![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#621 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat u durft te stellen dat die te streng zou zijn, daar kan ik niet bij... Ik had in dat logboek om het even welke naam kunnen noteren. |
|
|
|
|
|
|
#622 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#623 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vind het toch wel een eng idee dat iedere dorpsidioot aan een wapen kan komen. |
|
|
|
|
|
|
#624 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#625 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hij heeft die oude man gewoon super zenuwachtig gemaakt door over procedures te beginnen en de indruk te geven een controleur te zijn die zijn licentie zou kunnen afnemen.
|
|
|
|
|
|
#626 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gaat dit ook niet op bij dit soort zaken? als je een gevaar voor jezelf bent, waarom dan niet voor een ander? ik heb het dan niet over een psychopathische kill he, onhandigheid is voldoende om ernstig schade aan te richten. |
|
|
|
|
|
|
#627 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Hmm, het draadje hier word goed gevuld blijkbaar ?
Het gaat hier over een wapenwet die achterpoortjes blijkt te hebben net zoals dat in Nederland gebeurd met het gedoogbeleid van de coffeeshops..niet verboden om het te verkopen maar de bevoorrading hiervan verbieden. Welke redenaties maken wethouders en parlemanten/congressen binnen de wettelijke regels ? Ik zal de lijn eens doortrekken bij de stelling of het wel toegestaan is om een wapen in huis te hebben ? Als dat het geval is op welke manier wordt dan de schuldvraag beantwoord indien beide tot het schieten overgaan ? 1 vs 1 of 1 vs 2 of meer ? Dat zijn situaties waarbij de beoordeling van de situatie laat lijken op buitenproportioneel geweld..immers de vraag is wie is er echt begonnen ? Dan kan de situatie op verschillende manieren zelf voor en nadelen hebben voor dader en slachtoffer kwestie..waar wordt er dan op gecriminaliseerd ? [Toevoeging; Voor de ene rechter is de dader het slachtoffer of hoofdelijk de dader en de andere rechter zal stellen dat het slachtoffer de dader is of hoofdelijk het slachtoffer, het kan hierbij nog wat verkeren als er geen rekening wordt gehouden met de feiten die op dat moment buiten het 'weten' van de politiediensten hebben plaatsgevonden, en dan heb je die zwijgplicht dat de hele situatie in het voordeel brengt van degene die de drempel van ethisch handelen, of de kwestie van moraalvragen uit de weg gaat op het ontkennen van de feiten !] Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 27 november 2014 om 19:38. |
|
|
|
|
|
#628 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#629 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Een confrontatie zoals je het hier voorstelt is een duidelijke inbreuk hier op. EN het is vlug duidelijk wie die inbreuk gestart heeft.
|
|
|
|
|
#630 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het lid dat mij vergezelde zie me dat dit geen uitzondering was: oude opa's die verplicht maandelijks wat komen klooien met oude rommel om in orde te blijven met hun vergunning. |
|
|
|
|
|
|
#631 | ||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 27 november 2014 om 19:45. |
||
|
|
|
|
|
#632 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Natuurlijk doet u dat. Er zijn er hier nog al geweest in deze draad die de vraag stelden of oude mensen nog wel een vergunning zouden mogen hebben? Veel respect voor de burger hoor ik in die vraag niet.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 november 2014 om 19:28. |
|
|
|
|
|
|
#633 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#634 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het zal wel weer moeten lukken dat ik in uitgerekend de meest onveilige schietclub van het land zat. Maar als ik nog niet eens mag eisen dat een vergunde schutter de meest essentiële veiligheidsvoorschriften niet kent, dan mag men de huidige vergunningen voor mijn part verdelen via Kindersurprise eitjes. |
|
|
|
|
|
|
#635 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#636 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#637 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je ziet tot wat men mensen allemaal drijft met overreglementering. De oplossing kan wel eens erger zijn dan de kwaal. Veiliger zou zijn dat die opa zijn wapen thuis klaar heeft liggen en niet verplicht wordt tot continue 'training'. Dat dient een vrije keuze te zijn en geen verplichting. Maar nee. Je voelt zo als waar ze weer een opening gaan verzinnen voor meer verboden. We moeten opa waarschijnlijk 'tegen zichzelf' gaan beschermen door hem te ontwapenen. Opa heeft daar niet te kiezen. Zo denkt de regelteefbelg nu eenmaal. Respect voor de rechten van opa, voor zijn individualiteit,...ver zoek. Opa is een nummer, een pop, opa is amper een mens. Opa is seniel bij voorbaat.
|
|
|
|
|
|
#638 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#639 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jack heeft het over hoe het vroeger was, met dat bezoekersboek. Ik meen dat dit sterk beperkt is tot afgeschaft nu.
|
|
|
|
|
#640 | |
|
|
Citaat:
|
|