![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#381 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Als die inbreker je hond neerschiet, is er geen reden om uit te gaan dat het schot niet voor mensen bedoeld zou zijn.
|
|
|
|
#382 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een Duitse herder. Ik heb het pas 's morgens gemerkt hoor. Toen de daad al achter de rug was. Echt 'leuk' voor de kinderen. Dat je zo iemand niet zelf zou mogen proberen tegenhouden. "Leg de buit beter klaar". Is dat wat we een rechtstaat dienen te noemen? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 november 2014 om 14:39. |
|
|
|
|
|
|
#383 |
|
|
oei, dan is er sowieso weinig waar je je kan op baseren.
|
|
|
|
#384 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Soms geeft u de indruk de overheid te vertegenwoordigen hier. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 november 2014 om 15:54. |
|
|
|
|
|
|
#385 | |
|
|
Citaat:
Alles kan beter, maar daarom de overheid in de grond boren OF opvrijen? Neen er is een grote grijze zone. In elk geval staat het lso van de WAPENWET, wat ik al talloze malen heb willen aantonen. Trouwens, de realiteit in B is exact zoals je ze hier voorstelt, je mag een vluchtende inbreker inderdaad niet neerschieten. Net zoals in Nederland. Interessant eindwerk: http://buck.ugent.be/fulltxt/RUG01/0...12_0001_AC.pdf
Laatst gewijzigd door Steben : 25 november 2014 om 16:14. |
|
|
|
|
|
|
#386 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat doet toch sterk denken aan een overheid die controle en macht voor zichzelf boven veiligheid, rechtvaardigheid en vrijheid van de burger stelt. Ik zal je link eens bekijken. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 november 2014 om 16:47. |
|
|
|
|
|
|
#387 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb dit proefschrift van een rechtsstudent kort overlopen voorlopig.
Wat me opvalt zijn onwetenschappelijke primitieve veronderstellingen zoals Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 november 2014 om 17:01. |
|
|
|
|
|
|
#388 |
|
Parlementslid
|
|
|
|
|
|
|
#389 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een hond is dat uw 'goed' of uw 'lijf'? Want blijkbaar kent de wetgever niet veel anders.
Interessante lectuur. Maar zo arbitrair. Ik verschiet ervan. Bijvoorbeeld waar je in België als moordenaar voor zou worden opgesloten, zou je in de buurlanden voor vrijgesproken worden. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 november 2014 om 17:12. |
|
|
|
|
|
#390 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#391 |
|
|
"rechten" is dan ook geen natuurwetenschappelijke richting
|
|
|
|
#392 |
|
Banneling
|
Wie bij mij inbreekt klop ik op zijn muile (als ik den eersten ben hé) want "ZIJ" zijn het meestal zwaar bewapend .....En van waar komen "ZE"........Denkt u?......Maar "WIJ"zijn het streng verboden ons te verdedigen.....zie maar juweliers en zo !!! we hebben dan weer daarvoor een grappige justitie in belgie........In nederland onlangs kreeg dienen "rechter"(vrouw) een stoel naar haar smoel!!
Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 25 november 2014 om 17:23. |
|
|
|
|
|
#393 | |
|
|
Citaat:
Juwelier Tyberghien is in 2002 schuldig bevonden voor "verschoonbare doodslag". Heeft geen straf gekregen. En de man heeft niets anders gedaan dan een vluchtende inbreker in de rug geschoten vanuit zijn raam en wellicht was dat net niet meer op privéterrein. Letterlijk volgens de wet was dat dus moord zoals we hier bespreken. De soep en heet en zo ..... Dus: - precedenten waarbij een moord - volgens de wet - in feite onbestraft blijft. (In Duitsland sowieso denk ik) - wapenwet laat bijna iedereen toe een wapen te hebben. Resultaat onder burgers: - "wat een apenland" - "criminelen zijn de baas" - "maar ik wil een AK47' - etc etc Beetje overroepen. Wat de burgemeester dus eigenlijk doet is zeggen dat ie zelf niet kan instaan voor alles. Met de nodige emotie en linkiewinkie hysterie als reactie uiteraard. But that's it.
Laatst gewijzigd door Steben : 25 november 2014 om 17:31. |
|
|
|
|
|
|
#394 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
De auteur van dat eindwerk haalt, zoals Johan Bollen terecht uitwijst, een hoop causale verbanden aan zonder ze ook maar één keer de minste moeite te doen om ze aan te tonen. En dat moeten wij dan serieus nemen? |
|
|
|
|
|
|
#395 | |
|
|
Citaat:
Maar de info over NL, D en F vond ik toch heel nuttig, niet de mening van de auteur. Ik vraag me af hoe Tyberghien berecht zou zijn geweest in NL, D en F. Wie weet is ie in B nog het best van er van af gekomen, omdat er interpretatief te werk is gegaan, waar in D misschien de openbare ruimte zou aangekaart zijn. Wie weet. Papier =/= realiteit Nogmaals: de WAPENWET heeft er niets te maken.
Laatst gewijzigd door Steben : 25 november 2014 om 17:40. |
|
|
|
|
|
|
#396 |
|
Parlementslid
|
|
|
|
|
|
|
#397 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je verwacht dat ze tenminste uitgaan van geesteswetenschappelijke kennis. Massa's onderzoeken worden hier aan de kant geschoven en vervangen door goedkope 'propaganda', waarop men dan wetgevingen gaat baseren. De auteur geeft trouwens zelf toe hoe amateuristisch de wet van 2006 tot stand kwam. Ik verwacht toch wat meer ernst van onze volksvertegenwoordigers en wetenschappers.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 november 2014 om 17:42. |
|
|
|
|
|
#398 | |
|
|
Citaat:
Niet dat ik een andere mening heb, maar opletten dat je jouw mening niet anders beoordeelt dan een tegengestelde. Met andere woorden: niet zomaar alles de grond in boren.
Laatst gewijzigd door Steben : 25 november 2014 om 17:44. |
|
|
|
|
|
|
#399 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat: