Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2014, 11:32   #881
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Ach mens, in wat voor wereld leef jij eigenlijk? Na voetbalmatchen stak er ook al eens een trainer of begeleider zijn hoofd in de douche binnen om ons aan te manen wat stiller te zijn of rapper voort te doen. En hoe vaak kwam het niet voor dat er een trainer of begeleider van de ploeg in de kleedkamer was terwijl we ons aan het omkleden waren of afdrogen? Bovendien was er één grote doucheruimte per twee kleedkamers, dus als toeval het wilde dat onze match net gedaan was op hetzelfde moment dat een volleybalmatch of weet ik veel wat gedaan was, dan stonden wij als 12-13 jarigen gewoon in dezelfde ruimte te douchen als die andere ploeg die uit volwassen mannen bestond.

In het middelbaar: idem dito. Dacht je nu écht dat de leraar nooit eens binnenkwam terwijl er iemand in zijn nakie stond? Douchesessies waren zelfs halve driloefeningen: nogal logisch als je in 50min tijd dikwijls van een ander gebouw moest komen, omkleden, sporten, douchen, aankleden en binnen die 50 minuten weer in een ander lokaal moest zijn.

Denk je nu écht dat één van ons daar ooit problemen van gemaakt heeft? Of één van de ouders? Mens toch! Maar een bloot kind op kamp, én heel het land staat in rep roer blijkbaar... Ik ben zelf nog meegeweest als kok op kampen van de jeugdbeweging (dus nee, ik kwam hélemaal niet in de buurt van de douches). Welja, je moest eens weten hoevaak zo'n kinderen daar rondlopen in niet meer dan een zwem-/bikini- of onderbroek? Ook die van 12-13 jaar... Maargoed, als diezelfde volwassene(n) ze dan plots in hun bloten of hun onderbroek zien staan tijdens een douchesessie of een kleedruimte, dan gaan ze plotseling zwaar getraumatiseerd zijn daarvan? Tuurlijk!
Vent toch, blijkbaar snap je het verschil niet tussen trainers, sporters, en een oudere vrijwilligers op een kamp met kinderen. Jou probleem, ,niet het mijne.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2014, 11:35   #882
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ach mens, in wat voor wereld leef jij eigenlijk? Na voetbalmatchen stak er ook al eens een trainer of begeleider zijn hoofd in de douche binnen om ons aan te manen wat stiller of kalmer te zijn of rapper voort te doen. En hoe vaak kwam het niet voor dat er een trainer of begeleider van de ploeg in de kleedkamer was terwijl we ons aan het omkleden waren of afdrogen? Om de kleren te verzamelen, de portefeuilles/horloges/paspoorten terug te bezorgen, bonnetjes uit te delen, ...

Bovendien was er in het sportcentrum van mijn gemeente één grote doucheruimte per twee kleedkamers, dus als toeval het wilde dat onze match net gedaan was op hetzelfde moment dat een volleybalmatch of weet ik veel wat gedaan was, dan stonden wij als 12-13 jarigen gewoon in dezelfde ruimte te douchen als die andere ploeg die uit volwassen mannen bestond. (enkel scheiding tussen m en v's)

In het middelbaar: idem dito. Dacht je nu écht dat de leraar nooit eens binnenkwam terwijl er iemand in zijn nakie stond? Douchesessies waren zelfs halve driloefeningen mét toezicht: nogal logisch als je in 50min tijd dikwijls van een ander gebouw moest komen, omkleden, sporten, douchen, aankleden en binnen die 50 minuten weer in een ander lokaal moest zijn.

