Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2014, 11:55   #1
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard monsters

Hoe lang gaan we nog toelaten dat dergelijke monsters keer op keer terug worden losgelaten op de onwetende bevolking?
Ik heb er alvast mijn buik meer dan van vol.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...trafblad.dhtml

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...t-boeten.dhtml

Tijd voor verandering !!
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2014, 13:37   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het daar ook wel mee gehad en mijn buik er ook meer dan vol van.

Citaat:
Tijd voor verandering !!
Ik hoop het maar ...

Oplossing:

Of is dat dan weer te barbaars of te Middeleeuws

Een kleintje aanvallen, meisje(s) aanvallen, geen probleem hier in België, dat is allemaal toegelaten.

Wat mij dan ook ten zeerste verwonderde na het lezen van de tekst van de dader van de laffe aanval op het kleintje is dat men het daar gooit op autisme. Ik wist niet dat autisten gevaarlijk waren. Een klein zoekwerkje van mijnentwege leerde dat:

Citaat:
Vaak wordt er gedacht dat autisten gevaarlijk zijn. Dit komt omdat iemand met een autistische stoornis van het ene op het andere moment woedend kan worden met alle gevolgen die daarbij horen. Criminelen worden dan ook vaak als autist bestempeld. Toch is het onzin dat een autist gevaarlijk is. Leren omgaan met een autist en gepaste zorg en hulpverlening zorgt ervoor dat bepaalde triggers niet kunnen leiden tot een woedeaanval. Voor ouders met autistische kinderen is het vaak verdrietig om te moeten horen dat hun kind als gevaarlijk wordt gezien. Maar ook volwassen autisten kampen met dit probleem.
Bon

Laatst gewijzigd door Universalia : 10 december 2014 om 13:43.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2014, 13:45   #3
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor enkelingen is uw voorstel de enige oplossing om te vermijden dat er nog onschuldige slachtoffers vallen.
In het geval van de schroevendraaier (what's in a name) lijkt het me eerder met voorbedachtheid en moet hij eveneens uit de maatschappij worden verwijderd, permanent.
Oud 10 december 2014, 20:36   #4
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Voor enkelingen is uw voorstel de enige oplossing om te vermijden dat er nog onschuldige slachtoffers vallen.
In het geval van de schroevendraaier (what's in a name) lijkt het me eerder met voorbedachtheid en moet hij eveneens uit de maatschappij worden verwijderd, permanent.
Wat die mensen ook gedaan hebben, het is niet enkel aan hen zelf te wijten, hoe gruwelijk de feiten ook zijn die ze gepleegd hebben. Het toont ook het failliet aan van enkele van onze fundamentele instituten:

- in het geval van de moordenaar van Béatrice uit Aarlen: die man was genoegzaam bekend bij justitie, die had men veel beter moeten opvolgen en begeleiden. Zeggen dat er veel mank loopt bij justitie, is natuurlijk een open deur intrappen.

- in het geval van de 'schroevendraaiersteker': dit geval valt natuurlijk niet met het vorige te vergelijken ! Die man had men moeten interneren of in een psychiatrische instelling steken. Probleem is dat er maar zelden wordt overgegaan tot permanente collocatie de dag van vandaag, echter voor sommigen is dat echt wel nodig !

Ondanks alles vind ik wel dat beide heerschappen humaan moeten worden behandeld. Zoals Churchill ooit zei: 'Het beschavingsniveau van een land is af te leiden aan de manier waarop het zijn gevangenen en criminelen behandelt'. Dat is een waarheid als een koe ! We verzachten er het leed van de slachtoffers niet mee door hen letterlijk een kopje kleiner te maken of hen in een vergeetput te steken. Zulke 'oplossingen' zijn een modern, beschaafd land niet waardig ! Iedereen heeft recht op humane behandeling. Al de rest is platpopulistische b*llsh*t.

Weer een slechte vergelijking, maar kijk naar het rapport van de 'harde' ondervragingstechnieken van de CIA. Foltermethoden, onmenselijke behandeling en vernedering hebben de Amerikanen ook geenszins geholpen om vooruitgang te boeken. Ook doodstraf is zinloos ! Zelfs los van alle mogelijke ethische bezwaren. Laten we dat goed onthouden.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2014, 21:15   #5
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het beschavingsniveau van dit land zit aan de grond. Om te vermijden dat het gerecht dit soort monsters terug vrij laat is er maar 1 oplossing.
Bij het geval van de schroevendraaier kan je nog een uitzondering maken vanwege vermeende "ziekte"en hem levenslang in een instelling plaatsen.
De andere moet je neutraliseren, verwijderen zonder optie ooit nog vrij te komen. De doodstraf is in deze humaner.
Oud 11 december 2014, 10:03   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Zoals ik in een andere rubriek al schreef, wie straf je eigenlijk met koelbloedige moordenaars (waar het ook 500% van bewezen is dat ze de feiten gepleegd hebben) weg te steken in de gevangenis: De belastingbetaler!

de link naar de andere draad

¡¡ɹɐɐɯ ǝɾ ǝız oz

Laatst gewijzigd door Universalia : 11 december 2014 om 10:07.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2014, 18:58   #7
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zoals ik in een andere rubriek al schreef, wie straf je eigenlijk met koelbloedige moordenaars (waar het ook 500% van bewezen is dat ze de feiten gepleegd hebben) weg te steken in de gevangenis: De belastingbetaler!

de link naar de andere draad

¡¡ɹɐɐɯ ǝɾ ǝız oz
Dat is waar, maar een terdoodveroordeling en deze uitvoeren kost de belastingbetaler nog veel meer ! Amerikaans onderzoek heeft dit uitgewezen, kostprijs daarvoor kan tot vijf maal hoger liggen dan iemand te laten 'rotten' in een cel. Je zit immers met een hele procedure, beroepsmogelijkheden, operationele kosten voor de uitvoering, ... kost bakken vol geld.

Het is dus een grondige misvatting dat doodstraf goedkoop is. Tenzij je natuurlijk iemand zonder eerlijk proces snel standrechterlijk wil executeren of zo. Maar ben je dan beter dan die mannen van IS of de Taliban ? Zo wil ik alvast niet leven !
Oud 11 december 2014, 19:06   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Dat is waar, maar een terdoodveroordeling en deze uitvoeren kost de belastingbetaler nog veel meer ! Amerikaans onderzoek heeft dit uitgewezen, kostprijs daarvoor kan tot vijf maal hoger liggen dan iemand te laten 'rotten' in een cel. Je zit immers met een hele procedure, beroepsmogelijkheden, operationele kosten voor de uitvoering, ... kost bakken vol geld.

Het is dus een grondige misvatting dat doodstraf goedkoop is. Tenzij je natuurlijk iemand zonder eerlijk proces snel standrechterlijk wil executeren of zo. Maar ben je dan beter dan die mannen van IS of de Taliban ? Zo wil ik alvast niet leven !
Oh, maak u daar geen zorgen over, in Belgie zal het Assisen zijn die doodstraffen uitspreekt, en tegen Assisen is geen beroep mogelijk.
Oud 11 december 2014, 19:35   #9
Another Jack
Banneling

Standaard

Waar is de tijd dat er geen misdaad bestond...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2014, 20:41   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Waar is de tijd dat er geen misdaad bestond...
De goeie oude tijd.
Oud 11 december 2014, 21:15   #11
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik heb het daar ook wel mee gehad en mijn buik er ook meer dan vol van.

Ik hoop het maar ...

Oplossing:

Of is dat dan weer te barbaars of te Middeleeuws

Een kleintje aanvallen, meisje(s) aanvallen, geen probleem hier in België, dat is allemaal toegelaten.

