Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2014, 08:17   #101
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ja,
Citaat:
hoog tijd dat vrouwen eens op hun plaats worden gezet.
Bij voorkeur door echte venten.

Citaat:
A propos, in plaats van te internetten, moet jij de afwas niet doen?
zeg ventje van mijn voeten doe gij zelf ne keer den afwas dat zeggen echte vrouwen dan weer....
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2014, 09:24   #102
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ja, hoog tijd dat vrouwen eens op hun plaats worden gezet.

Bij voorkeur door echte venten.

A propos, in plaats van te internetten, moet jij de afwas niet doen?
Nee, daar is mijn echte vent mee bezig, laat discussie voeren liever over aan mij! Zijn " instinct " zegt dat dit een wijze keuze is.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2014, 09:30   #103
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee, daar is mijn echte vent mee bezig, laat discussie voeren liever over aan mij! Zijn " instinct " zegt dat dit een wijze keuze is.
Is "instinct" in dit geval synoniem met "ervaring"?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2014, 10:53   #104
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
dat een blanke Vlaamse man me een burka zou willen laten dragen, heb ik inderdaad niet meegemaakt, maar wel patronizerende uitspraken en houdingen zoals die ene keer in het gerechtsgebouw - toen een advocaat nota bene - me met veel gebaar de deur openhield en "schatteke" noemde en het gros van de Vlaamse mannen vindt het nog altijd normaal dat de vrouw maar het meeste van de huishoudelijke taken op zich neemt en/of voor de kinderen zorgt terwijl bij wel aan z'n carrière kan timmeren, erger nog: de meeste Vlaamse vrouwen gaan hier nog altijd mee akkoord! ... ik noem dat geen gelijke verstandhoudingen ook al mogen vrouwen nu stemmen en worden ze iets serieuzer genomen wanneer ze klacht neerleggen voor verkrachting .. maar achter de schermen zal toch nog steeds het idee meespelen van "ze heeft het toch wel zelf uitgelokt met haar kort rokje .." maw. het is nog steeds grotendeels een mannenwereld waarin we leven, zelfs anno 2014 ....
Kwestie van mondiger te worden! Als een man mij met schatteke aanspreekt - ja, dat gebeurt zelfs op mijn leeftijd nog - dan antwoord ik direct met lieveke of zoeteke en zo leert die dat echt wel af. Op het werk was er vroeger één die mij altijd "bloem in 't veld" noemde, ik noemde hem dan "eikeboom" en die heeft dat ook snel begrepen. Dat er nog altijd door de vrouwen moet gevochten worden om hun gelijkwaardige plaats naast de mannen te behouden, is juist.
Maar net daarom mogen wij GEEN toegevingen doen en ons zeker niet laten intimideren! En in geen geval ons gaan bedekken omdat die inwijkelingen met hun middeleeuwse manieren en hun achterlijke godsdienst dat verlangen!
Oud 19 december 2014, 14:54   #105
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Is "instinct" in dit geval synoniem met "ervaring"?
Oud 20 december 2014, 00:36   #106
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
euh Alice ik zeg enkel dat men als vrouw beter voorzichtig is i.e. de deur op slot dan dat men uitdagend gekleed 's nachts over straat rondhuppelt ...

veel blanke Vlaamse mannen zien dit nog altijd als een uitnodiging tot ... en dit ondanks de wetten die er hier in BE voor vrouwen zijn ... en ja, 's nachts lopen er nu eenmaal meer creepy mannen rond dan overdag ....
Bem zelfs als gij in uwe pure overdag rondloopt, is er geen haar op mijne kop dat er aan zou denken om u eens te "pakken".
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 00:47   #107
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
dat een blanke Vlaamse man me een burka zou willen laten dragen, heb ik inderdaad niet meegemaakt, maar wel patronizerende uitspraken en houdingen zoals die ene keer in het gerechtsgebouw - toen een advocaat nota bene - me met veel gebaar de deur openhield en "schatteke" noemde
Had hij U dan beter "spook" moeten noemen. Trouwens zou ge moeten weten dat ge dat schatteke niet al te letterlijk moet opnemen. Er is toch die Antwerpse filmregisseur die ook altijd iedereen "schat" of "schatteke" noemt op TV en in interviews.
Citaat:
maar achter de schermen zal toch nog steeds het idee meespelen van "ze heeft het toch wel zelf uitgelokt met haar kort rokje .." maw. Het is nog steeds grotendeels een mannenwereld waarin we leven, zelfs anno 2014 ....
Wij hebben dan ook de brains. En stop maar eens goed hetvolgende in uw kopke: alle toegevingen die ge krijgt ? Als ge zegt dat het nog steeds een mannenwereld is ? Van wie krijgt ge die toegevingen in de eerste plaats ? Van andere vrouwen ? Nee, van andere mannen, bvb rechters die thuis een ferm pak slaag krijgen van hun vrouw, als ze niet doen wat die vraagt. Sloefen zijn het.