Denk je nu écht dat één van ons daar ooit problemen van gemaakt heeft? Of één van de ouders? Mens toch! Maar een bloot kind op kamp, én heel het land staat in rep roer blijkbaar... Ik ben zelf nog meegeweest als kok op kampen van de jeugdbeweging (dus nee, ik kwam hélemaal niet in de buurt van de douches als er kinderen waren). Welja, je moest eens weten hoevaak zo'n kinderen daar rondlopen in niet meer dan een zwem-/bikini- of onderbroek? Ook die van 12-13 jaar... Maargoed, als diezelfde volwassene(n) ze dan plots in hun bloten of hun onderbroek zien staan tijdens een douchesessie of een kleedruimte, dan gaan ze plotseling zwaar getraumatiseerd zijn daarvan? Tuurlijk!
Zeer juist... heb dezelfde 'geschiedenis' gepost.
Waar ze de dag van vandaag een spel over maken, dat is toch niet te geloven hé!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2014, 11:39   #883
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Hé, hé, de aap komt uit de mouw. Eindelijk.

Even recapituleren waar die argumenten voor toezicht op douchende kinderen zoal uit bestaan, want naargelang de discussie vordert durven die argumenten nogal eens te veranderen van aard en inhoud:

- om bekkenbreuken en andere verwondingen tegen te gaan (sic)
- hygiënische redenen, zoniet stinken de kinderen uren in de wind (sic)
- opsporen van teken (sic)

Dit alles wordt tegengegaan door heel 'sporadisch eens om de hoek te kijken' (sic) en/of vlug 'even binnen te springen' (sic). Straffe gasten, die toezichthouders...

Wanneer vervolgens een vrouw die zielige flutargumenten naar de prullenmand verwijst is die vrouw eensklaps bekrompen en seksueel gefrustreerd en dient ze dringend eens te worden genomen door haar wederhelft (sic).

Mijn gelukwensen. Inzake argumentatie heb je eindelijk de bodem van de beerput bereikt.
Dank u wel, ik waardeer dat u dit doet.
Want blijkbaar mag je als vrouw er niet op wijzen dat ook pedofielen die niet " actief " zijn wel situaties zoeken waarbij ze ongehinderd aan hun kick kunnen komen, kampen met kinderen waar je als vrijwilliger mee kunt, zijn dan prima kansen.

Kun je dit volledig voorkomen? Nee, maar je kunt wel vermijden dat die mensen hun kansen krijgen en dat kamp om verkeerde redenen aantrekkelijk vinden,, door onnodig toezicht gewoonweg niet toe te laten.
Blijkbaar ben je gefrustreerd, een tante nonneke, en dringend aan neuken toe wanneer je daarop wijst, wat vooral iets zegt over die forummers die zich zo uitlaten!
Fijn toch ook een ietswat genuanceerder denken nog tegen te komen op dit forum.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2014, 11:52   #884
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Vent toch, blijkbaar snap je het verschil niet tussen trainers, sporters, en een oudere vrijwilligers op een kamp met kinderen. Jou probleem, ,niet het mijne.
Ja, dat verschil snap ik inderdaad niet nee! Volwassene die toezicht houdt bij kinderen/adolescenten. Of ben je zo gruwelijk naïef te denken dat een trainer of ouder nooit pedofiele neigingen kan hebben? Het feit alleen al dat je ouderlijk toezicht bij een douchend kind thuis al als 'minder fout' omschrijft, is al om te kotsen!

*KNIP*Je begint hier al met zaken als 'kicks door te kijken' te goochelen. Leg mij eens uit hoe je zoiets ooit gaat bewijzen? Als mensen als jij met je oerconservatieve ideëen ooit het overwicht (terug)krijgen, dan gaan volwassen mannen een héél mooie toekomst tegemoet. Dan gaat een volwassen man niet meer gaan zwemmen voor zijn conditie en de lichaamsbeweging, maar om een 'kick' te krijgen van kinderen in een zwembroek of bikini. Dan gaat een volwassen man niet meer naar het strand om te ontspannen of wat van de zon te genieten, maar om op schandelijke wijze een kick te krijgen van de vele schaarsgeklede kinderen die daar ook rondlopen en spelen. Naaktstranden, gemeenschappelijke saunaruimtes, ... schaf maar allemaal af! Er moest maar eens een man een kick krijgen van het bloot lijf van een ander!

En om nu éénmaal op jouw steeds wederkerend geneuzel over 'waarom er toezicht moet zijn bij een groep 12-13-jarigen die douchen op kamp'? Wel beste mevrouw, om dezelfde reden dat er toezicht moet zijn als diezelfde 12-13-jarigen op schoolreis gaan, op school in de refter eten, voor de jeugdbeweging van deur tot deur zaken gaan verkopen, in groep met de jeugdbeweging langs de straat wandelen, etc... : om ze wat kalm en rustig te houden, om bepaalde conflicten te vermijden of in de kiem te smoren en om zoveel mogelijk de veiligheid te behouden. Niet meer of minder dan dat!

*KNIP*

Gelieve niet te schelden en niet persoonlijk te worden.

Laatst gewijzigd door Akira : 5 december 2014 om 00:30.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2014, 11:55   #885
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dank u wel, ik waardeer dat u dit doet.
Want blijkbaar mag je als vrouw er niet op wijzen dat ook pedofielen die niet " actief " zijn wel situaties zoeken waarbij ze ongehinderd aan hun kick kunnen komen, kampen met kinderen waar je als vrijwilliger mee kunt, zijn dan prima kansen.

Kun je dit volledig voorkomen? Nee, maar je kunt wel vermijden dat die mensen hun kansen krijgen en dat kamp om verkeerde redenen aantrekkelijk vinden,, door onnodig toezicht gewoonweg niet toe te laten.
Blijkbaar ben je gefrustreerd, een tante nonneke, en dringend aan neuken toe wanneer je daarop wijst, wat vooral iets zegt over die forummers die zich zo uitlaten!
Fijn toch ook een ietswat genuanceerder denken nog tegen te komen op dit forum.
Alice, speel het safe met je kinderen (als je er hebt natuurlijk) en hou ze dicht bij jou, overal en ten allen tijde. Ver weg van de boze wereld.
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2014, 21:40   #886
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een onzin, want het gaat helemaal niet over preutsheid! Wel over grensoverschrijdend gedrag,van volwassenen naar kinderen - jongeren toe en hoe ervoor te zorgen dat je die kans minimaal maakt.
Veel volwassenen zijn namelijk niet zo onschuldig, en die zijn vooral te vinden in " vrijwilligerswerk " met kinderen, dergelijke kampen inbegrepen waarmee ik nogmaals niet stel dat dit bij u aan de orde zou zijn, maar ook hoe u nu gedrag wat eigenlijk gewoon niet kan, als doodnormaal voorstelt, omdat het allemaal " zo onschuldig zou zijn, getuigt of van grenzeloze naiviteit of van totaal gebrek aan enig pedagogisch inzicht.

Het is trouwens nooit op kampen gebruikelijk geweest dat volwassen vreemde mannen " toezicht " hielden op doucheruimtes van jonge meisjes rond twaalf jaar.
I
Wat bedoel je met 'veel' volwassenen ? Doel je daarbij op een meerderheid of een grote minderheid ? Ben je nu niet een beetje paranoïde aan het worden ?

Bij ons, toen ik als kind meeging, was er sporadisch een begeleider van het andere geslacht mee in de doucheruimte. Nu is dat uiteraard ondenkbaar - ook voor mij - en het is logisch dat zulks niet meer getolereerd wordt, maar destijds gebeurde het dus wel, heb het zelf meegemaakt. Tijden veranderen, maatschappelijke gevoeligheden doen hun intrede, en daar moet je je natuurlijk enigzins aan aanpassen. Maar we mogen natuurlijk ook niet overdrijven, want wat zal het volgende zijn dat men 'onheus' zal vinden van begeleiders ? Mogen we binnenkort niet meer met de kinderen naar het zwembad gaan, want dan zien we de jongetjes en de meisjes in hun zwemkledij ? Het moet wel werkbaar blijven !
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2014, 21:43   #887
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht

Meent u dat nu echt?? Volwassen mannen die toezicht hielden bij meisjes? En vrouwen die toezicht hielden bij jongetjes? En alsof dat nog niet erg genoeg is vindt u het OK dat 8-9-jarige jongens en meisjes samen douchen!
Ik vind dat in het huidige klimaat zeker niet OK ! Dat heb ik overigens nooit beweerd. Ik wilde maar zeggen dat men daar vroeger geen punt van maakte. Nu is men op dat gebied terug een stuk preutser geworden. In de mate van het mogelijke moeten we ons daaraan aanpassen. Begeleiders van het andere geslacht voor 'toezicht' en jongens en meisjes die door elkaar douchen, dat zou nu ondenkbaar zijn en niet meer te tolereren. Maar we moeten dus wel redelijk blijven, er is niets mis met kinderen die gaan douchen na een dag van sport en spel. Dat is louter functioneel naakt.

Laatst gewijzigd door freespirit : 4 december 2014 om 21:44.
Oud 4 december 2014, 21:46   #888
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Dat lijkt me geen slecht idee na Dutroux.
En het is opnieuw prijs in Aarlen.
Het is inderdaad opnieuw prijs in Aarlen. Maar dat heeft hier geen zier te maken met deze draad !
Oud 4 december 2014, 21:48   #889
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het gaat over grensoverschrijdend gedrag, kicken op kijken naar naakte jongeren die net aan pubertijd beginnen is daar een vorm van. Of dacht u dat er geen pedofielen zijn die dit doen?
Reden genoeg dus over overbodig toezicht gewoon niet toe te laten, bij jongere kinderen is dat wel nodig maar uw voorstelling van toezicht bij twaalf - dertienjarigen helemaal niet.

Het is de taak van kampleiding om ook mogelijk grensoverschijdend gedrag van volwassenen niet mogelijk te maken, zo vermijd je de foute vrijwilliger!
Bent u zo iemand die constant op heksenjacht gaat naar de 'foute' vrijwilliger ? Heb eens wat meer geloof in de goedheid van de mensen, de meeste vrijwillige begeleiders zijn geen verdoken pedofiele geilaards die kicken op kinderpiemeltjes.
Oud 4 december 2014, 21:51   #890
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Hé, hé, de aap komt uit de mouw. Eindelijk.

Even recapituleren waar die argumenten voor toezicht op douchende kinderen zoal uit bestaan, want naargelang de discussie vordert durven die argumenten nogal eens te veranderen van aard en inhoud:

- om bekkenbreuken en andere verwondingen tegen te gaan (sic)
- hygiënische redenen, zoniet stinken de kinderen uren in de wind (sic)
- opsporen van teken (sic)

Dit alles wordt tegengegaan door heel 'sporadisch eens om de hoek te kijken' (sic) en/of vlug 'even binnen te springen' (sic). Straffe gasten, die toezichthouders...

Wanneer vervolgens een vrouw die zielige flutargumenten naar de prullenmand verwijst is die vrouw eensklaps bekrompen en seksueel gefrustreerd en dient ze dringend eens te worden genomen door haar wederhelft (sic).

Mijn gelukwensen. Inzake argumentatie heb je eindelijk de bodem van de beerput bereikt.
Het is dat die argumentatie van die 'vrouw' en enkele anderen altijd zo hoogdravend is geweest ! Ze heeft er zelf om gevraagd ... En wat is eigenlijk uw toegevoegde waarde in de hele discussie ? Blijft u maar vanuit uw ivoren toren verder raaskallen !
Oud 4 december 2014, 21:57   #891
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ach mens, in wat voor wereld leef jij eigenlijk? Na voetbalmatchen stak er ook al eens een trainer of begeleider zijn hoofd in de douche binnen om ons aan te manen wat stiller of kalmer te zijn of rapper voort te doen. En hoe vaak kwam het niet voor dat er een trainer of begeleider van de ploeg in de kleedkamer was terwijl we ons aan het omkleden waren of afdrogen? Om de kleren te verzamelen, de portefeuilles/horloges/paspoorten terug te bezorgen, bonnetjes uit te delen, ...

