Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moslima met hoofddoek
zeker doen, versterkt imago van multiculturaliteit 6 15,00%
doen maar eisen dat ze haar muts afdoet als ze in contact komt met burgers 9 22,50%
niet doen zoals al mijn colelga's je gaat failliet gaan eraan 25 62,50%
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2014, 12:46   #21
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik vind dit niet kunnen.
Zolang dat niet hindert in het uitvoeren van de job mag dat geen hinderpaal zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2014, 12:49   #22
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik heb al enkele moslima's als stagiaire gehad (niet zelf aangeworven, want ik ben geen afdelingshoofd). Zowel met hoofddoek als zonder. Onder hen is dat ook een punt van discussie. Sommige kunnen alleen met hoofddoek actief zijn op de arbeidsmarkt of studeren (conservatieve ouders). Andere dragen hem uit persoonlijke overtuiging. Nog andere leggen eventuele bezwaren van hun vader naast zich neer en dragen geen hoofddoek.

Je moet zelf weten of je haar aanwerft.
Ik vraag me altijd af wat die hoog opgeleide moslims, waarover men het steeds heeft, precies gestudeerd hebben.
Ik het eerste jaar industrieel ingenieur aan de KUL zit ongeveer 450 man en daar zit in ieder geval geen enkele Belgische Marokkaan of Turk tussen.
Ze zullen allemaal in Gent studeren waarschijnlijk.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2014, 12:51   #23
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik vind dit niet kunnen.
Waarom niet?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2014, 12:54   #24
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als ik de opties in Uw enquete bekijk @Brother Paul ontgoochelt me deze enigszins wat...

Hoe kan men dit toch serieus nemen? Zulke attitudes blijven me verbazen, alhoewel ik geen multukuller ben.

Geef haar een kans, dat betekent uiteindelijk Uzelf een kans geven.
HIER
Oud 30 november 2014, 12:58   #25
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Als ik de opties in Uw enquete bekijk @Brother Paul ontgoochelt me deze enigszins wat...

Hoe kan men dit toch serieus nemen? Zulke attitudes blijven me verbazen, alhoewel ik geen multukuller ben.

Geef haar een kans, dat betekent uiteindelijk Uzelf een kans geven.
2

Alsof de reden om het te doen zou zijn je bedrijf een imago te geven.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2014, 13:02   #26
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Waarom niet?
omdat een werkgever absoluut geen rekening hoeft te houden met enige religieuze overtuigingen van zijn/haar personeel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 30 november 2014 om 13:07.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2014, 13:07   #27
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Niet aannemen, als er morgen kerel met een sombrero hoed komt solliciteren zou ik 'm ook niet aannemen. Al dat gekke gedoe is goed voor op de werksfeer, niet in het bedrijfsleven.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2014, 13:09   #28
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik vraag me altijd af wat die hoog opgeleide moslims, waarover men het steeds heeft, precies gestudeerd hebben.
Ik het eerste jaar industrieel ingenieur aan de KUL zit ongeveer 450 man en daar zit in ieder geval geen enkele Belgische Marokkaan of Turk tussen.
Dan zullen ze deze mensen speciaal voor U geweerd hebben. Ik had weldegelijk verschillende Marokkanen in de groep en zeer efficient ook.

Ze voelen zich wel wat trotser dan een Belg vanwege hun studies, dat is een feit. Ze beseffen uiteraard dat ze bevoordeeld zijn t.o.v. hun lotgenoten. High to the top heb ik ze zien gaan, U moest maar eens weten... U zou zich niet op zulke wijze uitlaten mijn beste eerstejaarse.
HIER
Oud 30 november 2014, 13:10   #29
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
omdat een werkgever absoluut geen rekening hoeft te houden met enige religieuze overtuigingen van zijn/haar personeel.
Ja stel je voor, de ene met een vergiet op zijne kop , de andere met een vetplant, een bedrijf is geen carnavalsvereniging, nietwaar ?
Oud 30 november 2014, 13:12   #30
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Niet aannemen, als er morgen kerel met een sombrero hoed komt solliciteren zou ik 'm ook niet aannemen. Al dat gekke gedoe is goed voor op de werksfeer, niet in het bedrijfsleven.
Alsof U iemand aanneemt...

