![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij het concrete onderwerp stel ik me de vraag waar het stadsbestuur in Antwerpen zich wel mee bezig heeft gehouden. De inwoners van een stad stijgen in gestaag tempo maar het schoolaanbod volgt niet? Ook zijn klassen van 22 of 24 leerlingen volgens mij toch niet meer van deze tijd. Zeker voor hogere jaren kan gerust een dubbel aantal leerlingen worden toegekend. Laatst gewijzigd door Guinevere : 9 december 2014 om 15:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom er dan geld in steken ? We zijn het OCMW van de rest van de wereld niet. Laatst gewijzigd door Pericles : 9 december 2014 om 15:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De werkenden moeten gelukzoekers van over de hele wereld onderhouden. Het kan dan ook niet anders dan dat "het geld op is". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door de technologische vooruitgang is dat nu mogelijk. In de privé verdwijnt ook constant werkgelegenheid door technologische evolutie , waarom zou dat aan de staat dan ook niet het geval mogen zijn ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat is er trouwens van die hoogstaande beschavingen overgebleven in hogergenoemde woestijnbewoners? Dit land heeft geen ongeletterde gelukszoekers nodig. Punt. Het is aan die voormalige hoogstaande beschavingen om hun plebejers vooruit te helpen. Laatst gewijzigd door korvo : 9 december 2014 om 16:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Rahowa : 9 december 2014 om 20:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het stadsbestuur moet zich daar weldegelijk om bekommeren en/of er geld in steken. Of misschien moet het onderwijs sterk hervormd worden, bv. meer privé-initiatieven met landelijke examens mogelijk maken. Want, mijn beste betonvlaktebewoner, als je de komende generaties geen scholing meer gaat geven, dan gaat het hier afglijden naar een derdewereldland. De meeste gelukszoekers willen werken of veel geld verdienen en niet van het hongerloontje van het OCMW leven. Het zijn eerder mensen als u die zich afvragen waarom er geïnvesteerd moet worden in kinderen of andere mensen, waar dit land geen behoefte aan heeft. U heeft zelf in de verste verte geen ondernemersmentaliteit... Laatst gewijzigd door Guinevere : 10 december 2014 om 11:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Saoedi-Arabië, het land van Mohamed vzmh, wat blijft ervan over, hé? ![]() ![]() ![]() (labaik allahuma labaik...) Ik kan niet geloven dat hier werkelijk mensen zitten die denken dat er buiten Vlaanderen enkel dode woestijn is. Moest het niet ongelooflijk dom zijn, zou ik ermee lachen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door korvo : 10 december 2014 om 12:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Techneuten en geschoolde mensen die knelpuntberoepen willen invullen hebben we nodig. Geen ongeletterde religioten. Dat de woestijnlanden ns hun verantwoordelijkheid opnemen en hun mensen scholing en toekomst bieden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ha ha , je moet ze daar eens zien staan aan de scholen hier in Leuven. Een kind aan de hand , één in de koets en één in de buik, in traditionele klederdracht en totaal Nederlands onkundig, in vele gevallen zelfs compleet analfabeet . In geen 100 jaar gaan die hier werken. Een "verrijking" kan je dat moeilijk noemen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, als ge deze zijn pree bekijkt, vraag ik me af of die daarvoor zijn nikkel heeft afgedraaid voor een bachelor-diploma: Het loon van een leerkracht Nederlands-Engels: 1.750 euro netto http://www.jobat.be/nl/artikels/het-...50-euro-netto/ .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zet die lessen op het net, dan besparen we meteen miljarden aan lonen. Dankzij de evolutie van de technologie kan dat, waarom er geen gebruik van maken dan ? In de privé verdwijnen er ook jobs door de technologische evolutie , nietwaar ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Extrapoleer dat naar de privé en zeg eerlijk hoeveel die daar in dat part-time regime met 4 maanden verlof zou verdienen en hoeveel zijn pensioen zou bedragen! Die man heeft de Euro-millions gewonnen! 85% vd mensen met een tweede job zijn ambtenaren waarvan veruit de meesten uit het onderwijs komen. Dat is de waarheid!!! Laatst gewijzigd door demonen : 10 december 2014 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Telt lekker mee bovenop mijn pensioen... Mmmm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst verstond mijn zoon iets niet van lineaire algebra, omdat die man geen hol les kan geven. Ik vond op het net een opgenomen les over dat onderwerp gegeven door een professor aan de universiteit van Princeton en hij verstond het nu wel. Schrap die man zijn job en stel de studenten deze video's ter beschikking. Er kan miljarden bestaard worden aan de staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan hem gerust met Princeton filmpjes aan zijn diploma helpen. |
|
![]() |
![]() |