![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er op mijn rekening 1000€ staat is het veel. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Goed nieuws voor mij: ik heb geen miljoen €. Maar ik zal wel een vermogen hebben van 1 miljoen binnen afzienbare tijd. Mijn woning die ik gekocht heb voor €250.000 destijds zal na de verbouwingen die erop volgende en met de stijgende vastgoedprijzen intussen zeker €400.000 waard zijn. Dat is al 40%. Bovendien doe ik aan pensioensparen. Stel dat ik een bescheiden 4,75% haal zoals de fiscus voorschrijft, zit ik aan een kapitaal van €70.000. Mijn VAPZ zou mij aan dit tempo €158.000 opleveren, mijn IPT €207.000. Mevrouw plǝɹǝʍ heeft geen kaderfunctie en groepsverzekering, dus enkel haar pensioen en naar schatting €71.000 pensioensparen. Huis plus pensioensparen is samen €906.000. Dat wil zeggen dat ik hoogstens nog €94.000 mag bijeensparen op 3 decennia tijd, ofwel €3133 per jaar, ofwel €261 per maand. Wel, van elk inkomen zetten meneer en mevrouw plǝɹǝʍ nu al €200 opzij, dus samen €400. Wij doen dat aan het begin van de maand en we zaaien naar de zak, of anders komt het er niet van. Dus zelfs zonder intresten zullen wij naar schatting na 20 jaar behoren tot de "superrijken", de "vuile profiteurs", de "sterke schouders die alle facturen maar moeten betalen". Was ik maar een ambtenaar. Dan had ik geen IPT en VAPZ nodig om een deftig pensioen te hebben. Dat zou het volstaan met die €141.000 pensioensparen, samen met onze spaarinspanningen zou dat €300.000 opleveren tegen ons pensioen, is nog samen met ons huis €300.000 te gaan vooraleer we tegen de grens van €1 miljoen aankijken. Verdorie, het zou nog minder zijn, want als ambtenaar hoef ik mijn werkplaats thuis niet meer te hebben, ik zou kunnen volstaan met een huis van €250.000 �* €300.000. Dat is dan nog €400.000 te gaan vooraleer ik aan de Rijkengrens zit. Daarom mijn advies (niet geheel ontdaan van eigenbelang, maar daarin verschil ik niet van de rest van het forum) : laat de gezinswoning en de pensioenvoorzieningen buiten de berekening van dat stelsel. En besef dat je hiermee niet de échte grote vermogens zal treffen, want die parkeren hun vermogen, desnoods na een ruling, in Luxemburg of Zwitserland of nog verder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat percentage zegt natuurlijk niets. Dat zijn gewoon de 85% die denkt niet getroffen te zullen worden. Als men vraagt wie voor het afschaffen van gunstmaatregelen voor bedrijfswagens is, gaat dat percentage overeenstemmen met de mensen die geen bedrijfswagen hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik beweer niet dat dat eerlijk is of ethisch, maar dat is wel de realiteit en als het over het overheidsbudget gaat heb ik liefst dat mensen uitgaan van een realistisch scenario i.p.v. een ideaalbeeld op basis van rechtvaardigheid, wat eerlijk aanvoelt enz. Dat ideaalbeeld zal je toch nooit kunnen verwezenlijken en als je er dan op rekent dan kom je natuurlijk in de realiteit in de problemen. Citaat:
Nu wat mij vooral stoort is niet de idee van vermogens(winst)belasting op zich. Wel dat de modellen die vakbonden en linkse partijen gebruiken waarbij ze geen enkele rekening houden met de ontegensprekelijk onvermijdbare vermogens(winst)vlucht bij zo'n maatregel zolang de andere Europese landen niet een wetgeving hebben in dezelfde lijn. Een standpunt dat trouwens Piketty zelf (die men in die kringen vandaag zo graag citeert) ook voorstaat.
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Valt het jullie niet op dat men nergens deze belasting grondig uitlegt?
Ik ben 100% voor eerlijke belastingen, maar alles kapotbelasten, nee dank u. Dat er al 70% belastingsdruk is wordt ook zedig verzwegen. Lees ook http://www.standaard.be/cnt/dmf20120425_165
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 11 december 2014 om 10:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Laten wij eerlijk zijn, die hele roep om meer belastingen heeft te maken met acuut geldtekort om de pensioenen te betalen.