Enkel de gedachte aangenomen te worden door iemand die alles in grafiekjes ziet is reeds uiterst angstaanjagend.
HIER
Oud 30 november 2014, 13:16   #31
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zolang dat niet hindert in het uitvoeren van de job mag dat geen hinderpaal zijn.
kijk

ze is intelligent, spreekt vlot, kent haar materie, werkt gestructureerd, dus ik zie er technisch geen problemen in

ik heb haar gezegd, ik heb hier boeddha's en maria's staan, maar ik ben niet gelovig. Ik geloof dus in niets meer. Zij daarentegen beweert hoe meer ze studeert hoe meer ze haar geloof versterkt heeft ? Wat ik dan blijbkaar een anomalie vind, vanuit exacte wetenschappen komt men precies niet naar het gelovige punt volgens mij, tenzij ze daar bij de koran veel belang aan hechteh dat wat je doet wetenschappelijk onderbouwd moet zijn. Nu in elk geval in het gesprek had ik geen problemen.

Laatst gewijzigd door brother paul : 30 november 2014 om 13:18.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2014, 13:26   #32
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Velen van ons werken samen met collega's met uitgesproken meningen en overtuigingen. Diepgelovige christenen, harde liberalen, marxisten, ... Zolang die mensen professioneel hun werk doen is dat geen probleem. Waarom wordt dit wel een probleem wanneer die overtuiging veruiterlijkt wordt?
Oud 30 november 2014, 13:35   #33
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Velen van ons werken samen met collega's met uitgesproken meningen en overtuigingen. Diepgelovige christenen, harde liberalen, marxisten, ... Zolang die mensen professioneel hun werk doen is dat geen probleem. Waarom wordt dit wel een probleem wanneer die overtuiging veruiterlijkt wordt?
Omdat bedrijven geen carnavalsverenigingen zijn .
Omdat "geloof" iets is dat tot de privésfeer behoort en iemand anders niet constant moet geconfronteerd worden met uw overtuigingen ter zake.
enz...
Oud 30 november 2014, 13:38   #34
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Persoonlijk zou ik ze weigeren maar zo simpel ligt dat tegenwoordig niet.

Een advocatenkantoor weet er meer over te vertellen. Link

Tegenwoordig zie je ze meer en meer in het straatbeeld die carnavaleske figuren.

Tijdje geleden liep ik in Antwerpen stad even aan de kanten van de Meir rond en ik dacht ik ben verkeerd gelopen, want dit moet Congo of Marokko zijn. (uitwijken naar de kust of andere is ook geen optie meer want daar zijn ze ook al vlotjes aan het infiltreren)

Het was een redelijke tijd geleden dat ik mij nog aan die kanten begeven had maar ik schrok er best wel even van.

En dan gaan ze nog wat heisa maken over Zwarte Piet (de knecht van de Sint in dit geval). Van een kinderfeest moeten ze afblijven. Eigenlijk zetten die oproerkraaiers zichzelf in het zak want OK weg met die Zwarte Pieten, allemaal dan bedoel ik.

Velen die gelokt zijn door het N-VA omdat ze dachten, die gaan er wat aan doen trapten in een val. BDW laat ze ook maar komen. (niet dat ik fan ben van de sossen hoor). Ik bleef rustig verder slapen in goed gezelschap 'verkerende' tijdens de kiezingen.

Eerst onze jonge mensen aan een job helpen er staan er genoeg te trappelen.
Waar ben jij al die tijd geweest?

Ik vroeg me af waar de onderzoeken van daan komen die beweren dat er zo weinig moslims/sluier- of kleeddragenden zijn, want in het straatbeeld zi eje inderdaad iets heel anders.

Oostende, Sint-Niklaas, Zwijndrecht, Leuven, Gent, ... grote en kleine steden, vooral in de centra en in sommige randplekken (veelal sociale woonwijken of armere buurten) zijn ze toch volop aanwezig.
Paddenstoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2014, 13:38   #35
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan zullen ze deze mensen speciaal voor U geweerd hebben. Ik had weldegelijk verschillende Marokkanen in de groep en zeer efficient ook.

Ze voelen zich wel wat trotser dan een Belg vanwege hun studies, dat is een feit. Ze beseffen uiteraard dat ze bevoordeeld zijn t.o.v. hun lotgenoten. High to the top heb ik ze zien gaan, U moest maar eens weten... U zou zich niet op zulke wijze uitlaten mijn beste eerstejaarse.
Eerlijk gezegd, ik denk dat je hier de ingenieurs van Marokkaanse of Turkse origine op één hand kunt tellen.
In Leuven : 0
Oud 30 november 2014, 13:43   #36
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik zie toch regelmatig moslim meisjes in jeans en dikwijls heel bevallig op straat .
Het kan niet anders of een grote groep wil ook uit die dwang van dat geloof.
Door overal op vaste posten zoals loketten en winkels toch weer die uniform te posten ga je de intergratie niet helpen.
Destijds in de koude oorlog lieten ze ook westerse muziek tot ver over de grenzen spelen en niet andersom.
Zo is het maar net!

Weigeren. Je hebt volgens mij de keuze om niet herinnerd te worden aan geloof of religie in je bedrijf en in het kader van gelijke toegankelijkheid voor iederen, zonder zich geaffronteerd te weten worden met een religie, veelal door een bevolkingsgroep die voor decennia onder religieuze voorschriften gebukt ging en zich daar eindelijk uit wist los te rukken...

Misschien moet dat Moslims maar eens duidelijk gemaakt worden: de sleutel tot vooruitgang is het verlaten van godsdienst... Dat was het ook voor ons. Dat kan het ook voor hun zijn (in het midden-oosten).
Oud 30 november 2014, 13:51   #37
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
VUB en Gent hé.
Katholieke universiteit versus Islam.

UHasselt en niet te vergeten UAntwerpen zijn er ook nog natuurlijk!

De instroom is er wel, de uitstroom is helaas niet altijd evenredig. Opvallend is dat richtingen als rechtspraktijk het bijzonder goed doen (hogeschool) en islamistiek of rechten (univ).
Oud 30 november 2014, 13:52   #38
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
kijk

ze is intelligent, spreekt vlot, kent haar materie, werkt gestructureerd, dus ik zie er technisch geen problemen in

ik heb haar gezegd, ik heb hier boeddha's en maria's staan, maar ik ben niet gelovig. Ik geloof dus in niets meer. Zij daarentegen beweert hoe meer ze studeert hoe meer ze haar geloof versterkt heeft ? Wat ik dan blijbkaar een anomalie vind, vanuit exacte wetenschappen komt men precies niet naar het gelovige punt volgens mij, tenzij ze daar bij de koran veel belang aan hechteh dat wat je doet wetenschappelijk onderbouwd moet zijn. Nu in elk geval in het gesprek had ik geen problemen.
Ik begrijp U maar al te goed. Maar zoals U zelf aangeeft, ze kan naar behoren misschien zelfs uitstekend functioneren. In feite is dit Uw geloofskwestie. Denkt U dat het kan, GO! Denkt U daar problemen mee te hebben... stuur vriendelijk wandelen zonder er verder op in te gaan. Zo vermiijdt U problemen of twijfels.

Ach, waarschijnlijk betreft het een jonge vrouw. Zal ook U haar verbieden te werken? Nuff said dus...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 30 november 2014 om 13:58.
Oud 30 november 2014, 13:52   #39
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat bedrijven geen carnavalsverenigingen zijn .
Omdat "geloof" iets is dat tot de privésfeer behoort en iemand anders niet constant moet geconfronteerd worden met uw overtuigingen ter zake.
enz...
Ga dat eens vertellen in de Pelikaanstraat.
Oud 30 november 2014, 13:58   #40
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
In een Arabisch restaurant of een winkel van Perzische tapijten of Egyptische waterpijpen,
kan een verkoopster met een hoofddoek wervend werken
,kwestie van de authenticiteit van Uw producten in de verf te zetten.

In de andere gevallen zal een verkoopster met hoofddoek niet zo wervend werken volgens mij.
Zijn er nog landen waar vrouwen met ontblote borsten werken? Zou dat dan ook toegelaten zijn in een winkel waar producten uit haar land verkocht worden?

Je gaat te ver Witte Kaproen met je gedoog beleid.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be