Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2014, 22:09   #21
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Ze hebben ons verleden jaar ook al proberen te flikken,eens zien of het nu lukt.
Inderdaad, zit eraan te komen. Paar slimme advocaten en brandhout en dan gaan ze wel weer geld halen bij onze vrienden die er geen hebben en die voldoende verdeeld zijn om er niet in te slagen zich te verdedigen.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2014, 22:23   #22
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Zonnepanelen kunnen ook afgeschakeld worden. Wist U dat niet.
De netbeheerder komt bij u bellen om ze af te zetten?

Laatst gewijzigd door Wapper : 19 december 2014 om 22:24.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2014, 22:26   #23
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Gans het zonnepanelenverhaal is door de sossen op de verkeerde wijze aangepakt. Ze hebben het doodeenvoudig verknoeid met een onvoorstelbare paardemolen van "groene stroom certificaten" enz. Vooreerst is er de vraag of diegenen die zonnepanelen op hun dak plaatsten zo nodig een subsidie moesten krijgen? Maar zelfs indien men daarvoor koos kon het toch helemaal anders op poten gezet worden. Had de toenmalige regering niet beter een min of meer groot gedeelte van de aankoopkost gewoon aftrekbaar gemaakt van het belastbaar inkomen, of zelfs (nog beter) van het verschuldigde eindbedrag van de belasting op het inkomen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2014, 22:57   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Het gratis verhaal is uit, en terecht.
Bij mijn weten al enige tijd. Wat nu echter komt, is van een heel andere orde. Mensen die zonnepanelen hebben gelegd zonder subsidie en zonder certificaten, zien plotseling hun investering tot nul herleid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2014, 23:38   #25
demonen
Banneling

Standaard

Energie besparen kan je toch een dure rekening opleveren. Dat ondervond een bedrijf uit Tongeren. Het bedrijf investeerde meer dan 500.000 euro aan middelen om energie te besparen, en met succes. Maar nu stuurt hun energieleverancier Essent een rekening van 18.000 euro omdat ze, jawel, te weinig hebben verbruikt.
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20141219_0...citeit-opneemt

Dit land wordt geleid door zotten, krankzinnigen, cleptomanen, nepotisten, ...

Laatst gewijzigd door demonen : 19 december 2014 om 23:39.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2014, 23:53   #26
Ambiorix1966
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Energie besparen kan je toch een dure rekening opleveren. Dat ondervond een bedrijf uit Tongeren. Het bedrijf investeerde meer dan 500.000 euro aan middelen om energie te besparen, en met succes. Maar nu stuurt hun energieleverancier Essent een rekening van 18.000 euro omdat ze, jawel, te weinig hebben verbruikt.
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20141219_0...citeit-opneemt

Dit land wordt geleid door zotten, krankzinnigen, cleptomanen, nepotisten, ...
Sorry maar nu ben je aan het zeveren.
Dat bedrijf in Tongeren heeft een contract getekend met Essent waarin stond dat ze minstens 80% van het gecontracteerd volume zouden afnemen. Als je zo'n contract tekent krijg je een scherpe prijs. Het is logisch dat als je je contract niet nakomt er kosten aan verbonden zijn.
Ambiorix1966 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2014, 23:54   #27
Wapper

Standaard

Citaat:
En je bent vergeten dat de verhoging van de elektriciteitsprijs onder andere ook veroorzaakt wordt door het subsidiëren van de isolatie door de netwerkbeheerders.

Waar past dat in uw verhaal ?
Subsidieering van welke isolatie? U spreekt in raadsels, verklaar u nader...
Oud 20 december 2014, 00:05   #28
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En je bent vergeten dat de verhoging van de elektriciteitsprijs onder andere ook veroorzaakt wordt door het subsidiëren van de isolatie door de netwerkbeheerders.

Waar past dat in uw verhaal ?
En premies voor bvb installatie van warmtepompen... Maar de vraag is maar hoeveel deze subsidies/premies bedragen in vergelijking met het zonnepaneelverhaal.
Waarschijnlijk is het er slechts een klein gedeelte van.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 00:06   #29
Wapper

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bij mijn weten al enige tijd. Wat nu echter komt, is van een heel andere orde. Mensen die zonnepanelen hebben gelegd zonder subsidie en zonder certificaten, zien plotseling hun investering tot nul herleid.
Dat is een heel spijtige zaak voor die mensen die na alle waarschuwingen nog altijd niet ontdekt hebben dat energie uit zonnepanelen zonder staatssubsidies niet rendabel kan zijn op onze breedtegraad. En met subsidies is het een Ponzi-schema.
Oud 20 december 2014, 00:17   #30
Stoute Jos
Banneling

Standaard

Wat voor dommekloten toch weer hier op dit forum
Die taks komt er niet!
Stoute Jos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 00:23   #31
Wapper

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stoute Jos Bekijk bericht
Wat voor dommekloten toch weer hier op dit forum
Die taks komt er niet!
Leg uit!
Oud 20 december 2014, 00:29   #32
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
lol 350 euro per jaar netvergoeding.

Ik betaal 450 euro per jaar aan electriciteit.
Ik heb zonnepanelen en het stoort mij helemaal niet als ik zou moeten betalen voor het gebruik van het net, maar dan gaan ze mij toch moeten vergoeden voor iedere Kw dat ik op het net zet hoor, en tot de laatste cent, de volle pot. Of.....

Laatst gewijzigd door Garry : 20 december 2014 om 00:40.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 00:33   #33
Stoute Jos
Banneling

Standaard

Ik zou 300€ moeten betalen
Wel ja dat is dan 450 x 4 - 300€ die ik jaarlijks krijg.
Oud 20 december 2014, 00:34   #34
Stoute Jos
Banneling

Standaard

Citaat:
Leg uit!
De sector staat klaar met een batterij aan advocaten die dit gaan aanvechten voor ieder mogelijk tribunaal.
Vorige keer zijn ze er ook in geslaagd om dit te liquideren.
Oud 20 december 2014, 00:37   #35
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een heel spijtige zaak voor die mensen die na alle waarschuwingen nog altijd niet ontdekt hebben dat energie uit zonnepanelen zonder staatssubsidies niet rendabel kan zijn op onze breedtegraad. En met subsidies is het een Ponzi-schema.
De mijne brengen anders meer op dan dat er normaal van verwacht wordt. En bovendien liggen ze zo goed als plat, dus in een veel kleinere hoek dan dat voorgeschreven staat. Voor het verschil met hun maximum vermogen te compenseren, wat nota bene al heel weinig is, heb ik gewoon twee paneeltjes extra gelegd. Maar er zijn nu eenmaal nog andere factoren buiten de juiste hoek, die de opbrengst beïnvloeden. De juiste hoek op een pannen dak brengt gegarandeerd minder op dan de bijna plat gelegde op mijn dak dankzij de gunstige situatie van hoe ze liggen.

Laatst gewijzigd door Garry : 20 december 2014 om 00:50.
Oud 20 december 2014, 00:47   #36
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zonnepanelen kunnen ook afgeschakeld worden. Wist U dat niet.
Ge kunt ze ook zo gebruiken zonder dat ze uw meter doen terug draaien. Gebruik de geleverde stoom volledig op in de huren dat ze stoom opleveren, al was het om er een bijverwarming mee te voeden of uw tuin mee te verlichten over dag. Ik geef toe dat het minder praktisch is maar 't kan. Zo niet zoeken we samen gemeenschappelijk te eisen dat de maatschappij iedere geleverde Kw aan de volle pot moet vergoeden.

Laatst gewijzigd door Garry : 20 december 2014 om 00:54.
Oud 20 december 2014, 00:52   #37
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stoute Jos Bekijk bericht
Ik zou 300€ moeten betalen
Wel ja dat is dan 450 x 4 - 300€ die ik jaarlijks krijg.
+ de volle pot voor iedere Kw die ge supplementair op het net zet, want dan moeten ze die ook maar aan het normale tarief kopen.
Oud 20 december 2014, 01:10   #38
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
+ de volle pot voor iedere Kw die ge supplementair op het net zet, want dan moeten ze die ook maar aan het normale tarief kopen.
De volle pot, is dat de prijs, die de kerncentrales krijgen voor hun op het net gezette KWs? Eigenlijk is dat te veel want de kerncentrales en andere klassieke producenten leveren stroom zonder het hinderlijke ja zelfs schadelijke door de natuur bepaalde grillig verloop ervan. Nu eens veel zon dan weer nacht, nu eens veel wind dan weer windstil. Bovendien dient de distributiekost afgetrokken worden. Tja het is en blijft onrendabel en dit politiek correcte verhaal gaat niet op.

Laatst gewijzigd door fcal : 20 december 2014 om 01:11.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 02:04   #39
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
De volle pot, is dat de prijs, die de kerncentrales krijgen voor hun op het net gezette KWs? Eigenlijk is dat te veel want de kerncentrales en andere klassieke producenten leveren stroom zonder het hinderlijke ja zelfs schadelijke door de natuur bepaalde grillig verloop ervan. Nu eens veel zon dan weer nacht, nu eens veel wind dan weer windstil. Bovendien dient de distributiekost afgetrokken worden. Tja het is en blijft onrendabel en dit politiek correcte verhaal gaat niet op.
Wat mij betreft zijn mijn panelen, ook al zou ik kosten aangerekend krijgen voor het net gebruik, zon of niet, nog steeds een rendabele toestand. Wanneer je zou moet betalen voor het netgebruik ga je de zaken wat anders gaan bekijken.

Voordien een dag en nachtmeter, dan alleen nog maar een dag meter, omdat mijn productie voldoende hoog is. Vroeger wassen tijdens de nachtmeter, nu kan dit ook over dag. Vaatwasser werd geprogrammeerd tijdens de nachtmeter, nu over dag. Droogkast, overdag. Alle grootverbruikers worden nu evengoed gebruikt overdag.

Gebruik al je stroom op, al moet ge er overdag uw tuin mee verlichten, zolang ze je overige Kw niet aan een aanvaardbare prijs betalen zorg ik dat ze worden opgebruikt.

Laatst gewijzigd door Garry : 20 december 2014 om 02:17.
Oud 20 december 2014, 02:38   #40
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Gans het zonnepanelenverhaal is door de sossen op de verkeerde wijze aangepakt. Ze hebben het doodeenvoudig verknoeid met een onvoorstelbare paardemolen van "groene stroom certificaten" enz. Vooreerst is er de vraag of diegenen die zonnepanelen op hun dak plaatsten zo nodig een subsidie moesten krijgen? Maar zelfs indien men daarvoor koos kon het toch helemaal anders op poten gezet worden. Had de toenmalige regering niet beter een min of meer groot gedeelte van de aankoopkost gewoon aftrekbaar gemaakt van het belastbaar inkomen, of zelfs (nog beter) van het verschuldigde eindbedrag van de belasting op het inkomen.
De groenstroomcertificaten zijn er onder druk van onze Europese meesters gekomen en onder impuls van Melchior Wathelet (cdH!) door het Vlaams parlement goedgekeurd in het kader van een LIBERALISERING van de energiemarkt.
Wordt ge zelf niet moe van uw eeuwig en onzinnig "sossen" gebash?
Het is echt zielig geworden ondertussen!
http://www.dewereldmorgen.be/artikel...actuur-zo-duur
http://www.eubelius.be/nl/printpdf/4731
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be