![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#821 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#822 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#823 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#824 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Freespirit. En of jij dit nu wilt horen of niet: dit is niet jou probleem, beste kinderloze jeugdwerker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#825 |
Banneling
|
![]() Ja, als je alleen maar naar de plaat voor je kop kijkt, zie je natuurlijk geen inhoudelijke argumenten van iemand anders. Dat lijkt me nogal evident. Nogmaals: ik ben niet verantwoordelijk voor het feit dat u blijkbaar niet in staat bent een conclusie te trekken uit mijn post. Nu, dat kunnen de meeste van die moedertjes die zonodig met kindjelief in de gazet moeten gaan medelijden opwekken met één of ander triestig verhaaltje en een zielige foto, ook niet. Ik maak me géén illusies.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#826 |
Banneling
|
![]() Ah, dus het feit dat er kinderen die de basisbeginselen van persoonlijke hygiëne niet kennen meezijn op een kamp, is niet het probleem van de leiding van dat kamp? Allé, dat wordt nog geestig volgende zomer op al die kampen dan!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#827 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#828 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar is het niet triestig geworden dat ouders er a priori van zouden uitgaan dat er potentiële pedo's en kindermisbruikers mee zouden gaan als leiding op kamp ? Vroeger was het zo dat ouders (en hun kinderen) vaak te naïef en goedgelovig waren, nu is het echter andersom. We moeten erop letten dat er geen constante paranoïde sfeer ontstaat, dat zal onze samenleving in haar geheel op termijn zeker geen goed doen ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#829 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad erg en triestig dat we over zoiets banaals als 'kinderen/jongeren die douchen op kamp' al meer dan 41 pagina's hebben moeten volschrijven ! Maar enkele forummers willen daar blijkbaar een groot spel rond maken, waardoor het ook meer 'gewicht' en 'lading' krijgt dan het in feite waard is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#830 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Blijkbaar bent u enorm gepikeerd door dit onderwerp, ik geef wel toe dat ik 'onnozel' ben daar op te willen reageren, maar dat is sterker dan mezelf. U kan uw frustraties misschien beter van u afgooien door eens een blokje rond te gaan lopen of door nog eens goed van bil te gaan met uw wederhelft. Want aan uw verkrompen reacties te zien, is een goede portie seks bij u precies al lang geleden ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#831 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daarom ook dat er nooit één begeleider alleen mag zijn met de kinderen in de doucheruimte. Als je meerdere begeleiders hebt, kunnen ze elkaars 'getuigen' zijn, moesten er ooit loze beschuldigingen worden geuit. Ben nu eens serieus, zou een werkelijke begeleider met ziekte en slechte intenties zijn kans wagen onder het toeziend oog van talloze andere kinderen en zijn collega-begeleiders !? Me dunkt niet, zulk roofdier zal wel zijn andere momenten weten te kiezen, wanneer hij discreet met zijn potentieel slachtoffer alleen kan zijn. Als er één plaats is, waar kinderen niet misbruikt kunnen worden, dan zal het wel die doucheruimte zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#832 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of een ander voorbeeld: via het douchetoezicht hebben wij in het verleden ook al (kleinere) kinderen met teken kunnen opsporen, die konden dan veilig verwijderd worden en waar nodig de wonde ontsmet. Als je dat niet dedecteert, riskeer je op termijn de ziekte van lyme en andere infecties. Denk je dat de ouders dat dan liever zouden hebben ? Krijgen we weer 'nalatigheid' aan ons been ! Gingen de kinderen in het bos spelen, vroegen we aan de iets oudere kinderen op zichzelf of elkaar te 'controleren'. Bij jongere kinderen is dat echter minder evident. Tenminste een vluchtige controle is dan toch wel aangewezen. En vaak zie je die beestjes pas tijens of na het douchen, dat is nu eenmaal een feit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#833 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb me wel voorgenomen minder op alle absurditeiten en aantijgingen te gaan reageren, mijn tijd is daarvoor te kostbaar. Helaas is dat soms sterker dan mezelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#834 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leg het maar uit hoor, verlicht me met uw wijsheden! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#835 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik haal uw post evenmin van onder het stof, maar het lijkt me het goed recht van medeforummers; toch? Ondertussen wacht ik nog op uw toelichting, waarom u denkt dat twaalf - dertienjarigen toezich nodig hebben zoals u dit invult, kop om de hoek en binnenspringen. Volgens mij, en daar reageert u vreemd genoeg dan niet op, is dat helemaal niet nodig, omdat kinderen juist op die leeftijd nogal gevoelig zijn voor vreemden/volwassenen die hun privacy niet respecteren, pedagogisch is wat u doet dan ook niet te verdedigen. Omdat u een oudere man bent, die blijkbaar het prettig vind mee op kamp te gaan, niet dat daar per definitie iets mis mee is, daar beschuldig ik u niet van, wel van gebrek aan inzich in de leefwereld van kinderen, jongere begeleiders zullen daar meer op aansluiten. Bovendien voert u nogal vaak excuses aan die nergens op slaan, een kamp is geen gezinsvervangend insituut, u hoeft kinderen niet bij te brengen hoe ze zich moeten wassen, hoogstens kunt u indien er werkelijk problematische situaties zijn, dit opnemen met de ouders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#836 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toezicht houden bij douchende kinderen kan gewoon niet. Als ik bij ons zo iemand zie dan heeft ie de flikken op mijn dak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#837 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#838 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat je bij de allerkleinsten vluchtig nagaat of er teken zitten, kan ik nog inkomen, maar ook dat hoeft niet naakt, ik twijfel toch langzamerhand wel wat aan uw pedagogische inzichten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#839 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U kon alleen naar lulletjes kijken. Rare wereld waarin u leeft. |
|
![]() |
![]() |