![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2021 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Links verdedigt alle werkenden, van de fabrieksarbeider tot de ondernemer. Als iemand die werkt en niet renteniert, kan ik onmogelijk die krachten steunen die alleen maar de 1% rijkste kapitaalkrachtigen en renteniers verdedigen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2022 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gaat u dan akkoord dat er vele bestaande regels en normen bestaan die zowel werkenden als ondernemers tegenwerken?
![]() |
#2023 |
|
![]() Wat is uw favoriete alcoholische drank en indien mogelijk: favoriete whisk(e)y?
![]() |
#2024 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2025 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aguardente.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2026 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een normaal iemand is iemand die b.v. empathie heeft, geen psychopaat is, medemensen met respect behandelt ongeacht hun huidskleur, religie, seksuele geaardheid, enzovoort.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2027 |
|
![]() kan je zelf voorbeelden geven, die afgeschaft zowel jou als mij zouden plezieren?
![]() |
#2028 |
|
![]() die volgens de breed aanvaarde norm handelt?
![]() |
#2029 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De 'ethische imperatief' van 'een beetje minder arrogantie en een beetje meer nederigheid' geldt wellicht niet voor Profeten en Hun Discipelen. Citaat:
Citaat:
Als ik iemand onthoofdt - of laat onthoofden - omdat hij/zij al dan niet hooghartig zijn/haar neus optrekt voor mijn Grote Boodschap, hoe 'normaal' mag ik mezelf dan nog noemen? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2030 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Naar mijn ervaring zijn ideologieën in het algemeen doorspekt met obscuur normatief archaïsch gezwets en onwetenschappelijkheid, maar daar gaat het nu niet om.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2031 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2032 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ja, zolang je niet zodanig hard graait dat je bij de arbitraire 1% hoort is het allemaal oké natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2033 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een winkelier die deel uitmaakt van een religie die homoseksuelen minderwaardig of immoreel acht heeft dus niet het recht deze homoseksueel niet te bedienen? Heeft een religieus leraar het recht om aan zijn studenten aan te leren dat homoseksuelen of andersgelovigen minderwaardig zijn? Terugkomend op besnijdingen. Godsdienstvrijheid kan evenmin een excuus zijn om iemand zijn Godsdienstvrijheid te ontnemen. Mensenrechten zijn individueel te interpreteren. Indien u instemt met de genitale mutilatie van kinderen (jongens of meisjes is hierbij irrelevant) dan gaat u dus in tegen een fundamenteler mensenrecht dan het recht van vrijheid van religieuze praktijken van georganiseerde religies. Het individueel recht op godsdienstvrijheid primeert. Het recht om van religie te veranderen dient gerespecteerd door religies. Ik gaf de argumentatie al eerder. Ú verkoos ze te negeren. Godsdienstvrijheid is ook maar 1 argument tegen het mutileren van kinderen uit religieuze overwegingen. Het is van belang echter omdat dit argument dikwijls gebruikt wordt juist om genitale mutilaties goed te praten door religies. Zo van "wij mogen doen met onze kinderen wat wij willen"...mensenrechten a la carte noem ik dat aangezien ondertussen de rechten van dat kind zelf met de voeten getreden worden. Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 december 2014 om 02:09. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2034 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Des te meer zou ik juist zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2035 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat zoals ik zei over werken versus rentenieren. Maar als renteniers ook linkse standpunten willen overnemen, des te beter. Ik ben niet sectair.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 17 december 2014 om 13:33. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2036 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hebben de kannibalen je al bekeerd? Of is het eerder je schuimbekkende haat die je al je cognitieve vaardigheden doet verliezen en komt de barbarij eerder van jouw kant? Eerdere apologeten van die superieure beschaving hebben in Congo 10 miljoen mensen vermoord. Nooit is er iemand in België die hiervoor excuses heeft aangeboden en de nodige reparaties heeft betaald. Integendaal, België is rijk geworden op de kap van de slavenarbeid van de Congolezen en heeft zich later complexloos verder verrijkt op de kap van de goedkope arbeid van de gastarbeiders. Vandaag worden opnieuw allerlei beschavingsargumenten - de hele extreem-rechtse "clash of civilisations" strategie - gebruikt om de nazaten van die gastarbeiders, theoretisch gelijkwaardige Belgische burgers, maar in de praktijk tweederansburgers - verder te discrimineren. Geen enkele fascistische propaganda kan dit feit veranderen, en niets kan mij op dit punt intimideren. Aan alle racisten en fascisten draag ik overigens deze regel van de Internationale op: "wij hebben waap'nen hen te raken, die dorstig schijnen naar ons bloed."
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2037 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Johan Bollen:
Die vraag over homoseksualiteit is mij nooit gesteld op dat forum, tot ik, als deel van mijn cultureel-Marxistisch-Trotskistisch-globalisatische infiltratiecampagne in opdracht van Jacques Attali mijn forumpersonage liet bekeren tot de islam. Sindsdien heb ik duizend maal op die vraag geantwoord, en ze blijft maar terugkomen. Met mij is er niets veranderd. Het probleem ligt dus bij de mensen die die vraag stellen: zij hebben allerlei koloniale vooroordelen verinnerlijkt waarbij het evident is dat de "blanke man" beschaafd is en dus niet homofoob en de "vreemde" (of iedereen die zich associeert met een "vreemde" godsdienst) barbaars en dus homofoob. Wat besnijdenis betreft: elke Belgische partij, van Vlaams Belang tot PVDA, is het met mij eens op dat punt. Waarom ga je hen niet lastigvallen? Wat meer is: zelfs in de meest antisemitische tijden in Europa wanneer pogroms schering en inslag waren heeft men de Joden nooit verboden om besnijdenis te voltrekken. Geeft je dat niet te denken? Je blijft maar herhalen "besnijdenis is mutilatie" maar je draagt geen enkel argument daarvoor aan. In jouw definitie zouden ook orebellen voor minderjarige meisjes als mutilatie moeten verboden worden. Nu zou ik als ouder mijn minderjarige dochters ook sterk afraden van oorgaatjes te laten schieten, maar dat is een andere zaak. Tenzij het natuurlijk te doen is om de huidige islamofobe tendens in Europa te gebruiken om ook het antisemitisme te doen herleven...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2038 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ongetwijfeld ga jij je nu weer in allerlei bochten wringen om te 'bewijzen' dat zoiets geen mensenrechten zijn en dat cultuur superieur is. Ongetwijfeld ga je weer het autoriteitsargument willen inroepen van die ene homo die het met je eens is, dan kan je weer schelden hoe fout onze 'Westerse' visie is. Allicht ga je ook Alan Turing weer willen recupereren, zoals we gewoon zijn van je, om te bewijzen hoe fout wij zijn, ook al is er in de 60 jaar na zijn dood serieuze vooruitgang geboekt in het verfoeide Westen. Er is nog veel werk aan de winkel, maar het is gelukkig een pak minder erg dan allerlei repressief-religieuze toestanden waar in de naam van zeden of cultuur mensen straffen krijgen als zij niet doen wat de goegemeente verwacht. Mensenrechten �* la carte, inderdaad. Laatst gewijzigd door Troubadour : 17 december 2014 om 17:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2039 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Welke waanzinnige vergelijkingen ga je nog uit je mouwen schudden? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2040 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Vallen sommige vormen van consultancy nog onder de noemer arbeid? We leven nog altijd in een fysiek universum. Wie wordt er beter van jouw arbeid?
|
![]() |
![]() |