![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1081 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1082 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kunt, en dat is nu al honderd keer gezgd, evengoed toezicht houden buiten de doucheruimtes, door gewoon in de buurt te zijn. Dat is gewoon voldoende, veel kinderen op de leeftijd van twaalf tot dertien vinden het gewoon niet prettig bekeken te worden door volwassenen omdat ze net beginnen aan de pubertijd, daar zou ook kampleiding best rekening mee mogen houden en dus onnodig toezicht vermijden. En ja, kinderen tegenwoordig zijn mondig en spreken er met ouders over wanneer ze zich ongemakkelijk voelen op een kamp omdat een volwassene bij het minste binnenspringt, hoe goed bedoeld ook, blijkbaar was dit wel aan de orde in het kamp van Free spirit. Ik vind dat je daar dan rekening mee moet houden en gezond verstand, wat zorgt dat die kampen niet te aantrekkelijk zijn voor mensen met ongezonde belangstelling voor naakte kinderen,want die zijn er ook en evengoed in jeugdwerking terug te vinden, lijkt me gewoon de taak van de leidinggevenden in dat kamp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1083 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er werd u wel een vraag gesteld en ik zal ze dan nog maar eens herhalen, welk argument heeft u dat toezicht bij twaalf tot dertienjarigen per definitie in de doucheruimtes zelf moet, door zonder reden binnen te springen, terwijl dat toezicht evengoed kan door buiten de ruimte in de buurt te zijn. Daar geeft u maar geen antwoord op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1084 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Soit, ik hou er hier ook mee op. Ik heb al betere discussies gehad met mijn neefje van 5 maand of met de kipfilet die ik vanavond klaarmaakte, dan met de meesten in dit topic hier. Blijf er vooral zélf van overtuigd dat je goed bezig bent Alice, dan is er toch minimaal al één die dat denkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1085 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot op heden mogen kleuters in Nederland pas vanaf 4 jaar naar school hoor! Daar wordt het eerste kleuterklasje "groep 1" genoemd. Héééééél vreemd verhaal dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1086 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Haal eens diep adem, kan helpen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1087 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
je zoekt implicaties die ontzetten veel over jezelf zeggen (misbruik, pedofilie, oudjes die geilen op kinderen,...) hoe denk jij dat toezicht vandaag gebeurt? bvb de omkleedkamer bij de doorsneevoetbalploeg? teriwjl de kinderen douchen heeft de coach er een stoel bijgepakt en zit daar maar te geilen op de klein mannen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1088 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
je zoekt implicaties die ontzetten veel over jezelf zeggen (misbruik, pedofilie, oudjes die geilen op kinderen,...) hoe denk jij dat toezicht vandaag gebeurt? bvb de omkleedkamer bij de doorsneevoetbalploeg? teriwjl de kinderen douchen heeft de coach er een stoel bijgepakt en zit daar maar te geilen op de klein mannen? ![]() ik vermoed niet dat dorpsploegje huppeldepup 25 individuele douches heeft staan ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1089 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De jeugdleiding zou zijn veroordeeld. "Terecht" volgens ene Vrije Geest. Mijn inziens zou ik toch eerder de ouders hiervoor verantwoordelijk stellen. Het moet reuze interessant zijn om dat vonnis én motivatie van die rechtbank eens in te zien.
![]() |
![]() |
#1090 | |
Parlementslid
|
![]() Het verschil zijnde?
![]() |
![]() |
![]() |
#1091 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Wil dit zeggen dat noodzakelijk toezicht daar bijvoorbeeld een trainer van een voetbalclub een probleem is? Nee, uiteraard niet, omdat er verband is tussen regelmatige activiteiten die een volwassenne begeleid en noodzakelijk toezicht. 3. Maar die trainer zal dan ook nooit beweren dat hij daar moet zijn, om " vreemden uit de doucheruimtes" te houden, of om valpartijen te voorkomen, of om te zorgen dat er " geen lawaai" gemaakt wordt, laat staan dat er een tekeninspectie aan de orde is, bij een leeftijdsgroep van twaalf tot dertienjarigen. 4. Niemand hier stelt dat noodzakelijk toezicht fout is, niet kan of mag, wel zijn er forummers die blijkbaar denken dat het vermijden van onnodig toezicht, door mensen die normaal gezien niet eens betrokken zijn op die groep kinderen, dus allerlei vrijwilligers die zich opgeven ( waarmee niet niet oordeel over Free spirit) niet met de nodige alertheid bekeken moet worden. 5. Ik stel voor dat forummers eens bij vrienden, andere volwassenen navragen of ze in hun jeugd te maken kregen met een vorm van vrensoverschrijdend gedrag door een volwassene, dat blijken dan toch veel mensen te zijn, die maar al te vaak door vrijwilligers op activiteiten, voor bijlessen, parochiale activiteiten, op een of andere manier benaderd werden door volwassenen die ze later als " er over" omschrijven. 6. Moet je daarom ieder vorm van toezicht, contact, met argusogen bekijken? Nee, maar zorgen dat contact, toezicht wat niet nodig is voorkomen wordt, lijkt me niet meer dan gewoon gezond verstand, iets wat blijkbaar door een aantal forummers hier als het probleem wordt gezien! Duidelijk voor iedereen zo? Fijne dag dan maar ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1092 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. niemand beweert hier dat elke wildvreemde volwassene zomaar en zonder meer in kleedkamers van kinderen mag komen. dat is een drogredenering van jouw kant 3. hij zal het niet beweren maar het is mee zijn job. de suggestie dat volwassenen ter plaatse medische controles zouden uitvoeren is natuurlijk net zo'n grote onzin als jouw suggestie van 1 en 2 (drogredeneringen). 4. jij stelt al belachelijk veel pagina's niets anders. jij wil een bende pubers gewoon carte blanche geven als ze zich omkleden. De begeleider mag, als ik jouw stukken zo lees, maximaal aan de toog een pint pakken. 5. mijn versleten overovergrootbomma die mij toen een kus gaf vond ik er toen al over ![]() 6. een wie zorgt ervoor dat contact dat niet nodig is voorkomen wordt? volgens mij komen enkel volwassenen voor zo iets in aanmerking. volgens mij ben je zodanig in een seksuele kramp geschoten dat je het zelf niet meer helemaal weet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1093 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1094 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1095 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oeps, hier valt er iemand door de mand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1096 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een discussie voeren met een peuter van 5 maanden of met een kipfilet is het hoogst haalbare. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1097 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |