Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 januari 2015, 19:01   #41
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Dat verandert niets aan mijn punt: als iemand hier enkele jaren dankzij een schijnhuwelijk heeft geprofiteerd van de sociale zekerheid, is het dan niet logisch dat de strafmaat een vorm van retributie oplegt - met andere woorden: dat hij zijn profitariaat in klare munt terugbetaalt - dan hem in een gevangenis te steken die handenvol geld kost?
Dwangarbeid terug invoeren?
Maar ik vrees dat hij zelfs op de manier zijn schulden niet kan inlossen.
Integendeel, die zullen nog verder oplopen.
Gewoon terug sturen lijkt mij beter.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2015, 19:14   #42
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Veel vreemdelingen onderhouden nog banden met hun herkomstland.

Discriminatie is eigen aan de mens en gebeurt in elk land. U sluit zelf ook niet elke autochtoon in de armen. Een taal en cultuur kan men oppikken, vb. mensen die in China gaan studeren/werken (ik heb zo iemand in de familie).
Natuurlijk kan dat.
Maar de praktijk toont dat een groot deel daar niet in slaagt.
Ik vermoed dat juist die groep geen genoegen neemt met een partner die zich goed aangepast heeft aan die vreemde cultuur.
Lijkt mij een straatje zonder einde.
Oud 1 januari 2015, 19:53   #43
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Als twee Marokkanen elkander graag zien , een relatie beginnen , dan wens ik ze veel geluk . Hopelijk bouwen ze een toekomst op in Marokko .
Weinig kans toe. Daar moet je namelijk hard werken.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2015, 20:46   #44
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1. Hij gaat Nederlands leren. (Inburgeringscursus)
2. Geloof, hoop en ambitie doen wonderen.

Maar we discussiëren naast de kwestie.

ps. jij zit wel in een enorm negatieve denkspiraal, dat is ook zeker.
1; via een inburgeringscursus leer je geen Nederlands, blijkbaar is uw man daar ook helemaal niet mee bezig? Waarom leert u hem geen Nederlands?
2. Geloof, hoop en ambitie leiden nergens naar wanneer je hier al een poos bent en nog steeds blijkbaar geen enkel initiatief nam om de taal te leren?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2015, 21:43   #45
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Stel dat je toch geen euro hebt om de gemaakte kosten te betalen, moet men ze dan gewoon laten rondlopen misschien?
Heel eventjes in de gevangenis of ze zijn ribbedebie en lopen hier jaren later nog rond en dan het land gecontroleerd en onder toezicht uitzetten.
Hier in de gevangenis zitten kost ook handenvol geld.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dwangarbeid terug invoeren?
Maar ik vrees dat hij zelfs op de manier zijn schulden niet kan inlossen.
Integendeel, die zullen nog verder oplopen.
Gewoon terug sturen lijkt mij beter.
Wel, niet nog meer kosten oplopen door ze naar de gevangenis te sturen - wat hen niets zal bijbrengen of een "strafmaat" inprenten - lijkt me dan inderdaad preferabel.

Dan zou je ze bijvoorbeeld gewoon kunnen terugsturen.
Oud 1 januari 2015, 22:34   #46
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Natuurlijk kan dat.
Maar de praktijk toont dat een groot deel daar niet in slaagt.
Ik vermoed dat juist die groep geen genoegen neemt met een partner die zich goed aangepast heeft aan die vreemde cultuur.
Lijkt mij een straatje zonder einde.
Dat denk ik niet. In de praktijk slagen een heleboel vreemdelingen erin zich hier te settelen. Enkel de manier waarop en de graad van assimilatie zijn soms niet naar de zin van sommige autochtonen. Volgens mij heeft iedereen wel nog recht op zijn of haar subcultuur en banden met herkomstland, dus hecht ik weinig waarde aan een negatieve visie op multiculturaliteit. Ieder zijn of haar ding in het leven uiteindelijk. Ik vind ook niet dat mensen multiculturaliteit opgelegd moet worden. Als bv. autochtonen op privé-vlak dagdagelijks weinig met vreemdelingen te maken (willen) hebben en omgekeerd, is dat hun keuze of leven.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 1 januari 2015 om 22:40.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2015, 22:46   #47
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik heb net een aantal maanden mee in zo'n conversatiegroep gezeten om mensen die reeds hun inburgeringscursus hebben doorlopen VLOT Nederlands te leren spreken..... daar geraak je inderdaad totaal depri van.

Wel vind ik het raar dat bij al die vrijwilligers geen enkele ingeburgerde marokkaan te vinden was..... die willen blijkbaar de moeite niet doen om aan nieuwe Turken of Oeigoeren Nederlands te leren?
Het moet nogal vermoeiend zijn om in de familie mensen Nederlands te leren en dat ook nogeens in een officiële vrijwilligersgroep te doen. Beetje redelijk blijven aub.

En ook word jij er depri van omdat jij geen andere optie hebt. Twee getrouwde Marokkanen bv kunnen met elkaar nog in het Arabisch of berbers praten. En als de nederlandsonkundige partner werkelijk zijn draai hier niet vindt, kunnen ze nog altijd naar Marokko. Maar meestal is dit dus niet nodig. En dat wil toch wat zeggen.
Oud 1 januari 2015, 22:57   #48
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Misschien kun je ook gewoon in het land waar je kinderen en je partner vertoeven blijven en daar deel uitmaken van je eigen maatschappij!
Waarom moet je andersmans maatschappij gaan ontwrichten door er met duizenden binnen te vallen, ook al kunnen ze met de meeste van die gasten niets aanvangen? Dagelijks in een feuilleton te volgen hoe ze dat in Australië oplossen. Waarom kan en mag dat hier niet?

Wie geen kritiek heeft op het vollopen van zijn land met vooral probleemlieden, die is inderdaad...
Ik zal u eens wat zeggen: met een baby kun je ook niets aanvangen. Is die daarom ongewenst of slecht? Een mens moet in het leven vanalles leren en dit gedurende zijn hele leven blijven doen. Bovendien zal een persoon er niet mee akkoord gaan dat er niets met diens partner valt aan te vangen en die zoals in Australië 'opgelost' moet worden.

En ik vind ook niet dat het de schuld van vreemdelingen is dat een maatschappij wordt ontwricht, als dat zo is.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 1 januari 2015 om 22:59.
Oud 2 januari 2015, 00:12   #49
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het moet nogal vermoeiend zijn om in de familie mensen Nederlands te leren en dat ook nogeens in een officiële vrijwilligersgroep te doen. Beetje redelijk blijven aub.

En ook word jij er depri van omdat jij geen andere optie hebt. Twee getrouwde Marokkanen bv kunnen met elkaar nog in het Arabisch of berbers praten. En als de nederlandsonkundige partner werkelijk zijn draai hier niet vindt, kunnen ze nog altijd naar Marokko. Maar meestal is dit dus niet nodig. En dat wil toch wat zeggen.
Het is deprimerend te beseffen dat er jaarlijks zo'n 80.000 mensen binnenkomen die amper het verschil weten tussen "voordeur" en "eergisteren". D�*t is deprimerend.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2015, 00:22   #50
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat denk ik niet. In de praktijk slagen een heleboel vreemdelingen erin zich hier te settelen. Enkel de manier waarop en de graad van assimilatie zijn soms niet naar de zin van sommige autochtonen.
OK

Citaat:
Volgens mij heeft iedereen wel nog recht op zijn of haar subcultuur en banden met herkomstland, dus hecht ik weinig waarde aan een negatieve visie op multiculturaliteit. Ieder zijn of haar ding in het leven uiteindelijk. Ik vind ook niet dat mensen multiculturaliteit opgelegd moet worden. Als bv. autochtonen op privé-vlak dagdagelijks weinig met vreemdelingen te maken (willen) hebben en omgekeerd, is dat hun keuze of leven.
Zie ik enige gelijkenis met:
http://forum.politics.be/attachment....8&d=1419974398
??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 2 januari 2015 om 00:31.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2015, 00:40   #51
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat denk ik niet. In de praktijk slagen een heleboel vreemdelingen erin zich hier te settelen. Enkel de manier waarop en de graad van assimilatie zijn soms niet naar de zin van sommige autochtonen. Volgens mij heeft iedereen wel nog recht op zijn of haar subcultuur en banden met herkomstland, dus hecht ik weinig waarde aan een negatieve visie op multiculturaliteit. Ieder zijn of haar ding in het leven uiteindelijk. Ik vind ook niet dat mensen multiculturaliteit opgelegd moet worden. Als bv. autochtonen op privé-vlak dagdagelijks weinig met vreemdelingen te maken (willen) hebben en omgekeerd, is dat hun keuze of leven.
Klopt, Belgen in het buitenland hebben ook de neiging om met elkaar samen te klitten en de lokale taal niet altijd even machtig te zijn. In Benidorm hebben ze zelfs hun eigen frituren ...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2015, 00:42   #52
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal u eens wat zeggen: met een baby kun je ook niets aanvangen. Is die daarom ongewenst of slecht? Een mens moet in het leven vanalles leren en dit gedurende zijn hele leven blijven doen. Bovendien zal een persoon er niet mee akkoord gaan dat er niets met diens partner valt aan te vangen en die zoals in Australië 'opgelost' moet worden.

En ik vind ook niet dat het de schuld van vreemdelingen is dat een maatschappij wordt ontwricht, als dat zo is.
Klopt, de maatschappij wordt helemaal niet ontwricht. Is een illusie die ontstaan is met de crisis.
Oud 2 januari 2015, 00:47   #53
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Klopt, Belgen in het buitenland hebben ook de neiging om met elkaar samen te klitten en de lokale taal niet altijd even machtig te zijn. In Benidorm hebben ze zelfs hun eigen frituren ...
Belgen, Vlamingen hebben helemaal niet de neiging om samen te klitten, integendeel.

In benidorm overwinteren nu eenmaal veel Vlamingen, je kan hen moeilijk vermijden.

Wat die frituren betreft, wat bedoel je juist met 'frituur'? hetzelfde als 'n frituur in België, dat heb ik er nog niet gezien, wel restaurants, maar er zijn ook Nederlandse, Britse, Chinese, Italiaanse etc. restaurants, omdat er daar nu eenmaal veel verschillende nationaliteiten wonen of overwinteren.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2015, 01:01   #54
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Belgen, Vlamingen hebben helemaal niet de neiging om samen te klitten, integendeel.

In benidorm overwinteren nu eenmaal veel Vlamingen, je kan hen moeilijk vermijden.

Wat die frituren betreft, wat bedoel je juist met 'frituur'? hetzelfde als 'n frituur in België, dat heb ik er nog niet gezien, wel restaurants, maar er zijn ook Nederlandse, Britse, Chinese, Italiaanse etc. restaurants, omdat er daar nu eenmaal veel verschillende nationaliteiten wonen of overwinteren.
Bof ik weet niet hoor, ik heb in Afrika en Azië gewoond en de Vlamingen waren er bijna altijd onder elkaar, net als de Fransen, de Amerikanen, de Australiërs enz. enz.

Over Benidorm moet ik eerlijk zeggen dat ik het enkel van horen zeggen ken, is goed dat ik het nu weet van die frituren hihi
Oud 2 januari 2015, 01:22   #55
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bof ik weet niet hoor, ik heb in Afrika en Azië gewoond en de Vlamingen waren er bijna altijd onder elkaar, net als de Fransen, de Amerikanen, de Australiërs enz. enz.

Over Benidorm moet ik eerlijk zeggen dat ik het enkel van horen zeggen ken, is goed dat ik het nu weet van die frituren hihi
Ik denk dat dat vrij normaal is, dat mensen met dezelfde achtergrond, dezelfde nationaliteit, mekaar opzoeken, samenkomen, naar hun restaurant(s), indien aanwezig, gaan e.d., maar de Vlamingen doen dit 't minst, Duitsers, Nederlanders enzo doen dit veel meer.

D�*t was wat ik bedoelde.

Nee, in Benidorm zijn geen traditionele frituren zoals je ze in België ziet, wel snackbars, restaurants, kroegen e.d.

Bovendien vind ik Benidorm helemaal geen leuke plaats.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2015, 04:31   #56
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die zijn dan ook niet van plan daar te gaan werken en wonen.
En ze beperken zich ook niet tot die frituren, integendeel.
Die gaan vooral in spaanse zaken eten maar ook bij chinezen en turken.
Hoe vaak gaat gij in een frituur ?
Oud 2 januari 2015, 08:35   #57
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De (meestal) gepensioneerde Belgen die naar het buitenland trekken (Spanje, Portugal, Frankrijk, Thailand) doen dit niet om daar aan het uitkeringsinfuus te gaan hangen wegens gebrek aan inkomen. Zij hebben hun eigen pensioen en dito kapitaal. Ze BRENGEN geld mee naar het nieuwe land, ze gaan ginds niet massaal stempelen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2015, 10:50   #58
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bembem levert een manke vergelijking, ze zou het verschil moeten beseffen tussen bejaarden die overwinteren, en mensen die zich vanaf huwbare leeftijd hier vestigen met de bedoeling hun nageslacht hier groot te brengen.