Wat mij dan ook ten zeerste verwonderde na het lezen van de tekst van de dader van de laffe aanval op het kleintje is dat men het daar gooit op autisme. Ik wist niet dat autisten gevaarlijk waren. Een klein zoekwerkje van mijnentwege leerde dat:

Bon
Ik sta feitelijk vol bewondering voor die onthoofdingsmachine, uitgevonden door le docteur Guillotin. Een zeer goed doordacht instrument om een veroordeelde een kopje kleiner te maken zonder het veroorzaken van onnodig lijden.

Er is een verhaal dat Guillotin zijn ontwerp zou gepresenteerd hebben aan Louis XVI. Het zou aanvankelijk voorzien geweest zijn van een horizontaal mes. Louis XVI (die als hobby erg in techniek geïnteresseerd was) zou als verbetering een schuin aflopend mes gesuggereerd hebben. Het werd enkele jaren later dan ook op hem toegepast.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2014, 22:19   #12
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook doodstraf is zinloos ! Zelfs los van alle mogelijke ethische bezwaren. Laten we dat goed onthouden.
Bij de doodstraf heb je wel één absolute zekerheid: de dader zal nooit meer een slachtoffer maken.

Die zekerheid is ook wel iets waard.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2014, 23:07   #13
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Oh, maak u daar geen zorgen over, in Belgie zal het Assisen zijn die doodstraffen uitspreekt, en tegen Assisen is geen beroep mogelijk.
In een Assisenzaak is wel degelijk cassatieberoep mogelijk (voor procedurefouten) ! Weliswaar geen hoger beroep voor de grond van het arrest. Het is overigens niet de volksjury die zich moet uitspreken over de strafmaat, dat doen de professionele rechters. De volksjury moet zich enkel buigen over de schuldvra(a)g(en).

Laatst gewijzigd door freespirit : 11 december 2014 om 23:10.
Oud 11 december 2014, 23:19   #14
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In een Assisenzaak is wel degelijk cassatieberoep mogelijk (voor procedurefouten) ! Weliswaar geen hoger beroep voor de grond van het arrest. Het is overigens niet de volksjury die zich moet uitspreken over de strafmaat, dat doen de professionele rechters. De volksjury moet zich enkel buigen over de schuldvra(a)g(en).
Dat zei ik.

Geen beroep.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 11 december 2014 om 23:19.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2014, 23:25   #15
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat zei ik.

Geen beroep.
Nee, klopt niet als dusdanig, in heel wat gevallen probeert men nog dat cassatieberoep. Wordt dit ontvankelijk verklaard, moet het proces met een andere volksjury voor een ander Hof van Assisen helemaal worden overgedaan ! En tegen de invoering van een mogelijke doodstraf als arrest kan men ongetwijfeld heel wat procedurele bezwaren inroepen.

En zoals ik al aangaf: de volksjury heeft niets te zeggen over de strafmaat, enkel over de schuldvraag.
Oud 11 december 2014, 23:38   #16
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, klopt niet als dusdanig, in heel wat gevallen probeert men nog dat cassatieberoep. Wordt dit ontvankelijk verklaard, moet het proces met een andere volksjury voor een ander Hof van Assisen helemaal worden overgedaan ! En tegen de invoering van een mogelijke doodstraf als arrest kan men ongetwijfeld heel wat procedurele bezwaren inroepen.

En zoals ik al aangaf: de volksjury heeft niets te zeggen over de strafmaat, enkel over de schuldvraag.
Neenee, als het cassatieverzoek ontvankelijk verklaard word dan gaat het hof van Cassatie de zaak bekijken, controleren op procedurefouten.

