![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Waar kunnen we zonder vooroordelen praten,
waar luisteren mensen naar ideeën, Links en rechts, Iedereen is zo bezeten van zijn grote gelijk, schelden en criminaliseren, overtuigende bewijzen weerleggen, forum is verworden waar depressieve mensen hun gelijk proberen te halen. Hoe kunnen we terug tot de basics komen, een gesprek waar iedereen is gerespecteerd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijf hier dan weg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen hebben altijd vooroordelen, bewust of onbewust. Uw droom zal dus nooit waarheid worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen kunnen ook bewust of onbewust een citaat uit zijn context trekken.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een wereld zonder vooroordelen, zonder ruzie en met respect voor iedereen bestaat niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Welcome to the real world.
Life is a game of Chess, changing with each move. Laatst gewijzigd door Indomitable : 14 december 2014 om 21:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Het is juist wat de mensen hier zeggen: als aap-achtigen zit in onze hersenen nog steeds 'het survival of the fittest': overleven of verzuipen.
Er zijn er die geëvolueerd zijn, er zijn er die nog altijd denken en willen handelen in die termen van 'de sterkste of de beste wint, de zwakste wordt genadeloos weggeselecteerd'. Er zijn geëvolueerde mensen die deze natuurwet moreel willen overstijgen en er een andere wereld willen van maken waar gelijkwaardigheid heerst. Maar er zijn er ook die nog op hun apenbrein afgaan zoals op dit forum duidelijk is en voor een 'genadeloze wegselectie van alles wat zwak is' staan. Tja, niet veel aan te veranderen vrees ik. Laatst gewijzigd door Tomas : 14 december 2014 om 21:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een nieuw soort pastoors is opgestaan.
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 14 december 2014 om 22:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kritiek (geven) (op elkaar) , is menselijk !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Hmm, te overdreven, kritisch denken mag en de zaak leren nuanceren of bij de context houden, niet in overdreven kritisch geluid laten horen zonder argumentele vraagstellingen !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals doodsbedreigingen , e.d. zijn inderdaad in tikkie TE !!!!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dit forum is niet nutteloos
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Minister
|
![]() Het probleem is dat iedereen in bepaalde mate vooroordelen heeft (al dan niet bewust). Er is natuurlijk een verschil tsn iemand attent maken op een vooroordeel en mensen vooroordelen gaan verwijten. In de eerste situatie kan je verder gaan met je discussie, in het tweede geval zal er spanning ontstaan tsn gesprekspartners.
Citaat:
Citaat:
Maar de vakbond moet ook eens beseffen dat hun mensen voor deze regering hebben gestemd. Het is niet omdat je veel mensen omwille van 1 of 2 zaken uit het regeerakkoord kan mobiliseren, dat gans die groep met alle maatregels ontevreden is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is iedereen irl het met alles eens wat jij zegt, schrijft of denkt? Kan jij in het parlement je mening kwijt over de politiek? Of in het stemhok? Als het verschil van mening je stoort kan je tv kijken. Hetgeen je niet aanstaat zap je dan gewoon weg. Maar dat kan eigenlijk ook op dit forum. Je hoeft het zelfs niet te openen, en je kan de mening, of het gescheld/getrol van degenen die je hinderen zelfs onzichtbaar maken via de negeerfunctie en alleen reageren op de reacties waar je het mee eens bent. Je zou gauw uitgepraat zijn, denk ik. Als je "terug naar de basics" wil moet je misschien in de politiek gaan. In het parlement "respecteert" men elkaar. Ja toch? Het probleem is dat in het parlement gepalaberd wordt door "volksvertegenwoordigers"..... die hun partij vertegenwoordigen, waardoor de gewone bevolking op haar honger blijft zitten.....en een aantal onder hen hun zegje gaan doen op een politiek forum. Niet dat de politiek zich daar wat van aantrekt, maar "we" hebben tenminste ons hart kunnen luchten. Jij hebt dat eveneens gedaan. Je hart luchten bedoel ik. Niet over politiek, maar over wat je hindert aan dit forum. Waarmee dit forum bewezen heeft dat het, zelfs voor jou, nuttig is. In het parlement k�*n je niet eens gaan zeggen dat het bewezen heeft nutteloos te zijn. Dat is het in de grond nochtans ook. Of wordt er naar de oppositie "geluisterd"? Het forum speelt eerder de rol van een antidepressivum. Er wordt van mening verschild, gevit, getrold, gescholden, maar er wordt tenminste wél interesse getoond. Nu en dan geniet men zelfs bijval. Wie depressief is doet zich de moeite niet meer om een discussie aan te gaan. Gewoon omdat de interesse mankeert. Omdat "het gevecht" is opgegeven. Dit forum gaat lang niet altijd louter over politiek. Bovendien komt men er veel meer te weten dan via de staatsomroep. Een forum verplicht om met argumenten te komen wil men ernstig genomen worden. Dat verplicht om opzoekingswerk te doen. Waardoor men opnieuw bij wetenswaardigheden uitkomt die men nog niet wist, of gewoon vergeten is. Schrijven voor een publiek, als is het maar een forumpubliek, verplicht ons om dat zo goed mogelijk te doen. Behoorlijk schrijven dwingt een zeker respect af, ook al wordt dat niet (rechtstreeks) getoond. Op een forum schrijven doet men vrijwillig. Op dit forum wordt er bovendien zo weinig mogelijk gecensureerd. Waardoor er remmingen wegvallen, men zich bloot geeft, zijn ware aard laat kennen. Iemand met een beetje doorzicht doet hier bijgevolg niet alleen mensenkennis op, maar leert ook mensen kennen buiten dit forum. Misschien ont-moeten sommigen hier zelfs een partner. Ik ben het forum ook soms kotsbeu, maar dan haak ik gewoon een tijdlang af en hou me met andere zaken bezig. Er zijn gelukkig nog andere mogelijkheden in het leven om onze "verloren" tijd mee te vullen dan een forum. Misschien even "nutteloos", maar zeker niet "goedkoper". Ik ben het dus niet met de titel van je draad eens. En ik heb me de moeite gedaan om je uit te leggen waarom.
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() alles heeft een nut, alles is nutteloos.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |