Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2014, 14:02   #1
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard Goed nieuws voor onderwijzend personeel

http://www.gva.be/cnt/dmf20141209_01...erlingen-extra

Voormalige woestijnbewoners ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2014, 14:22   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wie anders?
Oud 9 december 2014, 15:32   #3
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Ooit al de "woestijn" en haar geschiedenis onderzocht? Veel van de woestijnbewoners, zoals jij ze als betonvlaktebewoner noemt, komen van (voormalig) hoogwaardige beschavingen. Het is compleet kortzichtig en onbeschoft om zonder enige kennis van zaken over andere culturen en zeker verschillende rassen neerbuigend te doen.

Bij het concrete onderwerp stel ik me de vraag waar het stadsbestuur in Antwerpen zich wel mee bezig heeft gehouden. De inwoners van een stad stijgen in gestaag tempo maar het schoolaanbod volgt niet? Ook zijn klassen van 22 of 24 leerlingen volgens mij toch niet meer van deze tijd. Zeker voor hogere jaren kan gerust een dubbel aantal leerlingen worden toegekend.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 9 december 2014 om 15:34.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2014, 15:42   #4
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ooit al de "woestijn" en haar geschiedenis onderzocht? Veel van de woestijnbewoners, zoals jij ze als betonvlaktebewoner noemt, komen van (voormalig) hoogwaardige beschavingen. Het is compleet kortzichtig en onbeschoft om zonder enige kennis van zaken over andere culturen en zeker verschillende rassen neerbuigend te doen.

Bij het concrete onderwerp stel ik me de vraag waar het stadsbestuur in Antwerpen zich wel mee bezig heeft gehouden. De inwoners van een stad stijgen in gestaag tempo maar het schoolaanbod volgt niet? Ook zijn klassen van 22 of 24 leerlingen volgens mij toch niet meer van deze tijd. Zeker voor hogere jaren kan gerust een dubbel aantal leerlingen worden toegekend.
Er is hier geen enkele vraag naar geïmporteerde woestijnbewoners.
Waarom er dan geld in steken ?
We zijn het OCMW van de rest van de wereld niet.

Laatst gewijzigd door Pericles : 9 december 2014 om 15:43.
Oud 9 december 2014, 15:59   #5
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit kan opgelost worden als men van de onderwijzers werknemers maakt met 20 dagen verlof en 38u/week en 18 leerlingen per onderwijzer ipv 9 nu.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2014, 16:02   #6
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Dit kan opgelost worden als men van de onderwijzers werknemers maakt met 20 dagen verlof en 38u/week en 18 leerlingen per onderwijzer ipv 9 nu.
Mijnheer. Wij fungeren als OCMW van de wereld.
De werkenden moeten gelukzoekers van over de hele wereld onderhouden.
Het kan dan ook niet anders dan dat "het geld op is".
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2014, 16:03   #7
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allemaal niet nodig , zet gewoon alle theorie lessen op het net, onder de vorm van video"s , dan moeten we alleen nog praktijkleraars betalen.
Door de technologische vooruitgang is dat nu mogelijk.
In de privé verdwijnt ook constant werkgelegenheid door technologische evolutie , waarom zou dat aan de staat dan ook niet het geval mogen zijn ?
Oud 9 december 2014, 16:10   #8
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.
En welke "hoogstaande" beschavingen waren dat? Toch niet die beschaving van die woestijrover die hun wetenschappelijke en culturele verwezenlijkingen vooral bij hun krijgsgevangen gingen halen?
Wat is er trouwens van die hoogstaande beschavingen overgebleven in hogergenoemde woestijnbewoners?
Dit land heeft geen ongeletterde gelukszoekers nodig. Punt. Het is aan die voormalige hoogstaande beschavingen om hun plebejers vooruit te helpen.

Laatst gewijzigd door korvo : 9 december 2014 om 16:10.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2014, 20:23   #9
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Velen,maar der zullen ook gasten bij zijn uit de brousse en zigeurkampen.De volkeren uit de regio van de Kyber-pas zullen ook wel present tekenen.

Laatst gewijzigd door Rahowa : 9 december 2014 om 20:25.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2014, 11:26   #10
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is hier geen enkele vraag naar geïmporteerde woestijnbewoners.
Waarom er dan geld in steken ?
We zijn het OCMW van de rest van de wereld niet.
Doet er niet toe. De bevolking in de steden stijgt nog sneller dan in de rest van het land. Hieruit volgt dat er meer en grotere scholen met een hoger leerlingencapaciteit per klas nodig zijn (zie bv. de VS).
Het stadsbestuur moet zich daar weldegelijk om bekommeren en/of er geld in steken.
Of misschien moet het onderwijs sterk hervormd worden, bv. meer privé-initiatieven met landelijke examens mogelijk maken.
Want, mijn beste betonvlaktebewoner, als je de komende generaties geen scholing meer gaat geven, dan gaat het hier afglijden naar een derdewereldland.
De meeste gelukszoekers willen werken of veel geld verdienen en niet van het hongerloontje van het OCMW leven.
Het zijn eerder mensen als u die zich afvragen waarom er geïnvesteerd moet worden in kinderen of andere mensen, waar dit land geen behoefte aan heeft.
U heeft zelf in de verste verte geen ondernemersmentaliteit...

Laatst gewijzigd door Guinevere : 10 december 2014 om 11:27.
Oud 10 december 2014, 11:36   #11
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
En welke "hoogstaande" beschavingen waren dat? Toch niet die beschaving van die woestijrover die hun wetenschappelijke en culturele verwezenlijkingen vooral bij hun krijgsgevangen gingen halen?
Wat is er trouwens van die hoogstaande beschavingen overgebleven in hogergenoemde woestijnbewoners?
Dit land heeft geen ongeletterde gelukszoekers nodig. Punt. Het is aan die voormalige hoogstaande beschavingen om hun plebejers vooruit te helpen.
Pardon? Elk land heeft zijn volk met bijhorende beschaving en cultuur (dat door de jaren heen evolueert).

Saoedi-Arabië, het land van Mohamed vzmh, wat blijft ervan over, hé?

(labaik allahuma labaik...)

Ik kan niet geloven dat hier werkelijk mensen zitten die denken dat er buiten Vlaanderen enkel dode woestijn is. Moest het niet ongelooflijk dom zijn, zou ik ermee lachen.
Oud 10 december 2014, 12:43   #12
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pardon? Elk land heeft zijn volk met bijhorende beschaving en cultuur (dat door de jaren heen evolueert).

Saoedi-Arabië, het land van Mohamed vzmh, wat blijft ervan over, hé?

Ik kan niet geloven dat hier werkelijk mensen zitten die denken dat er buiten Vlaanderen enkel dode woestijn is. Moest het niet ongelooflijk dom zijn, zou ik ermee lachen.
Niemand zegt dat er buiten Vlaanderen slechts een culturele woestenij is. Het land van Mo, de woestijnrover, daarentegen, zou ik niet direct een hoogstaande beschaving noemen. Ook niet vroeger.

Laatst gewijzigd door korvo : 10 december 2014 om 12:43.
Oud 10 december 2014, 12:47   #13
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doet er niet toe. De bevolking in de steden stijgt nog sneller dan in de rest van het land. Hieruit volgt dat er meer en grotere scholen met een hoger leerlingencapaciteit per klas nodig zijn (zie bv. de VS).
Het stadsbestuur moet zich daar weldegelijk om bekommeren en/of er geld in steken.
Of misschien moet het onderwijs sterk hervormd worden, bv. meer privé-initiatieven met landelijke examens mogelijk maken.
Want, mijn beste betonvlaktebewoner, als je de komende generaties geen scholing meer gaat geven, dan gaat het hier afglijden naar een derdewereldland.
De meeste gelukszoekers willen werken of veel geld verdienen en niet van het hongerloontje van het OCMW leven.
Het zijn eerder mensen als u die zich afvragen waarom er geïnvesteerd moet worden in kinderen of andere mensen, waar dit land geen behoefte aan heeft.
75% van de nieuwkomers immigreert onder het mom van "gezinshereniging" en een groot deel daarvan is zelfs niet van plan om te werken (stond dat niet in de pers een tijdje geleden?)
Techneuten en geschoolde mensen die knelpuntberoepen willen invullen hebben we nodig. Geen ongeletterde religioten. Dat de woestijnlanden ns hun verantwoordelijkheid opnemen en hun mensen scholing en toekomst bieden.
Oud 10 december 2014, 13:15   #14
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ha ha , je moet ze daar eens zien staan aan de scholen hier in Leuven. Een kind aan de hand , één in de koets en één in de buik, in traditionele klederdracht en totaal Nederlands onkundig, in vele gevallen zelfs compleet analfabeet . In geen 100 jaar gaan die hier werken. Een "verrijking" kan je dat moeilijk noemen.
Oud 10 december 2014, 13:31   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er moet natuurlijk iets gebeuren in het onderwijs, zeker qua organisatie en zeker qua modernisering van het statuut (inbegrepen zaken die de uittreding van jonge leerkrachten moeten tegen gaan ...)