Dat is geen beroep, zoals je trouwens zelf zei in een van uw vorige posts

Citaat:
geen hoger beroep voor de grond van het arrest.
We onthouden dus, men kan tegen Assisen geen beroep aantekenen.
Oud 11 december 2014, 23:48   #17
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Vergelijk dat eens met amerikaanse toestand, het hoogste hof die daar uitspraak doet voor een doodstraf is zelden terug te draaien, en jaren zitten die daar in death row hun dood af te wachten, tenzij het tegendeel bewezen wordt krijg je nog gratie van de gouverneur van de staat waar je in death row zit en de doodstraf geldt !
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2014, 00:54   #18
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het beschavingsniveau van dit land zit aan de grond. Om te vermijden dat het gerecht dit soort monsters terug vrij laat is er maar 1 oplossing.
Bij het geval van de schroevendraaier kan je nog een uitzondering maken vanwege vermeende "ziekte"en hem levenslang in een instelling plaatsen.
De andere moet je neutraliseren, verwijderen zonder optie ooit nog vrij te komen. De doodstraf is in deze humaner.
Iemand vanavond de Kroongetuigen gezien op vtm? Het ging over de bijzonder gruwelijke moord op een jonge vader (Gert Van Roy) door 3 monsters. Eén van de monsters, de extreem-rechtse (zeg maar neo-nazi) Kevin Willemse, is vandaag alweer vrij (na in 2001 veroordeeld te zijn tot "levenslang").

Op zijn facebookprofiel poseert hij vrolijk met zijn vriendin en dochtertje. Zijn gezin is blijkbaar alles voor hem.

Dit is zijn profiel: https://www.facebook.com/willemsekevin

Om van te kotsen.

(de bewuste huiveringwekkende aflevering van de kroongetuigen: http://vtm.be/video/volledige-afleve...56417103651000)

Laatst gewijzigd door Zeno! : 12 december 2014 om 00:56.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2014, 00:57   #19
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe lang gaan we nog toelaten dat dergelijke monsters keer op keer terug worden losgelaten op de onwetende bevolking?

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...trafblad.dhtml

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...t-boeten.dhtml

Tijd voor verandering !!
Maar mijne beste, de openbare weg is bezaaid met monsters!
In 1996 stonden 300.000 man klaar om hét 'Palais de la Justice' af te breken; de beruchte succesvolle volksopstand weet je nog, die door een jongedame van vreemde origine met hoofddoekje op bedaard is.
Net geen 2 jaar later en de witte woede van de bevolking was weggeëbt..
Ondanks de vele aanpassingen gedaan bij justitie daar uit voorvloeiende, blijkt tot op heden het nog steeds niet zo goed te werken als men beogde. Vooral populair zijn procedurefouten waardoor zware criminaliteit zoals drugs, zedendelicten en fraudeurs te vaak vrijuit gaat en de kleine crimineel of overtreder zwaar gesanctioneerd wordt.

Maar ja moet je niet gaan afgeven op de stakers of de werklozen? Of over komen eten, famillie, jackass, comedyfilm of andere onzin gaan praten met collega's/vrienden/familie...?
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2014, 06:32   #20
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Maar mijne beste, de openbare weg is bezaaid met monsters!
In 1996 stonden 300.000 man klaar om hét 'Palais de la Justice' af te breken; de beruchte succesvolle volksopstand weet je nog, die door een jongedame van vreemde origine met hoofddoekje op bedaard is.
Net geen 2 jaar later en de witte woede van de bevolking was weggeëbt..
Ondanks de vele aanpassingen gedaan bij justitie daar uit voorvloeiende, blijkt tot op heden het nog steeds niet zo goed te werken als men beogde. Vooral populair zijn procedurefouten waardoor zware criminaliteit zoals drugs, zedendelicten en fraudeurs te vaak vrijuit gaat en de kleine crimineel of overtreder zwaar gesanctioneerd wordt.

Maar ja moet je niet gaan afgeven op de stakers of de werklozen? Of over komen eten, famillie, jackass, comedyfilm of andere onzin gaan praten met collega's/vrienden/familie...?
Ik geef niet af op de stakers, ik begrijp het waarom hierachter. En naar de programma's die u vernoemt kijk ik niet dus die vlieger gaat al evenmin op.

Neen, ik verwacht dat de overheid, in 2014, zijn bevolking in de mate van het mogelijke beschermt tegen dergelijke individuen.
Mijn excuses indien mijn gemeende verontwaardiging mbt de straffeloosheid tov dergelijke criminelen u mocht tegen de borst stoten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be