Van wie krijgen al die moslims bvb in de eerste plaats al hun toegevingen en positieve discriminatie ? Van andere moslims ? Nee dus, van andere Belgen. Juist zoals jullie al die toegevingen van ons krijgen in de eerste plaats. Op den duur zijn we al dat gezaag beu en geven we soms toe.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 20 december 2014 om 00:50.
Oud 20 december 2014, 00:53   #108
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ook, maar blijkbaar verhindert zijn "instinct "een reactie!
Mogelijk voelt hij " nattigheid" met al die mondige vrouwen hier
Die nattigheid waarover dat gij het hebt is iets dat wij venten niet krijgen bij het zien van een schoon vrouwke. Jullie krijgen dat wel naar het schijnt bij het zien van een schone vent.
Oud 20 december 2014, 01:00   #109
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Wow, hier wordt ik dus echt niet goed van...het is echt totaal niet aan ons, vrouwen, om ons aan te passen aan mannen met een totaal achterlijke mentaliteit, ongeacht waar die mannen vandaan komen, en los van hun levensobvertuiging.
Hier is namelijk bij wet vastgelegd dat mannen ten alle tijden zelf verantwoordelijk zijn voor hun seksueel gedrag, ookal loopt een vrouw naakt over straat, dat is dan nog geen uitnodiging tot ongewest gedrag!
Goed gezegd aliceke, ge ziet als ge gelijk hebt krijgt ge dat ook van mij. Ik heb al gezegd dat zelfs al zou Bem in hare pure rondlopen, ik me nog perfect balangeloos zou gedragen.
Oud 20 december 2014, 01:19   #110
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Kwestie van mondiger te worden! Als een man mij met schatteke aanspreekt - ja, dat gebeurt zelfs op mijn leeftijd nog - dan antwoord ik direct met lieveke of zoeteke en zo leert die dat echt wel af. Op het werk was er vroeger één die mij altijd "bloem in 't veld" noemde, ik noemde hem dan "eikeboom" en die heeft dat ook snel begrepen. Dat er nog altijd door de vrouwen moet gevochten worden om hun gelijkwaardige plaats naast de mannen te behouden, is juist.
Maar net daarom mogen wij GEEN toegevingen doen en ons zeker niet laten intimideren! En in geen geval ons gaan bedekken omdat die inwijkelingen met hun middeleeuwse manieren en hun achterlijke godsdienst dat verlangen!
Allemaal goed en wel, maar de echte smerige en harde beroepen laten vrouwen nog altijd liever aan mannen over. Als je dan toch echt volwaardige gelijkheid wil moet je die beroepen ook willen doen als vrouw. Zoals lasser, metser, militair, vuilnisman enz.....

Dus volledige gelijkwaardigheid willen de vrouwen ook weer net niet.

Ik wil ook wel een deal sluiten met alleen maar voordelen. Zoals dat gebeurd bij leeuwen; de vrouwtjes gaan jagen (werken) en de mannen slijten hun dagen met luieren en vechten onder elkaar voor de dominantie......

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 20 december 2014 om 01:23.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 01:41   #111
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Bem zelfs als gij in uwe pure overdag rondloopt, is er geen haar op mijne kop dat er aan zou denken om u eens te "pakken".
Citaat:
Die nattigheid waarover dat gij het hebt is iets dat wij venten niet krijgen bij het zien van een schoon vrouwke. Jullie krijgen dat wel naar het schijnt bij het zien van een schone vent.
maar jongens toch
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 01:51   #112
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Had hij U dan beter "spook" moeten noemen. Trouwens zou ge moeten weten dat ge dat schatteke niet al te letterlijk moet opnemen. Er is toch die Antwerpse filmregisseur die ook altijd iedereen "schat" of "schatteke" noemt op TV en in interviews.
Wij hebben dan ook de brains. En stop maar eens goed hetvolgende in uw kopke: alle toegevingen die ge krijgt ? Als ge zegt dat het nog steeds een mannenwereld is ? Van wie krijgt ge die toegevingen in de eerste plaats ? Van andere vrouwen ? Nee, van andere mannen, bvb rechters die thuis een ferm pak slaag krijgen van hun vrouw, als ze niet doen wat die vraagt. Sloefen zijn het.

