Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2014, 17:34   #161
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hades Bekijk bericht
stop nog niet vertrekken naar uw werk, bedoelde gewoon dat je uw auto iets verder van uw werkplaats zetten en dan te voet verder ging. Dus ge moet nu echt geen 50 km te voet gaan he. sorry dacht dat dit duidelijk was maar blijkbaar was het toch nog net iets te moeilijk voor sommigen. mijn excuses.
Waarom zou ik (moest ik met de auto naar 't werk gaan) verplicht zijn om mijn auto ergens achter te laten omdat een bende stakers daar staan onnozel te doen ? Ik moet mij dus aanpassen aan die gasten ? En sedert wanneer is het toegelaten om materiaal van anderen te beschadigen ? Blijkbaar is het nu al aanvaardbaar dat vakbonders in bende zomaar mogen doen wat ze willen, de rest moet zich maar aanpassen ?
En moest ik dat dan nog doen, dan komen we automatisch op het tweede punt : waarom zou ik het risico moeten lopen om geduwd of erger te worden door die hooligans ? Dit lijkt tegenwoordig ook al als normaal te worden aanzien ?
D�*�*r gaat het hier over : diegenen die niet willen mee staken lopen risico's die in niet-stakingsomstandigheden strafbaar zijn......
Oud 15 december 2014, 17:37   #162
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Dat pas achteraf zeggen is gemakkelijk.
JeeBee, ik weet het pas nù !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2014, 17:37   #163
Hades
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
77% van de mensen werken vandaag. Van hen die niet zijn gaan werken kun je een heleboel plaatsen in de categorie 'ik geraak er toch niet'.
En wanneer 'stakers' ganse industrieterreinen blokkeren, wegen vastzetten of piketten met brandende auto's aan de ingang van een bedrijf zetten, dan kunnen werkwilligen er moeilijk door. Ik las vandaag nog over een bedrijf aan de haven waar de vakbondsmilities aan een piket een auto in brand staken voor de mooie beelden en er goed mee konden lachen, tot er een auto met een werkwillige het piket trachtte te omzeilen, toen werd de sfeer grimmig. Dat heet niet 'staken', dat heet intimideren en werkwilligen verhinderen.
Ik kan evenveel redenen opgeven waarom mensen wel gaan werken maar toch te staking steunen maar dat doet er helemaal niet toe want noch jij nog ik kunnen iets van de veronderstellingen hard maken. wat er wel toe doet is dat 1% nooit 99% werkwilligen kan tegenhouden. Intimidatie gebeurt trouwens aan beiden kanten. toen bij ons op het bedrijf iemand wou meestaken op de regionale stakingsdag merkte de werkgever fijntjes op "gij moet nog verlof hebben op die bepaalde dag zeker?" is daar ook een naam voor soms?

Citaat:
Hoeft niet. Gewoon voor de rechter slepen en voor de kosten laten opdraaien. Staken mag, saboteren niet. Punt!
de oproerkraaiers van de nationale betoging zijn toch voor de rechter gedaagd dus ik snap eerlijkheidshalve uw probleem niet. Als u onder saboteren "hinder verstaat is het natuurlijk al een gans ander verhaal want elke grote manifestatie zorgt voor hinder maar dan ben je weeral op een subtiele manier het stakingsrecht aan het uithollen

Citaat:
Je leest weer verkeerd. Als de mensen thuis blijven omwille van een staking, al is dat tegen hun goesting, dan is dat zo. Maar uit ervaring weet ik dat de grootste voorstanders van stakingen meestal werknemers zijn die ook op het werk niet veel toegevoegde waarde betekenen, meestal vakbondsafgevaardigden die geen kloten uitvoeren, om het plastischer uit te drukken. En die mogen er voor mijn part uit.
[/quote]

veel vakbondsafgevaardigden dan bij u op het bedrijf maar gemiddeld zijn er dat drie die gaan er ook niet in slagen om in hun eentje den boel plat te leggen. uit ervaring weet ik dan weeral dat de meeste mensen staken omdat hun iets dwarszit en de werkgever daar geen oren naar heeft. maar ieder zijn ervaringen natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Hades : 15 december 2014 om 17:40.
Hades is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2014, 17:40   #164
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
77% van de mensen werken vandaag. Van hen die niet zijn gaan werken kun je een heleboel plaatsen in de categorie 'ik geraak er toch niet'.

En wanneer 'stakers' ganse industrieterreinen blokkeren, wegen vastzetten of piketten met brandende auto's aan de ingang van een bedrijf zetten, dan kunnen werkwilligen er moeilijk door. Ik las vandaag nog over een bedrijf aan de haven waar de vakbondsmilities aan een piket een auto in brand staken voor de mooie beelden en er goed mee konden lachen, tot er een auto met een werkwillige het piket trachtte te omzeilen, toen werd de sfeer grimmig. Dat heet niet 'staken', dat heet intimideren en werkwilligen verhinderen.

Wat een theorieën ! ! !
Dat laatste moet je natuurlijk onder een vergrootglas bekijken.
De positieve kanten: daar zwijg je best over...

...
...

....
....

Laatst gewijzigd door Boduo : 15 december 2014 om 17:41.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2014, 17:46   #165
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Waarom zouden we. Het resultaat is er.

Nu is het zaak voor N-VA om ernstig te worden. Zoniet steken we de volgende faze op gang.
Beetje komen dreigen, henri premier? Wat ga je doen? Het Antwerps stadhuis bezetten? Kom maar af, we zullen je een warme ontvangst bezorgen, ziekenhuisopname inbegrepen.

Laatst gewijzigd door robert t : 15 december 2014 om 17:49.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2014, 17:46   #166
Hades
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Waarom zou ik (moest ik met de auto naar 't werk gaan) verplicht zijn om mijn auto ergens achter te laten omdat een bende stakers daar staan onnozel te doen ? Ik moet mij dus aanpassen aan die gasten ? En sedert wanneer is het toegelaten om materiaal van anderen te beschadigen ? Blijkbaar is het nu al aanvaardbaar dat vakbonders in bende zomaar mogen doen wat ze willen, de rest moet zich maar aanpassen ?
En moest ik dat dan nog doen, dan komen we automatisch op het tweede punt : waarom zou ik het risico moeten lopen om geduwd of erger te worden door die hooligans ? Dit lijkt tegenwoordig ook al als normaal te worden aanzien ?
D�*�*r gaat het hier over : diegenen die niet willen mee staken lopen risico's die in niet-stakingsomstandigheden strafbaar zijn......
maar u bent tot niets verplicht, ik zeg u enkel dat als u wou gaan werken u kon gaan werken, blijkbaar is de werkwilligheid bij u dan toch niet zo groot.

En dat tweede punt, ik kan het niet verhelpen dat u bang bent om over straat te lopen, beste voor u is dus inderdaad dat u bij valavond rustig binnen blijft maar vanaf u buiten komt loopt u altijd een risico natuurlijk of er nu een verhoogd risico is tijdens een stakingsdag... ik weet het niet.... voorlopig heb ik nog nergens gehoord dat ze de gewonden aan het aanvoeren zijn in het ziekenhuis dus denk dat het nog meevalt. maar als ik u toch enigszins gerust kan stellen, als iemand u tijdens een stakingsdag een muil op uw gezicht verkoopt is die man nog steeds even strafbaar als op een niet stakingsdag.
Oud 15 december 2014, 17:47   #167
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Jammer genoeg gebeurt dat allemaal zo vriendelijk en rustig. Met miljoenen op straat kan je nochtans een staatsgreep plegen en een democratie instellen.

Maar da's voor een andere keer. De randvoorwaarden daartoe zijn nog niet vervuld.

Alleszins tonen de stakers dat er met de productieve krachten van dit land niet moet gesold worden. De regering moet nu haar ultra-rechtse, asociale maatregelen herzien.

Opdracht volbracht. Felicitaties aan iedereen die vandaag nadacht over de toekomst, en niet zomaar slaafs zijn baas volgde (die trouwens niks moet inleveren, integendeel).
De énige 'regering' die écht de volle laag had moeten krijgen - te weten de Europese Commissie - bleef netjes buiten schot.

Wat een 'succes'!

Reactie van m'n bomma: "gaat met zo'n debielen naar den oorlog, zeg! "

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 15 december 2014 om 17:49.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2014, 17:57   #168
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hades Bekijk bericht
maar u bent tot niets verplicht, ik zeg u enkel dat als u wou gaan werken u kon gaan werken, blijkbaar is de werkwilligheid bij u dan toch niet zo groot.

En dat tweede punt, ik kan het niet verhelpen dat u bang bent om over straat te lopen, beste voor u is dus inderdaad dat u bij valavond rustig binnen blijft maar vanaf u buiten komt loopt u altijd een risico natuurlijk of er nu een verhoogd risico is tijdens een stakingsdag... ik weet het niet.... voorlopig heb ik nog nergens gehoord dat ze de gewonden aan het aanvoeren zijn in het ziekenhuis dus denk dat het nog meevalt. maar als ik u toch enigszins gerust kan stellen, als iemand u tijdens een stakingsdag een muil op uw gezicht verkoopt is die man nog steeds even strafbaar als op een niet stakingsdag.
Waarom zou ik het risico op materiële schade nemen als ik kan thuisblijven ? Ik heb nog congé genoeg, hoor. En voor de rest.....een vakbonder die gestraft wordt voor duwen en trekken of erger ? ALs 't tegen de flikken zelf is, misschien, ja...... Het trollen gaat je goed af, doe zo voort
Oud 15 december 2014, 18:04   #169
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
De énige 'regering' die écht de volle laag had moeten krijgen - te weten de Europese Commissie - bleef netjes buiten schot.

Wat een 'succes'!

Reactie van m'n bomma: "gaat met zo'n debielen naar den oorlog, zeg! "
Klopt, zolang de Europese Commissie tolereert dat de lidstaten mekaar kapotconcurreren met fiscale koehandels, zal de EU niet werken zoals het hoort...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2014, 18:09   #170
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Niets doen heeft nog nooit iets opgeleverd ......
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2014, 18:10   #171
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Niets doen heeft nog nooit iets opgeleverd ......
Dat zullen we woensdag zien.
Oud 15 december 2014, 18:14   #172
Hades
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Waarom zou ik het risico op materiële schade nemen als ik kan thuisblijven ? Ik heb nog congé genoeg, hoor. En voor de rest.....een vakbonder die gestraft wordt voor duwen en trekken of erger ? ALs 't tegen de flikken zelf is, misschien, ja...... Het trollen gaat je goed af, doe zo voort
nogmaals dus, niemand verplicht u tot iets en inderdaad als u een klacht wilt indienen voor een duwtje vrees ik dat u van een bekaaide reis gaat thuiskomen maar als u op de markt een duw krijg denk ik ook niet dat u veel indruk gaat maken met uw klacht...en u noemt mij een trol?
Oud 15 december 2014, 18:29   #173
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Een op de vijf leerkrachten niet aan het werk

http://www.standaard.be/cnt/dmf20141215_01430650

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2014, 18:42   #174
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Klopt, zolang de Europese Commissie tolereert dat de lidstaten mekaar kapotconcurreren met fiscale koehandels, zal de EU niet werken zoals het hoort...
Een slecht karakter zoals dat van "djimi" vraagt zich af of dat mekaar kapot concurreren van de lidstaten niet datgene is waar de EC al dan niet uitdrukkelijk op aanstuurt.

"Divide et impera!" behoort hoe dan ook - tegen heug en meug - tot het zogenaamde erfgoed van 'onze' Europese zogenaamde beschaving.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2014, 18:44   #175
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Een slecht karakter zoals dat van "djimi" vraagt zich af of dat mekaar kapot concurreren van de lidstaten niet datgene is waar de EC al dan niet uitdrukkelijk op aanstuurt.

"Divide et impera!" behoort hoe dan ook - tegen heug en meug - tot het zogenaamde erfgoed van 'onze' Europese zogenaamde beschaving.
Ik zie Europa anders, maar goed, als vrijzinnige links-liberaal ben ik het gewoon om met mijn standpunten in de minderheid te zijn...
Oud 15 december 2014, 18:56   #176
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zegt de bestuurder van een BMW 6 Reeks.

Moet er nog zand zijn ?
Maar marginalo kan toch niet antwoorden op mijnheer zijn vraag 'waarom staak jij nu feitelijk'. Zielig als je zo in de nationale pers komt
Oud 15 december 2014, 19:00   #177
WetIsWet
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Notionele Rudy verdiende in 2012 reeds € 4700 NETTO, dat is te vergelijken met zo'n slordige € 7.000 bruto voor iemand met zijn functie en leeftijd. Daarnaast komen de gebruikelijke voordeel alle aard, dus auto + kosten, extra-legale voordelen en uiteraard de zware onkosten die hij kan binnenbrengen.

Niet voor niets heeft Rudy De Leeuw, officieel zware tegenstander van het systeem van de notionele interestaftrek, zelf met zijn vennootschap genoten van de voordelen ervan.

Om maar één voorbeeldje te geven van die mensen hun mentaliteit ....
Genoten? Zeg maar genieten, hij is nog steeds een belangrijke aandeelhouder.
Oud 15 december 2014, 19:02   #178
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
De regering moet niks.

Maar goed, wellicht geven ze toe op iets ridicuul als de vermogenswinstbelasting en dan op zo'n manier dat hun teergeliefde middenklasse dubbel en dik genaaid wordt. Zot zijn doet geen zeer.
De sluis in Luxemburg staat open.
Oud 15 december 2014, 19:04   #179
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eén land, één volk, één Bestuur.
Hahaha, dat kan hier nooit meer, en dat is niet de schuld van de Vlamingen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2014, 19:10   #180
WetIsWet
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een op de vijf leerkrachten niet aan het werk

http://www.standaard.be/cnt/dmf20141215_01430650

.
Die tellen wel maar voor 60% hé

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be