En wat blanken in Afrika of Azie betreft, hadden die overal winkels met producten uit herkomstlanden, te vergelijken met het aantal Turkse en Marokkaanse, Afrikaanse winkels hier? Was het hun bedoeling om levenslang daar te blijven, kinderen te krijgen? Hoeveel waren er werkloos?

En indien die blanken kinderen krijgen, is dit steeds met overgevlogen partner uit het thuisland en na pakweg drie generaties, hoe onderscheidt die generatie zich dan nog van de lokale bevolking?
Ook foute vergelijking dus.
Oud 3 januari 2015, 11:04   #59
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ligt er maar aan wat je " settelen" noemt.
Een sociale woning, levend met uitkering in het virtuele dorp van mensen behorend tot de eigen groep, met culturele identiteit voorop, Nederlandsonkundig of zeer gebrekkige taalkennis, met hoog wantrouwen naar de omringende samenleving zal door sommigen als settelen beschouwd worden, door anderen als totaal gebrek aan integratie met verhoogd risico op armoede zonder deelname aan de arbeidsmarkt.

En dan krijg je weer mediaberichten zoals" allochtone vrouwen nemen geen deel aan de arbeidsmarkt" of" nergens zoveel allochtone jongeren zonder diploma als in Belgie" met verwijzing naar die samenleving, die al generaties achter mekaar onderhouden heeft.

En dan schikt de politiek dat mensen die gevolgen van dat " settelen" niet meer pikken.
Natuurlijk is er een groep die wel slaagt, ook onder Turken en Marokkanen, maar die zien de samenleving als iets wat kansen biedt en zetten niet steeds hun culturele eigenheid steeds en overal per definitie voorop.
Om te slagen moet je durven en mogen loslaten wat in de weg staat, laat die oefening voor veel moslims nu moeilijker zijn dan voor welke groep ook!

Misschien is hun levensovertuiging dan toch een struikelblok en lukt het nooit, indien dit niet ter discussie mag staan en steeds voor oplossingen naar een seculiere samenleving wordt gekeken vol burgers die vinden dat ze al genoeg zelf hebben " losgelaten"?
Oud 3 januari 2015, 14:32   #60
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het ligt er maar aan wat je " settelen" noemt.
Een sociale woning, levend met uitkering in het virtuele dorp van mensen behorend tot de eigen groep, met culturele identiteit voorop, Nederlandsonkundig of zeer gebrekkige taalkennis, met hoog wantrouwen naar de omringende samenleving zal door sommigen als settelen beschouwd worden, door anderen als totaal gebrek aan integratie met verhoogd risico op armoede zonder deelname aan de arbeidsmarkt.

En dan krijg je weer mediaberichten zoals" allochtone vrouwen nemen geen deel aan de arbeidsmarkt" of" nergens zoveel allochtone jongeren zonder diploma als in Belgie" met verwijzing naar die samenleving, die al generaties achter mekaar onderhouden heeft.

En dan schikt de politiek dat mensen die gevolgen van dat " settelen" niet meer pikken.
Natuurlijk is er een groep die wel slaagt, ook onder Turken en Marokkanen, maar die zien de samenleving als iets wat kansen biedt en zetten niet steeds hun culturele eigenheid steeds en overal per definitie voorop.
Om te slagen moet je durven en mogen loslaten wat in de weg staat, laat die oefening voor veel moslims nu moeilijker zijn dan voor welke groep ook!

Misschien is hun levensovertuiging dan toch een struikelblok en lukt het nooit, indien dit niet ter discussie mag staan en steeds voor oplossingen naar een seculiere samenleving wordt gekeken vol burgers die vinden dat ze al genoeg zelf hebben " losgelaten"?
Het is allemaal vrij eenvoudig. We hebben die anafabeten niet nodig, er is geen enkele vraag naar, we zijn het OCMW van de rest van de wereld niet.
Dus moeten we ze buiten houden , net zoals ze bvb. In Canada , Australië en Nieuw-Zeeland ook doen .
Het lijkt me de politiek van het gezond verstand.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be