Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2014, 12:01   #81
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Misschien voor een stuk toch,als je per se in Brussel wilt werken en in Gent wil wonen waarom moet ik dan je openbaar vervoer helpen betalen?
U wil met een wagen rijden. Waarom moet de gemeenschap dan voordelige investeringsafspraken maken met allerlei autoconstructeurs?

Indien u uw redenering echt doortrekt, zult u dat zien gebeuren...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 12:04   #82
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Onzeker? Uw rendement werd 20 jaar gegarandeerd door de staat.
Enkele jaren terug werden mensen die investeerden in zonnepanelen door velen uitgelachen op allerlei fora,ze zouden kapot zijn na 4 jaar,hun rendement zou praktisch 0 zijn na 6 a 7 jaar.Die certificaten worden dan ook enkel en alleen uitgekeerd voor geproduceerde stroom,kapotte panelen=geen geld!
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 12:09   #83
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien voor een stuk toch,als je per se in Brussel wilt werken en in Gent wil wonen waarom moet ik dan je openbaar vervoer helpen betalen?
Als je per se in het leger wilt werken, waarom moet ik dan je loon en uitrusting betalen?
Als je per se met de fiets wilt rondrijden, waarom moet ik dan je fietspad betalen?
Als je per se zonder kijken de straat wilt oversteken, waarom moet ik dan je ambulance van de spoeddienst betalen?
Als je per se je kerstboom in brand wilt steken, waarom moet ik dan je brandweer betalen?

Enz... Enz...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 12:09   #84
Rahowa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U wil met een wagen rijden. Waarom moet de gemeenschap dan voordelige investeringsafspraken maken met allerlei autoconstructeurs?

Indien u uw redenering echt doortrekt, zult u dat zien gebeuren...
Ik moet mijn wagen volledig zelf betalen,ik heb ook niet gezegd dat iedereen voor alles zelf moet instaan,alleen voor bepaalde zaken.Wat kindergeld betreft zou ik het bedrag dat er aan besteed wordt niet storten op een rekenig want sommigen die hun kinderen verwaarlozen verbrassen dat geld toch maar op cafe.Je zou in plaats kledingcheques kunnen geven,onderwijs en kinderopvang volledig gratis kunnen maken,kinderen gratis met het openbaar vervoer naar school(in tegenstelling tot volwassenen).
Oud 20 december 2014, 12:11   #85
Rahowa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Als je per se in het leger wilt werken, waarom moet ik dan je loon en uitrusting betalen?
Als je per se met de fiets wilt rondrijden, waarom moet ik dan je fietspad betalen?
Als je per se zonder kijken de straat wilt oversteken, waarom moet ik dan je ambulance van de spoeddienst betalen?
Als je per se je kerstboom in brand wilt steken, waarom moet ik dan je brandweer betalen?

Enz... Enz...
Dat heb ik allemaal niet gezegd,maar waarom moet ik iedere liter benzine zelf betalen maar mensen die elke dag het openbaar vervoer gebruiken amper 15% van de werkelijke kost?
Oud 20 december 2014, 12:14   #86
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Enz... Enz...
Er zou een heel nieuw ministerie moeten bijkomen, alleen om al die veranderlijke behoeftes te registeren.
Het Ministerie van Registratie van Openbare Behoeftes.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 12:25   #87
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat heb ik allemaal niet gezegd,maar waarom moet ik iedere liter benzine zelf betalen maar mensen die elke dag het openbaar vervoer gebruiken amper 15% van de werkelijke kost?
Nee, dat heb je niet gezegd, maar dit zijn wel de consequenties als we je "redenering" over het openbaar vervoer even in het extreme doortrekken. Denk daar misschien even aan, de volgende keer...

Als je per se water wilt drinken, waarom moet ik dan betalen voor jouw waterzuivering?
Als je per se naar Parijs wilt, waarom moet ik dan betalen voor de hogesnelheidslijn waar de Thalys over rijdt?
Als je per se in de Polders wilt wonen, waarom moet ik dan betalen voor het versterken van de dijken?

Enz... Enz...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 12:40   #88
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Er zou een heel nieuw ministerie moeten bijkomen, alleen om al die veranderlijke behoeftes te registeren.
Het Ministerie van Registratie van Openbare Behoeftes.
Dat lijkt me een ideaal ministerie extra voor Ben Weyts, nu die definitief gebuisd is als mogelijk n-va voorzitter. http://www.demorgen.be/binnenland/de...zijn-a2156686/
Hopelijk spreekt hij wat duidelijker dan Ben.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 12:47   #89
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het openbaar vervoer is een medaille met 2 ongelijk zijden: de keerzijde is véél groter dan de voorzijde.
Met je auto rijden is een vorm van "komfort".
Dat is een medaille met een grooote voorzijde.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 13:00   #90
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik moet mijn wagen volledig zelf betalen, ...
In de meeste Europese landen kan de auto-industrie rekenen op allerlei financiële tegemoetkomingen. In die zin betalen ook anderen voor uw auto mee.
Oud 20 december 2014, 13:02   #91
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo'n typisch staaltje "neo-lib talk".
Trek die redenering eens door: moeten we dan ALLE vormen van staatswerking in stukjes trekken, en enkel laten betalen door rechtstreeks betrokkenen? Zo van: enkel autobezitters dienen belastingen te betalen voor het onderhouden van de wegeninfrastructuur, enkel zieken betalen voor de mutualiteit, enkel bij wie ingebroken werd betaalt voor het opzetten van een politiemacht, enz...

Absurd, toch?
Nee, in tegendeel. Perfect. Op die manier wordt alles op zijn juiste waarde geschat, namelijk wat zij die ervan profiteren ervoor willen geven.
Oud 20 december 2014, 13:04   #92
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat kindergeld betreft zou ik het bedrag dat er aan besteed wordt niet storten op een rekenig want sommigen die hun kinderen verwaarlozen verbrassen dat geld toch maar op cafe.Je zou in plaats kledingcheques kunnen geven,onderwijs en kinderopvang volledig gratis kunnen maken,kinderen gratis met het openbaar vervoer naar school(in tegenstelling tot volwassenen).
Sommigen verbrassen ook hun eigen inkomen. Voortaan dus geen maandloon meer op de rekening maar voedselbonnen of zo? Ik ontwaar een communistisch trekje in uw betoog.

Onderwijs is in België bijna zo goed als gratis. Lonen worden door de overheid betaald. Wat nog overblijft, zijn kopiekosten, maaltijden, en dergelijke.

Waarom kinderopvang en OV gratis? Botst dat evenwel niet met uw stelling dat de burger gewoon hoort te betalen voor de zaken die hij wil?
Oud 20 december 2014, 13:04   #93
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wie zal het pensioen van die buurman zonder kinderen betalen? Juist, de kinderen van die andere buurman.
Ideaal gezien zou de buurman zonder kinderen gespaard hebben, en daarvan in zijn ouwe dag geleefd. Dan moesten kinderen nergens voor opdraaien.
Oud 20 december 2014, 13:05   #94
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heb ik allemaal niet gezegd, ...
Wat zegt u dan wel? Ik heb de indruk dat u naargelang het bericht warm en koud blaast.
Oud 20 december 2014, 13:06   #95
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het openbaar vervoer is een medaille met 2 ongelijk zijden: de keerzijde is véél groter dan de voorzijde.
Met je auto rijden is een vorm van "komfort".
Dat is een medaille met een grooote voorzijde.
Neen, de auto is een luxeartikel en niet zozeer een comfortabele vervoersmiddel !

Het overaanbod van de auto de dag van vandaag laat de verkoop ook stagneren, uitlopend in een stock van niet verkochte wagens, ze zouden beter de overproductie eens stopzetten en kijken hoe snel er nog van de stock kan verkocht worden (inclusief de showroommodellen) en dan pas te denken aan een nieuwe serie wagens !
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 13:07   #96
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ideaal gezien zou de buurman zonder kinderen gespaard hebben, en daarvan in zijn ouwe dag geleefd. Dan moesten kinderen nergens voor opdraaien.
U veronderstelt dan de overheid zich niet langer bezig houdt met een inkomen na de pensionering.

Even gedacht trouwens hoeveel iemand gespaard zou moeten hebben als hij op zestig op pensioen gaat en nog twintig jaar te leven heeft?
Oud 20 december 2014, 13:07   #97
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Neen, de auto is een luxeartikel en niet zozeer een comfortabele vervoersmiddel !
Voor WO II was de auto inderdaad een luxeartikel. Nu niet meer. Voor veel mensen is het gewoon een vervoermiddel om van punt A naar B te rijden, meestal voor het werk.
Oud 20 december 2014, 13:08   #98
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik moet mijn wagen volledig zelf betalen,ik heb ook niet gezegd dat iedereen voor alles zelf moet instaan,alleen voor bepaalde zaken.Wat kindergeld betreft zou ik het bedrag dat er aan besteed wordt niet storten op een rekenig want sommigen die hun kinderen verwaarlozen verbrassen dat geld toch maar op cafe.Je zou in plaats kledingcheques kunnen geven,onderwijs en kinderopvang volledig gratis kunnen maken,kinderen gratis met het openbaar vervoer naar school(in tegenstelling tot volwassenen).
Degenen die hun kinderen verwaarlozen, moeten door de politie vééééééél beter in gaten worden gehouden.
Maar ja, de flikken verbrassen ook één & ander.
Hier & daar zijn er die hun job doen zoals het hoort.
Oud 20 december 2014, 13:09   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het overaanbod van de auto de dag van vandaag laat de verkoop ook stagneren, uitlopend in een stock van niet verkochte wagens, ze zouden beter de overproductie eens stopzetten en kijken hoe snel er nog van de stock kan verkocht worden (inclusief de showroommodellen) en dan pas te denken aan een nieuwe serie wagens !
Het gaat hier om commerciële firma's die alle vrijheid hebben hun eigen strategie te ontwikkelen. En iedereen weet: een firma die geen toekomstgericht beleid voert, stevent af op het failliet.

Laat op dat vlak de markt zichzelf reguleren.
Oud 20 december 2014, 13:14   #100
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bij echte luxeartikels is er nooit een overaanbod...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be