![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
U vergeet eventjes dat wij grotendeels afstammen van de Indo-Europeanen en zelf uit het oosten en het Indusbekken komen. De zogenaamde 'Europiden' uit de prehistorie (voor dat de Romeinen hier waren, zullen we maar zeggen) waren grotendeels Kelten, die in de eerste eeuwen van onze jaarrekening verdreven werden uit vele gebieden in West-Europa of geassimilieerd werden tijdens de Volksverhuizingen. Zeggen dat wij genetisch geen stadsbewoners zouden zijn is dus regelrechte onzin ! West-Europese steden zijn ontstaan, zij het al in de klassieke tijd, zij het in de middeleeuwen, onder impuls van geolokale, commerciële en demografische factoren. De redenen hiervoor in detail uit de doeken doen, zou ons echter te ver leiden. En dat leven in 'ongerepte, zuivere wildernis' is ook al te belachelijk voor woorden ! Waar de mens nederzettingen oprichtte, kwam er ook milieuvervuiling. Rivieren die door woongemeenschappen liepen werden al gauw open riolen, gevaarlijk organisch afval werd op straat gesmeten en bossen en gewassen werden onherstelbaar vernietigd. Er waren weliswaar lange tijd te weinig mensen op deze aardkloot om de aarde en natuur globaal te vernietigen, maar het milieubewustzijn was nooit erg groot, althans niet bij de Europese en Aziatische mens. Laatst gewijzigd door freespirit : 3 januari 2015 om 17:31. |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Minister-President
|
Daar ben ik het volstrekt mee eens ! Bovendien zijn het niet eens onze voorouders, de meeste voorouders van de 'autochtone' West-Europeanen zijn Indo-Europeanen die tussen 1700 en 1400 jaar geleden zich massaal in West-Europa hebben gevestigd. De geschiedenis waarvoor deze poster tracht te schrijven, is onbestaande.
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#27 | ||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Noord-Europa: late middeleeuwen Citaat:
Ga je ontkennen dat de grote ontbossing pas begon in de late middeleeuwen? "De Germanen hadden een diepe verering voor bomen. Dit blijkt onder meer uit de gruwelijke straffen die boomschenders in de Germaanse tijd kregen, en uit de talrijke 'verboden' tegen boomverering uit de christelijke tijd. Het is algemeen bekend dat heilige eiken in de vroege middeleeuwen door "vroede" zendelingen werden gekapt (Bonifatius-Geismar). Wat veel minder bekend is dat er met de reformatie in de 16e eeuw nog een "kap ronde" geweest is. In de 16e eeuw leefde de boomcultus nog sterk in het volksgeloof. Vandaar dat in 1648 de heilige eik te Oirschot omgekapt werd; om zo het bijgeloof en de "paapse stoutigheden" uit te roeien." (Judith Schuyf 1995) En natuurlijk waren die kelten en germanen niet 'milieubewust'. Milieubewustzijn is een modern fenomeen dat in de jaren zestig en zeventig opkwam in de Westerse wereld. |
||||
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik denk dat veel daklozen en mensen met problemen graag eens een tijdje op een boerderij zouden leven en rustig werken of daar op het gemak wat werken met anderen in hun geval. Af en toe eens weg uit de stad en de verveling en de drank en drugs. Ik kan dat verkeerd zien maar dat is wat ik erover denk na het lezen van boeken over Wortel en mijn weinige ervaringen met clochards uit het Brusselse van toen ik nog jonger was en er af en toe omgang mee had. |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
|
Kijk naar de steden. Kijk wie er vooral aangetrokken wordt tot steden. Wie er graag leeft als in een termietenheuvel.
Hoofdzakelijk niet-Europese volkeren. Kijk wie houdt van wandelen en kamperen in de natuur, van jagen, van bushcraft... Allemaal 'toeval' natuurlijk. |
|
|
|
|
|
#30 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
|
Citaat:
De topicstarter klaagt over het leven in de stad en dat hij zich kennelijk niet thuis voelt in de stad. Ik bied hem een dieper inzicht in de etnoculturele oorzaken hiervan. |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ah, een topic voor de moraalridders. laten we met ze alle posten hoe erg we dit vinden terwijl de kans relatief groot is dat wij ook bij die mensen hadden gehoord die over die man heen gingen stappen.
Maar om toch mee te doen met mijn schattige mede-politics.be,ers: https://www.youtube.com/watch?v=SR_DIu26yFI Laatst gewijzigd door Nietzsche : 3 januari 2015 om 21:04. |
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Minister
|
Citaat:
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik zie in elk geval totaal geen genetische, etnische of raciale achtergrond om al dan niet in een stad te gaan leven. |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Er waren al wel degelijk stedelijke gebieden in regio's bewoond door kelten en/of germanen ! Vele huidige steden in West-Europa waren reeds ontstaan voor voor de late Middeleeuwen. Antwerpen was al een stad in de tijd van de Noormannen om er maar eentje op te noemen. En wat dan met steden als Doornik, Tongeren, Cambrai, Keulen, Arnhem, Maastricht, Xanten, Parijs, Douai, Reims, ... (te veel om op te noemen) allemaal steden die al wel degelijk bestonden in de vroege of volle middeleeuwen, vaak doorheen hun geschiedenis verwoest en dergelijke, maar ze bestonden we degelijk doorlopend als stad, soms zelfs al van in de Romeinse Periode ! Tot slot mag u boomverering e.d. rituelen niet vernauwen tot zorgzaam zijn voor het milieu. Ook de rurale kelten, bijvoorbeeld, smeten hun afval in de lokale beek en droegen bij aan de kaalslag van bepaalde bos- en weidegebieden. Historisch onderzoek heeft dit wel degelijk kunnen aantonen. Nogmaals, ik begrijp niet waarop u uw beweringen baseert, maar volgens mij horen ze grotendeels thuis in het rijk der fabelen ! Laatst gewijzigd door freespirit : 4 januari 2015 om 20:22. |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|