![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat de tegenstanders minstens ook tegen het rookverbod zijn. En tegen het drankverbod voor -16 jarigen. Men moet toch wel beseffen dat criminelen overal roken waar ze willen en jonge criminelen eender wat drinken.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 24 november 2014 om 13:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat als u met uw sportwapen een homejacker neerschiet die uw familie bedreigde trouwens. Is dat dan legaal? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 november 2014 om 13:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
|
![]() Citaat:
Ook zonder sportschutterslicentie kan je een regelmatig recreatief schutter zijn. De nadruk ligt dus bij het regelmatig oefenen, niet bij sportschieten. Sportschutterslicentie is wel gewoonweg handig voor vergunning van talloze wapencategorieën. Ik wil wel eens weten welke wapens ingeleverd zijn de laatste jaren en welke daarvan NIET behoren tot vergunbare wapens via model 4 of model 9.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 24 november 2014 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 november 2014 om 13:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
|
![]() Citaat:
![]() Neen ik ben daar niet mee akkoord en het klopt ook wettelijk gezien niet. Je kan perfect een handvuurwapen hebben op model 4, maar je moet wel regelmatig gaan schieten. Wil men dat dan gewoonweg niet? Is het te lastig? Te duur? Typisch Vlaams zoals ik al zei: - tis allemaal de schuld van de overheid - ik wil zoveel mogelijk - zo weinig mogelijk moeite - de anderen mogen te veel Het feit dat men niet zomaar iemand omver mag knallen in huis heeft NIETS te maken met de wapenwet. Alle wapens legaal maken en zonder regels gaat niets veranderen aan de definitie van zelfverdediging namelijk dat eigendom niet valt onder die definitie. Als een inbreker snachts naar het bed van uw kind stapt mag je die in 1000 stukken snijden met een bot mes en in elke lidmaat nog eens een kogel boren. Als die uw deurbel aftrekt op straat mag je hem niet eens een schop geven. Daar gaat het over. Hoe veel full auto AKM's je liggen hebt verandert daar niets aan.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 24 november 2014 om 13:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | ||
|
![]() Citaat:
Johan, je mag elk wapen gebruiken ter zelfverdediging. Niet ter verdediging van eigendom. En neen, mensen zijn geen eigendom, dus anderen mag je verdedigen. Citaat:
De grootste vijand is onwetendheid. Vermogende mensen zijn minder onwetend of hebben de middelen om andere hen minder onwetend te maken. Dat is ook zo in de rechtbank of in de medische wereld of in de winkel. Strikt genomen mag je een illegaal wapen gebruiken om je te verdedigen (Je gaat evenwel naast dat feit vervolgd worden parallel voor illegaal wapenbezit) en een legaal wapen niet om iemand in de rug te schieten als die vlucht. Zo "neukend" (vertaald uit engels) moeilijk is dat toch niet?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 24 november 2014 om 14:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En wat met die dief die het gemunt heeft op het bezit? Mag ik die niet gaan zeggen "hey, weg hier" (of moet ik de buit klaar leggen zoals criminologen die een micro krijgen komen verkondigen in de media, wat de absurditeit van de huidige mentaliteit in de wetgeving goed weergeeft mijns inziens) en mag ik voor het geval dat die mijn leven zou bedreigen geen wapen ter hand nemen dan? Want de grens tussen bezit verdedigen en je leven verdedigen kan in een wip omslaan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
|
![]() Citaat:
- hoe gewapend de inbreker is - in hoeverre die enkel je deurbel komt aftrekken Als iemand overdag met een vuurwapen in de hand je deur instamp, lijkt het mij evident dat hij daarmee niet het behang bedreigt. Een vuurwapen is altijd gericht naar iemand en dus een bedreiging. Evenredig geweld heet dat.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 24 november 2014 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja ik vind ook dat het verdedigen van eigendom niet 'excessief' dient te gebeuren. Wat als je een dief in de benen schiet zodat die je eigendom niet zou meenemen? Of hem vastpakt zodat hij niet zou gaan lopen en daarbij toevallig op zijn teen trapt? Wordt je dan niet aangeklaagd wegens fysiek geweld tegen een dief? Verwacht men niet teveel zelfcontrole van mensen en wordt de crimineel niet iets te vlug als slachtoffer gezien? Er bestaat toevallig toch geen criminelenvakbond of zo? Grappig misschien maar tussen politie, rechtssysteem en criminelen is het ten dele zoals tussen een ontvoerder en zijn slachtoffer. Er groeit een band. sympathie zelfs. Lach ermee, maar dit is geen zever. Criminaliteit wordt een deel van het systeem. Het geeft politie en rechtssysteem een bestaansrecht. Criminaliteit is in die zin 'nodig'. Zo'n evoluties dienen onderkend en bewust tegengewerkt te worden of ze worden een probleem. De bestrijders van criminaliteit zitten zo dicht tegen die criminaliteit aan dat het onderscheid begint te vervagen. Verwondert het bijvoorbeeld iemand dat de politie die van de bevolking afgenomen vuurwapens zou verder verkopen op de zwarte markt? Maar nee. Ik ben het zelf tegen gekomen. Ik had een vuurwapen (legaal, getest, geregistreerd en alles door de politie) en een sportschutterslicentie een aantal jaren geleden. Bij een natuurramp die mijn huis vernielde heeft de politie dat meegenomen (niet gezien, maar die waren de enigste daar op dat moment). Men heeft met me 'gelachen' toen ik er aan dacht dat terug te gaan vragen. Dat was al lang op de zwarte markt verkocht waarschijnlijk. En het was voor iedereen met een beetje kennis van hoe de zaken werken evident dat dat zou gebeuren. Bolivia OK. Maar dezelfde mechanismen bestaan elders. Het enige wat ik heb kunnen doen is via een advocaat een brief laten opstellen dat ik mijn wapen 'verloren' was. Uiteindelijk ben ik soms wel blij dat ik ervan af ben want ik voel me relatief veilig waar ik nu woon. Alhoewel het sportelement wel mijn competitiegeest stimuleerde. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 november 2014 om 14:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
Banneling
|
![]() De bevolking dient zich op de eerste plaats te bewapenen tegen agressie van de overheid.
Het 2de amendement van de VS mogen ze hier volledig opnemen in de grondwet. De burger moet het recht hebben zich te beschermen tegen een overheid wanneer die zich misdraagt of in handen valt van een totalitair regime. |
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 24 november 2014 om 14:45. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#316 |
|
![]() Tja, rechten én plichten he. Basis van democratie is dat alles zou moeten komen van uit de bevolking of representatie. Uiteraard dient er ERGENS een vragende partij te zijn (geen politieke).Die is er niet. De kans dat Vlaanderen onafhankelijk wordt is groter dan er een meerheid is voor een 2nd amendement in ons land. Nogmaals: dat zou net WEL democratisch zijn in tegenstelling tot wat anderen wel eens denken. "Democratisch" is newspeak bij velen voor "mijn zin".
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 24 november 2014 om 14:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik maak me niet te veel illusies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#319 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De praktijk is dikwijls anders. De representanten die niet meer vertegenwoordigen en een bevolking onmachtig om daar iets aan te veranderen. Wat doe je bij een democratie die niet meer werkt zoals een motor die is vastgelopen. Of je nu gaat bolletjes kleuren of niet.
|
![]() |
![]() |