Van wie krijgen al die moslims bvb in de eerste plaats al hun toegevingen en positieve discriminatie ? Van andere moslims ? Nee dus, van andere Belgen. Juist zoals jullie al die toegevingen van ons krijgen in de eerste plaats. Op den duur zijn we al dat gezaag beu en geven we soms toe.
amai amai amai amai!

Citaat:
Goed gezegd aliceke, ge ziet als ge gelijk hebt krijgt ge dat ook van mij. Ik heb al gezegd dat zelfs al zou Bem in hare pure rondlopen, ik me nog perfect balangeloos zou gedragen.
allez dan
Oud 20 december 2014, 01:56   #113
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Allemaal goed en wel, maar de echte smerige en harde beroepen laten vrouwen nog altijd liever aan mannen over. Als je dan toch echt volwaardige gelijkheid wil moet je die beroepen ook willen doen als vrouw. Zoals lasser, metser, militair, vuilnisman enz.....

Ik wil ook wel een deal sluiten met alleen maar voordelen. Zoals dat gebeurd bij leeuwen; de vrouwtjes gaan jagen (werken) en de mannen slijten hun dagen met luieren en vechten onder elkaar voor de dominantie......
er is een verschil tussen gelijk en gelijkwaardig ...

is niet hetzelfde, vrouwen zijn fysiek minder sterk dan mannen, daarbij doen zij ook veel fysiek uitputtende beroepen waar mannen dan weer onvertegenwoordigd in zijn zoals bvb. poetsvrouw, verpleegster ...

voor echte "gelijkwaardigheid" zouden er meer huismannen nodig zijn en ook straten met knappe mannen achter glas die ons in een oogwenk op commando bedienen
Oud 20 december 2014, 01:59   #114
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
moest iemand mij "bloem in 't veld" noemen, ik zou ook pissed zijn, wat denken die mannen wel -> dat ze alles mogen of wat .... groot gelijk dat die op zijn plaats gezet werd! :d !
Oud 20 december 2014, 02:07   #115
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er is een verschil tussen gelijk en gelijkwaardig ...

is niet hetzelfde, vrouwen zijn fysiek minder sterk dan mannen, daarbij doen zij ook veel fysiek uitputtende beroepen waar mannen dan weer onvertegenwoordigd in zijn zoals bvb. poetsvrouw, verpleegster ...

voor echte "gelijkwaardigheid" zouden er meer huismannen nodig zijn en ook straten met knappe mannen achter glas die ons in een oogwenk op commando bedienen
Vrouwen zijn nu eenmaal het ontvankelijke geslacht, mannen het ondernemende geslacht.
Oud 20 december 2014, 03:28   #116
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vrouwen zijn nu eenmaal het ontvankelijke geslacht, mannen het ondernemende geslacht.
cliché antwoord
Oud 20 december 2014, 09:30   #117
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

In welke eeuw leeft u? Toen ik kind was, kende ik zelfs al een vrouwelijke metser! En die zijn er nog. Net zoals vrouwelijke lassers en militairen. Ik heb zelf nog geen "vuilnisvrouw" gezien maar het zou me niet verwonderen dat die er ook zijn. In mijn gemeente zijn er ook arbeidsters aan de gemeente, bv één op het kerkhof om nieuwe graven te graven en het onderhoud te doen en zo... Trek uw ogen eens open!
U doet alsof vrouwen niets doen dan luieren? Praktisch alle vrouwen hebben tegenwoordig een job en doen bovendien het huishouden, hoe langer hoe meer wel met steun van de man (eerlijk is eerlijk). Waar werkt u dat u er nooit vrouwen ziet?
Oud 20 december 2014, 09:32   #118
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ontvankelijk? Ondernemend? Alstublieft! Met zo'n mentaliteit komen we ook niet aan gelijkwaardigheid tussen man en vrouw!
Oud 20 december 2014, 09:40   #119
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ontvankelijk? Ondernemend? Alstublieft! Met zo'n mentaliteit komen we ook niet aan gelijkwaardigheid tussen man en vrouw!
Tv verslaafde is waarschijnlijk een Marokkaan ... met zo'n mentaliteit,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 11:10   #120
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nee, schatteke nemen wij niet letterlijk, er zijn nu eenmaal mannen met geheugenproblemen, het onthouden van je naam of het woord mevrouw is een te grote opgave.
Wij krijgen dus toegevingen van mannen, en moeten daar dankbaar voor zijn, waarbij je als voorbeeld een rechter geeft die thuis slaag krijgt?

Wanneer jouw " brains" het verschil niet kennen tussen een relatie van twee volwassenen met slaafse: dominante kantjes of huiselijk geweld, verklaart dit ineens waarom vrouwenrechten door vrouwen zelf bevochten zijn en geen " geschenk" van mannen met jouw intelligentie!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be