Nu, als ge deze zijn pree bekijkt, vraag ik me af of die daarvoor zijn nikkel heeft afgedraaid voor een bachelor-diploma:
Het loon van een leerkracht Nederlands-Engels: 1.750 euro netto
http://www.jobat.be/nl/artikels/het-...50-euro-netto/

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2014, 13:49   #16
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er moet natuurlijk iets gebeuren in het onderwijs, zeker qua organisatie en zeker qua modernisering van het statuut (inbegrepen zaken die de uittreding van jonge leerkrachten moeten tegen gaan ...)

Nu, als ge deze zijn pree bekijkt, vraag ik me af of die daarvoor zijn nikkel heeft afgedraaid voor een bachelor-diploma:

.
Een bachelor diploma stelt dan ook geen hol voor. En een Bachelor Nederlands-Engels al helemaal niet.
Zet die lessen op het net, dan besparen we meteen miljarden aan lonen.
Dankzij de evolutie van de technologie kan dat, waarom er geen gebruik van maken dan ?
In de privé verdwijnen er ook jobs door de technologische evolutie , nietwaar ?
Oud 10 december 2014, 13:50   #17
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

.
Dit is het loon van een BEGINNEND leerkracht die deeltijds werkt en ook nog eens 4 maanden betaald verlof/jaar heeft die meetellen voor een dubbel pensioen.
Extrapoleer dat naar de privé en zeg eerlijk hoeveel die daar in dat part-time regime met 4 maanden verlof zou verdienen en hoeveel zijn pensioen zou bedragen!
Die man heeft de Euro-millions gewonnen!
85% vd mensen met een tweede job zijn ambtenaren waarvan veruit de meesten uit het onderwijs komen.
Dat is de waarheid!!!

Laatst gewijzigd door demonen : 10 december 2014 om 13:59.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2014, 13:53   #18
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is het loon van een BEGINNEND leerkracht die deeltijds werk en ook eens 4 maanden betaald verlof heeft die meetellen voor een dubbel pensioen.
Extrapoleer dat naar de privé en zeg eerlijk hoeveel die daar in dat part-time regime met 4 maanden verlof zou verdienen en hoeveel zijn pensioen zou bedragen!
85% vd mensen met een tweede job zijn ambtenaren waarvan veruit de meesten uit het onderwijs komen.
Dat is de waarheid!!!
Mmmm, mijn tweede job...
Telt lekker mee bovenop mijn pensioen...

Mmmm
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2014, 14:01   #19
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is het loon van een BEGINNEND leerkracht die deeltijds werk en ook eens 4 maanden betaald verlof heeft die meetellen voor een dubbel pensioen.
Dat is de waarheid!!!
De werkgelegenheid in hele sectoren wordt zwaar gedecimeerd door de technologische evolutie , behalve die aan onze overheid.
Laatst verstond mijn zoon iets niet van lineaire algebra, omdat die man geen hol les kan geven. Ik vond op het net een opgenomen les over dat onderwerp gegeven door een professor aan de universiteit van Princeton en hij verstond het nu wel.
Schrap die man zijn job en stel de studenten deze video's ter beschikking.
Er kan miljarden bestaard worden aan de staat.
Oud 10 december 2014, 14:03   #20
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
De werkgelegenheid in hele sectoren wordt zwaar gedecimeerd door de technologische evolutie , behalve die aan onze overheid.
Laatst verstond mijn zoon iets niet van lineaire algebra, omdat die man geen hol les kan geven. Ik vond op het net een opgenomen les over dat onderwerp gegeven door een professor aan de universiteit van Princeton en hij verstond het nu wel.
Schrap die man zijn job en stel de studenten deze video's ter beschikking.
Er kan miljarden bestaard worden aan de staat.
Niemand verplicht uw zoon naar school te gaan.
Je kan hem gerust met Princeton filmpjes aan zijn diploma helpen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be