Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2014, 23:40   #101
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Gorky is "de bittere" in het russisch.
Luc De Vos had iets met Rusland. En met ruimte.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2014, 10:12   #102
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Ik vind dat er zo over, alsof de man nooit iets slechts of verkeerd zou gedaan hebben. Hij was ook een mens met gebreken zoals u en ik.
Vind ik er ook over. Ik kende hem amper. Moet ik me nu gaan verdiepen in zijn liedjes ? Ik ga nu wat eten. Ik stel voor dat gij hetzelfde doet.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2014, 10:18   #103
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Die van mij zou iedereen mogen kennen. Zeker als het mensen een soort van geruststelling kan geven.
Uw doodsoorzaak "ooit" is nu al gekend.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 9 december 2014 om 10:31.
Oud 9 december 2014, 10:22   #104
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik ben gewoon stomverbaasd door de enorme hype die rond die man zijn overlijden wordt gemaakt. Voor mij was hij gewoon een van de figuren uit het Vlaamse pop-wereldje. Het is jammer dat hij relatief jong gestorven is, dat wel. Jammer voor hem en voor de wellicht talrijke fans die hij vooral in Gent had.

Maar verdient dat nu al de heisa die we meegemaakt hebben? Gisteren als eerste item in het nieuws vermeld door Martine Tanghe. Deze avond alweer. Het is in feite nog erger dan wanneer een staatshoofd sterft. Bij de VRT hebben ze blijkbaar elke zin voor proporties en voor de realiteit verloren.
Ik ben het voor de volle 100% eens met die mening. Ik wist amper dat hij zanger was. Zijn kop kwam me bekend voor, that's all.
Oud 9 december 2014, 10:29   #105
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ho maar, nu heb je daar wel wat geschreven hoor! Zo iets schrijven omtrent Luc De Vos is blijkbaar allesbehalve "politiek correct". Als Martine Tanghe in hoogst eigen persoon met een grafstem en met een gelaat dat verwrongen was van emotie de dood van die man komt aankondigen als eerste punt in het nieuws, tja, wie ben jij dan om het belang van deze BV aan te vechten?
Xeno behoort dan denk ik, ook niet tot de politiek correcten, en ik evenmin. Zal mij worst wezen wat een rode rattrut van de VRT denkt over haar idool. Maar haar mening tegen wil en dank van de sommigen in Vlaanderen willen opdringen is er over.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 9 december 2014 om 10:29.
Oud 9 december 2014, 10:46   #106
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Ik hoor dat het zelfmoord was.
Oud 9 december 2014, 10:47   #107
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Vind ik er ook over. Ik kende hem amper. Moet ik me nu gaan verdiepen in zijn liedjes ? Ik ga nu wat eten. Ik stel voor dat gij hetzelfde doet.

als je van je onwetendheid afwil kan je hier starten :

http://www.demorgen.be/muziek/bloeds...-mia-a2143958/
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2014, 10:53   #108
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik hoor dat het zelfmoord was.
zelfmoord door orgaanfalen?
Oud 9 december 2014, 11:35   #109
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben het voor de volle 100% eens met die mening. Ik wist amper dat hij zanger was. Zijn kop kwam me bekend voor, that's all.
Ik vind het altijd grappig als mensen trots zijn op hun onwetendheid. Luc De Vos kende ik niet als mens, maar dat hij een begenadigd schrijver was weet ik dan weer wel. In dat opzicht vind ik het heel erg jammer dat de man zo vroeg is heengegaan en als anderen hem willen eren voor de mens die hij was dan doen ze daar niemand kwaad mee. Waarom iemand dan met zijn onwetendheid te koop moet lopen om dat als belachelijk af te doen is mij een vraagteken.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2014, 11:55   #110
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik vind het altijd grappig als mensen trots zijn op hun onwetendheid. Luc De Vos kende ik niet als mens, maar dat hij een begenadigd schrijver was weet ik dan weer wel. In dat opzicht vind ik het heel erg jammer dat de man zo vroeg is heengegaan en als anderen hem willen eren voor de mens die hij was dan doen ze daar niemand kwaad mee. Waarom iemand dan met zijn onwetendheid te koop moet lopen om dat als belachelijk af te doen is mij een vraagteken.
Jij noemt dat trots zijn op hun onwetendheid, omdat je zelf interesse in dit soort mensen of zaken hebt. Laat me het echter zo stellen: er zijn een aantal zaken die mij totaal niet interesseren zoals bvb kleinkunst, schrijvers, Vlaamse zangers, voetbal, tennis, sport in het algemeen, familiekwesties, sommige godsdiensten. Is dat dan een onwetendheid ? Strikt genomen misschien wel tegenover al diegenen die daarin geinteresseerd zijn. Moest ik me nu wel interesseren in Vlaamse zangers was dat wel een onwetendheid van mij. Nu niet want laat me raden dat jij even onwetend bent in een van de volgende zaken die meer of nog veel belangrijker zijn ..

Ga ik aan jou nu bvb een en ander vragen over autotechniek of over computers of wetenschap en je dan een onwetende noemen ? Nee dus als het je niet interesseert. Ik kende hem dus alleen aan zijn kop.

Ik loop dus niet met mijn onwetendheid te koop tout court. Je kan hoogstens beweren dat het mij totaal niet interesseert en dat heeft dus niets te maken met onwetendheid maar met interesse of het soort zaken waar ik me bij aangesproken voel. Ik zal nooit naar een theater gaan, nooit naar een voetbalwedstrijd, nooit naar een boekenbeurs, nooit naar een wielerwedstrijd, voordracht, boksmatch enz...
Oud 9 december 2014, 12:11   #111
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij noemt dat trots zijn op hun onwetendheid, omdat je zelf interesse in dit soort mensen of zaken hebt. Laat me het echter zo stellen: er zijn een aantal zaken die mij totaal niet interesseren zoals bvb kleinkunst, schrijvers, Vlaamse zangers, voetbal, tennis, sport in het algemeen, familiekwesties, sommige godsdiensten. Is dat dan een onwetendheid ? Strikt genomen misschien wel tegenover al diegenen die daarin geinteresseerd zijn. Moest ik me nu wel interesseren in Vlaamse zangers was dat wel een onwetendheid van mij. Nu niet want laat me raden dat jij even onwetend bent in een van de volgende zaken die meer of nog veel belangrijker zijn ..

Ga ik aan jou nu bvb een en ander vragen over autotechniek of over computers of wetenschap en je dan een onwetende noemen ? Nee dus als het je niet interesseert. Ik kende hem dus alleen aan zijn kop.

Ik loop dus niet met mijn onwetendheid te koop tout court. Je kan hoogstens beweren dat het mij totaal niet interesseert en dat heeft dus niets te maken met onwetendheid maar met interesse of het soort zaken waar ik me bij aangesproken voel. Ik zal nooit naar een theater gaan, nooit naar een voetbalwedstrijd, nooit naar een boekenbeurs, nooit naar een wielerwedstrijd, voordracht, boksmatch enz...
Er interesseert je dus niks, maar wil er wel een mening over ventileren. Kort samengevat, je bent een cultuurbarbaar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 9 december 2014 om 12:12.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2014, 12:12   #112
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bent dus onwetend over een aantal onderwerpen die vele andere mensen wel interesseren, het is een keuze en uw goed recht uiteraard.

Maar waarom je die onwetendheid moet illustreren op een politiek forum in een draad naar aanleiding van de dood van Luc De Vos is een van die mysteries die wel nooit zullen opgehelderd worden.
Oud 9 december 2014, 12:30   #113
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
als je van je onwetendheid afwil kan je hier starten :

http://www.demorgen.be/muziek/bloeds...-mia-a2143958/
Maar het interesseert me niet. Ik voel zelfs de behoefte niet aan om mwe daarin te gaan interesseren. Het ligt me gewoon niet. Men kan mij dus hoogstens een gebrek aan interesse verwijten en niet aan onwetendheid. Ik ben trouwens gelukkig wel niet de enige hier op het forum die maar weinig over de overledene kent of weet. Als ik weinig over De Vos weet is het omdat zijn soort kunst me in het algemeen niet interesseert. En zo beroemd was hij dus blijkbaar ook weer niet dat men het er dagelijks op radio en TV over had, wat nu blijkelijk alles dik in de verf dient te worden gezet

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 9 december 2014 om 12:41.
Oud 9 december 2014, 12:32   #114
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Er interesseert je dus niks, maar wil er wel een mening over ventileren. Kort samengevat, je bent een cultuurbarbaar
Dat zou je kunnen stellen voor sommige uitingen van cultuur die ik al opgesomd heb, alhoewel ik me soms afvraag wat er aan kultuur is van sommige uitingen ervan... maar ik heb dan wel respect voor sommige cultuur. Ik vind het bvb onaanvaardbaar hoe sommige (in feite maar een: de islam) godsdiensten omspringen met cultuur of erfenis van andere godsdiensten.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 9 december 2014 om 12:36.
Oud 9 december 2014, 12:58   #115
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zelfmoord door orgaanfalen?
Misschien waren dat blaaskens die ze de mensen hebben wijsgemaakt.
Oud 9 december 2014, 13:08   #116
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Misschien waren dat blaaskens die ze de mensen hebben wijsgemaakt.
Ik denk dat hij zich doodgedronken heeft, onder andere vanwege de recente dood van zijn moeder. Maar ik denk niet dat dat uiteindelijk zijn bedoeling was. Hij had een vrouw en zoon.
Oud 9 december 2014, 13:14   #117
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar het interesseert me niet. Ik voel zelfs de behoefte niet aan om mwe daarin te gaan interesseren. Het ligt me gewoon niet. Men kan mij dus hoogstens een gebrek aan interesse verwijten en niet aan onwetendheid. Ik ben trouwens gelukkig wel niet de enige hier op het forum die maar weinig over de overledene kent of weet. Als ik weinig over De Vos weet is het omdat zijn soort kunst me in het algemeen niet interesseert. En zo beroemd was hij dus blijkbaar ook weer niet dat men het er dagelijks op radio en TV over had, wat nu blijkelijk alles dik in de verf dient te worden gezet
De moeite nemen om 5 berichten te posten over iemand die je niet kende en die je evenmin interesseerde. Sterk.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2014, 15:53   #118
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor iemand die geen interesse heeft in het thema, spendeer je toch nogal veel tijd in dit topic. Het is ook best wel grappig dat je je toch geroepen voelt om uw mening te geven over zaken waar je niet in geinteresseerd bent en ook helemaal niks van kent. U hebt gelijk dat ik ook op een aantal vlakken onwetend ben, ik ventileer dan ook mijn mening niet over die onderwerpen omdat ik me dan eigenlijk gewoon belachelijk zou maken.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2014, 16:54   #119
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat hij zich doodgedronken heeft, onder andere vanwege de recente dood van zijn moeder. Maar ik denk niet dat dat uiteindelijk zijn bedoeling was. Hij had een vrouw en zoon.
Uw eigen dooddrinken is evengoed zelfmoord als een kogel in uw hoofd schieten.

Met drank duurt het wat langer, dat is alles.
Oud 9 december 2014, 19:16   #120
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat je geen cultuur hebt, soit, maar ik vraag me dan toch af waarom je hier het ene bericht na het andere zit te plaatsen over iemand die je niet kende en die je hoegenaamd niet interesseert.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be