![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Overweegt u te emigreren op zoek naar welvaart en weelde? | |||
Ja, ik overweeg naar Congo te emigreren |
![]() ![]() ![]() |
2 | 16,67% |
Ja, ik overweeg te emigreren maar naar een ander land |
![]() ![]() ![]() |
6 | 50,00% |
Nee, voorlopig niet |
![]() ![]() ![]() |
4 | 33,33% |
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ... een stap vooruit denken door in het verleden leven! Enfin, een nieuwe benadering van evolutie.
![]() |
![]() |
#42 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het gaat erom hoe ge u integreert bij mensen. Ik dronk elke avond een whisky'tje met de armsten, op een clandestiene hoek, op straat. Ik koop mijn tomaten op de armen-markt, bij de mama's. Ik drink in de kleine bars, en ik ga naar de lokale genezingskerk waar de armen heil zoeken. Enorm veel dat je dan leert. En iedereen kent mij daar als "den blanke van de quartier". Elke dag komen tientallen mensen me om raad, hulp of troost vragen. Zelfs de kuluna's, de zwaar psychotische criminele bendes die niet aarzelen om u voor een sigaret of een GSM te vermoorden, salueren mij en beschermen mij. Doe dat eens na. Ja, ik mag mezelf flatteren, want er is in die mega-stad geen enkele expat die dat heeft gedurfd. Ik ben een held in dat quartier, omdat ik mij totaal anders gedraag dan de andere blanken, die in hun dikke jeeps arrogant voorbijrijden, vol angst, en niet eens één woord lingala kennen. Ik daarentegen deel leute en leed met de armen, spreek hun taal en begrijp hen. Kandideer ik morgen voor de post van volksvertegenwoordiger voor die wijk, dan win ik heel makkelijk. Open ik morgen een kerk ("de blanke boodschap" of iets in die trant), dan ben ik overmorgen de vader van de gemeente, en wellicht ook miljonair. De beste raad die ik dus aan expats kan geven is om vooral geen angst te hebben. De moeite doen om iets bij te leren over een land en zijn bevolking is wellicht teveel gevraagd, want daar moet je moedig voor zijn en een interessant leven willen hebben (de meesten willen dat niet). Je moet ook een vreemde taal leren enzo. Maar doe je dat wel, dan heb je voor de rest van je leven een nieuwe cultuur in je brein - en dat is dus dubbel zo rijk als slechts één cultuur in je brein hebben. Veel succes. PS: als ge natuurlijk gewoon op de bank wilt gaan werken in Kinshasa omdat ge hier niet op de bank kunt gaan werken -- kortom Europa kopiëren in Kinshasa, tja dan zijt ge natuurlijk een ordinaire gemondialiseerde loser-expat die niks bijdraagt aan de maatschappij. En zo zijn er velen, in hun zwaar militair beveiligde compounds, zielig en bibberend van de schrik tussen miljoenen zwarten navigerend, en ze vooral niet bekijken. Maar uw leven is dan zo waardeloos en vlak en zielig en inhoudsloos. Dan opteert ge beter voor zelfmoord, want uw leven is dan zo lullig en leeg. Of op z'n minst voor sterilisatie, want dat soort hebben we vooral niet nog langer nodig.
Laatst gewijzigd door C2C : 13 december 2014 om 10:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had het niet over Congo, ik had het over Angola.
![]()
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Maar ik had het over Congo.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Neen, Jef Geeraerts was een gepamperde koloniaal die een sleutelrol speelde in een venijnig raderwerk van onderdrukking, slavernij, vernedering en lafheid.
Jef Geeraerts is wel de laatste mens met wie ik mij identificeer. Zo'n laffe rechtse zak �* la Céline.
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Ik heb een echte Black Venus in huis. Haar bloemkool met bechamelsaus trekt op niks. Maar haar lichaam en haar vruchtbaarheid en haar wilde, primitieve, onbeschaafde, gewelddadige arrogantie en brutaalheid maken dat allemaal goed.
Ze heeft laatst een onnozel wicht op straat uitgekefferd omdat die zo mager en spierwit was en den hele tijd lag te frutsen aan haren iPhone. Ze heeft uit pedagogische overwegingen die iPhone op de grond aan diggelen geslagen. Het onnozel wicht heeft haar daarna bedankt en gezegd: "madame, ge hebt mij bevrijd, ook al zijt ge zo'n sensuele negerin die wellicht liever op groot wild jaagt dan bechamelsaus maakt." Dat was een heel mooi moment.
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
![]() Citaat:
Maar ze blijft wel bij haar punt: de sociale "voordelen" die wij hier genieten (goed onderwijs, gezondheidszorg, etc...) wegen niet op tegen de menselijke miserie die hier heerst. Kouwe, efficiënte robotten die geen minuut vrij hebben om na te denken of te dromen of zelfs de liefde te bedrijven. Vandaar dat zij hier zo snel mogelijk weg wil naar wat, objectief gesproken, inderdaad het paradijs is. België bestaat alleen om geld te sprokkelen. De rest is onzin.
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Als je al belast wordt, want in veel landen bestaan heerlijke tax exemptions voor een hele reeks activiteiten.
Laatst gewijzigd door C2C : 13 december 2014 om 14:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moeten de kindertjes dat ook op school leren om aan de slavernij te kunnen ontsnappen?
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |