![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hiermee stil je een morrende achterban niet. Alleen die achterban mort op dit ogenblik niet. Zoals al gezegd: het vertrouwen is enorm, iets wat ik inderdaad zelden heb gezien in Vlaams-nationalistische kringen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een mooi recent voorbeeld waren de heisa's rond Jan Jambon en Theo Francken. Blijkbaar beseft een deel van de N-VA tegenstanders nog steeds niet dat het culpabiliseren van de N-VA als een racistische/fascistische/extremistische partij er niet voor zorgt dat er minder mensen voor de N-VA zullen mensen; integendeel het zorgt juist voor het omgekeerde. In die zin maakt de N-VA hetzelfde mee als het Vlaams Belang 10-15 jaar geleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maddens begreep het een tijdje geleden ook al niet: dat De Wever hier mee wegkomt. Ofwel is het messias-geloof zo groot (zelfs Van Severen, die daar toch wel het meeste van had, heeft meer dissidentie gekregen) ofwel is de NVA-militant en NVA-partijlid gewoon niet radikaal Vlaamsnationaal. Ik weet niet welke van beide het ergste is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En, hagel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() Wat u vertrouwen noemt, noem ik gewoon blindheid. Als men echt partijpolitiek bezig is, weet men dat vertrouwen wel het laatste is waarop men kan bouwen. Het feit dat die NVA'ers ondanks alles vertrouwen, getuigt bij hen zeker niet van enig besef van het partijpolitieke bedrijf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() En welk effect heeft dit artikel gehad? Heeft dit voor vuurwerk gezorgd bij de goedkeuring van het regeerakkoord? Heeft omwille van dit artikel De Wever zich moeten uitsloven om dit regeerakkoord door zijn congres te krijgen? Het was alsof ze naar de kermis gingen, de congresgangers.
Dat wijst toch op de invloed van bewust artikel. Overigens, ook Maddens schreef gelijkaardig in de regulliere media, en werd door de NVA-achterban niet gehoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet het, het zijn grote woorden, maar soms komt wel het begrip 'doodgraver' bij mij op. Nu, als men de familie De Wever wat kent, - ik was geen onbekende bij zijn vader -, is de laatste weken veel duidelijk geworden. In politiek speelt soms ook een heel deel persoonlijke geschiedenis een rol, en de zoon wil duidelijk zich tegenover zijn vader bewijzen. M.i. een volledig uit de hand gelopen vadercomplex. Maar goed, het weze zo, de geschiedenis zal oordelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dit is al even stevig onderbouwd als de nog steeds niet door U onderbouwde bewering dat De Wever voor 2/12 gezegd heeft dat er geen vermogenswinstbelasting komt.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nee, die vraag beantwoord ik niet, ook al dat Pallieterke op de stapel. Dit is discussiëren op een schoolmeestermanier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() Toont u dan aan dat de NVA voor 2 december verklaarde dat er wel een vermogenswinstbelasting zou komen, behalve dan de oekaze van Van Overveldt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() Ik geef toe, mijn amateur-psychologie, maar ik heb de voorbije weken inderdaad vaak teruggedacht aan vader De Wever, en ik zie voor mij tal van parallellen. Of wetenschappelijk is, weet ik niet, maar ik kan met mijn ervaringen een aantal zaken plaatsen, die een aantal anderen anders zien of niet kunnen plaatsen misschien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Minister
|
![]() Citaat:
U beweert hier iets zonder het te kunnen staven en nu moeten wij het tegendeel bewijzen. Try again.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) Laatst gewijzigd door schietboog : 17 december 2014 om 10:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat verklaart inderdaad veel.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |