één. Zeggen dat je er niets voor wil doen in ruil qua moeite is bewijs dat we als decadente westerlingen overvallen willen worden.
Ik heb (nog) geen vuurwapen, wat niet betekent dat ik overvallen wil worden.

Het klopt dat wie een vuurwapen wil daar kan aan geraken, maar dat is gemakkelijker via onwettige dan wettige weg. Via wettige weg zie ik iemand van 70 jaar of ouder niet meer op een legale manier aan een vuurwapen geraken. Nochtans lopen oudjes minstens zoveel kans om te worden overvallen als andere mensen.

Onze overheid heeft zich (onder de druk van de rooien en haar "spiritueel" aanhangsel) en na het alleenrecht op het gebruik van geweld, het alleenrecht op wapenbezit toegekend. Dit terwijl ze niet in staat is om de bevolking, die werd overgeleverd aan criminelen, te beschermen. Criminelen trekken zich geen zak van de wapenwet aan, noch hebben ze behoefte aan een legaal verkregen vuurwapen. Daar zouden ze alleen maar makkelijker door kunnen opgespoord worden.

Lets face it. De rooien hebben gemakkelijke prooien voor criminelen van ons gemaakt door ons �*lle wapens af te nemen om onszelf te verdedigen. En of de criminelen dat weten!

Uitgerekend daarom wil ik me een vuurwapen aanschaffen!
Wie helpt mij daar een handje bij?
PB welkom.
Oud 21 november 2014, 09:46   #83
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Het klopt dat wie een vuurwapen wil daar kan aan geraken, maar dat is gemakkelijker via onwettige dan wettige weg. Via wettige weg zie ik iemand van 70 jaar of ouder niet meer op een legale manier aan een vuurwapen geraken. Nochtans lopen oudjes minstens zoveel kans om te worden overvallen als andere mensen.

Onze overheid heeft zich (onder de druk van de rooien en haar "spiritueel" aanhangsel) en na het alleenrecht op het gebruik van geweld, het alleenrecht op wapenbezit toegekend. Dit terwijl ze niet in staat is om de bevolking, die werd overgeleverd aan criminelen, te beschermen. Criminelen trekken zich geen zak van de wapenwet aan, noch hebben ze behoefte aan een legaal verkregen vuurwapen. Daar zouden ze alleen maar makkelijker door kunnen opgespoord worden.

Lets face it. De rooien hebben gemakkelijke prooien voor criminelen van ons gemaakt door ons �*lle wapens af te nemen om onszelf te verdedigen. En of de criminelen dat weten!

PB welkom.
Zou je voor een klein alarmpistooltje (dat je zelfs in je sacoche kan steken) een vergunning nodig hebben ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2014, 09:47   #84
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan komt de dag dat je knallende ruzie hebt met je vrouw. En er ligt in je nachtkastje een pistool...
En dan schiet de man zijn vrouw neer?
Hebben ze daar écht een wapen voor nodig? Hun handen volstaan toch?

Vrouwen ruimen een man die ze liever kwijt dan rijk zijn in de regel op een andere manier op dan met een vuurwapen.
Oud 21 november 2014, 09:51   #85
Stoute Jos
Banneling

Standaard

Citaat:

Vrouwen ruimen een man die ze liever kwijt dan rijk zijn in de regel op een andere manier op dan met een vuurwapen.
Vertel knuppel! Hoe heb jij het gedaan?

Laatst gewijzigd door Stoute Jos : 21 november 2014 om 09:51.
Stoute Jos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2014, 09:54   #86
dalibor
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat is waar. Maar steek uw kop aub niet in het zand. In landen waar veel particulieren een vuurwapen bezitten, komen veel meer moorden en doodslagen voor. Niet iedereen gaat over die mentale en fysieke drempel om een naaste te wurgen, dood te slaan of te steken. Maar een trekker is rap overgehaald.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2014, 09:55   #87
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Zou je voor een klein alarmpistooltje (dat je zelfs in je sacoche kan steken) een vergunning nodig hebben ?
Citaat:
Wanneer een bepaald model werd gehomologeerd door de Proefbank voor vuurwapens, mag het wapen vrij worden verkocht (artikel 3 van de Wapenwet van 8 juni 2006); is dat niet het geval, dan is er een vergunning voor nodig.

Een homologatiegetuigschrift dat wordt afgegeven aan de wapenfabrikant of -handelaar, bevestigt dat het betreffende model van alarmwapen niet geschikt is of niet gemakkelijk geschikt kan worden gemaakt voor het afvuren van een vast, vloeibaar of gasvormig projectiel. Met andere woorden, een alarmpistool dat vrij mag worden verkocht, kan enkel en alleen een geluid produceren.
Sorry hoor, maar een "wapen" dat alleen geluid mag produceren mag je steken waar de zon nooit schijnt.

Ik zou wel zot zijn om te mikken op het hart of hoofd van een klootzak die mij overvalt. Ik doorzeef wel zijn benen zodat hij zijn beroep voor de rest van zijn leven kan uitoefenen vanuit een rolstoel.
Oud 21 november 2014, 10:06   #88
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is waar. Maar steek uw kop aub niet in het zand. In landen waar veel particulieren een vuurwapen bezitten, komen veel meer moorden en doodslagen voor. Niet iedereen gaat over die mentale en fysieke drempel om een naaste te wurgen, dood te slaan of te steken. Maar een trekker is rap overgehaald.
In elke keuken liggen messen, en je handen om iemand te wurgen of te versmoren heb je altijd bij.
De meeste mensen strijden op die manier wel met ongelijke wapens. Zeker tegenover criminelen die lak hebben aan de Belgische vuurwapenwet.

In landen waar criminelen weten dat ze tegen een vuurwapen kunnen lopen, en waar de burgers het recht hebben om niet alleen hun leven maar ook hun bezit te verdedigen, bedenkt de doorsnee crimineel zich twee keer voor hij een overval pleegt.
Zware criminelen hou je nérgens mee tegen. Ook niet met vuurwapens, maar dat is in Belgique niet anders.
Oud 21 november 2014, 10:08   #89
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stoute Jos Bekijk bericht
Vertel knuppel! Hoe heb jij het gedaan?
Ik vertrok en liet hen gewoon zitten.
Oud 21 november 2014, 10:15   #90
dalibor
Banneling

Standaard

Citaat:
In elke keuken liggen messen, en je handen om iemand te wurgen of te versmoren heb je altijd bij.
De meeste mensen strijden op die manier wel met ongelijke wapens. Zeker tegenover criminelen die lak hebben aan de Belgische vuurwapenwet.

In landen waar criminelen weten dat ze tegen een vuurwapen kunnen lopen, en waar de burgers het recht hebben om niet alleen hun leven maar ook hun bezit te verdedigen, bedenkt de doorsnee crimineel zich twee keer voor hij een overval pleegt.
Zware criminelen hou je nérgens mee tegen. Ook niet met vuurwapens, maar dat is in Belgique niet anders.
Zijn er dan minder overvallen in pakweg van VS dan bij ons? Natuurlijk niet.
Oud 21 november 2014, 10:26   #91
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Ja ja, we begrijpen het. Jij hebt de grootste.
Gemiddeld en ook nog geen enkele vrouw die het gevoeld heeft horen klagen
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2014, 10:28   #92
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
U zult wellicht niet ergens in een penibel studiootje wonen.
Het enige wat mij stoort aan mijn iets grotere penibele studio is dat daar al veel belastingen voor zijn betaald voor het er stond en elk jaar veel te veel kadastraal inkomen kost. Weggesmeten geld dat onze politiekers op smossen
Oud 21 november 2014, 10:33   #93
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormram Bekijk bericht
Compleet ridicuul wat die vent allemaal geïnstalleerd heeft. Ocharme de buurt waar die broekschijter woont, wanneer hij naar de GB is en zijn alarm begint te loeien, omdat kleine Kevins plastieken bal in de buurt van zijn Schutzbunker is terechtgekomen.

Die twee honden waren meer dan genoeg geweest. En een 9mm pistool ... Da's een sakosjenwapen.
Maar veel van die zaken hebben wel bijna niets gekost. Fiscaal in te brengen (zelfs hondeneten wordt voor een stuk via belastingen gerecupereerd). En jij mag mij een broekschijter noemen. Maar als een inbreker voor mijn huis staat en dan denkt ik zal wel elders gaan inbreken want hier is het te hard beveiligd : hopelijk komt hij dan niet bij u en schiet hij u niet omver!
En als het alarm afgaat zal er heel snel iemand van een privébedrijf ter plaatse zijn. Is het kleine Kevins plastieken bal dan is het een goede test van het systeem
Oud 21 november 2014, 10:34   #94
Tomas
Gouverneur

Standaard

Dat is het voordeel van mensen die weinig hebben en in een niet al te luxueus optrekje wonen, waar het toch gezellig en huiselijk is en waar men genoeg heeft om goed te leven. Ze trekken geen inbrekers aan, want bij hen zijn weinig luxegoederen te vinden en hun woning ziet er ook niet aantrekkelijk genoeg uit om de indruk te wekken dat er veel te rapen valt. Geluk kan men niet stelen, materiële luxe wel. Het is een oude wijsheid niet teveel aan materie te hechten. Dan hoef je het ook niet met je leven te beschermen. Je leven is meer waard dan een of ander technologisch hebbeding van deze tijd.

Laatst gewijzigd door Tomas : 21 november 2014 om 10:53.
Tomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2014, 11:32   #95
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is het voordeel van mensen die weinig hebben en in een niet al te luxueus optrekje wonen, waar het toch gezellig en huiselijk is en waar men genoeg heeft om goed te leven. Ze trekken geen inbrekers aan, want bij hen zijn weinig luxegoederen te vinden en hun woning ziet er ook niet aantrekkelijk genoeg uit om de indruk te wekken dat er veel te rapen valt. Geluk kan men niet stelen, materiële luxe wel. Het is een oude wijsheid niet teveel aan materie te hechten. Dan hoef je het ook niet met je leven te beschermen. Je leven is meer waard dan een of ander technologisch hebbeding van deze tijd.
Dat is wel een erg geitenwollensokken visie.

Materialisme is waar de wereld om draait.
Er zou wel meer bescherming moeten zijn van kapitaalkrachtigen.

Indien het budget dan een probleem is kan men, zoals hierboven beschreven, het "blauw" van straat halen in achtergestelde gebieden.

Die groep heeft toch niets te vrezen.
Oud 21 november 2014, 11:36   #96
dalibor
Banneling

Standaard

De visie zoals die burgemeester ze verwoordt is dan ook weer erg simplistisch. En ze wordt door tal van internationale vergelijkingen tegengesproken. Landen waar het wapenbezit vrij is zijn onveiliger. Maar het staat nu eenmaal goed te zeggen dat men zijn eigendom zelf moet kunnen verdedigen.

Gaat er goed in bij eencelligen.
Oud 21 november 2014, 11:38   #97
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben jij zo iemand die zijn vrouw zou neerschieten bij een forse ruzie?

Dan zou ik in jouw plaats niet alleen geen wapen in huis halen, maar best ook geen vrouw.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2014, 11:53   #98
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is het voordeel van mensen die weinig hebben en in een niet al te luxueus optrekje wonen, waar het toch gezellig en huiselijk is en waar men genoeg heeft om goed te leven. Ze trekken geen inbrekers aan, want bij hen zijn weinig luxegoederen te vinden en hun woning ziet er ook niet aantrekkelijk genoeg uit om de indruk te wekken dat er veel te rapen valt.
Dat is voor een stuk juist. ook zullen er nu al onder vermogenden relatief meer vuurwapenbezitters zijn. Ze zijn immers niet gratis.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 21 november 2014 om 11:53.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2014, 11:55   #99
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja, maar. Een crimineel is een crimineel zoals ik al zei. Iemand di zich niet aan de regels wenst te houden heeft altijd een streep voor in eerste instantie. Dat kan alleen veranderen als we geen regels hebben. Mad Max. beter bekend als: iedereen crimineel. Wil je dat?

Citaat:
PB welkom.
Langs illegale weg zou ik in jouw plaats me hier niet al sterk uitlaten.
Legaal: lid worden van een club, sportschutterlicentie aanvragen.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 21 november 2014 om 11:57.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2014, 11:58   #100
dalibor
Banneling

Standaard

Rechtse vrienden: de strenge wapenwet heb je aan jullie geestesgenoot Hans Van Themsche te danken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be