En geloof mij : Ford, Renault, Philips, Siemens, Arcelor Mital, Cater Pilar, Heinz ... kortom niemand wenst dat BIJKOMEND te betalen omdat daar reeds voor betaald is door die bedrijven via de hoogste arbeidskosten vd wereld. Misschien moeten wij onze pensioen onmiddellijk hervormen naar betaalbaarheid en eerlijkheid (volgens bijdragen). Is die laatste optie niet mogelijk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die verhuren villa's, lofthuizen, penthouses, ... Hebben inkomsten uit aandelen die zij krijgen om in een bedrijf te zetelen. Voor hand en spandiensten blijven die na hun politieke carrière in dienst van die bedrijven ... Die hun inkomen is veel hoger dan wat jij hier poneert. Laatst gewijzigd door demonen : 11 december 2014 om 10:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Vreemdeling
|
![]() Ja dat is zo Doremi. Maar geld is emotie. Ik vind het frappant dat er zoveel gezwetst wordt over sociaal dit sociaal dat, terwijl het helemaal niet zo sociaal is om mensen de toegang tot hun werk te ontzeggen en zodoende kans creëren dat het bedrijf opstapt of moegetergd definitief de boeken toe doet. Staken werkt gewoon niet.
Maar iedereen is het liedje wel beu van het eeuwige broeksriem aantrekken verhaal. Er is gewoon gesmost met ons geld en niemand moet daarvoor verantwoording afleggen. Nee, nog wat hypocriet gaan meelopen in de betogingen. Moest ik zo kortzichtig zijn om mee te betogen dan zou ik toch de grote schuldigen geen handjes gaan geven, eerder ne vuilbak op hun kop uitkieper en ne sjot onder hun gat. Zou het een oplossing zijn om ministers verantwoordelijk te kunnen stellen voor hun wanbeleid en via de clubkas al een deel van het verbraste geld terug te vorderen? In dit land wordt ge gestraft als ge verstandig/verantwoordelijk omgaat met geld. Misschien dat de mensen beseffen wie de boemannen zijn als ge de volledige pree laat storten en hen dan zélf het bedrag laat doorstorten voor 't beleid. Ook dit is psychologisch zo gedaan, op voorhand afhouden voelt minder pijnlijk. Vandaar ook het gepruts aan het pensioensparen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Pff, geld. Afschaffen. Gedaan met geld. Weg ermee.
Geen tijd voor revolutie, tijd voor evolutie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vaak word er zelf niet eens bij stil gestaan, dan men zelf onder die bedoelde groep burgers valt. En we gaan het zelfs nog anders verkopen. Een koppel, beide werkenden, erfde zowel van zijn als van haar ouders. Dit koppel eigenaar van een eigen woning erfde de woningen van de overleden ouders, welke zij verhuren. De ouders van dit koppel hebben zuinig omgesprongen met hun centen en laten samen nog eens een klein vermogen van netto 500.000€ na. Dit koppel is door het overlijden van hun ouders plots miljonair geworden. Zij bezitten 3 woningen van +/-300.000€ per woning plus een vermogen met hun eigen spaarcenten bij van zo'n 600.000 tot 650.000€. Op hun 65ste ontvangen zij hun 2e en 3e pensioenpijlers en bezitten dan ruim 2.000.000€. Een vermogen waarvoor hard gewerkt is en in het verleden reeds belastingen op betaald zijn, maar nu moeten zij op dat vermogen nog eens extra belastingen betalen volgens de vakbonden en 85% van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De democratie moet dringend ingeperkt worden.
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zie waar het hen gebracht heeft.
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Zwitserland is nu niet direct het land dat bekend staat voor zijn heksenjacht op grote vermogens,maar afhankelijk van het kanton waar je woont wordt 5 a 7 maal de maandelijkse huur of verhuurwaarde van een eigendom bij belastbare inkomsten geteld.Wie 5 villa's bezit die 1500 euro huur per maand waard zijn zal zo al minimum getaxeerd worden op 37500 euro inkomen.Je geld kan je versluizen naar de Kaaiman Eilanden maar een villa steek je niet weg in je achterzak.Waarom gebeurt zoiets hier niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Vreemdeling
|
![]() Maar maakt het dan uit of de superrijken (1 milj is belachelijk lage grens) hun geld ergens anders gaan parkeren bij eventuele vermogenswinstbelasting? We zien er sowiso hier weinig tot niets van. En wie zegt dat dit al niet gedaan is of vollenbak bezig?
Laatst gewijzigd door Mamamarjo : 11 december 2014 om 12:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() 1600 euro x 11=17600 euro,tel daar nog eens 3500 euro vakantiegeld en eindejaarspremie bij en je komt op 21100 euro.844 000 euro om 40 jaar te werken en jij noemt 1 miljoen euro belachlijk laag.Sommige mensen zijn echt wel weg van de wereld hoor.
|
![]() |
![]() |