Bovendien was er in het sportcentrum van mijn gemeente één grote doucheruimte per twee kleedkamers, dus als toeval het wilde dat onze match net gedaan was op hetzelfde moment dat een volleybalmatch of weet ik veel wat gedaan was, dan stonden wij als 12-13 jarigen gewoon in dezelfde ruimte te douchen als die andere ploeg die uit volwassen mannen bestond. (enkel scheiding tussen m en v's)

In het middelbaar: idem dito. Dacht je nu écht dat de leraar nooit eens binnenkwam terwijl er iemand in zijn nakie stond? Douchesessies waren zelfs halve driloefeningen mét toezicht: nogal logisch als je in 50min tijd dikwijls van een ander gebouw moest komen, omkleden, sporten, douchen, aankleden en binnen die 50 minuten weer in een ander lokaal moest zijn.

Denk je nu écht dat één van ons daar ooit problemen van gemaakt heeft? Of één van de ouders? Mens toch! Maar een bloot kind op kamp, én heel het land staat in rep roer blijkbaar... Ik ben zelf nog meegeweest als kok op kampen van de jeugdbeweging (dus nee, ik kwam hélemaal niet in de buurt van de douches als er kinderen waren). Welja, je moest eens weten hoevaak zo'n kinderen daar rondlopen in niet meer dan een zwem-/bikini- of onderbroek? Ook die van 12-13 jaar... Maargoed, als diezelfde volwassene(n) ze dan plots in hun bloten of hun onderbroek zien staan tijdens een douchesessie of een kleedruimte, dan gaan ze plotseling zwaar getraumatiseerd zijn daarvan? Tuurlijk!
In welke wereld Alice leeft weet ik niet, misschien 'Alice in Wonderland' ?

Misschien heeft ze wel een slechte jeugdervaring gehad of zelf een trauma opgelopen van een niet zo leuk feit. Maar dan kan ze beter echte hulp of therapie zoeken, het is dan niet aangewezen hier van jetje te blijven geven, loze veronderstellingen te doen en ook nog eens talloze insinuaties te uiten. Zij is natuurlijk niet de enige, de meeste 'moord en brand' schreeuwers hier hebben waarschijnlijk in de verste verte geen ervaring met jeugdwerk, of het moest in de nonnekesschool zijn. Er zijn nu eenmaal mensen die zich altijd interessant willen maken en dit is daar natuurlijk een sensationeel topic voor.
Oud 4 december 2014, 21:58   #892
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
U kunt blijkbaar niet begrijpend lezen, nog een extra cursus die ik je zou aanraden.
Oud 4 december 2014, 21:59   #893
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Zeer juist... heb dezelfde 'geschiedenis' gepost.
Waar ze de dag van vandaag een spel over maken, dat is toch niet te geloven hé!
Leuk dat er tenminste ook nog mensen met 'gezond verstand' op dit forum zitten !
Oud 4 december 2014, 22:02   #894
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Alice, speel het safe met je kinderen (als je er hebt natuurlijk) en hou ze dicht bij jou, overal en ten allen tijde. Ver weg van de boze wereld.
We moeten haar een 'glazen stolp' cadeau doen ! En voor de dochters een boerka voor onder de douche of een boerkini voor tijdens het zwemmen !
Oud 4 december 2014, 22:04   #895
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Hou uw kinderen weg van die kampen.

De boodschap is duidelijk.
We hebben inderdaad liever dat 'paranoïde' ouders zoals u hun kinderen ver weg houden van kampen. Want zulke ouders brengen de jeugdwerking in gevaar door loze beschuldigingen te uiten.
Oud 4 december 2014, 23:07   #896
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat verschil snap ik inderdaad niet nee! Volwassene die toezicht houdt bij kinderen/adolescenten. Of ben je zo gruwelijk naïef te denken dat een trainer of ouder nooit pedofiele neigingen kan hebben? Het feit alleen al dat je ouderlijk toezicht bij een douchend kind thuis al als 'minder fout' omschrijft, is al om te kotsen!

*KNIP* Je begint hier al met zaken als 'kicks door te kijken' te goochelen. Leg mij eens uit hoe je zoiets ooit gaat bewijzen? Als mensen als jij met je oerconservatieve ideëen ooit het overwicht (terug)krijgen, dan gaan volwassen mannen een héél mooie toekomst tegemoet. Dan gaat een volwassen man niet meer gaan zwemmen voor zijn conditie en de lichaamsbeweging, maar om een 'kick' te krijgen van kinderen in een zwembroek of bikini. Dan gaat een volwassen man niet meer naar het strand om te ontspannen of wat van de zon te genieten, maar om op schandelijke wijze een kick te krijgen van de vele schaarsgeklede kinderen die daar ook rondlopen en spelen. Naaktstranden, gemeenschappelijke saunaruimtes, ... schaf maar allemaal af! Er moest maar eens een man een kick krijgen van het bloot lijf van een ander!

En om nu éénmaal op jouw steeds wederkerend geneuzel over 'waarom er toezicht moet zijn bij een groep 12-13-jarigen die douchen op kamp'? Wel beste mevrouw, om dezelfde reden dat er toezicht moet zijn als diezelfde 12-13-jarigen op schoolreis gaan, op school in de refter eten, voor de jeugdbeweging van deur tot deur zaken gaan verkopen, in groep met de jeugdbeweging langs de straat wandelen, etc... : om ze wat kalm en rustig te houden, om bepaalde conflicten te vermijden of in de kiem te smoren en om zoveel mogelijk de veiligheid te behouden. Niet meer of minder dan dat!

*KNIP*
Je bent precies wel heel serieus doordrongen van haat.

Laatst gewijzigd door Akira : 5 december 2014 om 00:35.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2014, 23:48   #897
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Wat bedoel je met 'veel' volwassenen ? Doel je daarbij op een meerderheid of een grote minderheid ? Ben je nu niet een beetje paranoïde aan het worden ?

Bij ons, toen ik als kind meeging, was er sporadisch een begeleider van het andere geslacht mee in de doucheruimte. Nu is dat uiteraard ondenkbaar - ook voor mij - en het is logisch dat zulks niet meer getolereerd wordt, maar destijds gebeurde het dus wel, heb het zelf meegemaakt. Tijden veranderen, maatschappelijke gevoeligheden doen hun intrede, en daar moet je je natuurlijk enigzins aan aanpassen. Maar we mogen natuurlijk ook niet overdrijven, want wat zal het volgende zijn dat men 'onheus' zal vinden van begeleiders ? Mogen we binnenkort niet meer met de kinderen naar het zwembad gaan, want dan zien we de jongetjes en de meisjes in hun zwemkledij ? Het moet wel werkbaar blijven !
Waar ging u op kamp dan???? Ik ging als kind ook op kamp, ik ben zeker ouder dan u maar ik heb nooit meegemaakt dat mannelijke begeleiders bij ons - meisjes- in de doucheruimte kwamen hoor!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2014, 23:59   #898
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waar ging u op kamp dan???? Ik ging als kind ook op kamp, ik ben zeker ouder dan u maar ik heb nooit meegemaakt dat mannelijke begeleiders bij ons - meisjes- in de doucheruimte kwamen hoor!
Dat gebeurde allicht niet overal, maar dus wel op sommige kampen. Ik beweerde niet dat dat vaste prik was, maar dat de mensen er toen niet echt aanstoot aan namen.
Oud 5 december 2014, 07:33   #899
Allesstroomt
Gouverneur

Allesstroomt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet moeilijk. Dat bestond toen nog niet. Ik ben zeker niet ouder dan u en wij wasten ons in plastieken bakjes of op het laatst soms onder zelf gemaakte één persoonsdouches. Toezicht ? Niet vandoen.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 07:40   #900
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Mijn eigen ouders kwamen op die leeftijd ook de badkamer niet meer binnengevallen, maar dat is anders.

Kinderen die alleen thuis staan te douchen, zijn niet te vergelijken met een hele hoop kinderen in groep. U ziet dat blijkbaar niet in.
Als ervaringsdeskundige, weet ik dat het not done is om toezicht te houden bij douchende kinderen.
Ik zie het de hele zomer lang, de leiding is in de buurt maar nooit in de doucheruimtes zelf (tenzij bij de heel kleine kinderen).
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be